stalling wat een drama

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
nadinefjorden

stalling wat een drama

Bericht door nadinefjorden » zo 28 aug 2011, 16:08

Het begon allemaal zo mooi
stalling aan de bosrand en t strand
paddocks waar ze van tien tot vijf in zouden staan
een prima buitenbaan
een longeerkraal
een mooie overdekte poetsplaats
mooie ruime schone stallen

totdat de irritaties langzaam kwamen

paarden met mooi weer om drie uur al binnengezet omdat de eigenaren op visite gingen
(ik had aangeboden dat ze mij konden bellen dat ik ze dan zelf binnen zou halen)

met regen 2dagen binnen gestaan zonder het te melden, kom ik om bijf uur aankakken heeft me arme meisje de hele dag binnen gestaan
(adgesproken dat ze me zouden mailen als ze binnen bleven)

er werd al gezegd dat in de winter de paarden vaak binnenstonden maar wel de volle pond betalen (wij betalen apart voor de paddock en buitenzetdienst)

toen werd t paard van mijn vriendin ziek
2lange weken koliek en daarvan 1 week op utrecht gestaan
werd in de avond een x de da gebeld zegt de staleigenaar laat m morgen maar komen t is al laat (werkelijk niet goed wijs dat mens paard lag zowat op t randje)

als ik in de avond kwam liet ik fayah even grazen op t voorstulje komt ze na een week ineens dat t niet mag waar andere bijstonden hoe bedoel je ik sta voor hammer
was er kwaad om omdat ze t al een week wel had toegelaten en andere t ook deden

en afgelopen zaterdag scheen eindelijk de zon staan z weer om drie uur binnen grrrrr
ja anders kunnen we nooit weg (is dat mijn probleem ik betaal er toch voor)

kortom ik heb opgezegd

nu heb ik alleen grote moeite met wat anders vinden

hoop dat er op stal wassenaar nog plek is daar kan ze in de winter de wei op alleen maart en april niet maar dan wilde ik haar laten beleren voor de wagen dua dat komt goed uit

vind t maar moeilijk die stallingen
waar ik met yara stond ia gewoon niks voor een jong dier
Thessa Keizer

Re: stalling wat een drama

Bericht door Thessa Keizer » zo 28 aug 2011, 16:23

Tsja helaas zul je haast overal irritaties tegenkomen, daar ontkom je haast niet aan! En goed alle voors en tegens afwegen! Wat ik persoonlijk niet zo handig vind is je stal opzeggen terwijl je nog niets anders hebt! Ik hoop dat je snel iets naar je zin zult vinden!
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 28 aug 2011, 16:32

Ik weet heel goed dat t nergens perfect is en t enige wat ik voor nu zoek is buitengang en daar gaat t elke x weer mis

Ik heb nog ruim vijf weken aangezien ik een opzegtermijn heb en desnoods betaal ik daarna per week als dat nodig is maar vanwege dat ik op moet zeggen voor de eerste van de maand heb ik de keuze gemaakt t nu te doen,
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » zo 28 aug 2011, 16:40

Groot gelijk dat je hebt opgezegd, is er in de buurt niet iemand die alleen land aanbied met schuil stal of zoiets? Je zit natuurlijk net in zo'n dure buurt. Kun je niet op een stal met iets minder luxe terecht, maar wel met weidegang? Dan kun je als ze ouder is en je er meer mee wilt weer op een luxere stal staan. Wanneer je dan meer met haar doet of kan doen geeft minder weidegang niet zo heel erg (weidegang 24/7 of groot deel van de dag is altijd beter maar is nou eenmaal niet altijd te realiseren).
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 28 aug 2011, 16:56

Ik ga vd week kijken
10 maanden weidegang van mei tot november 24/7
van nov tot maart overdag en maart april niet en er is een buitenbak en van dezelfde eigenaar een luxere stal met binnenbaan ed ernaast voor later nu hopen dat ee plek is en amders miss wat verderweg kijken
sunhild

Bericht door sunhild » zo 28 aug 2011, 17:45

Ik heb dus nu een stalling gevonden wat helemaal top is, maar het is dus wel even 100 km enkele reis. Maar als dat de enigste nadeel is heb ik het er wel voor over.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » zo 28 aug 2011, 19:28

sunhild schreef:Ik heb dus nu een stalling gevonden wat helemaal top is, maar het is dus wel even 100 km enkele reis. Maar als dat de enigste nadeel is heb ik het er wel voor over.

200 km iedere dag? Echt niet, dan ben ik er nooit op tijd als er iets is, paard blijft je eigen verantwoordelijkheid.

Fijn dat je al wat op het oog hebt, Nadine.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 29 aug 2011, 06:16

Er is nog plek waar ik heen wil ik ga vandaag nog kijken, zou heerlijk zijn daar kan ze de hele winter op de wei spelen en vanag nobember snachts op stal
Ingele

Bericht door Ingele » ma 29 aug 2011, 07:25

Balen dat je nu al moet verhuizen...
Waarom breng je haar niet naar opfok oid voor een jaar?
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 29 aug 2011, 07:36

Ja overal is het wat en stallen roepen vaak dat ze van dan tot dan op het land gaan maar wat als het zo ernstig regent dan hoeft die van mij ook niet in de drap te lopen.

Een jong dier is dat natuurlijk anders maar dan zou ik indd zeggen opfok daar beschikken ze vaak toch over meer weide en groepstalling waarin ze meer bewegings mogelijkheid hebben.

Hopelijk vind je iets passends, het is nooit makkelijk.
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 29 aug 2011, 07:45

Se stal waar ik ga kijken daar hebben ze mega veel land vandaar dat ze er winterdag ook op staan het zou t ideale plekje zijn omdat t ook in de buurt is voor mij en voor zover ik weet heeft fayah niet anders als buiten gestaan
als ze ouder was zou ik er ook minder problemen mee hebben maar t zijn meer kleine dingen waar we dwarsliggen t werkt gewoon niet
als ik ergens voor betaal zoals t binnen en buitenzetten en de paddock wil ik wel waar voor mijn geld anders kan ik t net zo goed zelf doen
en t enige wat ik vraag is dat ik wil weten wat er geneurt dus als ze binnn staan ga ik bijv in de ochtend om de benen te laten strekken en mijn vriendin in de middag dit heb ik allemaal aangegeven en aangeboden om te helpen maar t blijdt zoals t was en dan hous het een x op
Ingele

Bericht door Ingele » ma 29 aug 2011, 08:26

Ik begrijp wel waarom je weg wilt hoor :)
Lijkt mij helemaal niets, zou er ook niet tegen kunnen :j

Trouwens voor een volwassen paard is buiten lopen ook erg belangrijk :)
Welke stal ben je nu aan het kijken?
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 29 aug 2011, 08:40

Ik ga naar de stal kijken waar gerritje van fw ook staat ik geloof met zoef
dan kan ze nog lekker de wei op en in maart wil ik haar layen beleren voor de wagen
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 29 aug 2011, 10:03

Als zoveel mogelijk buiten staan het belangrijkste is op dit moment moet je voor opfok of weide kiezen en die mooie faciliteiten die je over x aantal tijd pas gebruikt gewoon even vergeten :)*

En dat ook een staleigenaar een privéleven heeft vind ik niet meer als normaal. Dan gaan ze inderdaad een keer om 3 uur naar binnen. Voor die paar honderd euro geef je je staleigenaar natuurlijk geen dienstverband, en wie weet zijn de dieren die ochtend wel een uur eerder naar buiten gegaan. Daar hoeft hij/zij natuurlijk geen hele belronde voor te houden 8)7

Ik vind het altijd zo makkelijk zeuren op een staleigenaar terwijl ik al bovenstaand aangaf, als je dan weide wilt, moet je voor weide gaan en niet een pensionstalling met rijpaarden proberen aan te passen naar je eigen situatie en ook je staleigenaar zijn privéleven respecteren :j

Succes met het zoeken van een plekje voor Faya, komt vast goed, en tsja soms is dat dus ook wensen bijstellen :j
Ingele

Bericht door Ingele » ma 29 aug 2011, 10:28

Waarom kies je eigenlijk niet voor opfok?
Ik zou daar zelf wel voor kiezen, ze kan straks nog lang zat op stal staan..
lekker een jaar ergens op de wei, ookal is het misschien wat verder weg is zo lekker voor zo'n jonkie..
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 29 aug 2011, 12:31

Ellebel schreef:Als zoveel mogelijk buiten staan het belangrijkste is op dit moment moet je voor opfok of weide kiezen en die mooie faciliteiten die je over x aantal tijd pas gebruikt gewoon even vergeten :)*

En dat ook een staleigenaar een privéleven heeft vind ik niet meer als normaal. Dan gaan ze inderdaad een keer om 3 uur naar binnen. Voor die paar honderd euro geef je je staleigenaar natuurlijk geen dienstverband, en wie weet zijn de dieren die ochtend wel een uur eerder naar buiten gegaan. Daar hoeft hij/zij natuurlijk geen hele belronde voor te houden 8)7

Ik vind het altijd zo makkelijk zeuren op een staleigenaar terwijl ik al bovenstaand aangaf, als je dan weide wilt, moet je voor weide gaan en niet een pensionstalling met rijpaarden proberen aan te passen naar je eigen situatie en ook je staleigenaar zijn privéleven respecteren :j

Succes met het zoeken van een plekje voor Faya, komt vast goed, en tsja soms is dat dus ook wensen bijstellen :j
Ik ben het helemaal met bovenstaand verhaal eens :j
Al denk ik dat het voor jou zal betekenen dat je haar niet dichtbij kan houden en ik me voor kan stellen dat je dat wel graag wilt.
Ik heb Moor van mij nu ook ruim 50 km verderop staan. Zie haar ongeveer 2x per week en dat vind ik prima maar dat is een keuze die ikzelf gemaakt heb natuurlijk.
Ik kan me wel voorstellen dat dat niet voor iedereen wenselijk is.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
mar

Bericht door mar » ma 29 aug 2011, 12:33

Wat vervelend voor je dat de stalling toch niet helemaal is wat je had gehoopt. Soms klikt het ergens gewoon niet, dan zijn het al snel de kleine dingetjes die gaan irriteren. Dan is het inderdaad misschien maar het beste om verder te zoeken.
Veel succes met zoeken naar iets nieuws!
Wada en Sir Phantom van Verhuisdieren!! B+10 (met pensioen?)
http://littlebitfeeders.com/ The natural way of feeding your horse
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 29 aug 2011, 14:30

Het gaat er gewoon om dat er dingen zijn die van tevoren niet aangegeven zijn
ik heb vaak zat voorgesteld om bijv paarden te voeren en binnen te halen echter hebben ze me nooit gebeld maar stonden ze wel vroeg binnen en dat is niet 1x gebeurd na een tijdje was ik t dan ook wel zat

fayah gaat per 1 oktober naar stal wassenaar dag en nacht op de wei en van nkvember tot maart overdag op de wei en snachts op stal
daarna weer dag en nacht dichtbij en betaalbaar

nogmaals ben ik van mening dat als ik ergens voor betaal en dingen beloofd worden of toegezegd ik deE dingen ook mag verwachten
ik ben meegaand genoeg geweesy door mijn hulp aan te bieden
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 29 aug 2011, 14:36

Ik ken je frustraties wel... Onze kleine gaat 's nachts buiten met een ruin. Overdag staat hij binnen (ik had hem liever 24/7 buiten gezien in de grote ruinengroep, maar daar is de afrastering van de overige weides niet op voorzien en een extra draadje zetten is blijkbaar heel moeilijk 8)7 ). Wij hebben vooraf duidelijk gesteld dat we hem ELKE dag buiten wilden zien en dat we anders stante pede op zoek gingen naar een andere plek.

Kwamen we eergisteren aan op stal en springt hij zowat zijn deur eruit... Ik zeg gelijk tegen Pj: "die is niet buiten geweest vannacht". Wat bleek: stalbazin had zogezegd medelijden met em omwille van het slechte weer en heeft hem daarom maar binnen laten staan. Ze wilde zelf geen natte voeten hebben ja... Ze hebben een schuilhok op de wei... _-:( En dat is al de tweede keer dat dit gebeurt.

Als het mijn paard was, dan ging hij in een opfok. Sociaal contact is zo belangrijk voor jonge paarden. Ze horen ook gewoon niet opgestald te staan, ook al gaan ze dan elke dag buiten. Helaas is ie niet van mij en denkt mijn hubby daar anders over :) Zo te zien heb je een goed plekje voor dr gevonden waar ze wél gewoon lekker buiten kan en waar ze hopelijk wel hun afspraken houden.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 29 aug 2011, 14:51

Ze had t paard van mijn vriendin maar de helft van t bakje voer gegeven ze vond t zoveel
dat soort dingen dus

Bij deze stal regelen we onderling binnen en buitenzetten dus heb ik t zelf in de hand gelukkig
gewoon jammer dat dit zo gaat anders had t een superplekje geweest
Plaats reactie