Hildar 1e keer @ work op FW

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Aria_zz

Hildar 1e keer @ work op FW

Bericht door Aria_zz » do 04 aug 2011, 12:12

Mijn Hildartje en ik waren gisteren een beetje aan het dressuren en hadden het geluk dat er een fotograaf mee was.
Hildar (Kestor x Charis) is een ruin van 5jaar waarmee ik zo'n beetje alles doe, buitenrijden, springen, dressuur, voor de koets.
En hij doet het allemaal even graag :D

Ik zou hem nu graag iets meer op dressuur gaan richten, we zijn nog maar een jaar echt aan de gang en hebben nog veel te leren.
Maar ik wou hem toch even showen op FW, want ik blijf trots op hoe het evolueert en hoe flink hij is *o/*
Inrij foto's zijn er niet maar is wel gebeurd ;) Travers en schouderbinnenwaarts heb ik even op de grond (met zweepje enz) kennis mee laten maken, maar heb ik geen duidelijke foto's van. Ook daar is nog werk aan al begint hij het te snappen.

oja, ik draag geen cap = eigen verantwoordelijkheid, maar het had te maken met de hitte.

Tips, trucs en commentaar zijn zeker welkom, maar hou het vriendelijk aub, zijn beiden nog jong maar willen graag leren :))
1.Trots amazone en paard
Afbeelding

2.Afbeelding

3. Een pasje draf met een uitelkaar lopend paard >;)
Afbeelding

4. Tippen naar binnen ~~}>
Afbeelding

5. Hier een klein gevecht tussen baas en paard
Afbeelding

6. Woehoe ik win *o/*
Afbeelding

7. Vind ik wel een mooi plaatje O:)
Afbeelding

8. En dan moet hij natuurlijk ook te diep gaan
Afbeelding

9. Galopje
Afbeelding

10. Een poging tot wijken, is nog veel werk aan, tips zijn welkom!
Afbeelding

11. Afbeelding

12. Even rollen en vuil maken *D
Afbeelding

13. En een complimentje aan de chef :Y)
Afbeelding

14. Even ter vgl, vorig jaar:
Afbeelding

Zo, dit was ons debuut op FW :D
Laatst gewijzigd door Aria_zz op do 04 aug 2011, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Love_Jordy

Re: Hildar 1e keer @ work op FW

Bericht door Love_Jordy » do 04 aug 2011, 12:44

Volgens mij issie heerlijk eigenwijs! :D
Vooral door oefenen (probeer zonder gevechten) dan komt het helemaal goed!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

claudia

Bericht door claudia » do 04 aug 2011, 12:53

Jullie hebben veel lol samen, dat is zeker te zien.

Maar als we dan over het rijden praten dan moeter nog veel gaan veranderen.
Je zegt dat jullie al werken aan schouderbinnenwaarts en travers maar daar zijn jullie totaal nog niet aan toe.
De basis is vele male belangrijker dan traver en SB.

Je zult eerst moeten gaan werken aan nageeflijkheid en rechtrichten, en ook zeer zeker stelling.
Wat jij ook wijken noemt is meer over de buitenschouder weglopen.

Je geeft zelf al aan dat hij nog jong is en dat jullie nog niet zo heel lang bezig zijn met dressuur.
Hou het dan in het begin zeker nog even simpel zodat hij het ook kan snappen.

Lol en plezier hebben jullie zeker en met een goede begeleiding gaan jullie er zeker ook wel komen. maar wel stapje voor stapje.
(Ik bedoel dit zeker niet beledigend of wat dan ook. )
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 04 aug 2011, 13:10

Nee ik versta ook wat je bedoeld en je hebt helemaal gelijk, we doen dit dan ook op de grond en dan even in stap, meer niet ;) had ik er beter kunnen bijzetten natuurlijk, ga ik even doen. Het is meer een aanzet tot, of kennis maken met zeg maar.
Ik heb nu contact gehad met een dressuur ruiter voor training dus dat zal ook wel helpen maar hoe dan ook heb ik wel les.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 04 aug 2011, 13:20

heb je heb wel eens alleen maar lekker voorwaarts gereden? niet te veel aan de voorkant zitten maar wel contact houden... veel ovegangen rijden. even alleen 'back to basic' dan kun je steeds meer van hem vragen. :)

B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » do 04 aug 2011, 13:34

Helemaal eens met hier boven voorwaarts rijden het lijkt op de foto's als hij zo eigenwijs doet jij het oplost door hem op te houden juist naar voren rijden is dan beter voor een jong paard.
Verders vind ik dat je er wel netjes op zit niet teveel willen in een keer dan komt het wel goed met jullie.
En ik vind het een mooi paardje
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 04 aug 2011, 13:57

Bedankt :D

Overgangen doen we over het algemeen redelijk, vooral stap-draf dan, maar een beetje meer kan idd geen kwaad.
Hij mag idd wel voorwaartser, ga ik volgende keer opletten (trainer zegt dat idd ook altijd, ik blijf het vergeten O:)) en dat ik hem niet opsluit.
Maar vanaf dat ik hem voorwaartser rij schiet dat kopje ook weer de hoogte in, kan dat geen kwaad?
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 04 aug 2011, 14:04

Dat gaat vanzelf wel omlaag Maar hou wel licht contact... Dan krijg je dus lang laag...Als de motor van achter eerst aangezet wordt, Dan komt de voorkant pas ;). (Dat onthou ik altijd en zo doe ik het ook hihi)

B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 04 aug 2011, 14:11

Ja dat versta ik wel, als het kontje er goed onder zit komt het mondje vanzelf wel :Y)
Maar probleem is ook dat hij meestal, wanneer hij iets naar benden komt vertraagd en ook niet echt meer vooruit wil.
Vaak moet ik hem echt erg hard porren of een tik van de zweep geven om hem terug vooruit te laten gaan en dan zijn we alles weer kwijt.
Ligt dat dan ook aan niet voorwaarts genoeg rijden of puur tegen stribelen?
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 04 aug 2011, 14:23

Doorgaan en vooral niet opgeven :) Probeer hem voor te zijn als je merkt dat hij lanzgzaam wordt. Dat je alles kwijt ben maakt niet uit. Zolang hij maar voorwaarts gaat.... Dan merkt hij vanzelf wat de bedoeling ervan is.
Klinkt natuurlijk heel makkelijk zo via de pc. Als je straks een goede instructie hebt is hel nog veel makkelijker :).

B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

claudia

Bericht door claudia » do 04 aug 2011, 14:28

Je zult idd eerst van achter naar voren moeten gaan rijden. Dus ook goed zorgen dat hij voor het been gaat worden.
Niet 10 keer moeten schoppen/drijven om reactie te krijgen.
Na een kuitdruk geen reactie een tikje met je zweepje erbij. Zo gaat hij leren dat hij op een kuitdruk moet reageren.

Door ophoudingen te maken met je hand vraag je hem voorzichtig naar beneden maar alleen als hij goed voor het been is.
(het is dus weerstand bieden en niet vast blijven houden)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 04 aug 2011, 14:33

Oke is goed, bedankt voor de uitleg, daar ga ik volgende keer dan mee aan de slag :)
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 04 aug 2011, 19:21

Mooi dier, leuke uitstraling! Ik heb maar 1 tip: doe een cap op :D
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 04 aug 2011, 20:18

Ivonne is mij net voor. Idd cap op je koppie, De grond is zo hard zelfs met cap op, dat ik er nog steeds last van heb, Ben ruim een half jaar gelee gevallen en heb nog steeds veel last van mijn hoofd

Moet ik heel eerlijk zeggen dat foto 11 met al die wapperende haren en manen wel een heel mooie foto is. Maar voor alle veiligheid, cap op.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 05 aug 2011, 09:50

Ik heb hem zo goed als altijd op hoor, zeker bij springen of buiten, maar het was nu zo warm en ik kan daar niet goed tegen (oke geen excuus ik weet het) dat ik hem even af liet, ook voor op de foto trouwens.
Dus het niet een van mijn gewentes om er geen te dragen, maak jullie maar geen zorgen ;)
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 05 aug 2011, 10:43

Aria_zz schreef:maar het was nu zo warm en ik kan daar niet goed tegen (oke geen excuus ik weet het)
met je hoofd in het verband op de intensive care is ook warm hoor ;)
Voor de foto snap ik wel, ik vind het ook altijd lelijk met die caps, helemaal als je dan een foto voor in de kamer wilt ofzo. Het is ook ieders eigen verantwoordelijkheid hoor.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » vr 05 aug 2011, 11:12

Opmerkingen voor het paard zijn al gegeven. Wat ik belangrijker vind is even zelf kritisch naar de foto's kijken, en dan even voor jezelf nadenken wat jou zit te maken heeft met de houding van jou paard. Bijvoorbeeld je handen, of het scheef zitten met 'wijken'.

Verder heb je een leuk paard!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 05 aug 2011, 20:44

Roosjuh, dat is idd ook een van de redenen waarom ik eens foto's van het rijden zelf wou.
Ik heb er een heleboel en ik zie idd wel fouten waarvan ik niet wist dat ik ze maakte.
En de tips die ik hier krijg zijn ook handig ;)
Charret

Bericht door Charret » vr 05 aug 2011, 22:27

Wat vind jij hier een mooi plaatje aan? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IZ8IMZX4.jpg
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » za 06 aug 2011, 08:24

Dat hij zijn hoofdje naar beneden doet en ik zelf toch ontspannen opzit. Mijn hakken beter uitdrukken zou wel mogen.
Plaats reactie