Even voorstellen Spyke

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Anita
Contacteer:

Re: Even voorstellen Spyke

Bericht door Anita » do 28 jul 2011, 11:51

Heel verstandig om te vertrekken, het is alleen zo vreselijk jammer dat de situatie voor Fypsi niet veranderd. Heb echt medelijden met het dier.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 28 jul 2011, 12:36

Dit is ook een heel gezellig fjordenforum!
Iedereen heeft hier het beste met elkaar voor en met elkaars fjordjes(en andere paardjes)

Maar als jij al zoveel andere paarden hebt gehad dan weet je toch dat je niet op een 2-jarige gaat zitten,laat staan rijden >;) _-:(
Waarom geen ouder paardje gekocht als je zo graag wilt rijden :?

Ik heb ook echt medelijden met Fypsi,
het arme dier..... :(:)

Maar ja....jij laat het liever idd gebeuren dan dat je er wat aan gaat doen......

Dan kun je idd maar beter vertrekken,want niemand hier zal er een goed woord voor over hebben...
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Peertje

Bericht door Peertje » do 28 jul 2011, 12:51

Probeer je verhaal maar eens op Bokt.nl te plaatsen... :)* }-)
Dan zul je direct zien dat de mensen hier nog behoorlijk aardig en respectvol gebleven zijn over deze ronduit schandalige situatie.
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 28 jul 2011, 20:41

wou je ook welkom heten op dit forum, maar das niet meer nodig. Dit is een heel gezellig, maar eerlijk forum.

en dat blijkt nu maar weer. Verder is er al genoeg mening gezegd, en hoeft die van mij er niet bij, ik sluit me aan bij de rest
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Viv

Bericht door Viv » vr 29 jul 2011, 06:19

Schaduwaccounts zijn niet nodig als je niks te verbergen hebt ;). Verhaal van de "gestolen" Lijan is al meerdere keren op diverse sites voorbij gekomen en speelt al heel wat jaartjes : http://www.thier.nl/cgi-bin/fjordnl/book/view1.pl?483 (eerste fjordenforum ooit) of http://www.network54.com/Forum/63381/th ... RD+VERMIST.
Deze is ook leuk: http://www.fjordenpraat.com/viewtopic.php?f=7&t=6118.

Blijft altijd een leuke binnenkomer (ach wat zielug wat is er gebeurd en iedereen gaat weer zoeken en anita lastig vallen _O-) en de oudgedienden hier en op bokt kennen deze dame wel.
Verder maak ik er geen woorden aan vuil, iemand die op een 2-jarige rijdt of het toestaat is zowizo niet wijs ;)

Dus :wave: :wave: :wave:
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 29 jul 2011, 06:31

Wel 'grappig' trouwens,
bij de laatste site die viv doorgeeft is het paard ineens al 2,5, en die reactie is in Mei geplaatst.
terwijl je hier verteld dat hij in Juni net 2 is geworden.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 29 jul 2011, 08:04

Hahahaha en hier zegt ze vijf paarden gehad te hebben en in dat laatste topic heeft ze dus ooit alleen die fjord gehad! Tevens zegt ze fjord gestolen, staat ergens anders dat die verkocht is!! Nou ja blijft wel sneu voor het huidige fjordje wat verrot gereden gaat worden!
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » vr 29 jul 2011, 08:13

Oke ik weet nu waar het knelpunt zit.. Zal het even uitleggen voor diegenen die het niet begrijpen.

In mei kochten we Fypsi.. Ik had toen nog geen papieren van hem gekregen en de eigenaar vertelde ons dat hij 2,5 was dus melde ik dat op de site inderdaad. In juni kregen we het paspoort aangereikt en stond erin dat hij op 23 juni net 2 was geworden. we hadden met eigenaar en al al op spyke gezeten en zij vertelde dat het geen kwaad kon. Echter toen we het paspoort hadden en iedereen er al mee gereden had hebben we niet nagedacht en zijn door gegaan. Maar na jullie verhalen van hoe slecht het allemaal is heeft me dit inderdaad wel aan het denken gezet en heb ik mijn gezin bij het avond eten verteld wat er allemaal kan gebeuren en heb jullie reacties laten lezen. Sinds gisteren hebben we dus besloten dat we NIET meer op Spyke gaan rijden tot hij hier oud genoeg voor is.

Wat de andere paarden betreft: ze waren allemaal boven de 7 jaar oud, we hebben nog nooit een jong paard gehad, sorry!!

Gr. Jolanda

ps: wij hebben kwpnèr gehad victor.. die hebben we gekocht voor een vriendin Claudia.. echter toen we die gekocht hadden durfde ze er niet meer op en hebben we hem verkocht.

We hebben ook fjord Lijan gehad (mijn groot gemis) zij is gestolen vanuit de kraanhoeve, waar zij nu is weet ik niet..

We hebben daarna heb ik Linda en Astrix gekocht haflingers maar toen kreeg ik de diagnose MS en was ik compleet verlamt en heb ik deze ook verkocht.

Nu we om kunnen gaan met de ziekte en ik toch graag met paarden omga, hebben we Fypsi gekocht. Die nu dus heerlijk nog van het jongzijn staat te genieten, na alle reacties hier.

Nu heb ik me mezelf toch nog verdedigd 8)7 maar ik hoop nu dat jullie mij wel kunnen accepteren of begrijpen. en dat we de toekomst samen opnieuw kunnen beginnen.

Gr. Jolanda :sorry:
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » vr 29 jul 2011, 08:15

IK HOOP ECHT VAN HARTE DAT NIEMAND VAN JULLIE OOIT BESTOLEN WORDT VAN EEN PAARD...... HET SPEELT INDERDAAD AL 10 JAAR... MAG IEMAND HAAR PAARD NIET MISSEN, WAT IS HIER IN GODSNAAM MIS MEE.. leg uit!!

Jullie is het klaarblijkellijk nog nooit overkomen.... maar het is een groot gemis. dat dat nu niet begrepen wordt is jammer.
Ilona

Bericht door Ilona » vr 29 jul 2011, 10:10

Ervanuitgaande dat het laatste bericht over Spyke van je waar is dan zeg ik: Chapeau!
Blij dat je (en je gezin) lering trekt uit onze berichten en Spyke zijn jonge leventje op de wei gunt. Vanaf 3 jaar is hij ook nog jong genoeg om rustig aan wat met hem te gaan doen.
Zou zo zonde zijn als je nu zo'n leuk paardje hebt en je deze over een paar jaar weer kwijt zou moeten raken omdat hij helemaal versleten door verkeerd gebruik.
Lekker nog een jaar op de wei en volgend jaar zomer weer eens rustig aan wat op gaan bouwen.
Op internet is wel genoeg info te vinden over het inrijden van jonge paarden en hoe de ontwikkeling verloopt tijdens de groei van een jong paard. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.freewebs.com/leesvoer/leeftijdinrijden.htm

En over het gestolen paard. Dat vergeet je inderdaad nooit. Lijkt me verschrikkelijk om mee te moeten maken.

-oude topics in de links heb ik niet gelezen-
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » vr 29 jul 2011, 10:24

Hallo,

Bedankt voor je reactie. In alle toppics bovenstaande komt Lijan naar voren idd. het is ook niet makkelijk om een paard los te laten waar je zelf niet voor gekozen hebt hem weg te doen. Zo oneerlijk.. maar goed genoeg hierover. Ik merk dat dit onderwerp na 10 jaar beter doodgezwegen kan worden.

wat betreft de link naar het opvoeden van paarden (heb hem nog niet bekeken) ga hem zeker lezen want een mens is nooit te oud om te leren. Bedankt

Groetjes Jolanda

ps: of het verhaal hierboven waar is. Het is nog niet zolang geleden (gisteren) maar JA....
Brittlover

Bericht door Brittlover » vr 29 jul 2011, 10:43

Ik vind het erg jammer dat jij je hier moet verdedigen.
Bokt is erger? nee hoor fw is kleiner dus minder mensen die reageren.
Tenminste zo zie ik het.
Dat het verkeerd is om op een jong dier te zitten ben ik het helemaal mee eens, maar geloof dat we er niet met z'n allen op hoeven te duiken. En vooral niet de manier waarop. En ik geloof dat ik de berichten nu niet op een verkeerde manier interpreteer.

Het idee dat Britt gestolen word geeft me al rillingen.
Ik hoop dat je veel plezier hebt met je nieuwe paardje!!
Ik hoop ook dat je hier nu je vragen kunt stellen, voor het geval iets niet helemaal duidelijk is.
En dat we van elkaars ervaringen kunnen leren.
Laatst gewijzigd door Brittlover op vr 29 jul 2011, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Ilona

Bericht door Ilona » vr 29 jul 2011, 10:43

@ Jolanda, dat komt nu gewoon door de verwarring in dit topic. Iedereen kan op internet plaatsen wat hij/zij wilt en als 'thuis zittende meelezer' kun je ook niet weten hoe het nou allemaal zit. Misschien is er gewoon een hele verkeerde start gemaakt hier? Ik durf het niet te zeggen.
Het enige wat ik gewoon hoop is dat je inderdaad lering hieruit getrokken hebt en dat je nog lang van je fjord kunt genieten en dat Spyke zelf ook blij is met jullie als zijn thuis.

Het linkje was maar even een snel voorbeeld. Er is een heleboel goede informatie te vinden over het hebben en houden van jonge paarden.
Foutjes maken we allemaal wel eens. Dat hoort er ook bij. Maar het is wel zo fijn als je ervoor open staat om dit te zien en hiervan leert zodat je je 'huisdier' een fijn leven gunt.

Quote:
Een huisdier is altijd en eeuwig totaal een ondergeschikte aan de mens. Moet precies doen wat wij zeggen en willen. Is totaal afhankelijk gemaakt van ons.
Eet wanneer wij dat willen, wat wij willen en hoe wij het willen. Is gehuisvest hoe wij dat willen. Gaat om met wie wij dat willen. loopt zoals wij dat willen en wanneer wij dat willen.
Kortom;Een paard is onze gevangene en wij zijn niets anders dan de Cipiers. Dus m.i. niet echt een respectvolle positie. Nou heb je goede en slechte cipiers.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » vr 29 jul 2011, 11:04

Bedankt Brittlover en Ilona voor jullie wijze lessen. Ik heb zeker wel lering getrokken van het feit wat hier allemaal gezegd werdt hoor, ik ben niet doof voor ideeen van andere maar vond het niet leuk dat mensen gelijk begonnen te zeggen dat ik maar moest scheiden van mijn man en spyke aan zijn lot overliet en het allemaal maar toeliet. Zo ben ik niet, ik heb geen idee van jonge paarden en wist echt niet dat het zoveel kwaad kon. Na al die reactie`s (negatief of positief) heb ik heust wel wat veranderd, een mens kan atlijd bijleren.. En de verwarring met Lijan dat laten we dan maar rusten, lijkt me beter

In ieder geval bedankt voor alles
Gr. Jolanda

ps: het lukt me nog steeds niet om foto`s te plaatsen.
Sjoerd

Bericht door Sjoerd » vr 29 jul 2011, 13:37

Welkom op dit verslavend forum!!

Ik ben Saskia Sentjens ( 36 jaar) en ben in het bezit van Yoddy ( 9 jaar)
Zelf woon ik samen met mijn vriend in Stevensweert.

Ik heb een vraagje, de haflinger Linda is het misschien Linda van het Heltenbos?
Ik heb namelijk 4 jaar in weert gewoond en daar heb ik deze merrie gereden.

Heel veel plezier op dit forum en veel plezier met jullie fjord!!
Rust zacht lieve Teddy 05-04-1993 +12-03-2009

Yoddy X Fjelljon X Larsto
Yoddy Reserve Kampioen 2009
Yoddy kampioen 2011
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » vr 29 jul 2011, 16:37

Hoi Saskia,

Waar Linda nu is weet ik niet, maar ik heb haar verkocht in 2004 en haar naar groningen gebracht. Het lijkt me sterk dat het de haflinger uit heltenbos is.. ze is echt ver weg gegaan dus ik denk het echter van niet.

Groetjes Jolanda.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 29 jul 2011, 19:31

Viv schreef:Schaduwaccounts zijn niet nodig als je niks te verbergen hebt ;). Verhaal van de "gestolen" Lijan is al meerdere keren op diverse sites voorbij gekomen en speelt al heel wat jaartjes : http://www.thier.nl/cgi-bin/fjordnl/book/view1.pl?483 (eerste fjordenforum ooit) of http://www.network54.com/Forum/63381/th ... RD+VERMIST.
Deze is ook leuk: http://www.fjordenpraat.com/viewtopic.php?f=7&t=6118.

Blijft altijd een leuke binnenkomer (ach wat zielug wat is er gebeurd en iedereen gaat weer zoeken en anita lastig vallen _O-) en de oudgedienden hier en op bokt kennen deze dame wel.
Verder maak ik er geen woorden aan vuil, iemand die op een 2-jarige rijdt of het toestaat is zowizo niet wijs ;)

Dus :wave: :wave: :wave:

mmm dit verhaal komt me heel bekend voor, speelde dit niet al op clubs.nl ? Volgens mij zijn er toen ook genoeg rellen geweest op mania en hilaria :=
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » za 30 jul 2011, 10:05

ziggy,

Waar ben je nou op uit.. ?? ja het stond idd ook op clubs.nl sterker nog het stond OVERAL OVERAL waar ik het maar neerzetten kon. Stond het je in de weg.. vond je het ERG???

Waarom val je me zo aan, wat zit je dwars, waarom doe je dit.. Hillariteit is het voor mij nooit geweest, mss voor andere maar dat is niet mijn zorg.

Als je me niet mag dan is dat prima maar laat je reactie`s tegenover mij dan ook achterwegen, ga hier geen hetze van maken.. Ik ken jou niet eens en jij mij niet dus vooroordelen kun je beter voor jezelf houden en deze site gewoon gebruiken waar die voor dient. namelijk Fjorden.

Groetjes Jolanda
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 30 jul 2011, 16:00

Nou nou nou zeg wat een agressie, ik zeg helemaal niks verkeerd en val je ook niet aan.

En hilaria was de club fjorden-hilaria, die van mij was.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » za 30 jul 2011, 16:40

Hoi Ziggy,

Oke het spijt me, maar ik ben de laatste dagen hier erg door de mangel gehaald dat steeds als ze over lijan beginnen ik toch een beetje gepikeerd raak. Sorry :sorry:

Groetjes Jolanda
Plaats reactie