Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
ik heb morgen mijn eerste lesje met edgard. even laten aanvoelen wat edgards basis tempo zou moeten zijn. (meer voor mij zeg maar)
we doen een half uurtje.. gewoon rustig aan. even wat tips krijgen zodat ik er zelf wat verder mee kan oefenen!
we doen een half uurtje.. gewoon rustig aan. even wat tips krijgen zodat ik er zelf wat verder mee kan oefenen!
Vandaag weer eens op Ekkie gereden. Hij had vannacht op stal gestaan, dus eerst even gelongeerd en daarna pas erop
Ik meld me hier ook weer.
Eros heeft inmiddels 2 lesjes gehad in het rechtrichten. Hij pakt het super op. Wil de basis er voor de winter in hebben, zodat hij van de winter weer lekker rustig aan kan doen. Grote kans dat we wel weer een strenge, en of natte winter zullen krijgen.
25 september is er bij ons op stal een onderlinge wedstrijd, instructrice had gezegd dat ze maar mee moesten doen
Dus mijn zusje heeft zich opgegeven voor een proefje met alleen stap en draf. Meer ook voor Eros zijn ervaring, publiek rondom de bak, andere paarden, etc.
Eros heeft ook zijn eerste buiten-stap-ritje gehad. Hij was zo druk met alles om zich heen, dat hij gewoon vergat dat hij een ruiter op zijn rug had. Hij liep zo kalm, rustig en relaxt.
Uiteraard liep ik er nog wel naast, zodat ik hem kan pakken, mocht er iets geks gebeuren.
Zal binnenkort weer eens foto's maken van hem
Roos: Wat leuk dat Ekkie weer ''thuis'' is!! Hij ziet er super goed uit. En de foto's van jou er op zijn ook super gaaf om te zien!!
Eros heeft inmiddels 2 lesjes gehad in het rechtrichten. Hij pakt het super op. Wil de basis er voor de winter in hebben, zodat hij van de winter weer lekker rustig aan kan doen. Grote kans dat we wel weer een strenge, en of natte winter zullen krijgen.
25 september is er bij ons op stal een onderlinge wedstrijd, instructrice had gezegd dat ze maar mee moesten doen

Eros heeft ook zijn eerste buiten-stap-ritje gehad. Hij was zo druk met alles om zich heen, dat hij gewoon vergat dat hij een ruiter op zijn rug had. Hij liep zo kalm, rustig en relaxt.

Zal binnenkort weer eens foto's maken van hem

Roos: Wat leuk dat Ekkie weer ''thuis'' is!! Hij ziet er super goed uit. En de foto's van jou er op zijn ook super gaaf om te zien!!
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Dankje voor het compliment 
stoer wedstrijd, zover ben ik nog niet.

stoer wedstrijd, zover ben ik nog niet.
leuk een wedstrijdje, zo ver ben ik nog langer niet met edgard! maar volgend jaar wil ik wel wat onderlinges mee pakken!
vandaag voor het eerst een stukje galop met edgard gedaan.
hij had er moeite mee en liep conpleet uit evenwicht! heb ook maar een heel klein stukje gedaan en zelf weer teruggenomen!
trots op mijn topper
vandaag voor het eerst een stukje galop met edgard gedaan.

trots op mijn topper

Leuk dat het goed gaat met Edgard!!
Elvis galoppeerde eigenlijk zo met me weg,die heeft de balans in de draf wat minder.
Eros ze eerste wedstrijdje leuk hoor
Van de week heb ik Elvis 2x gewassen,heerlijk!Hij is altijd zo happy als hij klaar is dat hij in ze eentje zeker 3 minuten bokkend door het land gaat haha...
Verder is het nog steeds erg rustig hier in E'tjes land...
Elvis galoppeerde eigenlijk zo met me weg,die heeft de balans in de draf wat minder.
Eros ze eerste wedstrijdje leuk hoor

Van de week heb ik Elvis 2x gewassen,heerlijk!Hij is altijd zo happy als hij klaar is dat hij in ze eentje zeker 3 minuten bokkend door het land gaat haha...
Verder is het nog steeds erg rustig hier in E'tjes land...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Haha of Eros zo ver is, weet ik ook niet hoor. Gaan ook niet voor de prijzen, maar voor de fun en ervaring voor Eros. 
Was eigenlijk meer dat de instructrice zei; ah joh, doe mee, is leuk! En zij mijn zusje al had opgegeven voor ze maar ja of nee kon zeggen haha.

Was eigenlijk meer dat de instructrice zei; ah joh, doe mee, is leuk! En zij mijn zusje al had opgegeven voor ze maar ja of nee kon zeggen haha.

Jjjaaaaa een kies van Ek gevondn!!
Verder staan ze snachts weer op stal,grote land is dicht. Weer wachten tot maart 2012, of late. Ze staan nog wel in het kleine land maar wat is het nat!
Verder staan ze snachts weer op stal,grote land is dicht. Weer wachten tot maart 2012, of late. Ze staan nog wel in het kleine land maar wat is het nat!
Jeetjemina!!
Ik ben een week op vakantie geweest en had verwacht dat ik vele pagina's moest bij lezen, maar wat een rust in het topic!
Helemaal niemand die iets leuks weet te vertellen over onze stoere E'tjes?
Zoals gezegd ben ik een week op vakantie geweest, toen ik gister terug kwam moest ik natuurlijk gelijk even naar Emily.
Ze hinnikte heel lief toen ik aan kwam lopen en draafde door het zeiknatte weiland naar me toe, jeetje wat een regen is er hier gevallen zeg!
Emily ziet er goed uit en mag deze week weer rustig aan het werk, beetje longeren en wandelen.
Het is de bedoeling dat ik er dit jaar nog op stap, maar heb echt geen haast!
Hoe bevalt het Roos, Ekdal weer thuis?
Ik wil ook graag nog een kies vinden van Emily, maar zal wel zoeken zijn naar een speld in een hooi berg.
Ik ben een week op vakantie geweest en had verwacht dat ik vele pagina's moest bij lezen, maar wat een rust in het topic!
Helemaal niemand die iets leuks weet te vertellen over onze stoere E'tjes?
Zoals gezegd ben ik een week op vakantie geweest, toen ik gister terug kwam moest ik natuurlijk gelijk even naar Emily.
Ze hinnikte heel lief toen ik aan kwam lopen en draafde door het zeiknatte weiland naar me toe, jeetje wat een regen is er hier gevallen zeg!
Emily ziet er goed uit en mag deze week weer rustig aan het werk, beetje longeren en wandelen.
Het is de bedoeling dat ik er dit jaar nog op stap, maar heb echt geen haast!
Hoe bevalt het Roos, Ekdal weer thuis?
Ik wil ook graag nog een kies vinden van Emily, maar zal wel zoeken zijn naar een speld in een hooi berg.
Emily (v. Balony, m. Justy)
Nou ik heb ook altijd gehoopt op een kies en gevonden(toen ik er niet naar zocht hihi)
Het is meer een dop hoor, geen echte kies
Ja hier veel regen gevallen, vooral in het westen(helaas)
Wat leuk dat Emily weer blij is dat je thuis bent
Ekdal vandaag weer aan de longe gehad en daarna even gereden. ALs ze van stal lkomen longeer ik het liefste eerst. Had weinig gedaan deze week want het weer he.....regen, wind etc. Hij was ook beetje stout maar ach heb het overleefd
Het is meer een dop hoor, geen echte kies

Ja hier veel regen gevallen, vooral in het westen(helaas)
Wat leuk dat Emily weer blij is dat je thuis bent

Ekdal vandaag weer aan de longe gehad en daarna even gereden. ALs ze van stal lkomen longeer ik het liefste eerst. Had weinig gedaan deze week want het weer he.....regen, wind etc. Hij was ook beetje stout maar ach heb het overleefd

vandaag les gehad met Jalenka
zo van wei geplukt, opgezadeld en mee weggereden, zelfs niet longeren
ging super
stappen en draven
hoefslag volgen en cirkels, diagonaal
ze is wel van de luie kant, maar heb liever een lui paard om wakker te maken dan een paard dat er met mij vandoor gaat
we hadden eigenlijk er niet veel van verwacht, dus het ging wel uitzonderlijk goed
zo van wei geplukt, opgezadeld en mee weggereden, zelfs niet longeren
ging super

stappen en draven
hoefslag volgen en cirkels, diagonaal
ze is wel van de luie kant, maar heb liever een lui paard om wakker te maken dan een paard dat er met mij vandoor gaat
we hadden eigenlijk er niet veel van verwacht, dus het ging wel uitzonderlijk goed

Als Ek van de wei komt longeer ik ook niet hoor, alleen als hij van stal komt.
Hier ook een trotse eigenaresse.. Heb groen licht gekregen van de arts en wat doe je dan als eerste? Juist, op je eigen pony klimmen natuurlijk. Beetje rond gestapt in de bak, 2 rondjes gedraafd en vond het toen weer genoeg. Voor me zelf, maar ook voor Erosje, hij was zoo braaf 
Ik heb hier een hele verzameling van Eros zijn vorige mond inhoud haha. 5 tanden, 2 echte kiezen, en 4 doppen. De 1 na de ander vond ik tijdens het mesten. Gister weer 1 gevonden, weet echt niet meer wat ik er mee aan moet haha.
Terwijl ik van mijn andere pony nooit iets gevonden heb!

Ik heb hier een hele verzameling van Eros zijn vorige mond inhoud haha. 5 tanden, 2 echte kiezen, en 4 doppen. De 1 na de ander vond ik tijdens het mesten. Gister weer 1 gevonden, weet echt niet meer wat ik er mee aan moet haha.
Terwijl ik van mijn andere pony nooit iets gevonden heb!

Ik heb nu dus 1 dop, maar wie weet vind ik nog meer....zo leuk 
En wat gaaf..dus Eros rijfotos hihi

En wat gaaf..dus Eros rijfotos hihi
Ik heb van edgard ook wolfstandjes ! allee zijn deze wel getrokken door de tandarts! doppen nooit gevonden!
ik doe dan ook zelf geen stal, sta erg luxe!
ik doe dan ook zelf geen stal, sta erg luxe!
Echt waar Joyce, ben jaloers.
- nancy imka
Ik heb vandaag voor het eerst op een Etje gereden, en dan wel Elvis. Zonder zadel aangezien ik nog steeds niet met mn been die nog steeds in het gips zit in de beugels kan. Dacht ik voor de veiligheid maar zonder zadel mocht ik vallen lig ik er tenminste naast en blijf ik nergens aan hangen. Ondanks ik het eerst best spannend vond heb ik er ook wel erg van genoten!
Emy vandaag een hoofdstel gepast. Mijn eigen hoofdstel is te groot voor dr dus ik mag Dees dr hoofdstel waarschijnlijk overnemen als zij een mooi ander hoofdstel voor Elvis kan vinden ze heeft er nml een op het oog. En dan heb ik voor Emy een mooi donkerbruin hoofdstelletje dus Deesje schiet maar op met kopen hihi
Emy vandaag een hoofdstel gepast. Mijn eigen hoofdstel is te groot voor dr dus ik mag Dees dr hoofdstel waarschijnlijk overnemen als zij een mooi ander hoofdstel voor Elvis kan vinden ze heeft er nml een op het oog. En dan heb ik voor Emy een mooi donkerbruin hoofdstelletje dus Deesje schiet maar op met kopen hihi
Ik heb voor Eros ook een bruin hoofdstel en een bruin zadel
Ik zal de eerst volgende keer dat ik weer op Eros klim, foto's laten maken
Maar moet het niet zo meer waaien, want ga het gevaar niet opzoeken..
Ben nog erg voorzichtig met mijn pols

Ik zal de eerst volgende keer dat ik weer op Eros klim, foto's laten maken

Maar moet het niet zo meer waaien, want ga het gevaar niet opzoeken..

Ben nog erg voorzichtig met mijn pols

Als het stormt stap ik ook even niet op Ekdal hoor, heb ook nog een kindje en man thuis dus...
Leuk op Elvis gereden, zijn er fotos
Ik heb gewoon zwart tuig. Hij heeft nu Danc zijn zadel, nog even sparen voor een eigen zadel. Daarnaast gaat hij zometeen weer paar maanden op rust, dus ik vind het zonde om veel geld uit te geven aan een zadel

Leuk op Elvis gereden, zijn er fotos

Ik heb gewoon zwart tuig. Hij heeft nu Danc zijn zadel, nog even sparen voor een eigen zadel. Daarnaast gaat hij zometeen weer paar maanden op rust, dus ik vind het zonde om veel geld uit te geven aan een zadel
Ja die nancy op Elvis...Braaf paardje he
Ik heb anders wel spierpijn van ze grapje tijdens het galopje haha..Maar wat is dat dier braaf.Had echt al een tijdje niks gedaan met hem en je stapt er zo weer op weg.
Helaas geen foto's Roos.Rijden kwam ook weer op als poepen zeg maar
Heb inderdaad een heel mooi hoofdstel op het oog,dus dan kan nancy die van mij weer overnemen voor Emy.
Ben benieuwd naar rij foto's van Eros!

Ik heb anders wel spierpijn van ze grapje tijdens het galopje haha..Maar wat is dat dier braaf.Had echt al een tijdje niks gedaan met hem en je stapt er zo weer op weg.
Helaas geen foto's Roos.Rijden kwam ook weer op als poepen zeg maar

Heb inderdaad een heel mooi hoofdstel op het oog,dus dan kan nancy die van mij weer overnemen voor Emy.
Ben benieuwd naar rij foto's van Eros!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor