Het Boomloos-zadel topic!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: Het Boomloos-zadel topic!

Bericht door Nathalie » vr 22 jul 2011, 20:10

ah wat fijn dat het een succes was met de maat L Kristel! Top voor jou maar vooral voor Beer natuurlijk :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 22 jul 2011, 20:27

Jaaa, ben ook zeeeeer content!
Viv

Bericht door Viv » za 23 jul 2011, 04:52

En als je dan bedenkt dat de L pommel voor spekkie hier ook al te klein is :=
Mooi dattie past kris, betekend dat beertje toch weer meer spiertjes gaat krijgen daar.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 23 jul 2011, 07:43

Ja inderdaad, grappig dat je dat zelf niet meer ziet..zie dat beest dagelijks, voor mij ziet hij er altijd hetzelfde uit.. KNAP! ;) En Beer is natuurlijk qua bouw niet te vergelijken met Diesje..hihi, echt zo verschillend. Heb gisteren trouwens nog 3 zadels gepast bij de kennis bij wie ik pauzeerde. Lag allemaal zooooo belabberd! :')
Viv

Bericht door Viv » za 23 jul 2011, 07:56

Moet je in Haarle mn trail maar eens passen (mits ik hem dan al heb natuurlijk), ben nu al verslaafd en deze is nog niet eens de goede maat :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 24 jul 2011, 20:45

Voor RB heb ik afgelopen jaar ook de M pommel verwisseld voor een L. Zo hé ik schrok ook toen ik het verschil zag.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jowien

Bericht door Jowien » ma 25 jul 2011, 18:18

Ik ga ook eens de pommel bloot op Orlinde leggen, nu ik de pommel-verhalen hier hoor.

Gisteren met een wedstrijdje een mooi dekje (sjabrakje) gewonnen. Zacht, stevig, luxe suede-look in bruin met beige, van QHP. Heel mooi... maar niet onder m'n Barefoot. Dus maar een vriendin gebeld met een gewoon zadel, of zij 'm wil hebben. Jammer voor mij, maar ach, zij weer blij.
Dat is dan ook wel het enige nadeel van boomloos, dat er geen gewone dekjes onder kunnen. (Maar dat is lang niet genoeg om van m'n barefootje af te stappen!) Ik doe met dressuurwedstrijd wel zo'n wit dun-katoenen dekje ertussen, maar deze zat dan niet mooi.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » di 26 jul 2011, 11:40

Jowien, leuk dat je een sjabrak hebt gewonnen. Er zijn trouwens boomloze zadels waar wel gewone sjabrakken onder kunnen, die van Trekker ;)

Fijn Kristel, dat de L pommel zo'n verschil uitmaakt!!

Hee, werkte mijn linkje naar het filmpje niet dat niemand ém heeft gezien??
rowenna

Bericht door rowenna » di 26 jul 2011, 13:04

pareltje2, hihi, heb over je filmpje heen gekeken.
Mooie omgeving daar zeg, kun je lekker rijden.
Wat kraakt jouw zadel trouwens, of lijkt dat maar zo.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 29 aug 2011, 19:46

Na het doorlezen van de site toch wel weer nieuwsgierig geworden hoe boomloos zou zijn op Yessie. Maar nu welk type, vind de Arizona en de veelzijdigheid versie daarvan (naam even kwijt) allebei erg leuk. Kan in de buurt alleen geen testzadel bestellen dacht ik, iemand tips?
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Bailey

Bericht door Bailey » ma 29 aug 2011, 20:01

Roosje: de arizona is een model van barefoot. Als het over boomloze zadels gaat gaat het meestal over barefoots, maar er zijn veel meer boomloze zadels.

Equixantos heb ik heel goede ervaringen mee wbt testzadels van barefoot. Dat gaat gewoon per post, dus hoeft niet in de buurt te zijn. Kost maar een paar tientjes!
http://www.equixantos.com/

Buitenzinnig heeft ook nog heel veel andere merken boomloos en semi-boomloos, ook een goede om even te kijken. Veel zadels kun je ook als testzadel proberen.
http://buitenzinnig.nl/BuitenZinnig/Home.html
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » di 30 aug 2011, 10:31

Roosje, je mag mijn zadel wel een keertje wat dagen lenen, ik rijd Djinty toch nu maar 2 dagen in de week.
Alleen van 15-22 september heb ik hem zelf nodig!

Ik woon in Gouda, niet zo ver van jou en heb een barefoot Cheyenne maat 1, en heb een M en L pommel.
Heb de bijpassende Fenders maar ook dressuurbeugels. En ik vind het geen enkel probleem, je zal het alleen zelf even bij mij thuis op moeten komen halen en weer langs moeten brengen ;)
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 30 aug 2011, 14:42

Oke dat is wel fijn Katinka! Ik ga zometeen even de site's doorlezen. Bedankt voor de informatie!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Annne

Bericht door Annne » di 30 aug 2011, 16:23

:wave: Ik kom even binnenwandelen..
Lees allemaal interessate verhalen over jullie ervaringen met boomloos rijden!
Zelf rij ik nu niet met een bomloos zadel (ik heb een Rossner Amerika dressuur zadel) maar heb het wel altijd gedaan.
Ik heb een Imperial Riding 17inch boomloos zadel, hier reed ik mijn verzorgpony Lady altijd mee :)
Vooral het gevoel wat je meer hebt bij een boomloos zadel als bij een boomzadel vind ik erg fijn, helaas is mijn zadel voor Do veel te groot :=
Begin juli heb ik met Do een London maat 1 geprobeerd, vond het erg fijn maar (nog) niet ideaal voor ons.
Do is nog niet voldoende in balans, ik zit haar in de weg..

Hoe ervaren jullie het (te) groot lijken van een boomloos zadel? (had bij Do het idee dat een london maat 1 zo groot was of verschilt dit per model; dus is bijvoorbeeld een cheyenne kleiner?)
Do, mijn eerste eigen paard!
Bailey

Bericht door Bailey » vr 02 sep 2011, 21:55

Barefoots zijn ook relatief lang!
Hier staan de afmetingen van alle barefoot zadels:
http://www.boomloosrijden.nl/matentabel.htm

De trekkerzadels bijvoorbeeld zijn een stuk korter dan de barefoot en kunnenn zelfs nog met extra korte kussens geleverd worden. De trekker vind ik zelf helemaal niet groot ogen, de ghost is zelfs nog veel kleiner en echt heel minimaal.

Foto van mij en Bailey op de trekker endurance pro/adjust
(Bailey steekt net z'n tong uit, beetje gekke foto maar het zadel zie je wel goed :) )
Afbeelding
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » vr 02 sep 2011, 22:03

Das inderdaad wat je noemt een kort zadel, ligt wel lekker op bailey!
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Jowien

Bericht door Jowien » za 03 sep 2011, 14:41

@Bailey: dat ziet er inderdaad ook mooi uit zeg! Hoe is de prijs van de trekker-zadels? Is dat veel meer dan Barefoot?
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 03 sep 2011, 15:37

Ik heb een heeeuul groot paard dus de maat 1 van Cheyenne oogt niet groot op Beer..haha! Maar hij heeft zelf wel een korte rug..heb ook over de Trekker Pro nagedacht maar tweedehands zijn ze bijna nergens te vinden..op zich een goed teken. Ik heb onlangs een Massimo op Beer gehad en dat lag fantastisch.. Dat heeft nog steeds mijn voorkeur als de geldboom weer wat aangegroeid is.

Sterre, mag ik jouw zadel in Otterlo eens passen op Beer? Ik heb vandaag weer heerlijk 20 km op mijn BF gedraaft..ben nog steeds heel blij met het zadel qua gevoel maar voor de echte lange afstanden wil ik wel een boomzadel. Denk ik.

Foto van Beer met een BF Cheyenne maat 1, om te zien hoe het in verhouding lijkt met zijn lijf.
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » za 03 sep 2011, 18:02

Afbeelding

dit is een londen maat 2 op ons Githa (144cm groot, dus niet het grote formaat fjord)
een arizona maat 2 kunnen we ook perfect op haar rug kwijt

zalig dat die zitten *o/*
Bailey

Bericht door Bailey » za 03 sep 2011, 22:11

Oh, even ter aanvulling, Bailey is dus maar 1.40 :)

K4tink4: het is ook echt een zalig zadel! Zowel voor Bailey als voor mijzelf.

Jowien: ik vind de prijs van de trekkers heel reeel. Wat duurder dan een barefoot, maar je kunt er qua beugels en singel aanhangen wat je wilt en je hoeft er geen speciaal dekje onder. Uiteindelijk ben je dan even duur uit denk ik.

Kristel: tuurlijk mag je mijn zadel op Beer passen in Otterlo!
Plaats reactie