stalling wat een drama
Re: stalling wat een drama
Faay heeft natuurlijk bij mij gestaan en daar stond ze altijd buiten maar wel met een inloopstal. Dus ze kon zelf bepalen wat ze wilde.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik zou eerlijk gezegd toch ook echt niet blij zijn met een stal waar ze alles maar doen zoals het uitkomt. Als je kiest om een pensionstal of manege uit te baten weet je toch op voorhand dat daar lange dagen, veel werk en lastige uren aan verbonden zijn. En zeker als je dan nog laat bij betalen voor paddock/binnen en buiten zetten etc. Dan moet dat gewoon in orde zijn, en niet in een paar weken tijd al de paarden binnen houden zonder verwittigen of regelmatig veel vroeger binnen halen.
Op m'n vorige stal was die vrouw op 't eind ook zo. Dan eens een keer vroeger binnen of later buiten, dan eens een dag te laat hooi geleverd, dan eens de stal niet uitgemest etc. Als dat eens een keer is slik je dat wel, maar niet als het om de haverklap wat is.
Ik heb daar veel te lang gewacht met weg gaan.
Waar ik nu sta zijn ook tientallen dingen die ik anders zou doen, maar de basis zit gewoon goed. Blijven ze binnen, wordt dat verwittigd. Kunnen ze een dag echt niet dan vragen ze mij om de paarden te doen etc. Zulke dingen verzwijgen is gewoon geen relatie waar je op kan vertrouwen.
Groot gelijk dus Nadine dat je weg bent
de nieuwe stal klinkt goed, hopelijk is dat in praktijk ook zo!
Op m'n vorige stal was die vrouw op 't eind ook zo. Dan eens een keer vroeger binnen of later buiten, dan eens een dag te laat hooi geleverd, dan eens de stal niet uitgemest etc. Als dat eens een keer is slik je dat wel, maar niet als het om de haverklap wat is.
Ik heb daar veel te lang gewacht met weg gaan.
Waar ik nu sta zijn ook tientallen dingen die ik anders zou doen, maar de basis zit gewoon goed. Blijven ze binnen, wordt dat verwittigd. Kunnen ze een dag echt niet dan vragen ze mij om de paarden te doen etc. Zulke dingen verzwijgen is gewoon geen relatie waar je op kan vertrouwen.
Groot gelijk dus Nadine dat je weg bent

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Als ik het zo lees ben ik wel heel blij met mijn stekkie....niks geen regels, afspraken enz enz...alles gaat heel gemoedelijk en ik kan mijn gang gaan zoals ik dat wil. Omdat Geke te dik werd staat ze 's avonds op een schrale wei en overdag op de grote wei. Wanneer ik haar naar de grote wei doe, dan zet ik hun paarden ook meteen buiten. Dat is geen afspraak maar gaat vanzelf. Is er een reden dat een van de andere niet buiten mag, dan hangt er een briefje of ze bellen even. Ik heb laatst de schuur opgeruimd omdat de staleigenaar erg druk is met de verbouwing van hun nieuwe huis en toen ik vroeg of ik de trailer voor de keuring mocht lenen boden ze meteen aan om mee te gaan 
Het is geen luxe stal maar dat is voor mij niet nodig, fijne is dat ik Geke kan houden zoals ik dat graag wil..

Het is geen luxe stal maar dat is voor mij niet nodig, fijne is dat ik Geke kan houden zoals ik dat graag wil..
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- nadinefjorden
De nieuwe stal is absoluut geen luxe maar daar is de prijs dan ook naar
er is een goede buitenbaan 2 grote paddocks
en niet te vergeten de mega weides eromheen
alles word onderling geregeld qua binnen en buitenzetten
ernaast ligt de luxere versie met iets minder weidegang maar een binnenbaan stapmolen solari en
Dit is misschien voor later een optie
en bos duin en strand is nog steeds dichtbij
dus ben best blij
enige jammere is dat de sfeer nu bij ons om te snijden is zeker nu mijn vriendin met haar haf met ons mee verhuisd tsja
ernaast ligt de luxere versie met iets minder weidegang maar een binnenbaan stapmolen solari en
Dit is misschien voor later een optie
en bos duin en strand is nog steeds dichtbij
dus ben best blij
enige jammere is dat de sfeer nu bij ons om te snijden is zeker nu mijn vriendin met haar haf met ons mee verhuisd tsja
- o0m3lisz0o
- Contacteer:
Wat jammer Dien van dit plekje.
Ik zou het ook heel vervelend vinden als je met iemand afspraken maakt dat ze die niet nakomen.
Dan had de staleigenaar er eerder aan moeten denken dat ze op visite wilt en de tijden aanpassen.
Ik hoop dat het wat wordt bij stal Wassenaar. Daar wilde ik ook gaan kijken, maar is best erg ver voor op de fiets haha.
Ik zou het ook heel vervelend vinden als je met iemand afspraken maakt dat ze die niet nakomen.
Dan had de staleigenaar er eerder aan moeten denken dat ze op visite wilt en de tijden aanpassen.
Ik hoop dat het wat wordt bij stal Wassenaar. Daar wilde ik ook gaan kijken, maar is best erg ver voor op de fiets haha.
- nadinefjorden
Voot mij ook ietsje verder maar wel 160 euro dus de moeite waard 

Welkom bij ons op stal. Hoop dat het je gaat bevallen.
De weidegang is super, tot en met februari staan ze op grote weides.
Stal zelf is niet zo mooi, maar ach. En ook hier op stal is er wel eens wat. Maar dat is denk ik overal wel zo. Sfeer onderling is erg goed en dat is wel heel fijn. Is de haf van je vriendin een ruin of merrie? Weet je al in welke stal je straks staat?
Ik heb helaas alleen Benji nog maar, Zoef is verkocht. Benji staat in de grote stal, rechts achterin.
De weidegang is super, tot en met februari staan ze op grote weides.
Stal zelf is niet zo mooi, maar ach. En ook hier op stal is er wel eens wat. Maar dat is denk ik overal wel zo. Sfeer onderling is erg goed en dat is wel heel fijn. Is de haf van je vriendin een ruin of merrie? Weet je al in welke stal je straks staat?
Ik heb helaas alleen Benji nog maar, Zoef is verkocht. Benji staat in de grote stal, rechts achterin.
---
- nadinefjorden
Oh echt wist niet dat zoef verkocht was jammer
whisky is een ruin
Fayah komt in de grote stal meteen al als je binnenkomt links
whisky komt in de schuur met drie stallen in de middelste
nu wel nog op zoek naar een kast
whisky is een ruin
Fayah komt in de grote stal meteen al als je binnenkomt links
whisky komt in de schuur met drie stallen in de middelste
nu wel nog op zoek naar een kast
Wat heb je nog meer nodig voor een jong paard? (en voor een oud paard net zo, wij hebben op stal ook alleen maar wei, buitenbak en stalletjes, niks mis mee hoor)nadinefjorden schreef:De nieuwe stal is absoluut geen luxe maar daar is de prijs dan ook naar
Lijkt mij toch prima zo. Luxe is er alleen voor je zelf, een paard staat liever wat langer in de wei dan dattie even onder de lampen kan of in de stapmolen.
Ik zou niet te veel aan later denken als ik jou was, dat zie je dan wel weer. Laat Fayah lekker kind zijn en ga van dr genieten.
Fijn dat je al iets gevonden hebt!
Ik kan me wel voorstellen dat je weg wilt, het is gewoon niet prettig als mensen zich niet aan de afspraak houden.
Ik kan me wel voorstellen dat je weg wilt, het is gewoon niet prettig als mensen zich niet aan de afspraak houden.