NH-dagen Stal Mansour

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Bailey

NH-dagen Stal Mansour

Bericht door Bailey » zo 04 sep 2011, 22:40

He, wat heb ik een heerlijk paardenweekend achter de rug!

Op de manege hier vlakbij werden de Natural Horsemanship dagen georganiseerd. De sfeer was weer heel gezellig en open. Niet alles is er perse 100% NH (ohjee, discussie op bokt :P) maar er waren voornamelijk veel demonstraties van 'alternatieve' manieren van omgaan met je paard.

Foto van de standjes in de binnenbak, buiten waren er nog veel meer!
Afbeelding

Zaterdagavond begon met het seminar 'Het tevreden paard'. Drie sprekers die vanuit hun vakgebied vertelden hoe zij hierover dachten.
Ten eerste Ellen Immink van Happy Athlete over sportmassage bij paarden. Zij liet zien hoe je al door foto's kon zien of een paard los was in z'n lijf of niet, wat zij deed en hoe dit werkte.
Afbeelding

Als tweede vertelde Fieke Branderhorst iets over een passend zadel. Was voor al een 'instaplezing', zij ze ook zelf. Veel dingen die je zelf makkelijk kunt zien aan een zadel, maar die desondanks toch vaak fout gaan.
Op de foto had ze op twee paarden de plekken getekend waar een zadel mocht liggen.
Afbeelding

Als derde was Chris Irwin aan de beurt, over de invloed van je lichaamstaal op je paard.
Afbeelding

De avond werd afgesloten met de mogelijkheid tot vragen stellen en een hapje en drankje.

Zondag was de 'officiele' NH-dag. Was van plan twee demo's te kijken, uiteindelijk hebben we (ik en stalgenootje) er de hele dag gezeten! := Van iedere demo die we gezien hebben heb ik een plaatje

Eerste demo: 'Andere rijkunst' van Nellly Abenes. Rijden, maar vooral veel werken aan de hand met een heel leuk, lekker bijdehand pony'tje met de naam Doedels. Superleuk om te zien, en knap ook!
Afbeelding

Daarna kwam er een demo ongezadeld en onbeteugeld springen. Nadat ze dressuuroefeningen als wijken en dergelijke op een leadrope had laten zien ging ze springen, en HOOG!!
Afbeelding

Vervolgens een demo spelen met je paard van Equi-unity. Ook leuk, paard was echt gek op spelen met de grote bal, leuk om te zien!
Afbeelding

Toen kwam Chris Irwin, met hetzelfde paard als het seminar van de dag daarvoor. Dit keer ging hij rijden. Heel interessant! Was de eerste keer dat ik hem zag niet bijzonder onder de indruk, maar nu ik hem meerdere keren gezien heb begin ik het steeds interessanter en leuker te vinden!
Afbeelding

Daarna de demonstratie van Moravita, over tai-chi en rijden.
Afbeelding

En tot slot Adelinde Cornelissen en een andere 'kampioensruiter' (naam werd genoemd, maar weet hem echt niet meer, sorry!) die samen reden
Afbeelding

Op de tweedehands markt nog een heel mooi halsterhoofdstel en een heerlijke poethandschoen voor Bailey gekocht, blij mee!
Afbeelding

Echt, harstikke leuk, we hebben het zo naar onze zin gehad! Terug op stal direct dingen toegepast op onze eigen paarden, hihi! En een hoop inspiratie voor de komende weken.
janna
Contacteer:

Re: NH-dagen Stal Mansour

Bericht door janna » ma 05 sep 2011, 06:32

hmm ondanks dat ik toch zelf niet echt NH ben zitten er nog wel een aantal interessante clinics/ demo's tussen.
Ton en Aletta van Moravita doen het ook altijd zo leuk met shows.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Dennis

Bericht door Dennis » ma 05 sep 2011, 07:10

Dat springen zonder zadel, weet niet of ik dat zo zou doen hihi
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
margalorenz

Bericht door margalorenz » ma 05 sep 2011, 08:40

Wij zijn gisteren ook de hele dag geweest. Ik ben tot nu toe ieder jaar geweest. Ik denk dat ik volgend jaar een keertje oversla omdat het toch ieder jaar wel een beetje hetzelfde is. De helft van de demo's had ik al een keertje gezien. Het was wel erg leuk. Na weer wat inspiratie te hebben opgedaan s'avonds met Darco voor de eerste keer aan de lange lijnen geoefend. Hij deed het erg knap.
De kampioen die Adelinde bij zich had heet Ameli en is de dressuurkampioen van Kroatie. Omdat daar geen team is en om internationale ervaring op te doen is ze nu al een jaar bij Adelinde.
Al met al was het toch een leuke dag.
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 05 sep 2011, 16:51

Onbeteugeld Rijden is Marieke, een bekende van mij. Vind het echt zo knap haha. Op Bokt heeft ze ook regelmatig foto's dat ze over crosshindernissen gaat zo ! Ze is ook op Horse Event :D
dendola schreef:Dat springen zonder zadel, weet niet of ik dat zo zou doen hihi
Goed van haar he, ze doet ook zo crossen :j
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Bailey

Bericht door Bailey » ma 05 sep 2011, 17:44

Wat leuk Amber dat je haar kent!

Margalorenz: wat leuk dat jullie er ook waren. Voor mij was het nu de tweede keer. Snap wel wat je bedoeld, aantal dingen zijn vergelijkbaar of hetzelfde, maar blijf het toch leuk vinden. Doe zelf best veel grondwerk (heel diverse dingen) en voor de inspiratie vind ik het echt super. En na zo'n dag heb ik altijd direct zin om 100 dingen te gaan proberen, haha!

Janna, ik ben ook helemaal geen diehard NH-er hoor. Er lopen best een aantal fanatiekelingen tussen op zo'n dag, maar het grootste deel zijn volgens mij gewoon mensen die het ook leuk vinden om eens 'wat anders' te doen.
Laatst gewijzigd door Bailey op ma 05 sep 2011, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Kelly

Bericht door Kelly » ma 05 sep 2011, 19:31

Leuk!
Mijn schoonzusje heeft tijdens deze dagen een clinic gereden bij Adelinde.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Janno
Contacteer:

Bericht door Janno » ma 05 sep 2011, 22:23

Ik was er ook aangezien mijn neefje en nichtje Shadow wouden zien (die was er zaterdag) waren verder ook erg leuke shows. Maar Shadow was toch wel het toppunt :D!
Acasia (v. Sebastiaan. mv. Courage)
Paulien (v. Tunar. mv Brusvein)
Elin (v. Zizoran. mv Tunar.)
Gøran (v. Anton. mv. Sebastiaan)
Plaats reactie