16 jaar en oudere fjorden topic deel 3

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Annemarie

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic deel 3

Bericht door Annemarie » za 30 jul 2011, 18:06

@Nancy: Nisko en Imka zijn echt precies hetzelfde met beslaan. Nisko verzet ook geen stap zonder voorijzers. De eerste 2 weken na beslaan loopt Nisko op het harde ook nog wel heel voorzichtig. Vandaag ook. Maar in de berm draaft ze met de oren erop en ze is ook goed vrolijk. Ik vraag me nl heel vaak af hoeveel last ze nu heeft van haar voeten. Wil niet dat ze enorme pijn heeft maar vindt het soms moeilijk dat te peilen. Jij dan?

Tot nu toe had ik geen moeite Nisko op gewicht te houden maar nu wel :( . Ze is deze zomer echt aan de dikke kant. Andere jaren reed ik meer en vorig jaar trok Gjendra er wel aan. Komt bij dat we een deel nieuw ingezaaid land hebben waar eiwitrijk gras staat. Ze krijgen heel weinig gras bij per dag maar ze groeien van de lucht helaas....
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ootje

Bericht door Ootje » za 30 jul 2011, 18:27

Odette is nu ook echt te dik. Vorige week heb ik aardig veel gereden en dan laat ik d'r nog wel eens een poosje in de paddock staan voor of na het rijden, maar deze week heb ik ponykamp gedraaid, dus Odette heeft de hele week gras gegeten.
Dat is wel te zien :o . Volgende week gaan we maar weer wat doen om de spekkies eraf te krijgen.

Ze is trouwens niet de enige. De manegepaarden hadden vorige week een vrije week en die zijn ook aardig aan de maat.
Odette&Fenna
siets
Contacteer:

Bericht door siets » za 30 jul 2011, 19:00

Hoi hoi!

Even een snelle update van Trix. Gisteren is ze geschoren omdat ze toch weer erg dik in de vacht zat. Maar jeetje...
Wat kwam daar een dikkerd onder uit! Ik vind haar altijd zo 'slank' onder haar vacht vandaan komen, voor zo ver dat kan
met zo'n tank. Maar gisteren schrok ik echt even. Ze eet al zo weinig, en beweegt toch zeker voldoende voor haar
leeftijd. Zou het aan het gras liggen?
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 30 jul 2011, 20:05

vanavond even een klein ritje op Marga gemaakt, zonder zadel, heerlijk. JW mee met de honden (we hebben een logeerhond). Op de terugweg vroeg ik of JW er even op wilde, dat wilde hij wel....Marga was druk, tjee. Maar JW kon zich er prima mee redden.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 31 jul 2011, 11:15

Arme Nis, vanmorgen een buitenritje gedaan en alles ging prima tot halverwege. Ze verstapte zich of ging ergens op staan (ik dacht een denneappel). En omdat ze net beslagen is heeft znog wat gevoelige zolen). Stap ging toen nog wel maar in draf was ze niet helemaal rad. Dus samen met vriendin maar blijven stappen. Later nog weer aangedraafd en toen was ze wel weer OK. Maar even in de gaten houden.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Ootje

Bericht door Ootje » ma 01 aug 2011, 11:54

Trix zorgt dus nog goed voor zichzelf :D .

Vervelend voor Nisko. Hopelijk valt het mee en blijft ze goed lopen.
Odette&Fenna
roos

Bericht door roos » di 02 aug 2011, 16:35

Welke smid heb jij Nanc, en wat betaal je?(ik zoek misschien een ander)

ZO gisteren Danc gereden, vandaag maar niet, warm warm warm.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 02 aug 2011, 21:55

Annemarie schreef:@Nancy: Nisko en Imka zijn echt precies hetzelfde met beslaan. Nisko verzet ook geen stap zonder voorijzers. De eerste 2 weken na beslaan loopt Nisko op het harde ook nog wel heel voorzichtig. Vandaag ook. Maar in de berm draaft ze met de oren erop en ze is ook goed vrolijk. Ik vraag me nl heel vaak af hoeveel last ze nu heeft van haar voeten. Wil niet dat ze enorme pijn heeft maar vindt het soms moeilijk dat te peilen. Jij dan?

Tot nu toe had ik geen moeite Nisko op gewicht te houden maar nu wel :( . Ze is deze zomer echt aan de dikke kant. Andere jaren reed ik meer en vorig jaar trok Gjendra er wel aan. Komt bij dat we een deel nieuw ingezaaid land hebben waar eiwitrijk gras staat. Ze krijgen heel weinig gras bij per dag maar ze groeien van de lucht helaas....

Sorry was een paar dagen niet online geweest... Imka loopt eigenlijk meteen wel weer oke op het harde. Al moet ik toegeven dat ik vrij weinig nog maar met haar doe. Ik kan zelf natuurlijk nu even geen kant op en als ik al wegga dan is het alleen zonder zadel erop stappen. Maar heb niet het idee dat ze moeizamer loopt als ze net opnieuw beslagen is. Nou is Imka ook wel een harde hoor! Als je al wat merkt is het meer dat ze heel stijf loopt. Maar het is wat dat betreft echt een doodloper!

Ik vind het echt een nadeel dat ze zo snel dik worden. Want wat zou het toch een stuk makkelijker zijn als je daar niet meer op zou hoeven te letten! Ik ben zo bang dat het weer niet goed gaat... Had begin van het seizoen al angst ervoor maar ondanks dat ze er best goed uit ziet (ook al word dr nek wel dikker) raak ik dat toch niet kwijt dat gevoel ;(

De hoefsmid die afgelopen keer geweest is heet Iris (nogwat dat weet ik niet meer) en ik heb nog een telefoon nummer van ene Robert. Maar van Iris weet ik dat ze in onze omgeving wil blijven. Wat ze onder omgeving hoogmade vind vallen dat weet ik natuurlijk niet. En Robert heb ik toen al helemaal niet gesproken had zn telefoon uit staan en toen sprak ik Iris eerder als Robert :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » wo 03 aug 2011, 20:17

Ik zoek een smid voor Danc zijn drama hoeven..hoe ouder hij wordt..hoe slechter zijn hoeven zijn....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » do 04 aug 2011, 18:48

Wat vervelend, Roos dat Danc z'n voeten steeds slechter worden. Hopelijk vind je een goed smid.
Odette&Fenna
roos

Bericht door roos » do 04 aug 2011, 19:37

Ik heb al jaren dezelfde maar hij komt vaak te laat. Is een keer niet erg maar het kan wel irritant worden.
Soms gaat het maanden goed met zijn hoeven, maar nu weer niet....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » za 06 aug 2011, 16:42

De smid die ik heb voor Odette kwam ook heel vaak te laat of helemaal niet. Dat is echt vervelend. Gelukkig houdt hij zich de laatste tijd aardig goed aan de afspraak.

Vanmiddag heb ik weer lekker buiten gereden. Komende week zal ik ook maar eens gaan oefenen met voorbrengen, want het schiet al op richting de keuring.
Odette&Fenna
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 06 aug 2011, 18:24

Mijn hoefsmid komt standaard een half uur minstens te vroeg voor mij in begin erg lastig aangezien ik vaak te laat van huis weg ga maar nu ben ik er helemaal aan gewent. En tja hoefsmeden komen heel vaak standaard gewoon te laat idd heel irritand!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 06 aug 2011, 19:25

Nisko zit wel in de pechhoek :(:) . Eerst ijzer kwijt, vorige week verstapt en onregelmatig. Dat is nu weer goed. En nu heeft ze een hele dikke zwelling op haar ene wang. In het midden een piep piep klein wondje, net een cm. Heb het onstsmet met betadine. Heb er op gedrukt maar er komt niets uit. Lijkt meer alsof ze zich ergens aan bezeerd heeft. Morgen maar weer kijken, als het dan nog dikker is zal ik toch de DA wel moeten bellen denk ik. Grrr, pech stop nu maar even weer :( .
Ootje

Bericht door Ootje » za 06 aug 2011, 19:29

Vervelend, Annemarie. Nu maar hopen dat het niet dikker wordt.
Odette&Fenna
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 06 aug 2011, 19:32

Nou dat hoop ik toch ook. Ga morgenvroeg maar direct weer checken.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 07 aug 2011, 16:26

he dat is echt veel pech. hopelijk trekt het snel weer bij.

Ik heb een lekkere week met lynda achter de rug.
Dinsdag een heerlijk huifkartochtje gemaakt met de buurvrouw.
had echt afgesproken en dat werkte goed.
Gaan we vaker doen!
Ook kwam mijn zusje logeren dus toen Luuk op bed lag wij s middags Lynda gezadeld en lekker in de bak bezig.
goed bezig gegaan met voorwaarts neerwaarts rijden.
Moest er even flink aan werken, maar wat heerlijk als het dan ook lukt.
Ze is zooo braaf zet nooit een stap verkeerd.
Maar oh oh ook geen stap teveel in de bak hahaha

Ze is zelfs al wat afgevallen want ze pastte al weer mooier tussen de lamoenen en singel ging ook al weer makkelijker vast... +:)+
vooral doorgaan zo! :j
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
roos

Bericht door roos » di 09 aug 2011, 10:55

Nou Danc is voor een tijdje stalpaard..helaas....hij is het er niet zo mee eens.(de rest staat in het land, alleen im de nacht staan er een shetje bij Danc binnen)
Ijzer er af getrapt. gisteren de smid geweest, ijzer er onder met siliconen. Maar het zit maar net aan vast. Met het natte land durf ik het risico niet te nemen, want als hij dan zijn ijzer eraf trapt heeft ie helemaal geen hoef meer...Het is toch geen geweldig weer, dus dat is wel een troost, maar toch....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 09 aug 2011, 11:40

Arme Dancer, maar probeer hem wel aan het lopen te houden he Roos want als hij niet loopt is er ook geen doorbloeding. Hoe meer hij loopt des te harder groeien de hoeven (al is het bij die van ons een halve milimeter in de zoveel maanden) alles is beter dan niks. Kan hij anders niet in de bak? Bij ons is het weiland niet echt nat ofzo dus ze soppen niet gelukkig. Straks lekker even de hort op met Imka en mn jonge dame aan de hand heb er zin an!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 09 aug 2011, 12:24

Dat zou idd wel kunnen in de bak maar de bak is ook nat en Danc is net zoals houdini die gaat overal tussen, over of onderdoor!Erg irritant!
HIj heeft vanmorgen losgelopen op het pad voor de stal, maar dan moet ik hem ook de gaten houden, want meneer wil het liefste naar het land toe, wat ik wel begrijp
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gesloten