Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Deeltje 6!!
Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Nieuw topic, lijkt me leuk om me nu ook te komen melden met mn E-tje Ezra
!
Heb hem weer lekker thuis staan en ga straks lekker met hem aan de slag!
Zal het oude topic straks eens even doorlezen

Heb hem weer lekker thuis staan en ga straks lekker met hem aan de slag!
Zal het oude topic straks eens even doorlezen

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
- nancy imka
Ik kwam gister op stal en het eerste wat me opviel was dat Emy een stuk van haar voorpluk afgeschuurd had
Echt zonde want hij werd net een beetje langer maar ja het zijn paardjes en die kijken niet naar een mooie voorpluk
Ik heb hem toen weer gelijk gemaakt. Niet heel mooi maar goed beter als een ongelijke voorpluk! En even voor de duidelijkheid, ik heb er echt maar een heel klein stukje vanaf gehaald net onder haar linkeroog de rest heeft ze dus zelf toegetakeld. Hoe ze het voor elkaar krijgt. Het lijkt wel recht afgeknipt maar ze heeft het echt zelf gedaan die muts
Ik heb het alleen gelijk gemaakt
Het oog waar je nu tegen aan kijkt heb ik niks aan haar pluk gedaan

En zo heb ik het maar gemaakt, kon er niet veel meer mee

Ik heb hem toen weer gelijk gemaakt. Niet heel mooi maar goed beter als een ongelijke voorpluk! En even voor de duidelijkheid, ik heb er echt maar een heel klein stukje vanaf gehaald net onder haar linkeroog de rest heeft ze dus zelf toegetakeld. Hoe ze het voor elkaar krijgt. Het lijkt wel recht afgeknipt maar ze heeft het echt zelf gedaan die muts

En zo heb ik het maar gemaakt, kon er niet veel meer mee

Ach joh Nanc groeit snel genoeg weer aan hoor,en het blijft raar dat ze soms zo gelijkmatig alles er af kunnen schuren,dan lijkt het inderdaad net geknipt.Nu is alles weer op 1 lengte dus.
Roos,is Ekdal al weer terug bij je op stal?
Roos,is Ekdal al weer terug bij je op stal?
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Hallo Eetjes, mag ik ook met jullie meekletsen? Wel leuk om te lezen wat jullie al met ze doen.
Dit zijn wij:

Gardje is nog best peuterachtig dus die hoeft nog niet veel te doen. Beetje wandelen en longeren wat aanleren.
Groetjes Jorunn
Dit zijn wij:

Gardje is nog best peuterachtig dus die hoeft nog niet veel te doen. Beetje wandelen en longeren wat aanleren.
Groetjes Jorunn
Ja gezellig,tuurlijk mag je mee kletsen met je knappe grijze man!!
De jouwe mag dus zoals de meeste hier het lekker kalmpjes aan doen,groot gelijk hoor!
De jouwe mag dus zoals de meeste hier het lekker kalmpjes aan doen,groot gelijk hoor!

ook Seven en ik melden ons weer!
Seven lijkt het prima naar zijn zin te hebben op zijn nieuwe plekje!
ben nu 2x op buitenrit geweest met hem en dat ging echt super! heerlijk ontspannen!
op ons vorige plekje hebben we 5 of 6x in de bak wat gestapt en paar rondjes draf gedaan
om remmen en sturen te leren!
voorlopig geen bak voor ons! lekker rechtuit en alles op t gemakkie
ik heb helaas wel tijdelijk afscheid genomen van het bitloze hoofdstel
ik merkte dat ik zelf geen goed gevoel erby had om naar buiten te gaan ermee
dus daar ga ik met mn grote mond, geen bit voor mij,... waar rij ik nu mee, een bitje... grrr
paar dagen terug heeft mijn vriend voor het eerst een stukje gestapt op Seven
maar dat wou hy dan wel in westernoutfit! ik had van Jens nog een westernzadel en hoofdstel
dus vooruit dan maar! en ja daar moet ik dan zelf ook eventjes op zitten, oud en vertrouwd..

btw ik rij normaal altyd met cap op hem, maar door het andere zadel en vriendje erop totaal vergeten
stom stom stom
het strand is vlakby stal dus daar wil ik een deze weken heel eventjes op
mn vriend gaat mee (we hebben lekker vakantie, dus gezellig) hoop dat hy dan fotos maakt, kan ik jullie weer stalken
Seven lijkt het prima naar zijn zin te hebben op zijn nieuwe plekje!
ben nu 2x op buitenrit geweest met hem en dat ging echt super! heerlijk ontspannen!
op ons vorige plekje hebben we 5 of 6x in de bak wat gestapt en paar rondjes draf gedaan
om remmen en sturen te leren!
voorlopig geen bak voor ons! lekker rechtuit en alles op t gemakkie

ik heb helaas wel tijdelijk afscheid genomen van het bitloze hoofdstel
ik merkte dat ik zelf geen goed gevoel erby had om naar buiten te gaan ermee
dus daar ga ik met mn grote mond, geen bit voor mij,... waar rij ik nu mee, een bitje... grrr
paar dagen terug heeft mijn vriend voor het eerst een stukje gestapt op Seven
maar dat wou hy dan wel in westernoutfit! ik had van Jens nog een westernzadel en hoofdstel
dus vooruit dan maar! en ja daar moet ik dan zelf ook eventjes op zitten, oud en vertrouwd..

btw ik rij normaal altyd met cap op hem, maar door het andere zadel en vriendje erop totaal vergeten

het strand is vlakby stal dus daar wil ik een deze weken heel eventjes op
mn vriend gaat mee (we hebben lekker vakantie, dus gezellig) hoop dat hy dan fotos maakt, kan ik jullie weer stalken

Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
he Gardje is hier nu ook
leuk om dat grijsje ook te volgen
(wel een kleurrijk topic hoor de E-tjes, nu nog een grijsje erbij en ik heb hier ook al een witte, dan nog alle schakeringen beige
)
leuk om dat grijsje ook te volgen
(wel een kleurrijk topic hoor de E-tjes, nu nog een grijsje erbij en ik heb hier ook al een witte, dan nog alle schakeringen beige

Ekdalius komt vandaag terug op Voorhoutse (natte)bodem....

Spannend Roos, wat hebben ze bij Bart allemaal met 'm gedaan?roos schreef:Ekdalius komt vandaag terug op Voorhoutse (natte)bodem....
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Leuk dat ie weer terugkomt Roos! Ga je zelf direct met hem aan de slag?
Meeste E-tjes zijn al rustig aan onder het zadel zeker?
Lijkt mij ook zo heerlijk om met Ezra te beginnen. Helaas wegens tijdgebrek van mijn kant vind ik dat nu niet reëel tegenover hem! Ach een jaartje wachten kan ook geen kwaad voor hem
Meeste E-tjes zijn al rustig aan onder het zadel zeker?
Lijkt mij ook zo heerlijk om met Ezra te beginnen. Helaas wegens tijdgebrek van mijn kant vind ik dat nu niet reëel tegenover hem! Ach een jaartje wachten kan ook geen kwaad voor hem

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Kjaere meld zich ook weer even.
Zij heeft haar eerste echte wedstrijd al achter de kiezen
We hebben mee gedaan aan de Emiel Voest Freestyle competitie en zijn daar met loswerken als 3e geëindigd. De rubriek grondwerken heeft ze ook erg netjes gedaan, al kreeg ik daar van de jury ook te horen dat ik haar inderdaad heel goed in de gaten moet blijven houden. Ze weet wat ze waard is! Ik was in ieder geval dik tevreden over hoe ze zich gedroeg, zowel in de ring als in de paddock tussen allemaal vreemde paarden.
Fijn dat Ekdal ook weer naar huis komt. Het is toch best een lange tijd om ze te moeten missen.
Grietsje: Onder het zadel doet Kjaere nog niks. Dat komt wel als ze een jaar of 5 is. Dubbele lange lijnen zijn de volgende stap.
Zij heeft haar eerste echte wedstrijd al achter de kiezen

We hebben mee gedaan aan de Emiel Voest Freestyle competitie en zijn daar met loswerken als 3e geëindigd. De rubriek grondwerken heeft ze ook erg netjes gedaan, al kreeg ik daar van de jury ook te horen dat ik haar inderdaad heel goed in de gaten moet blijven houden. Ze weet wat ze waard is! Ik was in ieder geval dik tevreden over hoe ze zich gedroeg, zowel in de ring als in de paddock tussen allemaal vreemde paarden.
Fijn dat Ekdal ook weer naar huis komt. Het is toch best een lange tijd om ze te moeten missen.
Grietsje: Onder het zadel doet Kjaere nog niks. Dat komt wel als ze een jaar of 5 is. Dubbele lange lijnen zijn de volgende stap.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Leuk zo'n freestyle competitie! Lijkt me heel leerzaam voor t peerd.
Gard heeft zijn eerste wandeling gedaan gister. Ienie mini rondje om ons gehuchtje heen. Vond ie allemaal wel prima. Vandaag weer een rondje. Ze zijn aan aardappels rooien bij de buren dus kunnen we mooi trekkers kijken
Gard heeft zijn eerste wandeling gedaan gister. Ienie mini rondje om ons gehuchtje heen. Vond ie allemaal wel prima. Vandaag weer een rondje. Ze zijn aan aardappels rooien bij de buren dus kunnen we mooi trekkers kijken

Leuk zo'n freestyle les Yvonne! Lijkt mij nou ook wel eens leuk om te doen met Ezra!
Wij doen eigenlijk op een beetje wandelen, poetsen en knuffelen na nog helemaal niks
Lekker genieten
Wij doen eigenlijk op een beetje wandelen, poetsen en knuffelen na nog helemaal niks

Lekker genieten

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Zo een leuk en gezellig dagje in Lisse gehad...Emy haar half zusje is echt een ontzettend lief en wijs fjordje...Nancy zag haar al achterin me polo verdwijnen mee naar huis
Wiviana heeft het super gedaan..Dus altijd leuk om dat dan weer mee te maken op zo'n dag.
Met Elvis gaat het gelukkig weer als vanouds,hij was afgelopen week niet helemaal lekker.Maar kon vandaag niks meer aan hem merken.Hij was maandag ook geent waar hij waarschijnlijk toch op gereageerd heeft.Liep slecht,was duf en hangerig..Maar hij is back

Wiviana heeft het super gedaan..Dus altijd leuk om dat dan weer mee te maken op zo'n dag.
Met Elvis gaat het gelukkig weer als vanouds,hij was afgelopen week niet helemaal lekker.Maar kon vandaag niks meer aan hem merken.Hij was maandag ook geent waar hij waarschijnlijk toch op gereageerd heeft.Liep slecht,was duf en hangerig..Maar hij is back

- nancy imka
Kunnen Imka Emy en ik geen abonnement op Dokter Pieter met zijn entvloeistof nemen hij was zo kalm
Ahh nee hoor hij is best leuk zo op zn tijd de grapjas
Ik heb ook genoten van vandaag, eindelijk weer eens een paardendagje. We gaan natuurlijk iedere dag naar de paardjes maar bedoel een paardenuit dagje
Trots natuurlijk op Wiviana en Emy dr zusje Halina die werden dagkampioen en reservekampioen
En wat een deugniet zeg, al hoorde ik vandaag dat Emy helemaal een donder geweest is. En nu is het zo de rust zelf
.
Als ik op een keuring of paardenshow geweest ben heb ik altijd extra veel zin om met de paardjes aan de slag te gaan. En hoewel ik niet makkelijk loop en ook wat te veel gedaan had heb ik toch mn twee toppertjes nog even lekker geborsteld! En wat lijken Emy en Wiviana toch op elkaar. Echt moeder en dochter!

Ik heb ook genoten van vandaag, eindelijk weer eens een paardendagje. We gaan natuurlijk iedere dag naar de paardjes maar bedoel een paardenuit dagje

Als ik op een keuring of paardenshow geweest ben heb ik altijd extra veel zin om met de paardjes aan de slag te gaan. En hoewel ik niet makkelijk loop en ook wat te veel gedaan had heb ik toch mn twee toppertjes nog even lekker geborsteld! En wat lijken Emy en Wiviana toch op elkaar. Echt moeder en dochter!
Je maakt er wel een puinhoop van Nancy, haha. In het andere topic was je ook al zo aan het haspelen met behaalde titels vandaag. Wiviana werd kampioen merries met predikaat en Haline werd reserve veulenkampioen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- nancy imka
Ja die titels ben ik niet zo goed in geloof ikAnita schreef:Je maakt er wel een puinhoop van Nancy, haha. In het andere topic was je ook al zo aan het haspelen met behaalde titels vandaag. Wiviana werd kampioen merries met predikaat en Haline werd reserve veulenkampioen.

-
Ons E'tje is vandaag verhuisd. Ze wilde de vrachtwagen niet meteen op, maar normaal gesproken gaat mama Anca toch overal voorop? Dus eerst Anca erin, toen Evita geprobeerd, maar nee, die moest alleen maar naar mama hinniken. En die hinnikte dus leuk terug! Maar Tita bleef lekker staan. Heb d'r voetje op de klep gezet, en toen liep ze ineens zo de vrachtwagen in! Gek dier! Ze moest even nog flink hinniken, maar toen de wagen aan het rijden ging, was ze stil.
Thuis gekomen (hihi, klinkt gek) mocht ze de wagen uit en samen met de rest van de dames een klein stukje wei in. En meteen hoofd aan de grond en eten.
Vannacht staan ze dus buiten. Ik kon helaas de dekens nog niet aan, dus maar 1 nachtje zonder pyjama aan.
Thuis gekomen (hihi, klinkt gek) mocht ze de wagen uit en samen met de rest van de dames een klein stukje wei in. En meteen hoofd aan de grond en eten.
Vannacht staan ze dus buiten. Ik kon helaas de dekens nog niet aan, dus maar 1 nachtje zonder pyjama aan.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- nancy imka
Lijkt me geweldig om je paardjes thuis te hebben staan. Heerlijk om even snel bij ze te kijken. Of makkelijk met voeren als ik moet voeren moet ik 12 km heen en 12km terug. Het heeft zeker ook nadelen met dat je nooit zo makkelijk meer weg kan maar dat kan ik ook niet moet ik ook iets regelen. Dus denk dat de voordelen zeker wel opwegen tegen de nadelen
Dus kortom geweldig je paardjes thuis!!!
Maar waarom hebben ze een deken om?

Dus kortom geweldig je paardjes thuis!!!
Maar waarom hebben ze een deken om?