Selecties starten met je Fjord?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Vera

Re: Selecties starten met je Fjord?

Bericht door Vera » do 15 sep 2011, 09:14

Laura schreef:en niet alleen met een fjord. Wat ik met mijn tinker wel eens voor kommentaar heb gehad van een jurie, hoe ik het in mijnhoofd haalde om met een tinker de groningse kampioenschappen te starten. Ze vergat er wel even bij te bedenken dat we wel eerst door de voorrondes moesten komen voor we aan de groningse kampioenschappen konden beginnen. En dat waren we met een score van 171 punten. ( oude telling). Helaas had dat jurylid op de groningse kampioenschappen mij wel het hoofd gekost. Jury 1 ( die tang) gaf mij 147 punten en jury 2 gaf mij 166 punten op 1 proef!
En naderhand mijn moeder bij zich roepen waarom ik met een karre paard op kwam treden.
Mijn dochter had het met haar Appaloosa X Fjord.
De jury vroeg wat ze in godsnaam met een circus pony op wedstrijd moest.
Ze heeft haar uiteindelijk wel naar het Z+winst gereden. :D
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Suus

Bericht door Suus » do 15 sep 2011, 11:32

Het is toch te belachelijk dat een jury zoiets zegt. Ik heb het zelf nooit gehoord over mijn pony en zeker zelf niet zulke opmerkingen gemaakt als jury zijnde. Ik denk wel eens; waarom rijd je wedstrijden met zo'n paard? Maar dat heeft dan niks te maken met het soort paard (al kom je met een ezel), maar met de manier van lopen/rijden van zo'n combinatie. Als je wedstrijden wilt rijden moet je wel een bepaald niveau hebben vind ik. Maar waar je dan op zit maakt niks uit. Heb al regelmatig Fjorden/Tinkers/Haflingers etc. met hoge punten naar huis gestuurd!
Morris, mijn superfjord!
Charret

Bericht door Charret » do 15 sep 2011, 23:17

Hier kreeg een grietje wel eens op haar coupon dat ze een string aan moest trekken want dit was geen gezicht. Hahaha, totaal iets anders. Maar soms vraag je je af waar een jury mee bezig is.. :=
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Suus

Bericht door Suus » vr 16 sep 2011, 06:27

Nou, een zwarte string onder een witte rijbroek is ook niet erg charmant. Maar wat had zij dan aan?? Ik vind een string onder een rijbroek nou ook niet alles.
Morris, mijn superfjord!
Charret

Bericht door Charret » vr 16 sep 2011, 07:39

Stippels en het had geregend. Dus ja het zag er ook niet echt uit, maar het regende flink..en ja omdat er nou op te zetten :=
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ellebel

Bericht door Ellebel » wo 28 sep 2011, 10:12

Ilonka heeft met Zortin in alle klasses (!) , zowel binnen als buiten de Brabantse kampioenschappen gehaald :j
En ook daar altijd netjes ge-eindigd in de middenmoot :j
Plaats reactie