Goed nieuws over Spyke

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
fypsi2
Contacteer:

Goed nieuws over Spyke

Bericht door fypsi2 » za 06 aug 2011, 15:03

Hallo allemaal,

OOOOOOOOOOH ik ben zo blij *o/* Spyke staat nu bij een paardenhouderij waar het op zijn zachtst gezegd niet echt super de luxe is, spyke krijgt nauwlijks water, leeft op slobber (vraag me niet wat dat is) en zijn stal kun je tot in america ruiken. Kortom... Niet de allerbeste verzorging. Nu wil ik de mensen daar niet bekritiseren dus houdt ik de rest voor mezelf.. maar ik ben wel geschrokken van jullie reactie`s over het rijden op Spyke, en ik ben van mening dat als je een paardenhouderij hebt je wel weet wat je doet met paarden. Gezien de eigenaresse zei dat het rijden op spyke geen kwaad kon en hier het tegendeel is bewezen en wat hij er allemaal van kon oplopen en gezien de nihille verzorging heb ik vandaag de stap gezet om te zoeken naar een andere stal voor Spyke.

En ik wil het heel graag met jullie delen maar Spyke gaat per 1 september naar een pensionstalling waar hij een prinsenleventje krijgt en waar ze mij wel met raad en daad kunnen bijstaan en ze willen helpen met het krijgen van een echte band met Spyke en ik krijg ook nog toillettering les of hoe je het ook mag noemen, kortom straks zitten spyke zijn manen in de perfecte fjordenlook hahaha ik ben zo blij.

Bekijk de site van de stal waar Spyke komt te staan en laat dan even jullie mening horen want ik heb tot dinsdag de tijd om te kijken of het wat is dan ga ik er zelf kijken maar na contact met hans, lijkt het me TOPPIE zeker voor Spyke en mij.

http://www.handelsstal-verheijen.nl/index.html

Gr. Jolanda
Fran

Re: Goed nieuws over Spyke

Bericht door Fran » za 06 aug 2011, 15:07

Fijn dat je een nieuwe stal voor Spyke hebt gezocht. De website ziet er prima uit, vrij luxe.

Maar als je niet weet wat slobber is dat typ je dat toch even in op google? of zoek het op?
Lijkt mij wel belangrijk dat je weet wat je paard te eten krijgt...
Goede voeding is altijd belangrijk, maar zeker voor een jong paard.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Dennis

Bericht door Dennis » za 06 aug 2011, 19:24

ziet er netjes uit en als ik jou was zou ik niet twijfelen maar je paard dinsdag maar meteen meenemen, zal altijd beter zijn als waar hij nu staat als ik dat zo lees
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » za 06 aug 2011, 22:26

Bedankt weer voor jullie snelle reactie`s en morgenavond omo 20.00 uur gaan we een bezoekje brengen aldaar en Maandag of misschien morgenavond nog wordt hij met een beetje geluk verhuist. Nu maar hopen op een veilige rit met de trailer. het wordt voor ons de eerste keer dat we Spyke gaan vervoeren. Spannend.!!
Anna

Bericht door Anna » zo 07 aug 2011, 06:08

Dit ziet er zeker netjes uit hoor
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » zo 07 aug 2011, 09:33

dank je Anna :wave:
Ingele

Bericht door Ingele » zo 07 aug 2011, 13:59

Fijn dat hij gaat verhuizen, lijkt me idd geen fijne stal waar hij nu staat..
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » zo 07 aug 2011, 22:59

Ik ben vanavond gaan kijken bij de nieuwe stal van Spyke... Hij is luxe..groot....en ontsettend mooi.... een betere stal kun je je niet wensen. Spyke gaat verhuizen op Woensdag 10 Augustus om 19.00 uur.

Gr. Jolanda

DE STALLEN
Afbeelding
DE RIJHAL
Afbeelding
DE POETSPLAATS
Afbeelding
Hij gaat het hier zoooo ontsettend fijn krijgen... Heb er nu al zin in.!!
Ingele

Bericht door Ingele » ma 08 aug 2011, 06:56

Komt hij ook op de wei?
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » ma 08 aug 2011, 09:40

Dit stukje heb ik geschreven op mijn blog op hyves.. geeft mss iets meer uitleg maar er is zeker wel weide, heeeel veel....

Omdat Spyke momenteel in Budel-Schoot gestald staat en ik er toch wat vaker heen wil als dat nu mogelijk is ivm vervoer hebben we uitgekeken naar een nieuw plekje voor Spyke dat dichter bij huis lag.. En dat hebben we gevonden en wat voor een plek een waar paardenparadijs bij Handelstal Hans Verheijen in Weert. Los van het feit dat het dichter bij huis is is het ook nog eens voorzien van alle gemakken op paardengebied zo zijn de stallen groot, schoon en zelfs vliegvrij dmv een automatische sprayer.. Is er een onwijs grote paardendouche waar ik straks mijn weg wel weet hihihi en is er een paddock waar Spyke lekker even kan rondlopen om de benen te strekken. Is er weide in overvloed waar hij heerlijk in kan grazen en is er een longeerbak en een rijhal van wel 40 bij 30 meter... echt ruim, mooi en onbeschrijvelijk zoiets moet je gewoon gezien hebben.. Ik ben zoooooooo giga blij, niet alleen voor mezelf omdat ik straks alle dagen van de week van spyke kan genieten maar ook voor Spyke die straks gewoon niet weet wat hij meemaakt.

De trailer wordt een makkie, daar was ik eigenlijk het bangste voor maar Hans gaat hem voor me ophalen dus dat komt helemaal goed...

Gr. Jolanda
Anouska

Bericht door Anouska » ma 08 aug 2011, 09:54

Spyke zijn nieuwe huisje klinkt goed en ziet er goed uit!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 08 aug 2011, 10:28

nou zo te lezen gaat alles alleen maar beter worden voor spyke, nu zelf nog even uitvogelen hoe dat zit met voer, dat kunnen ze jou op de handelsstal vast ook wel zeggen en internet kan je ook veel van leren, succes!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ootje

Bericht door Ootje » ma 08 aug 2011, 12:49

Wat een mooi plekje voor Spyke! Hier krijgt hij het vast heel fijn.
Odette&Fenna
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » di 09 aug 2011, 06:57

ja super is het he.. Morgen is het zover... Gisteren nog even alles geregeld met het meiske waar hij nu staat en morgen dan is het zover..

Wat dat voer betreft heeft Hans gezegd dat "hij" binnen 2 weken Spyke weer kan laten blinken van trots. dus over 2 weken ga ik de foto`s vergelijken en kijken of het hem goed heeft gedaan. Veel over voer hoef ik niet te leren omdat Hans dit allemaal regeld. Kan ik me fijn bezig houden met mijn menbewijs. Daar ben ik namelijk ook mee bezig, strakjes fijn met een wagentje achter spyke aan hihihi strakjes houdt wel in over een jaar of 2 he.. laten we daar geen misverstanden meer over krijgen.

Gr. Jolanda
foss

Bericht door foss » do 11 aug 2011, 03:58

Ziet er mooi uit een goede stal is erg belangrijk.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » do 11 aug 2011, 06:13

hij is gisteren verhuist het ging echt geweldig zie ook fjes fjordenpraat

Gr. Jolanda
Fran

Bericht door Fran » do 11 aug 2011, 21:26

Fijn dat het allemaal goed ging. Toch lijkt het me goed om te weten wat je paard te eten krijgt...
Stel je gaat een keertje een weekje met hem op vakantie of de dierenarts vraagt je erna?
Misschien gewoon even keertje vragen aan die hans, even opschrijven en even googlen? dan weet je het gewoon.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » do 11 aug 2011, 21:43

Dank je voor de tip. Morgenavond is Hans op de stal ga het hem gelijk vragen.
rowenna

Bericht door rowenna » zo 14 aug 2011, 18:00

Mooi stekkie zeg.
Is je ventje al een beetje gewend, heeft ie al nieuwe vriendjes gemaakt?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » zo 14 aug 2011, 18:13

Hoi Rowenna,

Mijn ventje was al gewent zodra die uit de trailer stapte hahaha.. hij had daar al gestaan voordat hij verkocht werdt zo werdt mij verteld. dus hij kwam gewoon weer terug. Ik was daar nog nooit geweest en keek mijn ogen uit, het is daar zo groot, zo schoon en lekker rustig heerlijk gewoon.. Op de oude stal van Spyke stond hij vaker stil maar toen hij de trailer uit was keek hij even rond en ging toen met mij aan de wandel alsof hij wilde zeggen kijk ik weet hier de weg hahaha..

En Ronny mijn zwager die heeft op de dag dat Spyke op zijn nieuwe stal kwam daar een quarter hengst gekocht en die staat nu lekker bij spyke op de weide.. en nu staan ze ook nog eens langs elkaar.. het zullen vriendjes blijven tot de dood hun scheidt zooooooo lief!!

Gr. jolanda
Plaats reactie