Het Boomloos-zadel topic!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Pareltje2

Re: Het Boomloos-zadel topic!

Bericht door Pareltje2 » di 19 jul 2011, 15:36

leuk Tamara, ben benieuwd of ie past!

Jeetje, Kristel, vervelend zeg. Ik heb vanochtend met Li een rit van 3 uur gemaakt, maar nergens last van gelukkig. Het zadel schuift dus niet toch? En waar zit die plek precies, in de buurt van de pommel (omdat je postte dat je een andere maat zocht)?

Keandra, ik heb geloof ik over de uitslag van de reading heen gelezen. Ik heb daar geen ervaring mee, dus kan je er niet in adviseren.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 19 jul 2011, 16:03

Nee, het zit in de lengte, precies op de lijn waar de inlagen zitten zeg maar..aan beide kanten. Had hij eerder ook niet. Het dekje schuift van voor naar achter en wat heen en weer tijdens het rijden, wat dus betekent dat mijn zadel niet zo mooi meer ligt als eerder, toen schoof er niks en had Beer ook geen witte haren. Ik ga komende tijd ook wat boomzadels uitproberen..Over 2 wedstrijden is Beer klasse II startgerechtigd in de endurance en als het allemaal goed gaat en we vinden het samen nog net zo leuk als nu, dan komt er denk ik wel een boomzadel..
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » di 19 jul 2011, 18:07

Kristel, misschien is zijn bespiering in de loop der tijd ook wat veranderd en ligt alles dus niet meer zo mooi stil als in het begin? Een vriendin van me heeft een wow zadel en is daar erg tevreden mee. Handige is dat daar steeds het zadel aangepast kan worden op evt kleine veranderingen van het lichaam van je paard. Maar heb er zelf geen ervaring mee.
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 19 jul 2011, 18:31

Mocht je hier eens in de buurt komen met Beer mag je mijn zadel ook wel uitproberen Kristel, ik heb bij Cos met mijn eerdere zadels nog niet meegemaakt dat alle haren glad/plat liggen na het rijden en afzadelen.....
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 19 jul 2011, 19:14

anders even op bokt in het boomloos zadel voor en nadelen topic pmarena pben. dat is Bianca van boomloosrijden
http://www.bokt.nl/forums/memberlist.ph ... ile&u=2869

Naar mijn idee ligt het zadel goed, alleen wennne joh, mén, wat weer compleet anders dan boomloos!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 19 jul 2011, 19:34

Pareltje, sorry, alweer je naam vergeten.. :+. Zijn bespiering is zeker erg veranderd..daarom wilde ik ook even boomloos, heb eerst een 'gewoon' zadel gehad. De haren heb ik ook pas sinds kort, daarvoor altijd alert geweest omdat ik toch af en toe mijn bedenkingen had bij de lange afstanden..

Nathalie, thanks voor het aanbod, lijkt me sowieso leuk om Cos eens in het echt te zien! ;)

Tamara, ik wacht nog even af..geduld is een schone zaak.. Beer wordt tijdens de endurance wedstrijden natuurlijk uitvoerig gecheckt, heb meerdere malen gevraagd of ze zijn rug extra goed wilden voelen en er is niks gevoelig of zo...die paar dagen maken dan ook niet meer uit. Bloktraining is einde van de week afgelopen.

I Love Boomloos, maar Beer moet het ook 'loven'...
Bailey

Bericht door Bailey » di 19 jul 2011, 23:13

Ik snap je Kristel, en ook je twijfels over boomloos en afstanden.
Echter... startrekk en trekker zijn écht heel anders dan barefootjes hoor!
Als je hier een keer de trekker wil komen proberen ben je ook harstikke welkom hoor!

Hier een test over de drukverdeling van boomloze zadels(link van de site van green distance)
http://www.flexiblesaddle.com/pdf/CavalloTest.pdf

Trekker heeft trouwens een nieuw model zag ik van de week. Ik wordt er heel ernstig hebberig van...
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 20 jul 2011, 09:18

Ai..wil je me dat niet aandoen? wat een mooi zadel....*gooit moedeloos laatste dubbeltjes uit haar portemonnaie*...vrees dat 'm dat voorlopig niet wordt maar die is wel heel leuk!

Nou Kristel, mocht je eens zin hebben om naar deze kant af te reizen...geef maar een gil! :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
rowenna

Bericht door rowenna » wo 20 jul 2011, 09:42

Hey Tamara, had je geen schik meer met je boomloos, vond het Karev wel kei stoer staan, maar ja jij moet er natuurlijk ook fijn mee kunnen rijden.
Ben benieuwd hoor naar je westernzadel, heb er vroeger ook een gehad vond het super zitten, heb hem toen de tijd verkocht aan de toenmalige eigenaar van Uud.
Maar vond hem bij Udo altijd veel te lang, drukte echt op zijn lendenen, maar ja eigenaar reed er toch mee door, met als gevolg dat hij er niet vrolijk van werd als ie een zadel opkreeg, gelukkig heeft ie daar nu geen last meer van.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 20 jul 2011, 09:47

Ik ga straks de L pommel bij Marcel van Equixantos bestellen..die mailt tenminste terug..haha!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 20 jul 2011, 19:12

beviel me nog wel hoor rowenna,maar ik wilde altijd al graag een westernzadel, en kon deze deal niet weigeren!

Afbeelding

ook vooral mooi met engels hoofdstel,haha
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 21 jul 2011, 10:55

Startrekk trekt me ook wel! Vind het mooie zadels en ze lijken me echt supercomfortabel!

Ik kreeg net een mail dat de pommel verzonden was..misschien is ie er morgen al dan.. kan ik het meteen uitproberen! Nu even bakhobbelen.

Tamara, het zadel staat moooooi! Heb je er al goed op gereden?
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 21 jul 2011, 15:55

Jaaa, maar heb wel een zere kont nu,haha. Moet er wel aan wennen! Maar rijdt geweldig!
rowenna

Bericht door rowenna » do 21 jul 2011, 17:16

Gaaf zadel Tamara, maar zit geen horn op of wel?
En je kunt je hafpad blijven gebruiken zie ik :D
Western zadel is inderdaad wel even wennen ja, had ik het begin ook een beurse kont hihi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 22 jul 2011, 09:17

Jeeehj, pommel binnen! Wat een joekel! :) Ben benieuwd. Heb zo een 30 km rit gepland..duimen dat alles mooi stabiel blijft liggen.
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » vr 22 jul 2011, 15:15

Vandaag weer een lekker ritje van 2 uurtjes met Li gemaakt. Hier eens een kort filmpje van 1 van de gebieden waar we regelmatig rijden, ff klikken op de foto:
Afbeelding
Vandaag had ze er veel zin in en zijn we over de heuveltjes gecrost zo hard ze kon, ze was helemaal happy horse :D , wat een heerlijk krachtig gevoel is dat, als ze van niets naar alles gaat.

En Kristel, hoe is de rit gegaan?? Ja, een startrekk is idd een heel ander verhaal qua drukverdeling, niet te vergelijken met een barefoot en ze hebben ook hele mooie westernzadels ervan... Buitenzinnig weet er veel van en levert ze ook dacht ik.

Mooi zeg tamara, ja, wel anders he, ik herken die zere kont wel....als ik op Ara rijd met haar westernzadel heb ik dat ook! Maar het zit als een huis!
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 22 jul 2011, 17:19

Jaaaaa, de pommel was een succes! Het zadel ligt echt veeeeel mooier en geen geschuif en overal weer mooi egaal bezweet. Heb iets meer dan 30 km gereden, zalig gewoon! Bizar hoeveel verschil een paar cm kan maken zeg..schaam me wel een beetje dat ik zelf niet zag dat het zadel met die M pommel niet helemaal meer lekker lag.. Maar goed, dit maar eens even aankijken komende tijd..blijf wel rustig orienteren en verder kijken voor de toekomst..
rowenna

Bericht door rowenna » vr 22 jul 2011, 17:36

Hoef je je niet voor te schamen hoor Kris, had het zelf ook pas laat door dat het wel eens aan de pommel kon liggen, schrok wel toen ik de M pommel los op Udo's legde, toen zag ik pas hoe klein dat ding was.
Dit is de M pommel.
Afbeelding
Afbeelding
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 22 jul 2011, 18:02

Dat vond ik dus bij Beer wel meevallen..die heeft schoft en een ruggegraat dus dan is het misschien lastiger te beoordelen.. Maar goed, voor nu lijkt het schuiven verholpen te zijn want ik heb behoorlijke stukken gegaloppeerd en eigenlijk het grootste gedeelte van de route in draf gedaan en het dekje lag mooi, ook geen opstaande haren en dus egaal bezweet..
rowenna

Bericht door rowenna » vr 22 jul 2011, 19:38

helemaal top toch, is voor Beer ook fijner denk ik als dat ding niet meer schuift.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Plaats reactie