Zanielle is tot mijn grote verbazing dagkampioen in Rolde geworden!
Eigenlijk had ik vorig jaar na de keuring besloten om dit jaar Zanielle niet mee te nemen naar de keuring. Ze werd 6e in haar rubriek en daarom dacht ik dat er niet meer zoveel te halen viel.
Dit heb ik vol kunnen houden tot afgelopen maandag. Toen werd me weer gevraagd waarom ik Zanielle toch niet gewoon meenam naar de keuring.
Oke...dan neem ik haar maar mee en zie wel hoe het gaat.
Ik heb Jose gevraagd om Zanielle voor te brengen omdat zij meer uit Zanielle kan halen dan ik zelf zou kunnen. En met succes! In haar eigen rubriek werd ze eerste geplaatst, dat vond ik hartstikke mooi maar had verder geen verwachtingen over het kampioenschap voor de merries met predikaat. Dat liep dus anders als verwacht want ook toen werd ze eerste geplaatst. Tjonge, alweer geluk maar hier zal het wel bij blijven dacht ik nog!
Jose vroeg me of ik haar zelf voor wilde brengen voor het dag kampioenschap maar dat wilde ik niet. Ik begon goed te worden in ererondjes lopen maar niet in voorbrengen.
Met z'n allen stonden we bij de ring te wachten op de uitslag. Om me heen werd al wat gespeculeerd over de uitslag maar ik zei nog dat het geluk hier toch wel gestopt was. Zanielle dagkampioen...nee joh, het is mooi zo en ik ben tevreden!
Toen werd omgeroepen dat de bijschrijver met nummer 124 dagkampioen geworden was. Nou dan sta je wel even raar te kijken!
Vol ongeloof heb ik de prijzen in ontvangst genomen en de benen uit mijn lijf gerend voor de ereronde. Daarna nog op de foto met zusje Anka van Annemarie gegaan voor het stamboek.
De fokker van Zanielle en Anka was er ook en vond het natuurlijk ook fantastisch. Daarom zijn Annemarie en ik met de beide fjordendames met de fokker en zijn zoon ook nog op de foto gegaan.
Al met al was het een geweldige dag en dit had ik niet durven dromen. Sterker nog, ik had hier totaal geen rekening mee gehouden. Gisteravond toen ik thuis alle bekers had neergezet en ik met een wijntje op de bank lag begon het pas door te dringen.
Zonder verwachtingen ging ik naar de keuring en ik neem een dagkampioen mee naar huis...Ik ben supertrots en Jose onwijs dankbaar!