Lekker lui of aan het werk in de les: D-tje topic deel 6
Re: Lekker lui of aan het werk in de les: D-tje topic deel
Dieter staat vanaf gister middag met deken op op stal. Hij werd wat mottig in de vacht en omdat hij toch het hele winter niet meer het land op gaat ivm zijn hoefijzers en ABOP mag ie lekker strak in de vacht blijven.
Verder niet zoveel te melden, gaat nog steeds erg goed vooral voor de wagen.. wat een heerlijk paard is het dan.
Verder niet zoveel te melden, gaat nog steeds erg goed vooral voor de wagen.. wat een heerlijk paard is het dan.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
Dieter blijft een net heertje dus deze winter!
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakoot heeft weer een terugvalletje in zn gedrag, omdraaien ondeweg.
Uiteraard komt hij er niet mee weg maar baal er wel van, af en toe ik het wel een rotzak hoor!
Gisteren is hij een ijzer verloren, hoefsmid komt volgendeweek pas dus kunnen we de weg niet op.
Uiteraard komt hij er niet mee weg maar baal er wel van, af en toe ik het wel een rotzak hoor!
Gisteren is hij een ijzer verloren, hoefsmid komt volgendeweek pas dus kunnen we de weg niet op.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Hmpff, die dakota! Had zeker zijn lolbroek weer aan.
Kan aan je berichtje helemaal merken dat je nog een beetje pissig op m bent
Aahhh vanavond trailer halen en morgenochtend vertrekken we richting Ansen, voel me net als toen ik voor het eerst op ponykamp ging
SPANNEND!!
Kan aan je berichtje helemaal merken dat je nog een beetje pissig op m bent

Aahhh vanavond trailer halen en morgenochtend vertrekken we richting Ansen, voel me net als toen ik voor het eerst op ponykamp ging

Djinty

Gisteren ook gelijk onze eerste bosrit gemaakt, Djinty deed het keurig! Totaal niet schrikachtig alleen was alles nieuw! Ze was alleen erg moe van de reis, dus benieuwd hoe ze vandaag is!
Djinty

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Super van Djint! Altijd leuk om te zien hoe spannend ze sommige dingen vinden 
Gelukkig is gisteren de hoefsmid geweest, hij had nog een gaatje en heeft Dakoot beslagen, dus heb gisteren gelijk
even lekker buitenritje gemaakt. Weet niet wat hij heeft hoor, maar hij is echt stront vervelend, terwijl ik toch niet veel rijd (ik bedoel dat hij te veel moet werken).
Ik rijd hem 3x per week recreatief en 1x longeren in de bak, da's toch niet te veel?

Gelukkig is gisteren de hoefsmid geweest, hij had nog een gaatje en heeft Dakoot beslagen, dus heb gisteren gelijk
even lekker buitenritje gemaakt. Weet niet wat hij heeft hoor, maar hij is echt stront vervelend, terwijl ik toch niet veel rijd (ik bedoel dat hij te veel moet werken).
Ik rijd hem 3x per week recreatief en 1x longeren in de bak, da's toch niet te veel?
Moet hij makkelijk kunnen hoor Dree
Gewoon aanstelleritus heet dat 
buitenritje gemaakt vandaag, Djinty wil dus niet door plassen. Waarschijnlijk omdat ze niet kan zien hoe diep het is. Ze vind het echt eng want begint gewoon echt in elkaar te zakken als ik haar wat meer push
Wat gebeurt er vervolgens.. juist.. een plas waar je niet om heen KAN.. maar waar een wil is, is voor Djinty ook een weg.. Ik werd dus gewoon vakkundig tussen de takken en bomen gesleept. Djinty heeft er trouwens niets aan overgehouden.. ik alleen geschaafd tandvlees
HUH? Ja.. ik ging achterover liggen op Djint en kreeg alsnog een mond vol takken. Heerlijk de natuur..
Toch even een sfeer plaatje en een plaatje van een afgebeulde Djinty

buitenritje gemaakt vandaag, Djinty wil dus niet door plassen. Waarschijnlijk omdat ze niet kan zien hoe diep het is. Ze vind het echt eng want begint gewoon echt in elkaar te zakken als ik haar wat meer push

Wat gebeurt er vervolgens.. juist.. een plas waar je niet om heen KAN.. maar waar een wil is, is voor Djinty ook een weg.. Ik werd dus gewoon vakkundig tussen de takken en bomen gesleept. Djinty heeft er trouwens niets aan overgehouden.. ik alleen geschaafd tandvlees

Toch even een sfeer plaatje en een plaatje van een afgebeulde Djinty

Djinty

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Hahaha je moet ook geen takken opeten he gekkie 
Djint ziet er goed uit, lekker bekkie

Djint ziet er goed uit, lekker bekkie

Weer een verslagje, Djinty heeft voor het eerst 2 hele lange stukken heerlijk de benen gestrekt. Heerlijk door het bos gegaloppeerd. Leuk dat ze het vond joh! Ze doet het echt keurig! Vandaag helemaal goed gegaan.
Uitzicht van de week, vriendinnetje op kwpner Nikki en haar moeder op de stalen ros
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9206_n.jpg
Heerlijk lang bospad in galop, genieten!
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9704_n.jpg
En een moment-opname waarop het lijkt alsof ze elkaar wel aardig vinden (normaal niet
)

Uitzicht van de week, vriendinnetje op kwpner Nikki en haar moeder op de stalen ros
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9206_n.jpg
Heerlijk lang bospad in galop, genieten!
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9704_n.jpg
En een moment-opname waarop het lijkt alsof ze elkaar wel aardig vinden (normaal niet

Djinty

Ik spam geloof ik het hele D-tjes topic een beetje vol, maar moet toch verslag doen he 
Vandaag kwamen we op stal aan, lagen Nikki (kwpner) en Djinty heerlijk te soezen in het ochtendzonnetje. Dus vriendinnetje de camera gegeven en heerlijke penny-foto's gemaakt.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9734_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3152_n.jpg
Daarna weer heerlijk gereden door bos en hei, wat doet mn paardje het toch braaf!! 1 greppeltje met water tegengekomen, maar daar sprong ze na wat twijfelen wel gewoon overheen. Stoere Djinty!

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1012_n.jpg
Morgen nog 1 dagje genieten van de mooie omgeving hier, en dan donderdag weer 2,5 op de trailer naar huis!

Vandaag kwamen we op stal aan, lagen Nikki (kwpner) en Djinty heerlijk te soezen in het ochtendzonnetje. Dus vriendinnetje de camera gegeven en heerlijke penny-foto's gemaakt.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9734_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3152_n.jpg
Daarna weer heerlijk gereden door bos en hei, wat doet mn paardje het toch braaf!! 1 greppeltje met water tegengekomen, maar daar sprong ze na wat twijfelen wel gewoon overheen. Stoere Djinty!

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1012_n.jpg
Morgen nog 1 dagje genieten van de mooie omgeving hier, en dan donderdag weer 2,5 op de trailer naar huis!
Djinty

Je spamt maar raak hoor Katinka! Zo'n mooie merrie mag gezien worden.
Volgend jaar moeten we maar eens kijken of we er een D-tjes meeting van kunnen maken als je weer in de buurt bent.
Hier niet zoveel te melden hihi, alles gaat zijn gangetje en Dietje werkt heerlijk mee. Laatst zijn Bart en ik heerlijk 's ochtends langs de wieden gereden met hem voor de wagen. Even gewoon genieten, is een pad wat je met jonge paarden niet kan nemen ivm het vele water naast de zijkant. Maar Diet als volleerd menfjord draait zijn hoef er niet voor om.
Volgend jaar moeten we maar eens kijken of we er een D-tjes meeting van kunnen maken als je weer in de buurt bent.
Hier niet zoveel te melden hihi, alles gaat zijn gangetje en Dietje werkt heerlijk mee. Laatst zijn Bart en ik heerlijk 's ochtends langs de wieden gereden met hem voor de wagen. Even gewoon genieten, is een pad wat je met jonge paarden niet kan nemen ivm het vele water naast de zijkant. Maar Diet als volleerd menfjord draait zijn hoef er niet voor om.
Giel
Norvyn
Norvyn
- margalorenz
Ik vind Djinty spam wel leuk, dus ga vooral je gang! Hier is momenteel niet veel te melden.
Inmiddels gaat de galop wat beter en hij springt al leuk aan en doet een paar sprongen galop. Nu verder uitbouwen.
Het wordt heel mooi weer, en als alles volgens planning gaat dan gaan Darco en ik dit weekend onze eerste gezamelijke buitenrit maken!
Inmiddels gaat de galop wat beter en hij springt al leuk aan en doet een paar sprongen galop. Nu verder uitbouwen.
Het wordt heel mooi weer, en als alles volgens planning gaat dan gaan Darco en ik dit weekend onze eerste gezamelijke buitenrit maken!
Wat heb ik ervan genoten om Djinty weer eens te zien..
Vanaf de foto's riep ik altijd Stedje!! Maar toen ik ernaast stond zag ik meteen Tea, hihi!!
Behalve het hoofd dan, daar zag ik Blossem het meest in. Alhoewel, toen ik gisteravond Bij Dingo (v. Stedje) stond zag ik ook daar weer gelijkenis!!
Maar wat een mooi paard en ik denk ook wel de liefste van de Tea telgen!!
Katinka krijgt een schop onder haar kont, naar de keuring met dat ding volgend jaar!!!!
Vanaf de foto's riep ik altijd Stedje!! Maar toen ik ernaast stond zag ik meteen Tea, hihi!!
Behalve het hoofd dan, daar zag ik Blossem het meest in. Alhoewel, toen ik gisteravond Bij Dingo (v. Stedje) stond zag ik ook daar weer gelijkenis!!
Maar wat een mooi paard en ik denk ook wel de liefste van de Tea telgen!!
Katinka krijgt een schop onder haar kont, naar de keuring met dat ding volgend jaar!!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
En ik heb gisteravond ook heerlijk van Dieter genoten. Zalig met hem gemend, wat een fijn paard voor de kar. Was een ontzettend ontspannend halfuurtje, kwam helemaal blij van de kar.
Gister ook samen met Esther lol gehad om die gekke Djambo, de ondeugd. Waar Celoon braaf los zijn longeerrondjes loopt maakt Djambo er een feestje van.
Gister ook samen met Esther lol gehad om die gekke Djambo, de ondeugd. Waar Celoon braaf los zijn longeerrondjes loopt maakt Djambo er een feestje van.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Hihi, ja Esther, volgend jaar ontkomen we er echt niet aan!
SUPERtrots op Djinty, ze liep half slapend achter Nikki ZO INEENS de plas in! Hahaha Muts, ze schrok er zelf van en ging spontaan even in de plas staan mesten! Maar daarna hebben we alle plassen gewoon door kunnen rijden, niets engs meer aan! Ze werd er zelfs een beetje overmoedig van, ze wilde alleen nog maar voorop lopen! Terug weg nog een vrachtwagen met "enge" geluiden (lees veel kabaal) tegen gekomen maar was natuurlijk niets speciaals.
Was een geweldige week!
SUPERtrots op Djinty, ze liep half slapend achter Nikki ZO INEENS de plas in! Hahaha Muts, ze schrok er zelf van en ging spontaan even in de plas staan mesten! Maar daarna hebben we alle plassen gewoon door kunnen rijden, niets engs meer aan! Ze werd er zelfs een beetje overmoedig van, ze wilde alleen nog maar voorop lopen! Terug weg nog een vrachtwagen met "enge" geluiden (lees veel kabaal) tegen gekomen maar was natuurlijk niets speciaals.
Was een geweldige week!
Djinty

Fijn dat je zo genoten hebt Katinka!! En die Djinty, sta je pardoes ineens in een plas, je zei maandag nog dat ze er niet in wilde, hihi.. Zo zie je maar weer!!
Heb gisteren ook wel genoten van Djambo!! Celony ook wel, maar ik ben zelf meer weg van Djambo, de ondeugd. Die wil zo graag spelen en dan wordt hij helemaal wakker!! Mijn hij blijft heerlijk op je letten, hoefde maar twee passen te doen en hij ging de andere kant alweer op, hij snapte het idee snel hoor!!
Vreselijk om hem gelachen toen hij moest poepen, er uitgebreid voor ging staan en hij vervolgens schrok toen de verse keutel op de grond viel, haha!!! Pipo!!
Heb gisteren ook wel genoten van Djambo!! Celony ook wel, maar ik ben zelf meer weg van Djambo, de ondeugd. Die wil zo graag spelen en dan wordt hij helemaal wakker!! Mijn hij blijft heerlijk op je letten, hoefde maar twee passen te doen en hij ging de andere kant alweer op, hij snapte het idee snel hoor!!
Vreselijk om hem gelachen toen hij moest poepen, er uitgebreid voor ging staan en hij vervolgens schrok toen de verse keutel op de grond viel, haha!!! Pipo!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Haha, ja, de dombo. Heb hem nu gelongeerd met de longeerzweep met lange slag. En nu heeft ie het bij mij ook door dat hij toch echt de kant op moet die ik wil hebben. De eerste keer zag je hem echt zo kijken van dritt, nu lukt het bij haar ook niet meer, haha.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Geweldig Anita!! Kun je ook beetje beter met Djambo aan de slag misschien, vind hij vast leuk!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik ben zeker van plan ermee door te gaan nu de keuring geweest is. Celoon is niet thuis dus hij is de enige die nog in de bak staat. Kan zo met hem aan de slag.
Wat heeft hij het trouwens boven verwachting goed gedaan op de keuring. Hij behaalde maar liefst 38 punten en dus een 1e premie en werd daarmee 2e achter broer Celony die 39 punten behaalde. Omdat Djambo vorig jaar al een A-certifikaat behaald heeft voor de landbouwbruikbaarheidsproef is hij gisteren direct modelruin geworden.
Beide broers mochten ook meelopen met het kampioenschap van de ruinen. Celony werd daar reserve kampioen, Djambo greep er net naast.

Wat heeft hij het trouwens boven verwachting goed gedaan op de keuring. Hij behaalde maar liefst 38 punten en dus een 1e premie en werd daarmee 2e achter broer Celony die 39 punten behaalde. Omdat Djambo vorig jaar al een A-certifikaat behaald heeft voor de landbouwbruikbaarheidsproef is hij gisteren direct modelruin geworden.
Beide broers mochten ook meelopen met het kampioenschap van de ruinen. Celony werd daar reserve kampioen, Djambo greep er net naast.

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Mooie resultaten zo met beide heren Anita! Ik vind Djambo zo'n ondeugend koppie hebben, leuk om weer eens fotos langs te zien komen.
Djinty