Het lange manen topic.
Re: Het lange manen topic.
Bij best getoiletteerd heb je met lange manen niets te zoeken denk ik. Dan willen ze toch een mooi geknipte boog zien. En ik zie die ook het liefste hihi.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Bij best getoiletteerd heb je met lange manen niets te zoeken denk ik. Dan willen ze toch een mooi geknipte boog zien. Persoonlijk zie ik die ook liever trouwens dan lange manen, hihi.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Ilonka
Nou Anita je bent wel erg duidelijk in dat je liever korte manen ziet 

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Snap er ook niks van dat het er 2x staat. Gewoon maar 1x op het knopje gedrukt, hahaha.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Ilonka
Maar de tweede heeft wel een andere text? Vreemd FW leidt een eigen leven!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Misschien per ongeluk dan toch ergens op gedrukt. Had de tekst nog wel weer veranderd tijdens het typen. Nou ja, het was in ieder geval niet de bedoeling dat het er 2x zou komen te staan. Is al wel algemeen bekend denk ik dat ik een boogjesliefhebster ben.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Ilonka
Geeft toch niet, ik vermoed dat het ook wel duidelijk is dat ik een lange manen mens ben ;-)
Wij zijn wat dat betreft allebei een open boek, haha

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Nientjepientje
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik de manen van Linka van de winter laat lang groeien.
Vorige winter kon ik het met moeite bijhouden, dr manen stonden alle kanten op.. Van de lente heb ik ze dan ook helemaal eraf gehaald, en nu blijven ze eindelijk mooi rechtop staan.
Linka is op stal ook de enige fjord met een boogje, ik word ook door iedereen overgehaald om haar manen te laten groeien.
Ik denk dat als ik het laat groeien ik de neiging heb om het aan het einde van de winter weer eraf te halen..
Ze heeft iig al een lange voorpluk en dikke manen, en ik moet haar boogje om de week knippen anders vallen ze om, dus lange manen zou ze wel zo hebben..
hmmm.. ben er nog niet over uit. als de zomer voorbij is kijk ik wel verder
Vorige winter kon ik het met moeite bijhouden, dr manen stonden alle kanten op.. Van de lente heb ik ze dan ook helemaal eraf gehaald, en nu blijven ze eindelijk mooi rechtop staan.
Linka is op stal ook de enige fjord met een boogje, ik word ook door iedereen overgehaald om haar manen te laten groeien.
Ik denk dat als ik het laat groeien ik de neiging heb om het aan het einde van de winter weer eraf te halen..
Ze heeft iig al een lange voorpluk en dikke manen, en ik moet haar boogje om de week knippen anders vallen ze om, dus lange manen zou ze wel zo hebben..
hmmm.. ben er nog niet over uit. als de zomer voorbij is kijk ik wel verder

- nadinefjorden
In de. Zomer groeien ze het hardst dus zou ik t nnu proberen eraf kan altijd nog
- Nientjepientje
Ja precies, maar ze gaat in augustus nog met een paardenkeuring meedoen in Santpoort. (geen officiële)
Tot dan moet ze er nog netjes uitzien, anders kom ik daar aan met een pleeborstel..
Daarna ga ik het denk ik maar proberen, al zal ze in het begin wel slungelige jaarling zijn
En de schaar moet maar ergens verstopt worden
Tot dan moet ze er nog netjes uitzien, anders kom ik daar aan met een pleeborstel..

Daarna ga ik het denk ik maar proberen, al zal ze in het begin wel slungelige jaarling zijn

En de schaar moet maar ergens verstopt worden

Dan moeten ze het eigenlijk best geknipt noemen, want ook lange manen moeten getoileteerd worden. Tis helaas niet een kwestie van laat maar hangenAnita schreef:Bij best getoiletteerd heb je met lange manen niets te zoeken denk ik. Dan willen ze toch een mooi geknipte boog zien. En ik zie die ook het liefste hihi.

Gewoon los, liefst naar 1 kant (kdies heeft ook 1 pluk die continu naar de andere kant wipt door een kruin, die plak ik gewoon vast met Spijkerhard-gel van Got2B, de gele), netjes geborsteld en op 1 lengte.Daphne schreef:Vraagje voor alle mensen met een fjord met lange manen én die naar de keuring gaan: hoe doen jullie dat? Manen los? In dat geval de manen naar één kant of laat je ze gewoon hangen zoals ze hangen?
Maar ik wil natuurlijk wel dat zijn hals mooi uitkomt (hij heeft wel een mooie hals nl!) en met losse manen zie je dat natuurlijk minder goed. Dilemma dilemma!
Hals zien ze van 2 kanten dus dat is geen probleem hoor.

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Tis idd nog best een hoop werk omlange manen mooi te laten hangen.Viv schreef:Dan moeten ze het eigenlijk best geknipt noemen, want ook lange manen moeten getoileteerd worden. Tis helaas niet een kwestie van laat maar hangenAnita schreef:Bij best getoiletteerd heb je met lange manen niets te zoeken denk ik. Dan willen ze toch een mooi geknipte boog zien. En ik zie die ook het liefste hihi.
In Rolde hebben we toen ook een keer voor de lol mee gedaan aan best getoiletteerd met gertje

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Nou...het gaat de goede kant op hier...
25 juni 2010 stond het nog net aan omhoog (maar wel al een nachtmerrie voor elke boogjesfan)

19 september 2010, bij Cos gaat het al hangen en bij P.C. (na compleet kortgewiekt te zijn ook alweer groeiende)

en vorige week...P.C. alweer een flinke bos (maar tegenwoordig naar 2 kanten en dan heeft hij nog per kant het driedubbele van het gemiddelde paard
)....en bij Cos houd ik hoop dat het langer gaat worden dan dit, en niet hier stopt, dus duim met ons mee!

25 juni 2010 stond het nog net aan omhoog (maar wel al een nachtmerrie voor elke boogjesfan)

19 september 2010, bij Cos gaat het al hangen en bij P.C. (na compleet kortgewiekt te zijn ook alweer groeiende)

en vorige week...P.C. alweer een flinke bos (maar tegenwoordig naar 2 kanten en dan heeft hij nog per kant het driedubbele van het gemiddelde paard

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
- Ilonka
Oh die van PC zijn alweer super mooi!
Tja het lijkt soms te stagneren en dan ineens zijn ze een stuk langer. Ik duim voor je dat ze doorgroeien, vast wel!
Tja het lijkt soms te stagneren en dan ineens zijn ze een stuk langer. Ik duim voor je dat ze doorgroeien, vast wel!
- Bernadet_Bo
Ik dacht zal Bo zijn haren ook maar weer eens showen... De foto met zijn manen los is van december 2010, in knot van 31-7-2011...
Het groeien gaat echt hard, ben nu 2 jaar aan het sparen
!
Een nette pruik!

En wilde haren

Het groeien gaat echt hard, ben nu 2 jaar aan het sparen

Een nette pruik!

En wilde haren

Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

Wouw die knotten staan Bo echt gaaf!
Vandaag maar weer eens wat foto's van Djimm gemaakt. Helaas pindakaas heeft hij wat van het wit weggeschuurd... Gelukkig blijft er nog genoeg haar over, daar niet van
Een beetje een slome duikelaar blik...

Maar hier weer de échte Djimm-look, jammer dat de foto zo onscherp is geworden:

Schattig koppie toch?
Vandaag maar weer eens wat foto's van Djimm gemaakt. Helaas pindakaas heeft hij wat van het wit weggeschuurd... Gelukkig blijft er nog genoeg haar over, daar niet van

Een beetje een slome duikelaar blik...

Maar hier weer de échte Djimm-look, jammer dat de foto zo onscherp is geworden:

Schattig koppie toch?
- Bernadet_Bo
Hahaha super schattig koppie
...
Maar vind het ook erg leuk staan zijn knotten, is dan zn ander paard ...

Maar vind het ook erg leuk staan zijn knotten, is dan zn ander paard ...
Bo is geweldig! 

Ik had Phantom's maken een beetje korter geknipt.. Dacht dat ze dan makkelijker zouden knotten...
Niet dus! Dan had ik ze (uiteraard) ook moeten uitdunnen.. maar dat bedacht ik te laat..
Hopelijk groeien ze snel weer bij!

Hopelijk groeien ze snel weer bij!
Wada en Sir Phantom van Verhuisdieren!! B+10 (met pensioen?)
http://littlebitfeeders.com/ The natural way of feeding your horse
http://littlebitfeeders.com/ The natural way of feeding your horse