16 jaar en oudere fjorden topic deel 3

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic deel 3

Bericht door nancy imka » vr 08 jul 2011, 10:34

Zo hier weer eens een berichtje over Imka. Gister is er een andere hoefsmid geweest. Mijn eigen hoefsmid heeft een hart infarct gehad... Dus er moest een andere komen. Aardige meid hoor! Heel rustig met de paardjes, maar vond het zelf toch wel erg spannend met Imka dr moeilijke voetjes. Iedere keer is het weer een "verassing' wat er onder de ijzers vandaan komt. En mn eigen hoefsmid heeft Imka in de laatste jaren super beslagen en haar lopend gehouden! Dus tja nu moet je vertrouwen op een nieuwe hoefsmid. Maar ja we hadden geen keuze. Ze heeft haar hoefjes erg gecorigeerd, ziet er opzich goed uit. Hoop alleen dat Imka er geen last van gaat krijgen. Omdat ik niet veel met Imka meer rij heeft ze wel de oude ijzers weer kunnen gebruiken dus daar zit geen verschil in behalve dan dat ze opnieuw passend gemaakt moesten worden. Ze vond het super dat ik eerder aan de bel had getrokken ipv nog twee weken te wachten want dan had het er waarschijnlijk slechter uit gezien! Imka heeft zulke slechte hoefjes ;(
Maar tot op heden ben ik happy hoop Imka ook :)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » vr 08 jul 2011, 11:07

Lastig hoor Nanc een andere smid, toch fijn dat het er mooi uit ziet!
Danc heeft ook slechte hoeven...maar het is erg wisselend, ene jaar gaat het beter als het andere jaar
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 08 jul 2011, 19:09

Mijn nichtje belde gister op precies op het moment dat ze bijna klaar was. Ik kan natuurlijk niet zo snel mee lopen maar Dees zei dat ze niet heel lekker liep ik heb het niet gezien ook in het weiland niet. Vandaag ook niet. Maar ik heb wel gezien dat ze erg staat te wankelen op een voorbeen, het lijkt wel of hij te bol staat aan de onderkant. Ik heb gekeken maar het ijzer is recht ik denk dat dat komt omdat de hoefnagelkoppen nog erg uitsteken het is natuurlijk nog erg nieuw. Hopelijk komt het daardoor en slijten die snel in!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 08 jul 2011, 19:52

wat vervelend Nancy....hopen dat ze gauw iets beter loopt

Mijn 19-jarige moest vandaag aan de bak. Buurmeisje Nicky doet binnenkort mee aan een onderlinge springwedstrijd (BB) en wil haar dus trainen. Vandaag gelongeerd. Ik longeer nooit, vind er niks aan. Maar Marga kent het wel, ze was zo superbraaf, ben zo trots op haar. Ik heb haar nu 4 jaar en nooit gelongeerd, ze pakt het zo weer op.

Afbeelding

Deze heb ik voirge week gemaakt, dit is haar snuggerste blik := Centenbakkie
Afbeelding
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 08 jul 2011, 20:00

haha die heeft zeker een centenbakkie! Had ik niet eens gezien als je het er niet bij gezet had!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » vr 08 jul 2011, 20:59

Wat een lekkerdier is Marga toch :D

Nanc; is Immie niet teveel in een nieuwe stand gezet. Dat kunnen onze jonge goden natuurlijk niet meer.Sterkte ermee.

Morgen les...en morgenavond spierpijn vrees ik....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 09 jul 2011, 09:36

Daar ben ik inderdaad ook bang voor! Helaas is er nu niks meer aan te veranderen! Maar ze liep gelukkig niet rot ofzo! Tenminste niet wat ik gezien heb. Ik had gezegt niet te veel van dr hoefjes af te halen dus neem aan dat ze dat ook niet gedaan heeft alleen waarschijnlijk wel iets meer als mn eigen hoefsmid. Ieder zal zn eigen methodes eropna houden.
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 09 jul 2011, 10:24

Is ook zo hoor. Je nieuwe smid is vast ook heel kundig, maar waarschijnlijk idd weer net een andere kijk erop. Dat houd je toch wel!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 09 jul 2011, 12:46

toch lastig, moet je eerst weer vetrouwen opbouwen met je nieuwe hoefsmid he?

mooie foto's!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 09 jul 2011, 16:18

Nou mijn hoefsmid had toch wel plannen om terug te komen ;)

Vandaag stiekem toch gereden! Even gestapt dacht wat kan dat nou voor kwaad wat een heerlijk gevoel weer eens lekker op Imka! Ze loopt prima dus wat dat betreft gaat het prima!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 09 jul 2011, 16:21

goed zo!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Ootje

Bericht door Ootje » za 09 jul 2011, 17:06

Fijn dat Imka zo goed loopt dat je er mee kan stappen!

Hoe ging je les, Roos?

Leuke foto's van Marga! Wat een braaf paard, dat ze het longeren zo weer oppakt.
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » za 09 jul 2011, 19:56

Hier gaat het aardig met de oudjes, over Haila maak ik mij best wel zorgen ze wordt best stijf in haar lijf haar rug is vaak een plank zo recht houdt ze die met omdraaien.
Pebbels haar dochter heeft nog geen ouderdoms kwaaltjes.

Foss daar heb ik vandaag mee gesprongen op zijn 26 jarige leeftijd vindt hij het nog steeds leuk en gaat soepel over de hindernis.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
roos

Bericht door roos » za 09 jul 2011, 20:01

Ik ben terug van les en het ging best wel goed eigelijk...:D Ik zal morgen wel spierpijn hebben maar ach moet wel goed oefenen als ik op Ekdal ga.
Jasmijn was ook mee en ze was zo zoet :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » za 09 jul 2011, 20:32

Mooi dat de les goed ging. Jasmijn wordt nu al een paardenmeisje :D .

Vervelend dat Haila zo stijf is. Bij Odette in de wei staat Marcia, die is 19 en ook zo stijf als een plank.
Leuk dat Foss nog zo graag springt.

Gisteren moest ik jureren op de manege en Flora deed ook mee met de vaardigheidsproefjes. Als je alleen maar 'galop' zegt, gaat ze al en als je niet oplet, stopt ze niet meer. Wel in een sukkelgalopje, maar ze doet het nog met veel plezier gelukkig.
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » zo 10 jul 2011, 05:11

Ik vind het heel moeilijk met Haila ze heeft een vrij lange rug dus een zwak punt maar of ze nu ergens last van heb vraag ik mij wel eens af of is het gewoon ouderdom.
Ze vindt het rijden nog steeds leuk en loopt dan heel vrolijk dus naar mijn mening heeft ze geen pijn.
Wil het toch een keertje na laten kijken voor mijn gerust stelling.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
roos

Bericht door roos » zo 10 jul 2011, 08:20

Na laten kijken is een goed idee!

Ja Jasmijn wordt een paardenmeisje, niet verkeer toch :D
Ze heeft van Daphne namelijk een paardenknuffel gekregen met fjordenmanen hihi
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 10 jul 2011, 18:35

roos: oooh gaaaf waar heb je die vandaan? leuk voor sinterklaas voor luuk, mooi gedicht erbij dat paarden leuker zijn dan trekkers whahahaha
zit jasmijn dan gewoon in de kinderwagen langs de bak? alleen? of is er iemand mee? wel makkelijk zo! en idd. meteen hersenspoelen die kids, paarden zijn leuk!

Mooi dat die oudjes van jou nog goed gaan foss. ik denk dat je het vast goed inschat hoor. als de oortjes er nog op zitten tijdens het rijden, ze doet vrolijk dr best dan al ze vast niet heel veel pijn hebben denk ik.
en springen met 1 van 26! superrr!

Mijn lynda lijkt wel ontploft... 8)
nog maar pas geleden vonden we haar er zo goed bijstaan. ze stonden op het stuk land dat we gehooid hadden lekker kaal laat ze daar maar lopen. de droogte zorgde ervoor dat het mooi kaal bleef. De meiden glimmen erover, strak in hun velletjes. prachtig! *o/*
Maarrrrr ik ging maandag rijden en toen moest de singel al zeker 2 gaatjes langer dan maanden geleden.... en gisteren kinderfeestje moest ik moeite doen om lyn netjes tussen de lamoenen te zetten voor de huifkar. oei oei. als de riemen eraan zitten en je de lamoenen door kan trekken staat ze prima hoor. maar ik merkte wel verschil. slik! in de wei keek ik nog eens goed en toen ze vanvoren aankwam lopen leek ze tonnetje rond... hoe kan dat toch zo snel?! :n
Het gras trok mooi bij na wat buitjes en die meiden smikkelen natuurlijk.
Vandaag op streng dieet. ze hebben nog een hoekje over.... :x
en we gaan maar eens een paar pittige avond huifkartochtjes maken. ~~}>
glimmen doen ze nog steeds en een sprintje trekken ze ook. Dus we gaan ervoor!
roos

Bericht door roos » zo 10 jul 2011, 19:54

Vorige keer van de week toen ik alleen reed was er niemand bij, stond ze gewoon bij de bak. Nu met de les was mijn bijrijdster erbij, maar ze is zo zoet en gaat niet huilen.
Bij de prenatal, zo leuk :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » di 12 jul 2011, 14:32

Na al die regen is het gras toch hard gaan groeien. Hier zijn ze ook aardig aan de maat.

Odette liep gisteren niet lekker met rijden. Ze liep weer erg kort helaas. Ik heb vanmorgen een rondje gewandeld, want dat gaat gelukkig wel goed. Vanavond maar eens kijken hoe ze dan loopt.

In het kasteelpark:
Afbeelding
Odette&Fenna
Gesloten