De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!
Re: De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!
Geloof dat Fjella het weer niet zo erg vindt, die zit van top tot teen onder de blubber, die heeft er even lekker gebruik van gemaakt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hier is er nog zo eentje. Van Fendora's wasbeurt van afgelopen vrijdag was zondag al helemaal niets meer te zien. Sjonge, wat is die griet zwart, haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Alle paarden stonden weer binnen vannacht vanwege het weer, dus Fenna mocht ook een nachtje op stal.
Vanmiddag waren er veel kinderen op de manege en ze vonden Fenna erg interessant.
De een vroeg wanneer ik ging rijden, ze vond Fenna er wel krachtig uitzien
.
De volgende vroeg of ze al ijzers had. Weer een ander was verbaasd dat ze al voetjes kon geven.
Kortom: ze hebben weer veel geleerd vanmiddag
.
Vanmiddag waren er veel kinderen op de manege en ze vonden Fenna erg interessant.
De een vroeg wanneer ik ging rijden, ze vond Fenna er wel krachtig uitzien

De volgende vroeg of ze al ijzers had. Weer een ander was verbaasd dat ze al voetjes kon geven.
Kortom: ze hebben weer veel geleerd vanmiddag

Odette&Fenna
Moest vandaag Fjelbast even resetten..
Mijn vader en ik brachten Tea, Hedwich en Fjel terug naar de wei. Dan loopt Hedwich los mee, maar Fjella zou haar eens even flink in haar billen bijten en erachteraan! Echt niet!!!
Zo heb haar even flink van leer gegeven, dat doen we dus niet!! Daarna was ze heeeeel braaf, hihi..
Het is de laatste tijd ook echt wel een jong paard, haalt flink kattekwaad uit met Hedwich, wat kunnen ze toch heerlijk gek doen.
Mijn vader en ik brachten Tea, Hedwich en Fjel terug naar de wei. Dan loopt Hedwich los mee, maar Fjella zou haar eens even flink in haar billen bijten en erachteraan! Echt niet!!!
Zo heb haar even flink van leer gegeven, dat doen we dus niet!! Daarna was ze heeeeel braaf, hihi..
Het is de laatste tijd ook echt wel een jong paard, haalt flink kattekwaad uit met Hedwich, wat kunnen ze toch heerlijk gek doen.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Owow stoute Fjella esther.. ik zie de ondeugende kop er al bij 
gisteren ook hard om Ko gelachen.. we stonden in de bak wat los te spelen en op een gegeven moment gingen ze de andere paarden binnenhalen. dat gaat bij ons los via een heel groot breed zandpad.. niks lekkerder natuurlijk dan in keiharde rengalop met wat bokken dat te doen.. Ko zijn oogjes vielen uit zijn kassen bijna en zijn staart stond echt kaarsrecht overeind, zúlke neusgaten en meerennen langs de kant.. hij voelde zich helemaal het mannetje

gisteren ook hard om Ko gelachen.. we stonden in de bak wat los te spelen en op een gegeven moment gingen ze de andere paarden binnenhalen. dat gaat bij ons los via een heel groot breed zandpad.. niks lekkerder natuurlijk dan in keiharde rengalop met wat bokken dat te doen.. Ko zijn oogjes vielen uit zijn kassen bijna en zijn staart stond echt kaarsrecht overeind, zúlke neusgaten en meerennen langs de kant.. hij voelde zich helemaal het mannetje

Heerlijk he als je ze dan zo ziet lopen, dat heeft Fugo ook zodra hij de paardjes ziet is hij weer helemaal hengst hoor, maar blijft wel netjes naast je lopen en als je stil gaat staan en hij staat 1 stap voor jou doet hij zelf een stap terugSuzanne schreef:Owow stoute Fjella esther.. ik zie de ondeugende kop er al bij
gisteren ook hard om Ko gelachen.. we stonden in de bak wat los te spelen en op een gegeven moment gingen ze de andere paarden binnenhalen. dat gaat bij ons los via een heel groot breed zandpad.. niks lekkerder natuurlijk dan in keiharde rengalop met wat bokken dat te doen.. Ko zijn oogjes vielen uit zijn kassen bijna en zijn staart stond echt kaarsrecht overeind, zúlke neusgaten en meerennen langs de kant.. hij voelde zich helemaal het mannetje![]()

Door dit natte weer staat hij nu noodgedwongen snachts en een deel overdag opstal zodat de andere paarden ook buiten kunnen spelen en hij nog niet bij de andere mag lopen (nu nog 3 weken).
Ik zou nog wel wat langer wachten Anna met Fugo bij de anderen te zetten. Er wordt altijd gezegd dat ze 6 weken lang nog vruchtbaar kunnen zijn. Als ik jou was zou ik die 6 weken in ieder geval wachten (nu dus nog 5).
Laatst gewijzigd door Anita op vr 09 sep 2011, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nou ja langer wachten is geen probleem hoor maar onze DA had dit gezegt, we zien het wel misschien eerst bij een shetruintje die er nu staat na vier weken. 

ik heb vrijdag voor het eerst met Ko samen gefietst.. ik fietsen en Kootje draven,. hij was zoo braaf en aan het genieten. trots trots trots.. man wat deed ie het goed en wat was hij aan het genieten.. mooi op afstand naast me, netjes naast me ook.. oortjes strak erop.. wat een blije poownie
en ik ook 
en toen gleed ie uit en viel.. zo op z'n knietjes.. dikke schaafwonden nu.. zoals het hoort he bij jongetjes.. snotbellen, wratjes en kapotte knieën...
ben wel teruggegaan erna, nog even stappen en draven maar hij liep goed en had zelf iets van kommm we gaan nog meeeer draven

knietjes zagen er netjes uit vandaag, mooie korsten erop

en toen gleed ie uit en viel.. zo op z'n knietjes.. dikke schaafwonden nu.. zoals het hoort he bij jongetjes.. snotbellen, wratjes en kapotte knieën...

ben wel teruggegaan erna, nog even stappen en draven maar hij liep goed en had zelf iets van kommm we gaan nog meeeer draven

knietjes zagen er netjes uit vandaag, mooie korsten erop

Hier zeggen ze ook altijd 6 weken voor ze weer bij de anderen mogen na een castratie. Niet alleen vanwege dat ze voor die tijd nog vruchtbaar kunnen zijn, maar ook dat dan de wond weer goed genezen is en het minder kwaad kan als de dan een trap oid dergelijks krijgen waardoor de wond weer open gaat en een bloeding kan ontstaan.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- nadinefjorden
Oh heerlijk lijkt me dat fietsen
daar moeten faay en ik nog even voor oefenen
daar moeten faay en ik nog even voor oefenen
ik fiets wel met 2 of 3 honden tegelijk, maar met paarden vind ik het maar niets. Alleen vroeger met annemaries hele oude pony ging ik wel eens fietsen, maar die was echt heel erg braaf. En de shetlander waar ze vroeger op reed had ik wel eens aan de fiets, terwijl ze er op zat, maar zelfs dan lag ik wel eens met fiets en al in de berm.
Dus met een fjord fietsen ga ik niet eens proberen. Misschien als ik op een rustiger plek zou wonen dat ik er nog eens over zou nadenken.
Dus met een fjord fietsen ga ik niet eens proberen. Misschien als ik op een rustiger plek zou wonen dat ik er nog eens over zou nadenken.
Muis Keurmerrie!
Bij ons is het heel rustig inderdaad, op de grote weg durf ik ook niet hoor 
Ik heb geluk dat ik een heel leuk blokje om kan maken waar nauwelijks auto's rijden

Ik heb geluk dat ik een heel leuk blokje om kan maken waar nauwelijks auto's rijden

Ondanks dat ik wel eens op haar mopper, is Fjella toch echt een leuk braaf paard!!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
alleen dat lelijke hoofd he, zó zondeEsther schreef:Ondanks dat ik wel eens op haar mopper, is Fjella toch echt een leuk braaf paard!!!

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Wat heerlijk dat je bent gaan fietsen suus.
Ik heb het een jaar geleden ook gedaan, maar op 't moment is lopen met Faira goed genoeg, ik denk dat ze me meetrekt met m'n fiets, haha!
Ik heb het een jaar geleden ook gedaan, maar op 't moment is lopen met Faira goed genoeg, ik denk dat ze me meetrekt met m'n fiets, haha!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Ja, lach er maar om Ivonne, hihi.. Ik zit er maar mooi mee!! HAHA!!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat handig dat Ko ook aan de fiets kan.
Ik haal Odet ook meestal aan de fiets uit de wei. Met Fenna heb ik het nog nooit gedaan.
Heerlijk toch, dat Fjella zo braaf is!
Ik haal Odet ook meestal aan de fiets uit de wei. Met Fenna heb ik het nog nooit gedaan.
Heerlijk toch, dat Fjella zo braaf is!
Odette&Fenna
Mini update van Faira net niet groot genoeg voor een PP vond ik zelf 
De laatste keer dat ik foto's plaatste was de keuring van juni, dus al weer 3 maanden geleden dat ik foto's van Faira heb laten zien.
De laatste tijd gaat ze met stappen vooruit in haar gedrag; ze wordt minder dominant en ik weet bijna zeker dat dat komt omdat ik rustiger en bewuster ben geworden in omgang, grondwerk boek van inge teblick helpt mij zeker!
Als eerste een fototje van half juni nog, met 't over buurmeisje;

En dan wat foto's van vandaag. Duidelijk de wintervacht die er weer aankomt en de groei in de breedte die ze zeker gemaakt heeft deze zomer.

De laatste keer dat ik foto's plaatste was de keuring van juni, dus al weer 3 maanden geleden dat ik foto's van Faira heb laten zien.
De laatste tijd gaat ze met stappen vooruit in haar gedrag; ze wordt minder dominant en ik weet bijna zeker dat dat komt omdat ik rustiger en bewuster ben geworden in omgang, grondwerk boek van inge teblick helpt mij zeker!
Als eerste een fototje van half juni nog, met 't over buurmeisje;

En dan wat foto's van vandaag. Duidelijk de wintervacht die er weer aankomt en de groei in de breedte die ze zeker gemaakt heeft deze zomer.

Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Zo, Faira is ook al bereden
. Wat een braaf paard is ze!
Ze ziet er goed uit.

Ze ziet er goed uit.
Odette&Fenna