Lisa schreef:Hjala gaat eind september. Ik denk dat ik deze week even bel naar Balloo om het definitief de dag af te spreken.
Morgen laatste beetje melk en dan is het over voor Hjala.
Ze mag dan nog even op de brokjes!
Hoe oud is fimke nu? en geef je haar ook nog brokjes?
Fim is nu 4.5 maand.
Ze krijgt 's morgens een havel kilo muesli en een halve kilo veulen brok en een beetje lucerne voor de lekker zeg maar, want ze is heel lang een moeilijke brokken eter geweest.
Maar ben er nu wel achter waarom.
Fim heeft wormen, toen ik haar thuis had heb ik haar meteen ontwormt met ivormectine, maar kwam niks af, ''oke'' dacht in nog ''geen wormen dus''.
Maar Fim kreeg een dikker buikje en eten ging steeds slechter, dus uit eindelijk toch nog een keer ivormectine en ja hoor wormen, kende ze niet nooit gezien, maar de hele stal lag er mee vol, dus stal meteen helemaal uitgemest en ontsmet.
Maar dik buikje bleef.
Mijn dierenarts zei dat die wormen waarschijnlijk jonge spoelwormen waren en ivormectine werkt niet bij volwassen spoelwormen, dus een andere worm kuur gegeven, maar niks hoor.
Dus dat buikje heeft ze nu nog, over 5 weken moet ze weer een wormekuur en geef haar dat denk ik toch ivormectine, omdat daar toen wel wormen vanaf kwamen.
Baal er wel van, want ze gaat er niet op vooruit zo.
Wel eet ze nu haar brokken goed, kun je wel merken dat die wormen haar dwars hebben gezeten.
Fimke is waarschijnlijk als veulen niet ontwormt toen ze nog bij de merrie liep en misschien de merrie ook niet?? Terwijl dit zo belangrijk is voor die veulens.