! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!
Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!
telkens ik aan mezelf wil denken krijg ik de commentaar 'dat kost geld, nee'
dus als ik dan aan mezelf moet denken is dat thuis, met wat?
de kuis, de was, de zorg voor de kinderen en nen aap voor zijne pc
dan denk je niet aan jezelf maar aan de 'schone' schijn en doe je gewoon verder
ik zie het nu niet meer zitten hoor
dus als ik dan aan mezelf moet denken is dat thuis, met wat?
de kuis, de was, de zorg voor de kinderen en nen aap voor zijne pc
dan denk je niet aan jezelf maar aan de 'schone' schijn en doe je gewoon verder
ik zie het nu niet meer zitten hoor
die was ligt er morgen ook nog hoor en dat stof kan ook een dag wachten.
Ik weet niet wat het schema van je kids is, maar je zou gewoon eens lekker in het zonnetje (als die schijnt natuurlijk) kunnen gaan zitten met een kopje thee of als de jongste op bed ligt ook een uurtje plat kunnen gaan. Blijf niet rennen meis, ik zie het hier en het gaat je tegenwerken. Ik heb de laatste dagen behoorlijk wat tranen laten lopen en nog als iets even niet gaat zoals ik wil of ik denk aan bepaalde dingen, dan lopen de tranen weer over mijn wangen.
Ik weet niet wat het schema van je kids is, maar je zou gewoon eens lekker in het zonnetje (als die schijnt natuurlijk) kunnen gaan zitten met een kopje thee of als de jongste op bed ligt ook een uurtje plat kunnen gaan. Blijf niet rennen meis, ik zie het hier en het gaat je tegenwerken. Ik heb de laatste dagen behoorlijk wat tranen laten lopen en nog als iets even niet gaat zoals ik wil of ik denk aan bepaalde dingen, dan lopen de tranen weer over mijn wangen.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

wel ben het nu rustig aan het doen
Leslie wilt een proper hemd morgen, dat hij er een uit de strijkmand neemt, dat zijn propere hemden die just nog gestreken moeten worden
wilt hij een die gestreken is dat hij het doet
heb me even in de zetel gezet met een boek, daarna wat dylan op bed gespeeld, hij ligt graag op zijn buik en is nu aan het oefenen om te kruipen, keischattig om zien
straks nog naar de winkel en wil ook nog even naar de ruiterzaak eens gaan zien of daar geen leuke solden hebben liggen
veel kans dat ik niks meebreng, maar heb zo eens een kieffer hoofdstel gekocht voor maar 60€ en sindsdien ga ik graag naar de solden in die winkel, vaak echte koopjes te vinden als je er op tijd bij bent en goed zoekt
Leslie wilt een proper hemd morgen, dat hij er een uit de strijkmand neemt, dat zijn propere hemden die just nog gestreken moeten worden
wilt hij een die gestreken is dat hij het doet
heb me even in de zetel gezet met een boek, daarna wat dylan op bed gespeeld, hij ligt graag op zijn buik en is nu aan het oefenen om te kruipen, keischattig om zien
straks nog naar de winkel en wil ook nog even naar de ruiterzaak eens gaan zien of daar geen leuke solden hebben liggen
veel kans dat ik niks meebreng, maar heb zo eens een kieffer hoofdstel gekocht voor maar 60€ en sindsdien ga ik graag naar de solden in die winkel, vaak echte koopjes te vinden als je er op tijd bij bent en goed zoekt
- kristelhans
Goed dat je even tijd neemt voor jezelf! Ook al koop je niks, je bent wel even lekker met jezelf, soms is ik-tijd heel erg nodig!
Ben ik helemaal met je eens Kristel, helaas gaat het hier ook weer helemaal niet goed. Vanmiddag weer huilbuien gehad, omdat ook echt alles maar dan ook alles tegen zit hier en dat kan ik nu gewoon niet hebbenkristelhans schreef:Goed dat je even tijd neemt voor jezelf! Ook al koop je niks, je bent wel even lekker met jezelf, soms is ik-tijd heel erg nodig!

- kristelhans
Clau, het kan ook niet in een week allemaal 'over zijn'. Deze lichamelijke en emotionele reacties overkomen je omdat je plek waar je dingen instopt om mee te dealen overvol is..Dat heeft tijd nodig..zolang als het nodig heeft. Huilen is een manier van dealen en verwerken en helemaal niet erg!
Neem echt tijd voor jezelf Clau en Sofie, laat een ander maar lullen, spreekt de ervaringsdeskundige! Ik heb niet voor niets 1,5 jaar thuis gezeten. Als je huilbuien hebt, gewoon laten gaan, ook al weet je niet eens waarom je huilt.
Clau, probeer niet alleen het negatieve te zien. Zeg ook eens tegen jezelf, zo ik heb Vera en Exel al gedaan, de auto is verder opgebouwd/ gestript. Dan heb je ook al goede dingen gedaan, ook al is het dagelijks werk. Laat de was gewoon lekker de was, deed ik ook. Je moet vanzelf een keer als je zonder sokken zit
. Dan heb je de was ook alweer gedaan die dag en ben je goed bezig. Die tip kreeg ik van de huisarts en heeft mij zeker goed gedaan. Vraag anders of je bij GGnet terrecht kan, zijn beter als maatschappelijk werk (ervaringsdeskundige weet je nog
). Als ik wat voor je kan doen, hoor ik het wel van je 
Clau, probeer niet alleen het negatieve te zien. Zeg ook eens tegen jezelf, zo ik heb Vera en Exel al gedaan, de auto is verder opgebouwd/ gestript. Dan heb je ook al goede dingen gedaan, ook al is het dagelijks werk. Laat de was gewoon lekker de was, deed ik ook. Je moet vanzelf een keer als je zonder sokken zit

Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
nou het probleem is dat het erop lijkt dat het de "laat Claudia maar barsten week" is. Gvd vanavond voor Piet snot op de smid staan wachten, voor de zoveelste keer en meneer nam ook z'n telefoon niet op. Ik zou morgen een andere auto krijgen, want Golfje heeft momenteel kuren en dat is uitgesteld naar maandag. Alles lijkt dan ook tegelijk te komen 

- kristelhans
En toch moet je je dan bedenken dat dat niets persoonlijks tegen jou is! Moeilijk maar toch doen..
Ik heb net ook een stom gesprek gehad.. potentiële kopers krijgen de financiering niet rond en een familielid dat wel wilde investeren lukt het ook niet. Chin up! Morgen schijnt de zon weer en ik heb een paard!
Ik heb net ook een stom gesprek gehad.. potentiële kopers krijgen de financiering niet rond en een familielid dat wel wilde investeren lukt het ook niet. Chin up! Morgen schijnt de zon weer en ik heb een paard!
Precies Kris! Zoals mijn schoonouders altijd zeggen: "Het is nog nooit zo donker geweest, of het is weer licht geworden."
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- kristelhans
Net voor zonsopgang is de nacht op haar koudst en donkerst...
jullie hebben helemaal gelijk, alleen als je al in een giga dip zit en mensen om je heen laten je stikken dan komt het ff dubbel zo hard aan
Maar goed nieuwe dag, nieuwe kansen. Straks ff in de rondte bellen voor een andere smid, gisteravond was niet de eerste keer dat meneer niet kwam. Alleen als ik dan belde nam hij wel op en dan kwam er 1 of ander excuus uit dat ie het niet ging halen. Gisteravond was gewoon de druppel, dus ik ga zo maar eens zoeken naar een smid die op korte termijn tijd heeft om de hoeven van Vera te doen.

Maar goed nieuwe dag, nieuwe kansen. Straks ff in de rondte bellen voor een andere smid, gisteravond was niet de eerste keer dat meneer niet kwam. Alleen als ik dan belde nam hij wel op en dan kwam er 1 of ander excuus uit dat ie het niet ging halen. Gisteravond was gewoon de druppel, dus ik ga zo maar eens zoeken naar een smid die op korte termijn tijd heeft om de hoeven van Vera te doen.

- kristelhans
Ja..laten stikken is niet fijn..ik merk dat ook in mijn omgeving alleen kijk ik er iets anders tegenaan..ik zie het meer als 'niet weten' hoe ze met iemand moeten dealen die het moeilijk heeft..ik heb dat zelf ook wel een beetje..ben daar gewoon niet zo goed in en afstand nemen is dan even het makkelijkst.. Sinds ik weer alleen ben heb ik ook echt veel minder mensen over de vloer..tis allemaal 'te ver', 'te druk', 'te veel gedoe'.. 'jij hebt een auto dus jij kunt wel naar ons toe komen'.. Je kent het wel. Ik heb ook een roerig jaar tot nu toe, achter de rug en het ziet er naar uit dat het nog wel even gaat duren.. stay positive!
“Het het nog nooit zo donker west”
van zanger “Ede Staal” van de CD “Mien Toentje”
Het het nog nooit zo donker west Het is nog nooit zo donker geweest
Ze woonden soamen in ’n hoeske, Ze woonden samen in een huisje,
zai was wat stief van reumatiek, ze was wat stijf van reumatiek,
toch konden ze zok hail nuver redden, toch konden ze zich heel goed redden,
in ’t lutje hoeske achter diek. in ’t kleine huisje achter de dijk.
De kinder waren al laank de deur oet, De kinderen waren al lang de deur uit,
toch kwamen ze voak nog op ’t ol stee toch kwamen ze vaak nog in ’t ouderlijk huis
en mainsttied hadden ze ’t over vrouger, en meestal hadden ze het over vroeger,
din wizzen z’apmoal wat e zee: dan wisten ze allemaal wat hij zei:
Refrein Refrein
Het het nog nooit, nog nooit zo donker west Het is nog nooit, nog nooit zo donker geweest
of ’t wer altied wel weer licht of het werd altijd wel weer licht
Zes hounder en ‘n olde sege, Zes kippen en een oude geit,
’n swientje op ’t hok en ’n kaampe laand, ’n varkentje op ’t hok en een stukje grond,
en twijmoal doags even over ’t loantje, en tweemaal daags even over ’t laantje,
en din huil opoe hom bie d’haand. en dan hield oma hem bij de hand.
Zien haile leven haar e aarbaaid, Zijn hele leven had hij gewerkt,
en moeke mit acht kinder thoes. en moeder met acht kinderen thuis.
Bie zummerdag hail vroug aan ’t maaien, Bij de zomerdag heel vroeg aan ’t maaien,
en pas om melkenstied bie hoes. en pas om melkenstijd bij huis.
Refrein Refrein
Het het nog nooit, nog nooit zo donker west Het is nog nooit, nog nooit zo donker geweest
Toun op ’n zundag in december, Toen op een zondag in december,
krigt opa ’t zomoar zo benaauwd. kreeg opa ’t zomaar zo benauwd.
Zien dochter brengt hom din noar *stad tou, Zijn dochter brengt hem dan naar de *stad,
omdat ze ’t aigelieks nait vertraauwt. omdat ze ’t eigenlijk niet vertrouwd.
En anderdoags is e overleden, En de volgende dag is hij overleden,
’t het mie veur ‘t olske zo begroot. ’t heeft mij voor ’t oudje zo begroot.
Meschain was ’t beter andersom west, Misschien was ’t beter andersom geweest,
want drei week loater was ze dood. want drie weken later was ze dood.
Refrein 2x Refrein
De dood dat hej nait veur ’t zeggen, De dood dat heb je niet voor ’t zeggen,
want baaiden wollen ze geern geliek. want beiden wilden zo graag tegelijk.
Ze rusten zacht doar op ’t kerkhof, Ze rusten zacht daar op ’t kerkhof,
vlak bie ’t hoeske achter diek. vlak bij ’t huisje achter de dijk.
Refrein 2x Refrein
Probeer het liedje maar eens op te zoeken op internet. Hier de tekst met de NL vertaling direct achter iedere regel.
Moet me daar zelf ook heel veel meer van bewust zijn hoor.
Voor iedereen die het moeilijk heeft
van zanger “Ede Staal” van de CD “Mien Toentje”
Het het nog nooit zo donker west Het is nog nooit zo donker geweest
Ze woonden soamen in ’n hoeske, Ze woonden samen in een huisje,
zai was wat stief van reumatiek, ze was wat stijf van reumatiek,
toch konden ze zok hail nuver redden, toch konden ze zich heel goed redden,
in ’t lutje hoeske achter diek. in ’t kleine huisje achter de dijk.
De kinder waren al laank de deur oet, De kinderen waren al lang de deur uit,
toch kwamen ze voak nog op ’t ol stee toch kwamen ze vaak nog in ’t ouderlijk huis
en mainsttied hadden ze ’t over vrouger, en meestal hadden ze het over vroeger,
din wizzen z’apmoal wat e zee: dan wisten ze allemaal wat hij zei:
Refrein Refrein
Zes hounder en ‘n olde sege, Zes kippen en een oude geit,
’n swientje op ’t hok en ’n kaampe laand, ’n varkentje op ’t hok en een stukje grond,
en twijmoal doags even over ’t loantje, en tweemaal daags even over ’t laantje,
en din huil opoe hom bie d’haand. en dan hield oma hem bij de hand.
Zien haile leven haar e aarbaaid, Zijn hele leven had hij gewerkt,
en moeke mit acht kinder thoes. en moeder met acht kinderen thuis.
Bie zummerdag hail vroug aan ’t maaien, Bij de zomerdag heel vroeg aan ’t maaien,
en pas om melkenstied bie hoes. en pas om melkenstijd bij huis.
Refrein Refrein
Toun op ’n zundag in december, Toen op een zondag in december,
krigt opa ’t zomoar zo benaauwd. kreeg opa ’t zomaar zo benauwd.
Zien dochter brengt hom din noar *stad tou, Zijn dochter brengt hem dan naar de *stad,
omdat ze ’t aigelieks nait vertraauwt. omdat ze ’t eigenlijk niet vertrouwd.
En anderdoags is e overleden, En de volgende dag is hij overleden,
’t het mie veur ‘t olske zo begroot. ’t heeft mij voor ’t oudje zo begroot.
Meschain was ’t beter andersom west, Misschien was ’t beter andersom geweest,
want drei week loater was ze dood. want drie weken later was ze dood.
Refrein 2x Refrein
De dood dat hej nait veur ’t zeggen, De dood dat heb je niet voor ’t zeggen,
want baaiden wollen ze geern geliek. want beiden wilden zo graag tegelijk.
Ze rusten zacht doar op ’t kerkhof, Ze rusten zacht daar op ’t kerkhof,
vlak bie ’t hoeske achter diek. vlak bij ’t huisje achter de dijk.
Refrein 2x Refrein
Probeer het liedje maar eens op te zoeken op internet. Hier de tekst met de NL vertaling direct achter iedere regel.
Moet me daar zelf ook heel veel meer van bewust zijn hoor.
Voor iedereen die het moeilijk heeft

Laatst gewijzigd door Anita op vr 08 jul 2011, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

ja dat maak je idd mee als je uit elkaar gaat, vrienden zijn ineens minder goede vrienden dan je dacht

Oh, wat herken ik dit, hier komt ook zelden een mens.kristelhans schreef:..tis allemaal 'te ver', 'te druk', 'te veel gedoe'.. 'jij hebt een auto dus jij kunt wel naar ons toe komen'
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- kristelhans
Ja en ik woon lang niet zo 'afgelegen' als jou, Anita!
Maar ik neem niemand iets kwalijk..mensen veranderen, ik ook..ik zit graag bij Beer en zonder me graag af in het bos..heb wel wat kluizenaarsneigingen.. Heb ook weer nieuwe vriendinnen gemaakt afgelopen tijd..mensen van wie je het niet verwacht die opeens er altijd zijn..heel fijn! En de vrienden van 'vroeger' blijven toch altijd wel vrienden op de achtergrond..kan er altijd een paar bellen als het echt moet. Deels ook aan mezelf te wijten dat het contact wat verwaterd is..

hier komt ook bijna nooit iemand, maar ik vind het niet erg eerlijk gezegd
Ik vind het ook heerlijk om me terug te trekken in ons veilige huis. Ik ga liever naar iemand toe, dan kan ik ook weg wanneer ik wil
Denk dat ik Vera straks maar even ga pesten, neem ik haar andere helft van het "dubbelzijdige tape" even mee voor een rondje. Gaat ze niet waarderen denk ik en ik denk dat ik ook met een dwarse Exel op pad ga, maar ik heb ineens zo'n behoefte om te gaan rijden. Lekker mijn hoofd leeg 100% geconcentreerd op mijn paard en verder niks om me heen................

Denk dat ik Vera straks maar even ga pesten, neem ik haar andere helft van het "dubbelzijdige tape" even mee voor een rondje. Gaat ze niet waarderen denk ik en ik denk dat ik ook met een dwarse Exel op pad ga, maar ik heb ineens zo'n behoefte om te gaan rijden. Lekker mijn hoofd leeg 100% geconcentreerd op mijn paard en verder niks om me heen................

- kristelhans
Paardrijden is therapeutisch! Veel plezier, geniet ervan..kleine stapjes..
ja ik moet eerst kijken of het me lukt om meneer alleen mee te krijgen, want ik heb ze eigenlijk de laatse 2 jaar behoorlijk verwend, door altijd samen met ze te gaan rijden