In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee

Bericht door Keandra » vr 29 jul 2011, 16:18

jep
ze zullen nooit allemaal hetzelfde zijn, maar best ook

straks gaan kijken naar een shetland pony, een zwarte voor ons Arwen
zit een beetje in spanning, ze vragen 250€, is naar mijn denken weinig voor een shet merrie van 6 die mogelijks drachtig is
we zien wel
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 29 jul 2011, 18:32

Ik ga naar de keuring in Heist op den Berg/Wiekevorst
op 10 september.
ALS ik vervoer vind. maar de inschrijving is alvast gebeurd. Bij mij is het eigenlijk ook meer te doen om de ervaring : vreemde omgeving, toeters en bellen,...

Wat was githa nog een puppie :o Ze is toch echt heel fel veranderd dan.
Jalenka en Jack zien er zo'n beetje vergelijkbaar uit vind ik...hoewel zij wel iets ranker gebouwd is dan Jack. Ze ziet goed uit, ben echt weg van r kleurtje :))
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 29 jul 2011, 18:58

Anita schreef:Volgens mij ben jij echt heel erg blij met deze foto van Evian Yvette. Fijn dat ik hem voor je heb kunnen maken. Show er maar mee hoor, Evian mag gezien worden.
Nou ja, dat is niet helemaal.. Ik probeer het hier allemaal beetje luchtig neer te zetten. Maar ik zie zo'n groot verschil.. en ik weet dat het een lastige discussie is, waar de meningen over verschillen. Ik zelf ben helemaal niet voor om een 3-jarige in te rijden en ik denk dat ik dat ook wel vaker gezegd heb hier en ik respecteer ook wel dat andere daar anders tegenaan kijken.
Maar op het moment dat ik een paardje zie die qua ontwikkeling nog zoveel te groeien heeft, zeker door een achterstand, dan krijg ik dat gevoel dat ik dat móet aangeven, van pas asjeblieft op..probeer kritisch te kijken.

Soms krijgen mensen ook niks te horen en zeggen achteraf.. had ik dat maar van iemand te horen gekregen, of niemand heeft mij daarvoor gewaarschuwd. Maar goed... rondom Jack heeft de eigenaresse natuurlijk al uitleg gegeven. Maar het is denk ik goed om ook te zien hoe een 'gezond' ontwikkelde 3-jarige eruit ziet. En dan mag er nog zo'n verschil zijn tussen onze E'tjes in grote, breedte en ontwikkeling. Ik vind persoonlijk dat er een groot verschil bestaat tussen Jack en de andere 3-jarige (en Roos Ekdal mag dan wat ieler zijn, qua groeiontwikkeling loopt hij voor in de hoogte).

Maar goed.. Ik stop nu verder met discussieren :) Ik denk dat de punten wel helder zijn, het is meer dat ik het niet kan laten om te reageren op het moment dat ik kriebels krijg van.. 'Oeh, pas op'. Misschien moet ik dat wat meer leren ;)
Elvis

Bericht door Elvis » vr 29 jul 2011, 19:05

Yvette,Ik vind dat je het heel netjes schrijft altijd hoor ;)
Ik was ook met Elvis begonnen maar ben nu gestopt omdat hij toch weer erg in de groei is.En opzich ben ik ook niet echt begonnen,heb er denk 6x opgezeten en that's it.
Mensen moeten doen waar ze zich goed bij voelen en ik vind helemaal niet verkeerd om soms even aan te geven dat het gewoon nog hele jonge dieren zijn waar we voorzichtig mee moeten zijn.
Nancy doet ook nog niks met Emy en wij respecteren elkaar ook dus onze mening moeten we toch kunnen geven lijkt mij.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 29 jul 2011, 20:51

Wat Dees zegt is helemaal waar! Wij leren ook wel heel wat van elkaar omdat we elkaar ook veel dingen vragen en tegen elkaar zeggen. Van de week wilde ik namelijk vragen of ze met mij en Imka wilde gaan "rijden" maar toen zag ik Elvis zn bibs en toen dacht ik nee kan niet. Maar een paar weken terug zijn we wel met zn alle gegaan. Toen heb ik met mn scootmobiel naast Emy gereden ging super. Ik ben er idd voor om ze nog wat langer te laten staan. En vind Emy ook nog erg klein/baby achtig. Elvis is al veel groter en voller net als Evian. Emy is niet iel maar wel erg klein die groeit ook heel geleidelijk en Elvis groeit eerst zn kont en dan de voorkant bij dan zn kont en dan de voorkant weer. Daar zie je ook echt dat hij nog echt aan het groeien is.

Er is ook een verschil tussen inrijden en inrijden. Wij rijden sowiezo al niet in de bak omdat we die niet hebben. Ik vind het belangrijk om je paardje lekker veel buiten recht uit te laten lopen aan een lange teugel. Lekker op eigen beentjes lopen! Ik zit ook nog erg te twijfelen of ik eerst wil inrijden of eerst wil beleren voor de wagen. Voor de wagen is lichamelijk ook minder belastend. En ik wil toch jaren genieten van Emy! Ik kijk volgend jaar gewoon naar wat ze aan kan. En ik zelf ook! Ik heb zelf mn beperking ivm reuma en zit nu in een revalidatie periode dus zal nooit echt heel veel en lang kunnen rijden. Of het moet gaan verbeteren in de loop der tijd. Maar dan als nog blijf kijken naar wat je paardje aan kan! Ik heb met Imka veel ellende gehad qua blessure's en hoop dat met Emy niet te krijgen. Vooral door ze zo goed mogelijk uit te laten groeien :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » za 30 jul 2011, 07:27

Ik feliciteer Emy alvast even hier *o/*

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 30 jul 2011, 08:08

:waven: Vandaag is Emy 3 jaar geworden. Waar blijft de tijd. Ik kan me nog zo goed herrineren dat ik vol zenuwen zat om te gaan kijken... Iedere keer als ik naar het ziekenhuis ga rij ik langs Tiel waar mn kind vandaan komt. Dus automatische denk je er iedere keer aan :D

Vandaag heeeel snel een verjaardags kus geven want we gaan een dagje uit met de stichting. Maar ze had gister al dr kado gehad 8)7

Afbeelding Dit was de eerste foto die ik van dr zag :L

Afbeelding En mn kind even voor de sulky gezet waar ze overigens niet van opkeek Was alleen even voor de foto ivm verkoop zodat ik een foto heb van Imka ervoor en een met Emy dat die maat er ook voor past :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 30 jul 2011, 09:11

Hiep hiep voor Emy!!!!!
3 jaar, join the club zou ik zeggen hihi

Ik begrijp je volledig hoor Yvette! Ekdal zal hier ook echt niet hard aan de slag gaan, 1 of 2 keer in de week of soms een week niet. En van de winter paar maanden nadenken :D Netzoals hij bij Annabel doet.
Maar er zijn idd genoeg mensen die wel gewoon meteen gaan met de banaan doen, dus ik begrijp je standpunt!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
roos

Bericht door roos » za 30 jul 2011, 10:01

ik heb een zadel op bokt gekocht op de gok dat het past.....voor Ekdal. Was eigelijk helemaal niet de bedoeling maar voor dat geld kon ik het zadel niet laten liggen.

Ik ga van de week even de voer/waterbakken ruil doen. Danc krijgt een waterbak*speciekuip*in zijn stal, Ekdal krijgt de waterbak van Danc(die is groter en ik durf bij Ekdal nog geen waterbak op de grond neer te zetten in stal). Ekdal zijn waterbak wordt Danc zijn voerbak. Snappen jullie het nog ;)

Hoe gaat het met Ekkie Annabel, wil ie nog terug hihi
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 30 jul 2011, 10:46

Ekdal gaat goed. Dinsdag nog lekker even aangespannen gelopen en dat doet ie braaf :D hi en hij heeft weinig te willen he :P
Geluk is de vrucht van intens werk
roos

Bericht door roos » za 30 jul 2011, 10:53

Ik ben zo benieuwd!Misschien ook maar een oud tuig kopen, kan ik de bak slepen hihi
*oja ben onwijs dement sorry, maar was het nou 12.5 of 13.5 bit :P*
Thuis vond ik hem af en toe nog wat schrikachtig, maarja ik ben Dancer gewend, dat scheelt natuurlijk ook heel veel.
Eigelijk mis ik hem helemaal niet echt. Ja natuurlijk wel, maar ik weet dat ie in goede handen is, dus dat maakt het 'misgevoel'minimaal. Gek is dat he!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 30 jul 2011, 10:57

Wij hebben 12,5 :D
En haha nou dat was nu precies het gevoel wat ik dus ook heb met 'eigen' paarden op afstand. Als je weet dat ze goed staan dan is het helemaal zo'n gemis niet :P
Tja en schrikachtig..hij kan wel eens een keer opzij springen of inbuigen naar een kant omdat hij iets ziet, al is dat op het moment minimaal *tenzij je aan de weg gaat staan, hij een vrachtwagentje met veel rammelspul ziet aankomen en pas als ie hem voorbij is hij schrikt dat het toch écht rammelde...duh := wat heb ik m toen staan uitlachen*, maar hij reageert niet vreemder dan enig ander paard :D...dat komt wel goed!
roos

Bericht door roos » za 30 jul 2011, 10:59

En ik maar denken dat ik een extreem schrikkend paard had.......hmmm toch niet dan....ligt het aan mij :P
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 30 jul 2011, 11:03

haha misschien het verschil tussen Dancer een een jonge Timor :P ? Of ik ben meer schrikreacties gewend, dat ik het niet echt noemenswaardig meer vind :=
Keandra

Bericht door Keandra » za 30 jul 2011, 16:51

@ chunkymonkey
Githa is totaal onherkenbaar

en Jalenka en Jack hebben inderdaad verschillende puntjes gemeen

wij zijn vorig jaar met dezelfde veronderstelling gegaan naar de keuring, vooral voor de ervaring
ze zien me er niet direct terug, of het stamboek mag me een grondige reden geven waarom ik volgende keer niet met Jalenka moet verschijnen
anders krijgen ze problemen en wordt er vriendjespolitiek aangeklaagd bij het nieuws, mooie reclame krijgen ze dan -:(- }-)

we zijn net terug van een 2dehands beurs
veel verkocht, en nu heb ik centjes om Jalenka een passende boom voor ons Barefootje te kopen
eens dat binnen, gaan wij beginnen met rijden :D
ik kijk er naar uit :))
roos

Bericht door roos » zo 31 jul 2011, 08:00

Danc schrikt gewoon nergens van dus het is gewoon nog steeds wennen hihi
z'n zadel is binnen hopen dat het past.....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » zo 31 jul 2011, 10:29

Nog steeds hetzelfde snuitje he nanc die Emy :D

Een zadel gekocht Roos..Ben benieuwd wat voor een.

Met schrikken is inderdaad net wat je gewent bent..Hosta dat trekpaard van mij was overal schrikkerig mee.Dan raak je wel gewent aan een schrikkerig paard.Elvis is ook kijkerig :))
Maar met hosta die tegen de 1000 kilo woog ben je toch wat voorzichtiger als met een fjordje haha....

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 31 jul 2011, 11:13

Een oude Stubben als die past ga ik die gebruiken totdat ie wat gespierder is dan koop ik een duurder zadel
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » zo 31 jul 2011, 12:24

leuke aankoop zo te horen
laat maar foto's zien :D

hier gaan we straks bij de paarden
wil Jalenka even laten vrijspringen, enkele banden en dan gaan met die banaan

Leslie is nu de oprit een beurt aan het geven en heeft net al een auto geheel gewassen en gekuist
ik ben binnen bezig geweest, de katten hebben in een kast van me een waar boeltje gemaakt, vraag me niet waarom ze in een kast gaan urineren terwijl de kattenbak 3m verder staat _-:(
hele benedenkant in azijn gezet (zou stank moeten weghalen enzo), stinkt daar toch niet zo erg meer
en een doekje met citronella ingelegd in de hoop dat ze daar nu niet meer gaan urineren
anders gaan ze met mij te maken hebben (is maar 1 poes die ik dit zie doen, de kater gaat braaf in de kattenbak)
(denk ook van er volgende week terug mee bij de dierenarts te gaan _-:( )
roos

Bericht door roos » di 02 aug 2011, 16:33

*o/* Ekdal komt over 1.5 week terug *o/*
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Plaats reactie