Dani gaat verhuizen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Anna_Dani

Dani gaat verhuizen

Bericht door Anna_Dani » di 09 aug 2011, 15:19

Even een plekje waar ik vol trots kan praten over mijn nieuwe stalletje! Ik ben vrij kritisch, waardoor Dani al een paar keer is verhuisd en iedereen vind dat ie daar wat van moet zeggen ofzo... Dus geen Facebook en Hyves, maar wel lekker op vertrouwd Fjordenwereld.

Om bij het begin te beginnen: Dani staat nu op een privestalletje vlakbij mijn huis, 1 minuut fietsen. Op haar vorige stal hadden we het prima naar onze zin, maar die mensen hebben de boel verkocht en ik wilde toch wel dichtbij huis blijven staan. Sandra, waar ik nu sta, had nog 1 box over dus ben ik daarheen verhuisd. Al gauw merkte ik kleine irritaties. Ik kan niet zo goed overweg met Sandra's autoritaire houding. We maken geen ruzie, maar we hebben duidelijk een andere kijk op hoe het op een stal werkt.

Daarnaast is de wei helemaal kaal en zitten Dani's hoeven daardoor elke dag opnieuw vol met klei wat ik er met twee handen uit moet hakken met een krabber. De poetsplaats mist een haakje, waardoor ze maar aan 1 kant vast kan staan en dus alle kanten op kan en verder ziet de stal er niet zo netjes uit. De zadelkast is te klein en ik moet mijn zadel erin proppen. Veel spullen staan gbuiten mijn kast en kan dus zo meegenomen worden. Waar ik ook erg mee zit is dat Dani kuil krijgt en daarvan aan de schijt gaat. Ze krijgt de helft aan kuil als wat de rest krijgt (omdat ze anders dichtgroeit). Dus allemaal kleine en grotere irritaties waardoor ik al een beetje twijfelde of ik daar wilde blijven. Anyway, ik kwam vorige week op stal en Sandra vertelde me dat het hooi en kuil duurder is geworden en dat ze de huur gaat verhogen met 20 euro per maand. Ik krijg er niks extra's voor en ook nog eens de helft aan kuil, terwijl ik gewoon het volle bedrag betaal. In totaal zou dat dus uitkomen op 295 euro. Inclusief huil, stro, buitenzetten en 3 keer in de week opstrooien. Dat was voor mij de druppel en ik ben op zoek gegaan naar iets anders.

Mijn nieuwe stal dan:
5 minuten fietsen
Inclusief hooi (!!!) en stro
's Middags op de wei met gras!
Stalling trailer en menwagen
Mooie rijbaan, mooi afgewerkt met stevige omheining en kleine tribune
Springweide
Longeerring, mooi en stevig afgewerkt
Mooie ruime stallen (10 stuks)
6 keer per week mesten ze uit

En dat alles voor 250 euro. Alleen het voer moet ik dan zelf kopen, anders is het 275. Maar Dani krijgt Nature's Best en geen sportbrok. Vandaar.

Ook aanwezig, maar tegen betaling:
Stapmolen (onbeperkt gebruiken = 20 euro per maand extra)
Dressuur-, men-, en springles (half uur = 15 euro / uur = 25 euro)

Het is de bedoeling dat Dani hier voorlopig blijft staan. Daarom heb ik ook alvast (voor over een paar jaar) geinformeerd naar de mogelijke komst en een veulen en dat is geen enkel probleem! Ze hebben zelf nu ook een veulen en zelfs een speciale weide gemaakt zodat het veulen niet kan ontsnappen.

Om te voorkomen dat ik te snel beslis heb ik op internet naar andere stallen in de buurt gespeurd en nog een stalletje bekeken. Alle voor- en nadelen naast elkaar gelegd en deze stal is er toch uitgekomen. 2 jaar geleden was ik daar ook al geweest, maar toen hadden ze geen plek. Ik ben super enthousiast over deze plek. Het is ruim, mooi en schoon! Vooralsnog verhuizen we 27 augustus al!

P.s.: Er is nog 1 box vrij!
http://www.stal-graanlust.nl

Afbeelding
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Keandra

Re: Dani gaat verhuizen

Bericht door Keandra » di 09 aug 2011, 15:33

naar mijn denken kun je dan evengoed verhuizen ja, zoals het lijkt van wat je opsomt aan ergernissen, zou dat voor mij ook meer dan genoeg reden zijn om te vertrekken :j

wijze beslissing, en super dat er op die andere stal nu wel plaats is voor Dani

(er zijn precies veel mensen die verhuizen voor het ogenblik := )
Karien_24

Bericht door Karien_24 » di 09 aug 2011, 15:56

Klinkt als een goeie beslissing Anna en de nieuwe stalling ziet er sjiek uit hoor!
Succes met verhuizen en gauw foto's maken van Dani haar nieuwe stalletje!
Zanielle Manus x Jolster
Kampioen merries met predikaat 2011 Rolde
Dagkampioen Rolde 2011

http://www.staldolfing.nl
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » di 09 aug 2011, 15:57

wat fijn dat ook jij een geschiktere plek hebt gevonden voor Dani. En al helemaal prettig dat ze ook snel kan verhuizen idd. kleine irritatie`s worden vanzelf groot en dan heb je er goed aangedaan om voordat het zover is te vertrekken met Dani. Ik had precies hetzelfde met Fypsi/spyke. Ik wens jullie daarom alle goeds op deze nieuwe stal en hoop dat de datum snel voor jullie beide aanbreekt.

gr. Jolanda
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 09 aug 2011, 16:30

Goed besluit hoor, maar wat een geld zeg, kan toch weer veel schelen zo 40 km.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » di 09 aug 2011, 19:03

Pablo schreef:Goed besluit hoor, maar wat een geld zeg, kan toch weer veel schelen zo 40 km.
wat betreft de kosten vind ik het wel aan de dure kant idd.. ik betaal voor de nieuwe stal en plekkie voor fypsi 200,- hoef niks bij te betalen en heb daar alles wat je hierboven opnoemt. Bovendien zit het eten al bij de prijs inbegrepen en hoef ik zelf nergens voor te zorgen, maar dan nog misschien is het het wel waard en iedereen heeft zo zijn budget dussssss als je bereidt bent om zoveel te betalen dan kies je daar uiteindelijk zelf voor toch.

Veel plezier samen.
Gr. Jolanda
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 09 aug 2011, 20:53

Lang leve de Randstad haha. Dankjewel allemaal!
Peertje

Bericht door Peertje » di 09 aug 2011, 21:06

Veel plezier bij Graanlust!

Heb ook wel eens naar die stal zitten kijken, maar ben toch teveel gehecht aan de twee binnenbakken die ik nu ter beschikking heb. Hoe is de buitengang van de paarden in de winter daar geregeld? Hebben ze een beetje uitrijmogelijkheden?

Prijs van Graanlust is heel schappelijk voor deze faciliteiten, service en regio!
Laatst gewijzigd door Peertje op di 09 aug 2011, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Krista

Bericht door Krista » di 09 aug 2011, 21:22

Goeiendag wat een geld om bij iemand aan huis te staan zeg :o
Voor die prijs sta ik op een luxe dressuurstal met binnen en buitenbaan incl. dagelijks uitmesten en buitenzetten!
Fijn dat je nu een mooie plek hebt gevonden, veel plezier daar!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Kelly

Bericht door Kelly » wo 10 aug 2011, 04:22

Krista, dan betaal je hier in de regio 400 minstens.

Leuk An! Is de stal van mijn beste vriendinnetje :D
Fijne stal en lieve mensen.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Viv

Bericht door Viv » wo 10 aug 2011, 04:41

tsja de gestegen ruwvoer en stroprijzen zullen nu eenmaal betaald moeten worden, dus die stalverhoging vind ik vrij normaal en nog vrij schappelijk. Maar begrijp dat de kleine irritaties groot kunnen worden.
Veel plezier op je nieuwe stekje straks!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » wo 10 aug 2011, 05:31

Het is hier gewoon wat duurder, maar ik ben niet anders gewend. Daarom kan ik ook geen 4 Fjorden houden hier. Maar dat geeft niet, heb genoeg aan 1.

Kel, weet inderdaad dat Desiree een vriendin van je is! Leuk! Heb er helemaal zin in.

En over die 20 euro, dat is al je een vaste prijs per maand hanteert het risico wat je neemt. Op mijn vorige stal betaalde ik de feitelijke prijzen en dan snap ik het maar in dit geval redt ze het makkelijk met 10 keer 275 euro per maand voor hooi en stro en dan houdt ze er echt nog wel wat aan over.
Krista

Bericht door Krista » wo 10 aug 2011, 05:32

Kelly wat een geld :o !
Bij mij komt er nog wel 35 voor de molen bij (totaal voor 2 paarden) en 15 voor de trailer.
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » wo 10 aug 2011, 05:33

Kuil bedoel ik. Als je hooi wil moet je 50 euro extra betalen dus 345. Ja doei!
claudia

Bericht door claudia » wo 10 aug 2011, 06:38

Als ik deze prijzen hoor ben ik blij dat ik ze thuis heb en dat mijn hooi "maar"3,50 per baal is.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Krista

Bericht door Krista » wo 10 aug 2011, 06:47

Ja maar Claudia ik vind thuis staan ook niet te vergelijken met op een grote stal staan, ook niet tav de faciliteiten. Als je thuis bv een luxe rijbaan aan zou laten leggen en een molen zou plaatsen en dan je afschrijving en kosten daaraan in een maandelijks bedrag omrekent schrik je je ook een hoedje hoor.

Wij hebben tot een paar jaar geleden de paarden ook thuis gehad, 7 stuks, met trainingsmolen, goed in het stro, hooi, voer, dan ben je met de electiciteitsrekeningen en reparaties hier en daar en de afvoerkosten van je mest ook niet bepaald gratis of goedkoop uit hoor.
claudia

Bericht door claudia » wo 10 aug 2011, 06:52

Nee, daar heb je ook gelijk in Krista maar als ik deze prijzen hoor dan schrik ik me weleens dood.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Dennis

Bericht door Dennis » wo 10 aug 2011, 07:11

Klinkt goed Anna! Maar inderdaad zeg, wat een bedragen...snap dat jij ze gewend bent hoor in jullie regio en dat is niet anders

Wel fijn dat als je in de toekomst een veulen wilt fokken dat daar ook de mogelijkheid voor is
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Krista

Bericht door Krista » wo 10 aug 2011, 07:13

Ja eens. Als het om bedragen gaat van 400 euro zoals Kelly noemt dat zijn de kosten natuurlijk never nooit. Bouwkosten, fouragekosten, personeelskosten en electra zijn in de randstad niet duurder. Dan wordt er gewoon een slaatje geslagen uit het ruimte en stalgebrek in die regio.

Alleen een ondernemer die in die regio net een spul heeft gekocht zit natuurlijk torenhoog in de kosten maar dan is zelfs pension niet eens rendabel om uit de kosten te komen.
fjordido

Bericht door fjordido » wo 10 aug 2011, 07:32

nou zo'n 250 betaal je bij ons in de buurt tegenwoordig ook wel hoor.. dan zit je nog goedkoop. terwijl het eigenlijk geen randstad is en er vrij veel aanbod is. maar we merken bij ons in de hoeksche waard dat er ook steeds meer mensen uit regio rdam hun paard hier gaan stallen, gewoon omdat je daar inderdaad veel minder aanbod hebt en heel duur.

dani's nieuwe stekkie ziet er perfect uit. en bijna all-in.. luxe hoor. en nog lekker dicht bij huis, nou ik zou het ook wel weten!
Plaats reactie