De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Bericht door Ootje » wo 20 jul 2011, 16:25

Die datum was me niet opgevallen.

Wat zijn Koot, Fiorano en Aiden al groot. Fenna haalt de 1.40 nog niet eens.

Fjella wilde vast graag weten waar Digai eventueel naar toe gaat.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 20 jul 2011, 18:02

Ik zal Fatoush ook eens weer meten, maar blijf het een beetje natte vinger werk vinden.

Deze foto's heb ik net gemaakt. Goh, wat hou ik toch van dit ventje. Je kan toch niet anders dan smelten als hij je zo aankijkt?:L

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb me net trouwens wel doodge-ergerd. Hij wil altijd graag onder de slang, komt er zelfs uit zichzelf onder als ik de waterbakken vul. Nu wilde ik net zijn staart en manen wassen, dus zet hem vast. Vond hij doodeng, heeft geen tel stilgestaan. rare vogel. Hij ging zelfs hangen en toen knapte de knipper van mijn dure parelli touw -:(-
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » wo 20 jul 2011, 20:19

Zo net Fjella even afgeknipt, oh dat klinkt raar.. Had haar half geknipt de laatste keer en nu maar even afgemaakt. Ging best goed al heeft ze nu echt wel even op haar donder gehad, hihi..
Had een nieuw schaar gekocht, of eigenlijk 4 nieuwe scharen, 3 in een verpakking van de action en een duurdere van Zenner. Die van de action heb ik meteen weer aan de kant gegooid, rommel, maar die dure van Zenner is erg fijn, nu hopen dat die een beetje goed scherp blijft, fjordenmanen zijn toch wat stugger dan mensenharen..
Ze is ook nog niet helemaal strak, maar het grootste werk is gedaan voor woensdag..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » do 21 jul 2011, 20:07

Leuke foto's van Fatoush!
Wat kunnen ze je verrassen he, de ene keer vinden ze iets leuk en de andere keer vinden ze het eng. Zal wel aan de leeftijd liggen.

Fjella is dus bijna klaar voor de keuring. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen. Spannend hoor!
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » do 21 jul 2011, 21:30

Qua manen kan het bijna, maar verder...
Varkentje heeft lekker in de modder gelegen en ze heeft een dreadlock staart..
Heb vandaag een goedkoop frontriempje aangeschaft bij de divoza, zou er een lenen, maar deze was wel heel gaaf, hopen dat hij past!! Ze krijgt namelijk het cob voorbrenghalstertje van Bente om, die past nog net, maar de frontriem was wel wat krap en zonder frontiem staat raar..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 22 jul 2011, 06:00

Voor iedereen die de komende tijd met zijn F-je naar de keuring gaat: Succes! Zet hem op!

Fatoush is gisteren weer bekapt. Hij vindt het toch niet zo prettig, dat getik aan zijn rechtervoorbeen. Verder was hij superbraaf. Hij is ook nog niet eens zo vaak bekapt, omdat het heel lang niet kon ivm zijn knieën. En ze hebben hier voor de stal een bestraat stukje, dat scheelt heel veel, hoeven slijten dan mooi zei de hoefsmid.
Baranna 13-5-2006

Tass

Bericht door Tass » vr 22 jul 2011, 09:25

Blondje en Fiorano zijn even groot :D.

:L
Afbeelding

_O-
Afbeelding

Genoeg foto's >;)
Afbeelding
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Tass

Bericht door Tass » vr 22 jul 2011, 12:23

Hier zitten toch wel wat mensen die willen mennen of die al mennen met een ander paardje :).

Wat voor kar gaan jullie aanschaffen? En wat willen jullie op mengebied gaan doen?

Ik zou graag alles willen rijden :+.... Wedstrijden en lekker het bos in met mensen....
Wat voor kar zou je het beste kunnen nemen??
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Pasja

Bericht door Pasja » vr 22 jul 2011, 13:08

Freyr (l) en Floranth maar weer es:
Afbeelding
Genieten van de nieuwe grasjes!

Afbeelding
Oh, ben je er nog?

Afbeelding
OKee, beetje dichterbij dan voor de foto. Maar als je denkt dat ik echt mooi ga poseren: FORGET IT!

Ik heb hun weiland steeds in stroken verdeeld: Freyr en Floranth mogen de eerste dagen/week een deel lekker kaal eten en daarna mogen Pasja en Mickey de restjes opeten, bijgevoerd met hooi. Intussen staan Freyr en Floranth dan weer in een strook daarnaast. Dat gaat best goed. Het doet de jongens goed al heeft Freyr nog steeds niet dat mooie ronde fjordenmodel, wat Floranth wel al heeft (altijd al had eigenlijk). Maar 't kan natuurlijk best zijn dat Freyr altijd een wat minder 'bespekt' model blijft. Pasja ziet er nu mooi uit vind ik zelf. Mickey blijft een moeilijk geval: flinke buik. Krijgt niet teveel eten nu, maar moet meer bewegen en daar schort 't 'm gewoon aan.

Mooie foto's van Fatoush; hoe gaat het nu met z'n knieën?
Esther, wat zal Fjella d'r mooi strak geknipt bij staan. en die nieuwe frontriem schreeuwt natuurlijk om een foto van het totaalplaatje :))
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Ootje

Bericht door Ootje » vr 22 jul 2011, 14:41

Leuke foto's van Freyr en Floranth. Die genieten zo te zien wel van hun grasjes.

Fenna heeft vandaag kennis gemaakt met ezels. De wei wordt morgen weer gemaaid, dus de paarden moesten tijdelijk verhuizen. Nu staat ze naast een huis waar ze twee ezels hebben en ze vond ze erg interessant.
Odette&Fenna
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 22 jul 2011, 15:23

hihi die grote sprieten uit zn mond _O-
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 22 jul 2011, 19:56

@ Jelly, Reinars zijn nog wel eens laatbloeiers, maar hij is heeft toch al veel ingehaald op Floranth!! Het verschil was eerder veel groter!! Fijn dat die stripbegrazing zo bevalt!

Over het mennen, ik heb momenteel twee wagens staan, een recreatiewagen, kunnen 4 mensen achterop zitten en die is met rem. Die gebruik ik voor over de weg.
Daarnaast heb ik een robuuste wagen voor twee personen zonder rem, die gebruik ik om in het weiland wat dressuur te rijden.
Tea is nogal druk langs de weg, snel dribbelen e.d. dus er wordt minder langs de weg gereden dan ik zou willen, bij gebrek aan groom die je op de weg gewoon altijd bij je moet hebben.. In het weiland mennen dan red ik mezelf wel, scheelt dat Tea dan superbraaf is..
Heb langs de weg dus ook de wagen met rem bij me, kan ik haar net even tegenhouden als ze alvast wil gaan..

Fjella en strak geknipt, nee, ze heeft van die slappe manen, geen eer aan te behalen. Dan is het ook nog juffie ongeduld, hihi.. Denk dat de nieuwe frontriem haar wel superchique staat!!

Mevrouw was vandaag helemaal gek in de kop, hihi..
Ze lopen na een poosje klein weiland met kuil nu weer op het gras. We laten ze vaak over door even een draadje over de weg te spannen en dan lopen ze met z'n allen naar de nieuwe wei. Nou ze wisten allemaal wat er ging gebeuren, stonden allemaal bij het hek te dringen toen ik de draadjes ging spannen, hihi.. Maar Fjella sloeg alles!!
Ze snapte even niet dat ze om moest lopen, om het hek heen, draaide naar haar toen, dus mams even met de zweep haar naar de juiste kant gedirigeerd, nou een botje bokken en springen, heb haar nog nooit zo maf gezien, hihi!! Helemaal uitgelaten!!
In het gras was het nog niet over, zij en Hedwich hebben hun eigen feestje gebouwd, scheuren en gek doen, was een leuk gezicht!! Digai deed ook wel even mee, maar vond toen dat er toch echt gegeten moest worden. Tea heeft helemaal geen interesse gehad in springen, die is meteen gaan eten!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » za 23 jul 2011, 08:41

@Esther: heb ik idd al vaker gehoord/gelezen dat Reinars laatbloeiers zijn. En ik zie nu ook duidelijk dat Freyr mooier wordt hoor. Net even geweest om ze weer in een nieuw stukje te doen en hij wordt nu in de flanken ook wat voller valt me op. Ik hoop ze hier nog een paar weken te kunnen houden en dan kunnen de jongens naar de andere kant van 't huis. Daar groeit het gras nu mooi en als het meezit hebben ze daar genoeg aan zolang wij op vakantie zijn.
Ze hebben 't inderdaad best in de gaten dat ze weer in het gras mogen als je met draadjes in de weer bent; slimmerds!!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 23 jul 2011, 09:46

het gaat aardig goed met de knieën van Fatoush, ze zijn krom, maar dat verandert ook niet meer.

Ik zit er toch aan te denken mijn kar te verkopen. Heb een mooie marathonwagen, maar Fatoush zou er nooit voor kunnen lopen. En ik geloof niet dat ik het lef heb ooit met een ander paard/jong dier weer te gaan mennen. Hoor teveel enge men ongelukken. Ik men erg weinig, denk dat ik meer profijt heb van een andere trailer. Ben er nog net helemaal uit
Baranna 13-5-2006

Esther

Bericht door Esther » za 23 jul 2011, 18:24

Tja.. Lastig..
Als je echt denk dat je niet meer gaat mennen is het ook zonde om dat ding in de schuur te laten staan terwijl je wel gebruik zou willen maken van een andere trailer..
En mocht het mennen ooit nog weer op je pad komen dan zijn er dan ook nog wel 2000 wagens te koop..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lindy

Bericht door Lindy » zo 24 jul 2011, 08:57

Nou inmiddels mijn laatste (nacht)dienst achter de rug en vakantie!! Zal eens proberen om niet alleen steeds bij te lezen, maar ook weer wat te gaan plaatsen. Bleef afgelopen maanden toch alleen bij kleine updates over Finn ;)

Om te beginnen, wat zien alle Fjes er goed uit!! Worden echt hele paarden hè!
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 24 jul 2011, 09:41

Wat een heerlijke plaatjes van Fatoush :L

Fio groeit Blond wel voorbij zo te zien :D Hoe gaat het nu met d'r eczeem Natas?

De kerels bij jou zien er ook goed uit Jelly +:)+

Ik heb btw Finnea's foto in de openingspost veranderd in deze:
Afbeelding

Als ik terugdenk aan twee jaar geleden toen ze net een maandje oud was...onvoorstelbaar hoe snel ze dan 'groot' worden hè 8)7
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anna

Bericht door Anna » zo 24 jul 2011, 10:53

Tja ze worden zeker snel groot toen ik gister op de keuring die kleintjes weer zag ging het even weer kriebelen :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » zo 24 jul 2011, 18:14

Reinou schreef:Wat een heerlijke plaatjes van Fatoush :L

Fio groeit Blond wel voorbij zo te zien :D Hoe gaat het nu met d'r eczeem Natas?

De kerels bij jou zien er ook goed uit Jelly +:)+

Ik heb btw Finnea's foto in de openingspost veranderd in deze:
Afbeelding

Als ik terugdenk aan twee jaar geleden toen ze net een maandje oud was...onvoorstelbaar hoe snel ze dan 'groot' worden hè 8)7

Jeetje ze is al echt helemaal af!
Ze ziet er super uit..
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 25 jul 2011, 08:55

wat een bekkie he... *kwijl*

fotos van zaterdag van tass gekregen :+:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gesloten