Even voorstellen Spyke

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Fran

Re: Even voorstellen Spyke

Bericht door Fran » za 30 jul 2011, 18:36

fypsi2 schreef:Hoi Ziggy,

Oke het spijt me, maar ik ben de laatste dagen hier erg door de mangel gehaald dat steeds als ze over lijan beginnen ik toch een beetje gepikeerd raak. Sorry :sorry:

Groetjes Jolanda
Ach, volgens mij gaan 99 van de 100 negatieve berichten richting jou vanwege dat jij je kids en man op een veel te jong paard laat rijden.

Dat jouw merrie 10 jaar geleden gestolen is kan jij (neem ik aan) niks aan doen, en ik snap dat je daar erg veel verdriet van kan hebben. Ook dat je dat nog steeds van streek kan maken.

Maar dat is geen excuus om je nieuwe paard je vernieling in te rijden.
De mensen hier op fjordenwereld hebben het beste met iedereen voor, maar er is niemand die tegen dierenmishandeling kan.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
siets
Contacteer:

Bericht door siets » za 30 jul 2011, 18:55

Nou, wat voor vervolg dit verhaal nog mag krijgen, ik wil je in ieder geval welkom heten.

Het verhaal van de gestolen fjord ken ik ook nog uit de 'thier-tijd'. Wat jammer dat je haar nooit meer terug hebt gevonden.

Ik ben Sietske, 24 jaar, en heb een 30-jarige merrie. Zij is nog steeds erg actief, dus draait nog volop mee.

Hoop dat je jullie jonge fjord inderdaad nog jong laat zijn zo lang het kan, dan wordt hij vast net zo oud als mijn dame ;).
Laatst gewijzigd door siets op zo 31 jul 2011, 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dag lieve, lieve Trix... ;(
rowenna

Bericht door rowenna » za 30 jul 2011, 21:00

Dat je paardje gestolen is vind ik heel erg voor en kan me voorstellen dat je haar zelfs na 10 jaar nog mist, zeker omdat je niet weet waar ze is.

Eerlijk gezegt vind ik wel dat sommige mensen erg heftig reageren, ik heb ook gereageerd, omdat ik je gewoon wilde zeggen dat je paardje er niet beter op word als je man er steeds op blijft rijden en het echt geen slimme actie van hem is , wat ik alleen niet begrijp zijn de links die viv er op heeft gezet, wat is daar mis mee, oke ze maakt daar de fout die ze hier ook verteld door op een 2 jarige te rijden,en verder het verhaal waarin ze verteld dat haar paardje gestolen is, meer lees ik er niet hoor!

Ik vind het super van je dat je iets met reacties gedaan hebt door je paardje zijn rust te geven. TOP. :))
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » za 30 jul 2011, 21:14

Bedankt allemaal voor jullie reactie`s dat lucht enorm op.. En echt wees er maar zeker van dat ik heb geleerd van al jullie reactie`s van het rijden op spyke en tot hij 3,5 is wordt er ook NIET meer op hem gereden dat moeten jullie van me aannemen. Tuurlijk gaan we nog wel naar hem toe, maar dan alleen om te poetsen en te spelen dat mag toch wel, een beetje aandacht??? Ik ben ook heel blij met de reactie`s die zijn geplaatst hoor ik ben nog maar een leek op het gebied van jonge paarden en daar waar Spyke nu staat.. we hebben het allemaal gedaan en hun daar gaan al jaren met paarden om echt ik wist niet dat het zoveel kwaad kon als hier werdt beschreven dat moeten nee mogen jullie van me aannemen. Het gebeurd gewoon niet meer en we gaan gewoon van hem als enter genieten echt!!!!

En Lijan ja idd dat wordt door viv hier op de site geparkeerd en ik weet ook niet waarom heb het haar gevraagd via een PB maar op een of andere manier krijg ik geen reactie. ik weet echt niet wat ik haar daarmee heb aangedaan of wie anita is waar ze het over heeft.. ik snap er echt helemaal niks van... Wie is Anita??? en wat is er zo erg aan een advertentie over een vermist paardje.. Ach laat ook maar..

En voor ieder ander die reageerd, bedankt alvast voor de reactie, ik ben blij dat jullie me welkom heten ondanks alles wat in dit toppic is gezegd.. Ik hoop dat ik gewoon normaal mee kan functioneren op de site en gezellig over Spyke kan en mag praten dat is alles wat ik wilde toen ik hier kwam.. *D
rowenna

Bericht door rowenna » za 30 jul 2011, 21:22

Je bent van harte welkom hoor, en hartstikke leuk om verhalen van jou en spyke te lezen.
En zeker mag je leuke dingen met hem doen, wat ze vaak ook leuk vinden is gewoon lekker wandelen, worden ze ook al een beetje verkeersmak, wel foto's plaatsen he, ben benieuwd naar je paardje.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » za 30 jul 2011, 22:25

rowenna schreef:Je bent van harte welkom hoor, en hartstikke leuk om verhalen van jou en spyke te lezen.
En zeker mag je leuke dingen met hem doen, wat ze vaak ook leuk vinden is gewoon lekker wandelen, worden ze ook al een beetje verkeersmak, wel foto's plaatsen he, ben benieuwd naar je paardje.
Hoi Rowena,

Ik zou dolgraag foto`s plaatsen maar als ik op Img klik dan kan ik geen foto toegevoegen heb geen idee hoe dat werkt, vandaar dat ik een link van mijn hyves bij mijn profiel heb gezet, want heb onwijs leuke foto`s van hem. en kan ze hier niet opkrijgen.. Bedankt voor al het andere wat je hebt geschreven heel erg leuk..

Groetjes Jolanda
Brittlover

Bericht door Brittlover » zo 31 jul 2011, 07:12

Als je op hyves je foto's hebt staan kun je ze zo naar fw zetten door.
-op de foto met je rechtermuisknop klikken
-eigenschappen en dan het adres kopieren (url staat erbij)
-ga terug naar fw zet de link tussen en dan komt het helemaal goed.
succes!!
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Marloes

Bericht door Marloes » zo 31 jul 2011, 11:06

Wat fijn dat jullie samen besloten hebben dat Spyke nog lekker even jong mag zijn! Ik heb de links van andere forums verder niet gelezen, en ga me daar ook niet in verdiepen. Maar ik hoop vooral dat jij en je paardje nog veel plezier samen hebben. :)
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » zo 31 jul 2011, 16:06

Dank je Marloes +:)+
En Brittlover, hier komen alvast 2 foto`s van Spyke. Bedankt voor de uitleg :)*
Afbeelding
Afbeelding
siets
Contacteer:

Bericht door siets » zo 31 jul 2011, 20:22

Wat is hij leuk! En zo te zien is hij omringd door mensen die hem lief hebben, dus dat moet helemaal goed komen :).
Dag lieve, lieve Trix... ;(
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » ma 01 aug 2011, 09:41

Hahaha dat is waar, dankjewel Siets +:)+
Sjoerd

Bericht door Sjoerd » di 02 aug 2011, 15:18

[quote="fypsi2"]Hoi Saskia,

Waar Linda nu is weet ik niet, maar ik heb haar verkocht in 2004 en haar naar groningen gebracht. Het lijkt me sterk dat het de haflinger uit heltenbos is.. ze is echt ver weg gegaan dus ik denk het echter van niet.

Groetjes Jolanda.[/quote]
Haar achternaam was van 't heltenbos en kwam is geboren in Weert.
Rust zacht lieve Teddy 05-04-1993 +12-03-2009

Yoddy X Fjelljon X Larsto
Yoddy Reserve Kampioen 2009
Yoddy kampioen 2011
Fran

Bericht door Fran » di 02 aug 2011, 16:07

Goed dat je echt wat met al het commetaar gaat doen. Er zijn veel boeken geschreven hoe om te gaan met veulens/jonge paarden. Wat je wel en wat je niet mag en kan doen.
Bij bijv. de bieb kun je er vast een paar lenen of bestellen op bol.com.

Denk dat je daar een hoop van kan leren. Succes.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » di 02 aug 2011, 18:29

Sjoerd schreef:
fypsi2 schreef:Hoi Saskia,

Waar Linda nu is weet ik niet, maar ik heb haar verkocht in 2004 en haar naar groningen gebracht. Het lijkt me sterk dat het de haflinger uit heltenbos is.. ze is echt ver weg gegaan dus ik denk het echter van niet.

Groetjes Jolanda.
Haar achternaam was van 't heltenbos en kwam is geboren in Weert.

Sorry Nee ik heb zeker weten geen Lindatje gehad met deze achternaam. Ben je naar haar op zoek?
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » di 02 aug 2011, 18:30

Fran schreef:Goed dat je echt wat met al het commetaar gaat doen. Er zijn veel boeken geschreven hoe om te gaan met veulens/jonge paarden. Wat je wel en wat je niet mag en kan doen.
Bij bijv. de bieb kun je er vast een paar lenen of bestellen op bol.com.

Denk dat je daar een hoop van kan leren. Succes.
Wederom Bedankt voor de tips. Ik had zelf nog niet bij de bieb stilgestaan. ga ik morgen eens even naartoe, de koters hier hebben toch nog vakantie.

Gr. Jolanda
Plaats reactie