de mooiweer-ruiters
- Machteld&Falco
Re: de mooiweer-ruiters
Eergisteren een regenritje gemaakt... Ik ben toch niet meer zo "die hard" als vroeger... Had er na een halfuur in de stortregen echt mijn buik van vol (Falco ook trouwens, die wilde telkens met zijn kont in de regen gaan staan)... Heb onze rit dan fiks ingekort. Morgen dringend mijn zadel schoonmaken, regen en bruin tuig zijn geen goede combinatie!
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Heeeeeeeerlijkcowgirlwillie schreef:nou de mooiweer ruiters hebben het deze week lekker rustig... sjonge lijtk wel herfst...![]()

- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
oooh viv jij komt hier echt stoken he?
hahahah

Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Djinty net in de miezer en wind gereden omdat ik volgende week gewoon een braaf paard onder mn kont wil hebben. Denk dat zij gewoon " mooi-weer-paard" is.. ze had er echt geen zin in! Deed enigszins haar best maar wel een beetje sjaggo met zon hoofd van.. als ik het doe is het dan klaar? wat een weer zeg.. pfftt
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

beetje regen vindt ik geen problem, heb ik regenjas voor. Beetje meer regen vindt ik ook niet erg, alleen is dan ons al zo verropte bos dan echt onbegaanbaar. Wind vindt ik niet fijn. Krijg last van mn oren en paarden reageren er meer op.
Verder heb ik liever wel mooi weer. wie niet.......?
Verder heb ik liever wel mooi weer. wie niet.......?
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
Dames, vandaag mooi weer! Dus uit de veren en in het zadel 

Djinty

mooi weer zeker, maar soms moet er ook nog gewerkt worden, daarna was het mooie weer weg. Nog wel nat geregend toen we met hond in het bos liepen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
G-E-W-E-L-D-I-G!!! Daar geloof ik ook in (ik ga zelfs zo ver dat ik me soms moreel bezwaard voel m.b.t. het rijdencowgirlwillie schreef: mijn man is een echte boer, had niks met paarden. (stiekem vindt hij deze 2 knollen wel aardig.)
Hij zegt altijd: "Die paarden hebben het zo ook goed hoor, die staan echt niet in de wei op jou te wachten. die denken echt niet wanneer komt ze nu weer eens met dat zadel en gaat ze op me zitten." "Mensen hebben bedacht dat het leuk is om erop te gaan zitten, van de paarden zelf hoeft het niet hoor."
stimuleert natuurlijjk ook niet echt om wel te gaan rijden.
Maar ik geloof er ook wel in.
Mijn paarden zijn wel gelukkig als ik ze zo observeer. Ze liggen lekker in de wei, rollen, kroelen, grazen, dromen.
Ze zijn echt paard.
en genieten bij mooi weer van een lekker ritje.

Vrijdagochtend na een week of 4-5 weer even gereden en Cos vond het wel best. We wandelen ook veel (ook goed voor mij), spelen tikkertje en ik kan genieten van kijken en kroelen

Geloof dat ik me hier dus ook wel mag melden?????
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ja hier hoor ik nou echt thuis
MAAR als ik eenmaal heb opgezadeld en het begint dan te regenen dan rij ik toch maar door. Maar ik rij alleen maar buiten.

MAAR als ik eenmaal heb opgezadeld en het begint dan te regenen dan rij ik toch maar door. Maar ik rij alleen maar buiten.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

- cowgirlwillie
- Contacteer:
nathalie! helemaal goed! wij lijken op elkaar denk ik... hihi jij bent de mschrijving voor de mooiweerruiter zo te zien WELKOM!!!!
Deedee ook van harte welkom!!!
Deedee ook van harte welkom!!!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
Wij doen mee aan een uitwisseling met Amersfoorte scholieren.
2 meiden uit atheneum 3 zijn bij ons op de boerderij op werkweek voor hun maatschappelijke stage.
voor dag 1 stond de buurt verkennen op het programma.
Nou, hoe kon dat nu leuker dan met de huifkar?
Het was droog en er waren af en toe stukjes blauwe lucht te zien. Wel waaide het flink..
(voor een mooiweer-ruiter kan dit al twijfelachtig weer zijn natuurlijk)
Fris was het wel maar we hebben genoten!
zelfs een galopje over een zandpad, heerlijke uitgestrekte drafjes door bospaadjes. Lynda had er zin in!
Onderweg kwamen we een heel peloton uit het leger tegen. geschminkt, netten over de auto's, grote machinegeweren op het dak... brrr hadden we wat gemist? oorlog uitgebroken tussen Groningen en Friesland misschien? Hier schrijf ik in het dagboek wel meer over.
2 meiden uit atheneum 3 zijn bij ons op de boerderij op werkweek voor hun maatschappelijke stage.
voor dag 1 stond de buurt verkennen op het programma.
Nou, hoe kon dat nu leuker dan met de huifkar?
Het was droog en er waren af en toe stukjes blauwe lucht te zien. Wel waaide het flink..
(voor een mooiweer-ruiter kan dit al twijfelachtig weer zijn natuurlijk)
Fris was het wel maar we hebben genoten!

Onderweg kwamen we een heel peloton uit het leger tegen. geschminkt, netten over de auto's, grote machinegeweren op het dak... brrr hadden we wat gemist? oorlog uitgebroken tussen Groningen en Friesland misschien? Hier schrijf ik in het dagboek wel meer over.

vraag me alleen af of de term 'ruiter' nog wel op mij van toepassing is
. Hoeveel moet je rijden om een ruiter te zijn????
Klinkt als een lekker uitwaai-tochtje met de huifkar. Gewoon eens uit nieuwsgierigheid, wat weegt zo'n huifkar nou?
Op vakantie kwamen we een toer-rit tegen met 2 haflingers voor een wagen (zo'n enorm ding met raampjes) met minstens 10 volwassen erin, nog wat kindergespuis en 2 personen op de bok, behoorlijke klus zou je zo denken maar het leek heel soepel te gaan allemaal....

Klinkt als een lekker uitwaai-tochtje met de huifkar. Gewoon eens uit nieuwsgierigheid, wat weegt zo'n huifkar nou?
Op vakantie kwamen we een toer-rit tegen met 2 haflingers voor een wagen (zo'n enorm ding met raampjes) met minstens 10 volwassen erin, nog wat kindergespuis en 2 personen op de bok, behoorlijke klus zou je zo denken maar het leek heel soepel te gaan allemaal....
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
- cowgirlwillie
- Contacteer:
Het was inderdaad uitwaaien! daarna warm worden met warme chocomelk mmmm
Vaak neem ik een koelbox met lekkers mee, swinters wel met kleden en met thermoskannen chocomelk of koefife en thee.
maar alleen als het droog is hoor hahaha
ik heb maar een heel klein huifkarretje. met fijne autobanden eronder. kan hem zelf ook trekken.
er kunnen max. 8 volwassenen / 10 kids achterin. ik doe altijd max. 10 pers.
Lynda trekt het met gemak. Met volle wagen wel voornamelijk over asfalt.
geen idee wat het weegt.

wanneer je ruiter bent weet ik ook niet hoor. als je kan rijden?
ik rij ook niet veel. probeer 1x in de week echt wat te doen met lynda wat beweging betreft. (soms rijden, soms, grondwerk, soms huifkarren) verder loopt ze 24/7 buiten en knuffel en kijk ik gewoon graag naar ze. net als jij.
elke keer denk ik na zo'n rit ik zou het vaker moeten doen... haha
Vaak neem ik een koelbox met lekkers mee, swinters wel met kleden en met thermoskannen chocomelk of koefife en thee.
maar alleen als het droog is hoor hahaha
ik heb maar een heel klein huifkarretje. met fijne autobanden eronder. kan hem zelf ook trekken.
er kunnen max. 8 volwassenen / 10 kids achterin. ik doe altijd max. 10 pers.
Lynda trekt het met gemak. Met volle wagen wel voornamelijk over asfalt.
geen idee wat het weegt.

wanneer je ruiter bent weet ik ook niet hoor. als je kan rijden?
ik rij ook niet veel. probeer 1x in de week echt wat te doen met lynda wat beweging betreft. (soms rijden, soms, grondwerk, soms huifkarren) verder loopt ze 24/7 buiten en knuffel en kijk ik gewoon graag naar ze. net als jij.
elke keer denk ik na zo'n rit ik zou het vaker moeten doen... haha
Oooh, wat een leuke foto!!!
Ik ben niet zo zeer een mooiweerruiter, maar wel een mooiweerfietser. Heb echt een hekel aan natregenen op de fiets! En aangezien ik 6 km moet fietsen om op stal te komen raad je het al.....
Het is niet dat ik niet ga als het regent, maar ik probeer wel tussen de buien door te gaan.
Op een zeiknat gitzwart modderpeerd leg ik trouwens nooit een zadel, dan is het óf zonder zadel óf wat anders doen.
Ik voel mezelf soms best wel een erge mooiweerruiter, maar rijd nog altijd meestal zeker vier keer per week buiten, dus misschien valt het ook wel weer mee (of moet ik nu tegen zeggen?)
Ik ben niet zo zeer een mooiweerruiter, maar wel een mooiweerfietser. Heb echt een hekel aan natregenen op de fiets! En aangezien ik 6 km moet fietsen om op stal te komen raad je het al.....

Het is niet dat ik niet ga als het regent, maar ik probeer wel tussen de buien door te gaan.
Op een zeiknat gitzwart modderpeerd leg ik trouwens nooit een zadel, dan is het óf zonder zadel óf wat anders doen.
Ik voel mezelf soms best wel een erge mooiweerruiter, maar rijd nog altijd meestal zeker vier keer per week buiten, dus misschien valt het ook wel weer mee (of moet ik nu tegen zeggen?)

Ik rijd natuurlijk ook het liefst met mooi weer en dan het liefst in de herfst en vroeg in de ochtend. Een beetje regen vind ik niet erg, onder de bomen merk je dat toch niet zoveel. Ik kan ook alleen maar buiten rijden dus ga ik zo vaak mogelijk. Maar als ik opgezadeld heb en het begint te regenen ga ik toch. Dan zie ik wel waar het schip strandt. Als het niets is ben ik ook zo weer thuis. Ik leg ook geen zadel op een nat, modderig paard. Zonde van mijn zadel en niet leuk voor knollie al dat geschuur.
Ik wil me denk ik wel scharen onder de goedweer-ruiters. Het hoeft niet persé mooi weer te zijn.
Ik wil me denk ik wel scharen onder de goedweer-ruiters. Het hoeft niet persé mooi weer te zijn.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
hmmm....'s winters wil ik wel met je mee op pad cowgirlwillie....neem ik een flesje slagroom mee voor de chocolademelk

Lijkt me namelijk altijd nog eens leuk, 's winters met chocomelk en paarden op pad

Lijkt me namelijk altijd nog eens leuk, 's winters met chocomelk en paarden op pad

- cowgirlwillie
- Contacteer:
prima! maken we eens een date! 
deze mooiweer-ruiter kan wel afspraken gebruiken om met mooi weer ook echt in actie te komen. haha

deze mooiweer-ruiter kan wel afspraken gebruiken om met mooi weer ook echt in actie te komen. haha
hahaha...dan moet je uiteraard wel de gunst retourneren zodat Cos ook eens wat doet 

- cowgirlwillie
- Contacteer:
haha prima
Iedereen aan het rijden? Vanwege het weer hoeven we het niet te laten!