Benenhappende Dex

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
DexterS
Contacteer:

Benenhappende Dex

Bericht door DexterS » wo 31 aug 2011, 20:10

Mijn Dexter is echt een :+ ... Al 3 dagen doen we een buitenritje, zoonlief op Dex zijn rug en ik loop ernaast. Het gaat allemaal supergoed, en Dex is echt lief. Maar heeft nog wel wat streekjes, zoals bijvoorbeeld steeds in mijn benen bijten, speels voor zijn doen maar ik lig elke keer bijna ondersteboven haha.Vandaag ook weer, zo uit het niets doet ie heeeeel sneaky zijn hoofd omlaag zo van , even halsstrekken , en dan opeens HAP! 2 fietsers kwamen er langs vandaag toen ie het deed en ze keken erg raar toen ik zei, hij heeft nog geen eten gehad en wil mij nu opeten haha! Ja ik weet het, mag er niet om lachen. Op het moment dat hij het doet bestraf ik hem ook , ik ben immers niet 1 van zijn paardevrienden en mijn benen kunnen zijn tanden niet echt verdragen..Maar nu ik het zo typ klinkt het wel grappig... Het zal vast nog hengste gedrag zijn, hij is volgens mij nog maar net gecastreerd. Wat een klein draakje is het toch . Ik zal blij zijn als zoonlief volgende week weer naar school is zodat ik weer op Dex zijn rug naar buiten kan , en dan niet met blauwe benen terug komen !
Trotse eigenaresse van onze knappe 4 jarige Dexter ( V. Baldrian)
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=44890
Roosjuh

Re: Benenhappende Dex

Bericht door Roosjuh » do 01 sep 2011, 07:27

Van mij zou die toch zo een harde mep krijgen! Yessie heeft ook heel lang gebeten (nu gaat ze nog happen alleen met lippen op bijv. Keuring aan de hand) maar dat moet je absoluut niet grappig vinden anders is het eind zoek hoor!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
DexterS
Contacteer:

Bericht door DexterS » do 01 sep 2011, 09:51

ik vind het ook echt niet grappig hoor, en Dex krijgt elke keer wel een keiharde stomp voor zijn neus, maar het lijkt hem niets te boeien... Zal de volgende x een zweep meenemen..
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 01 sep 2011, 10:21

Hier nog een hoor die het heerlijk vind ze tanden overal in te zetten, al moet ik zeggen dat het minder is geworden bij Dakota.
Daar heeft dan ook de nodige rake en harde dreunen voor gehad. Soms beet hij het bloed uit mn lijf.
Nu weet hij dat hij dat niet meer moet flikken want dan is het gelijk een dreun.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Irma

Bericht door Irma » do 01 sep 2011, 13:03

Eventueel leren om iets te dragen in z'n mond? (Tasje ofzo)
Dan kan ie ook niet happen.
DexterS
Contacteer:

Bericht door DexterS » vr 02 sep 2011, 07:28

hihi Irma, dat is een goed idee!! Ik geef dan meer de voorkeur aan een stok ofzo dan een tasje ! We hebben een verzorgster van 14 die bezig is Dex trukjes te leren , zal haar eens dat voorstellen.
En ik merk wel dat Fjorden, die van mij dan , minder onder de indruk zijn van een mep dan mijn vorige paard ( een kwpn sportmerrie) Die kroop als het ware bij een zacht tikje al helemaal dramatisch in elkaar terwijl Dex een keer met zijn hoofd schud en dan gewoon weer doorgaat haha!
Verder is ie lief hoor, gister zelf een buitenritje gemaakt, en wat heeerlijk om een paard te hebben die wel schrikt van bv een duif uit te bosjes (logisch) maar dan na 3 drafpassen al denkt, maar hier wordt ik moe van dus ik ga weer stappen haha!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 03 sep 2011, 06:26

ik zou hem niet leren om iets vast te houden in zijn mond, straks is dat het volgende wat je hem af moet leren, consequent zijn, stem en tik op neus gebruiken, op n geegven moment zal stem alleen voldoende zijn, succes (denk trouwens ook dat als ik n fjord voorbij zou zien lopen die n tasje oid in zijn mond vast heeft ik in mijn broek pis van t lachen) ;)
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » za 03 sep 2011, 09:52

Zeker niets aan gaan leren, juist het bijten afleren!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » za 03 sep 2011, 16:10

hahahahaaa Ik vondt m wel grappig!!
Maar inderdaad niet aanleren haha.
Jordy probeert het ook wel eens hoor, maar dan hoef ik alleen maar mn vinger naar m toe te wijzen en dan weet hij het al hihih.
Nu doettie vaak met zn lippen mn jas beetpakken ofzo of mn trui. Maar bijt dan absoluut niet, gewoon spelenderwijs.
consequent blijven inderdaad dan is het zo afgeleerd
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
heleenboer

Bericht door heleenboer » zo 04 sep 2011, 11:25

Leer ze ook nooit flemen!
Word tegen je gebruikt en kom je niet zomaar vanaf ~~}>
ik spreek uit ervaring :=
Fiva-yvana v. Anton
Arabis v. Kalypso
Edelweis v. Sebastian
Gardenia v. Kalypso
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » di 06 sep 2011, 11:26

Ik heb ook zo'n bijter... Als hij iets spannend vind, dan doet hij het nog drie keer zo erg, waarschijnlijk om zijn nervositeit te kanaliseren. Je mag zoiets echt niet tolereren.

Bij die van mij is het echt sterker dan zichzelf. Hij wéét dat het niet mag en hij wéét dat de correctie volgt... En toch...
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » di 06 sep 2011, 15:00

Djinty heeft 1x geprobeerd met stoeien in mijn been te bijten. Ben vervolgens zo boos geworden en haar een mep verkocht, dat ze het nooit meer gedurft heeft! Nu is ze kusjespaard :)
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
DexterS
Contacteer:

Bericht door DexterS » di 06 sep 2011, 18:12

hihi een kusjespaard . DAt klinkt ook leuk.. Dex reageert nu op Touch, dan raakt ie je hand aan met zijn neus!
Dat heeft mijn verzorgstertje hem geleerd, hij is zoo slim wat dat betreft!!
sandy87

Bericht door sandy87 » za 15 okt 2011, 20:50

zo herkenbaar, dex zn half broer Seven (3jaar v baldrian) bijt ook graag
met anderhalf jaar begon hy met mn elleboog aantikken met lopen, ow grappig, tot dat ie zn tandjes ging gebruiken!
meteen afgestraft maar net als dex,.. boeiend! hy probeert het nu stiekem, als ik wandel en niet oplet doet hy het heel soms nog! en ik geef hem elke keer toch echt een pets! mensen hebben we wel een gewaarschuwd dat ik hem kop schuw zou maken
maar meneer ik erg zelfverzekerd en dominant op dat gebied! verder sla of stomp ik hem nooit en dat weet die donders goed!
als die nu nog wel eens hapt naar mn arm trekt die daarna zn hoofd weg met een schuin oog op mij gericht omdat die weet dat dat niet mag! maar met poetsen en lopen schrikt hy nooit als ik zomaar mijn hand beweeg of optil!
ik zou hem persoonlijk ook even geen trucjes aan leren, zo te horen lijken ze erg veel op elkaar! ook geef ik bijna nooit snoepjes
ik beloon hem door zn hals te aaien of braaf te zeggen! en soms voor dat ik naar huis ga krijgt hy een snoepje in de wei en daarna vertrek ik meteen! als ik hem met poetsen een snoepje geef blijft hy bedelen en gaat dan ook weer happen, moet ik weer streng worden, helemaal geen zin in! dus geen snoepjes, geen discussie erover ook, ideaal! ik denk dat onze baldrain kids nooit voor 100% dit soort grapjes afleren, alleen worden wij steeds handiger om er mee om te gaan! het zijn echt clowntjes!
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Plaats reactie