Op de manege hier vlakbij werden de Natural Horsemanship dagen georganiseerd. De sfeer was weer heel gezellig en open. Niet alles is er perse 100% NH (ohjee, discussie op bokt

Foto van de standjes in de binnenbak, buiten waren er nog veel meer!

Zaterdagavond begon met het seminar 'Het tevreden paard'. Drie sprekers die vanuit hun vakgebied vertelden hoe zij hierover dachten.
Ten eerste Ellen Immink van Happy Athlete over sportmassage bij paarden. Zij liet zien hoe je al door foto's kon zien of een paard los was in z'n lijf of niet, wat zij deed en hoe dit werkte.

Als tweede vertelde Fieke Branderhorst iets over een passend zadel. Was voor al een 'instaplezing', zij ze ook zelf. Veel dingen die je zelf makkelijk kunt zien aan een zadel, maar die desondanks toch vaak fout gaan.
Op de foto had ze op twee paarden de plekken getekend waar een zadel mocht liggen.

Als derde was Chris Irwin aan de beurt, over de invloed van je lichaamstaal op je paard.

De avond werd afgesloten met de mogelijkheid tot vragen stellen en een hapje en drankje.
Zondag was de 'officiele' NH-dag. Was van plan twee demo's te kijken, uiteindelijk hebben we (ik en stalgenootje) er de hele dag gezeten!

Eerste demo: 'Andere rijkunst' van Nellly Abenes. Rijden, maar vooral veel werken aan de hand met een heel leuk, lekker bijdehand pony'tje met de naam Doedels. Superleuk om te zien, en knap ook!

Daarna kwam er een demo ongezadeld en onbeteugeld springen. Nadat ze dressuuroefeningen als wijken en dergelijke op een leadrope had laten zien ging ze springen, en HOOG!!

Vervolgens een demo spelen met je paard van Equi-unity. Ook leuk, paard was echt gek op spelen met de grote bal, leuk om te zien!

Toen kwam Chris Irwin, met hetzelfde paard als het seminar van de dag daarvoor. Dit keer ging hij rijden. Heel interessant! Was de eerste keer dat ik hem zag niet bijzonder onder de indruk, maar nu ik hem meerdere keren gezien heb begin ik het steeds interessanter en leuker te vinden!

Daarna de demonstratie van Moravita, over tai-chi en rijden.

En tot slot Adelinde Cornelissen en een andere 'kampioensruiter' (naam werd genoemd, maar weet hem echt niet meer, sorry!) die samen reden

Op de tweedehands markt nog een heel mooi halsterhoofdstel en een heerlijke poethandschoen voor Bailey gekocht, blij mee!

Echt, harstikke leuk, we hebben het zo naar onze zin gehad! Terug op stal direct dingen toegepast op onze eigen paarden, hihi! En een hoop inspiratie voor de komende weken.