Even voorstellen Spyke

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
fypsi2
Contacteer:

Even voorstellen Spyke

Bericht door fypsi2 » di 26 jul 2011, 22:01

Hallo allemaal,

Dit is ons eerste dagboek bericht, beetje laat maar toch.

Afgelopen Mei zijn wij de trotse eigenaar geworden van Spyke ruintje (geboortenaam Fypsi) Spyke is 23 Juni 2009 geboren dus net 2 jaar geworden. *o/*

We hebben al eerder een fjord gehad dat was een merrie Lijan van 9, super brave merrie en geweldig verkeersmak, ook had zij papieren om te kunnen rijden met gehandicapten, maar deze is helaas op slinkse wijze gestolen in 2001 _-:(

Afine het fjordenpaarden virus is toch blijven hangen en nu 10 jaar later heeft lijan plaats gemaakt voor Spyke, waar wij ook een leuke toekomst mee willen opbouwen. Lijan heeft en houdt altijd een speciaal plekje in mijn hart maar Spyke is zoooooooooooo leuk en knap en jong. en staat nog even lekker van het jong zijn te genieten. We hebben er wel al op gereden gehad maar toen wisten we nog niet dat hij pas 2 jaar was.. :# hij deed het zo ontsettend goed dat nu mijn kindjes erop kunnen rijden, niet al te lang natuurlijk maar dat lieve gedrag moeten we er wel inhouden _/-o_

Ik heb me bij jullie aangesloten omdat ik het leuk vind om over Spyke en andere fjorden te praten. Vragen, stel ze gerust

Ik ben Jolanda en ben 33 jaar en woon in Weert.
Groetjessssssssssssss :wave:
Anna

Re: Even voorstellen Spyke

Bericht door Anna » wo 27 jul 2011, 00:28

Welkom hier en ik hoop dat je veel kunt leren hier over dit geweldige ras, ik heb ook een Fje die heet Fugo en die is nog lang niet onder het zadel hoor dat gaat misschien volgend jaar of dat jaar daarop pas gebeuren een fjord heeft echt de tijd nodig op uit te kunnen groeien, ik vindt dit dus nog erg jong om ook kleine kindjes erop te laten hobbelen.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 27 jul 2011, 07:57

Hoi,

Welkom op FW, ik ben Nancy 29 jaar en heb twee fjordenmerrie's. Imka van 23 jaar en al 12 jaar in mijn bezit. Helemaal gek op mn meisje maar helaas door haar blessure's doen we niet meer als zo nu en dan buiten een stukje wandelen. En dan ga ik er nog wel eens opzitten. Imka vind het heerlijk om nog lekker te wandelen/rijden. Maar mijn gezondheid maakt het niet altijd mogelijk. Dus genieten we vooral gewoon lekker van elkaar :D

En ik heb Emy, zij word zaterdag pas drie. Haar moeder was perongeluk gedekt door een elf maanden oud veulen en daardoor kwam ze pas laat terwereld! Maar ze is geweldig al zeg ik het zelf ;) Ik laat Emy nog wel een jaartje langer staan. Vind ze nog veel te jong. Ze zien er vaak al volwassen uit maar wees er voorzichtig mee. Je wilt er nog een leven lang van kunnen genieten. En vaak wat ze geleerd hebben vergeten ze niet zo snel meer.

Vreselijk zeg van je andere merrie, heb je haar nooit meer terug gevonden?

:wave:
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
rowenna

Bericht door rowenna » wo 27 jul 2011, 08:21

Hallo,
Van harte welkom.
Altijd leuk nog zo'n fjordengek, ik ben Rowennna en 37 jaar.
Ben in het bezt van een fjorden ruin van 12 jaar, zijn naam is Udo, verder heb ik nog een shetje van een jaar, zijn naam is James, heb hem zelf gefokt en ook James heeft het mooie fjorden kleurtje.
En dan is er nog een fjordenveulen die ik volgende week op ga halen, een merrie ze heet Fimke en is een kvit[wit met blauwe ogen.]
Veel plezier hier.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 27 jul 2011, 08:59

Welkom op fw, ik ben machteld en woon in Zeist.

Ik heb 4 paarden kinderen waaronder 2 fjorden Moby en Rocky.

Leuk dat je weer een fjrod heb gekocht maar geef hem nog een jaar tot ander halfjaar de tijd paard te zijn en lekekr te groeien en spelen.
Om er nu op te rijden is veel te jong, succes!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 27 jul 2011, 09:48

Hoi en welkom op het leukste forum van Nederland!
Ik ben Thessa, 35 jaar en heb een fjordenruin van 7 jaar, Aike en een haflingerruin van 11 jaar, Blaze!
Alleen ga ik wel meteen tegen je zeuren!!! Een F-je, daar ga je nog niet op zitten! Ook niet je kindjes hoor, laat hem alsjeblieft goed ontwikkelen en wacht nog een jaar zeker!! :))
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » wo 27 jul 2011, 10:27

Hallo allemaal,

Nu denken jullie zeker, die gaat er iedere dag rijden of de kinderen mee rond sukkelen nou NIET DUS.. Ik heb zelf 5 paarden gehad, door mijn ziekte 4 verkocht en helaas 1 gestolen.. maar ik weet dondersgoed dat ik NIET op zo`n jong beestje kan rijden en dat doe ik ook zeker weten niet.

Alleen oefenen we nu met uit de wei halen, poetsen en zadelen want dat moeten de kinderen ook nog leren. zo`n 2x per maand gaat mijn man er eens op zitten. Alleen stappen en draven. Ik heb ook al tegen hem gezegd doe dat nu niet en wacht nog zeker tot hij 2,5 tot 3 jaar is. maar goed mijn man luisterd niet zo goed naar me. En daar kan ik ook niks aan doen. lekker eigenwijs heet dat. dat hij de kids er 5 min oplaat als hij is geweest ach ja het kwaad is dan toch al geschiedt denk ik dan maar en tegen de kinderen nee zeggen als mijn man het wel doet is ook niet eerlijk, toch!!

maar hij staat voornamelijk op stal of lekker tussen zijn vriendjes op de weide.

Ook kreeg ik een vraag over miijn merrie Lijan, ik heb nu 10 jaar achter de rug met zoeken en contact met het fjordenpaarden stamboek maar helaas ze is nog altijd niet terecht en ik weet ook echt niet waar ze is. misschien qru gezegd maar volgens mij is ze in een paar frikandellen veranderd. Ik heb nu na 10 jaar de zoektocht naar mijn meisje maar opgegeven |(
roos

Bericht door roos » wo 27 jul 2011, 12:43

Ik zeg Anita!!!!! Die heeft een supermooigaaf fjordenbestand!

Welkom!

Ik ben Roselie, 26 jaar, getrouwd met Michel en de trotse mama van Jasmijn (3 maanden)
Mijn fjordenmannen heten:
Dancer(25 jaar)en Ekdal(3 jaar)

Veel plezier hier!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Kelly

Bericht door Kelly » wo 27 jul 2011, 13:52

Je man zou zich moeten schamen!!!!
Al is het 2x in de maand, op een 2jarige hoor je gewoon NIET te zitten.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
rowenna

Bericht door rowenna » wo 27 jul 2011, 14:41

Tja dat je kinderen er een keertje op zitten a la, liever niet maar oke.
Maar dat je man er al twee keer in de maand mee rijd en ook nog draaft :n , ja dat is wel erg veel ook.
Ook het inrijden van 2,5, 3 jaar zoals jij beschrijft is erg vroeg hoor een fjord en eigenlijk ieder paard is dan nog volop in de groei, mijn fjordje is pas met 5 jaar ingereden, ook omdat de eigenaar niet eerder tijd had, maar het heeft hem wel goed gedaan.
Mijn veulen word straks op haar 3e misschien een beetje gelongeerd en al wat sterker in de spieren gemaakt en ik ga er niet eerder mee rijden als ze 4 is.
Je kunt nog zo lang van je paard genieten en je verpest het als je al met 2 jaar op dat beestje gaat rijden.

Ik zou je man dus maar eens strenk toespreken hoor ~~}> , en vertel hem maar eens dat hij de rug kapot rijd op die manier, hij zet zijn kinderen toch ook niet al aan het werk[mag ik hopen := ]

Dit is allemaal niet vervelend bedoeld, maar dit wij zijn net als jij allemaal paarden liefhebbers, die allemaal het beste met je paardje voor hebben.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ilona

Bericht door Ilona » wo 27 jul 2011, 18:45

Ik vind het ook echt erg om te lezen dat er al op zo'n jong dier gereden wordt... Neem aan dat je over 6 jaar ook nog plezier van je paardje wilt hebben en dat hij dan nog niet helemaal kapot gereden is??
Laatst gewijzigd door Ilona op do 28 jul 2011, 06:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
boyar

Bericht door boyar » wo 27 jul 2011, 19:03

Sorry maar vind het echt schokkend om te lezen dat jullie 2 jarige al zadelmak is en dat je man er al op rijdt, waarom niet nog even een jaartje geduld of een ouder paard kopen als je perse wilt rijden???
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!

Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )

Z1 + 2

Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Viv

Bericht door Viv » do 28 jul 2011, 04:37

Oh gut daar is ze weer. Meis zoek een ander forum waar ze je niet kennen. Ga daar je fantasieverhalen ophangen. Blijkbaar zit je weer t springen om aandacht. Et voila je weet precies de gevoelig snaar te raken en iedereen springt er bovenop. :x
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 28 jul 2011, 05:03

Viv schreef:Oh gut daar is ze weer. Meis zoek een ander forum waar ze je niet kennen. Ga daar je fantasieverhalen ophangen. Blijkbaar zit je weer t springen om aandacht. Et voila je weet precies de gevoelig snaar te raken en iedereen springt er bovenop. :x
Ohh, vertel!! Je maakt me nieuwschierig!!
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 28 jul 2011, 06:30

Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ga maar geen woorden gebruiken om te vertellten wat ik er van vind dat dit arme dier al zo bereden wordt. Ben bang dat het dan te erg wordt. Ik laat het hier maar bij -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Fran

Bericht door Fran » do 28 jul 2011, 08:43

Lijkt mij een goede reden om van je man te scheiden en zelf ook eens even goed na te denken wat je je kinderen nu allemaal leert.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » do 28 jul 2011, 09:02

-:(- -:(- Dat is ook wat ik voel!!

Maar Viv, je maakt ons wel heel nieuwsgierig.. Is het allemaal l*lkoek en maken we ons boos om niets???
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Marloes

Bericht door Marloes » do 28 jul 2011, 09:49

Ik ben ook wel benieuwd Viv. Want ik vind het ook een kwalijke zaak dat zo'n jonge pony al bereden wordt, en nog met enige regelmaat ook!!! In ieder geval toch welkom hier. :)
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » do 28 jul 2011, 11:41

Ja ik ben ook wel benieuwd viv, want ik ken je in ieder geval niet..

En ik denk na al die reactie`s zo te lezen dat ik hier inderdaad maar beter weg kan gaan.. Ik ga mij en mijn familie ook niet verdedigen sorry geen zin in.

Heel veel plezier met jullie fjordenpaarden, en viv als je mij toevallig schijnt te kennen stuur me dan ff een mail waarover jij hebt hebt, vind het schandalig iemand zoiets te sturen terwijl je diegene niet kent..

Gr. Jolanda
ps: d8 dacht dit een leuke fjordenpaardensite was, maar sorry heb me vergist.
Ilona

Bericht door Ilona » do 28 jul 2011, 11:47

Het is een leuk forum als de mensen ook met enig respect met hun paard omgaan.

Jij steekt duidelijk liever je kop in t zand en laat het gebeuren.

Ik zeg: Doei :wave:
Laatst gewijzigd door Ilona op do 28 jul 2011, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Plaats reactie