In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!
Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee
Je hebt het maar druk met de Etjes daar Annabel.
Krijg ik straks een gebruiksaanwijzing mee voor Ekdal....hihi
Ik ben weer rustig aan begonnen met rijden van Danc(dat was net een dolle stier van de week...zo hard heeft ie nog nooit gelopen....)
Krijg ik straks een gebruiksaanwijzing mee voor Ekdal....hihi
Ik ben weer rustig aan begonnen met rijden van Danc(dat was net een dolle stier van de week...zo hard heeft ie nog nooit gelopen....)
ANNABEL SCHREEF:Ekdal mocht gister na ruim 1,5 week rust weer aan de bak. In het begin was ie even fris op zijn manier, wat voorzichtig dwars en iets prikkelbaar (oftwel, niet te veel bulderen en dan doet ie het wel), maar liep uiteindelijk op zijn gemakkie weer zijn rondjes.
Daarna lekker aan de muur emmertje lekkers en janna pesten naar het land(die heeft op een of andere manier altijd hele aanlokkelijke tenen/voeten om bovenop te dansen).
Eachann doet het ook super...zal m eens uit de boomgaard vissen met Bink, voor ik het vergeetWas vanmiddag wel mooi..hij was aan het spelen in de boomgaard, heen en weer rennen (en het voorste stuk had ik open, zodat er twee 'doorgangen' zijn naar het stukje tussen de boomgaard en de paddock en daar was hij rondjes omheen aan het rennen). Ondertussen stond Bink onverstoord er tussen te vreten

Haha, en dan dus Bink die gewoon denkt, doei doei, doe maar lekker gek, ik eet lekker door, geweldig...

Bij ons is het nu dus ook lekker saai zonder het kleutertje, ze staan wat te grazen en wat te krauwelen en een beetje duf te zijn. Als Eachann weer thuis is, komt er weer lekker reuring!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Het is ook wel een grapjas!! Leuke is dat hij nooit gemeen is, maar wel heerlijk ondeugend!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ja echt, hij is nooit gemeen, dat maakt het juist zo leuk, hij is ontzettend lief en eerlijk! Maar hij is zo graag ondeugend, het geweldigste is nog wel, dat hij ook weet dat hij ondeugend is, want als hij een grapje uithaalt, bij een ander paard, dan rent hij meteen hard weg, omdat hij bang is voor de 'straf' die volgt..
Haha, je kunt er zo een cartoon van tekenen, van zijn grappen, strip 1 heet dan: Haroldje pesten... Hihihihihihihihihihihihihi..........
Haha, je kunt er zo een cartoon van tekenen, van zijn grappen, strip 1 heet dan: Haroldje pesten... Hihihihihihihihihihihihihi..........
Ekdal is ook niet gemeen maar wel ondeugend:)
Hihi behalve als 'nieuwe' paarden te dicht bij Flam en Dieter komen. Dan moeten de nieuwelingen zich rap uit de voeten maken.roos schreef:Ekdal is ook niet gemeen maar wel ondeugend:)

Eachann vond laatst Hilde wel echt interessant, eerst heeft hij even zijn ogen uit zijn hoofd gekeken. Waarna hij bedacht dichterbij te gaan kijken, maar zowel Pauliena als Bink lieten goed weten dat dat niet gewenst was haha.
Maar hij blijft het gewoon proberen zo maf, niet gemeen maar je ziet gewoon het verlangen om dichterbij te komen in zijn koppie.
Net een klein jongetje dat voor een etalage staat van een snoepwinkel, maar niet naar binnen mag van zijn moeder.

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ja Janna, idd dat jongetje voor de snoepwinkel etalage, precies! Je hebt hem door! Je kan hem zo uittekenen, en hij blijft maar verlangen... Volgens mij blijft dat paard echt altijd pup in zijn gedachten.....
Hmm Ekdal toch!
Hier staat ie laag in de rangorde misschien dat dat het is...
Hier staat ie laag in de rangorde misschien dat dat het is...
Ekdal heeft gewoon van broer Dieter afgekeken hoe het werk
Dieter kan echt karateluchtsprongen maken om zijn punt duidelijk te maken
Maar ja...Flam is echt van 'hullie..nie kieke, nie ankomme'

Geluk is de vrucht van intens werk
Ik heb besloten na een smsavond met annabel en Daphne;
Ekdal gaat niet naar de keuring dit jaar. Hij mag nog een keertje meer stoere man worden en nog groter haha.
Lijkt mij een wijsbesluit
Ekdal gaat niet naar de keuring dit jaar. Hij mag nog een keertje meer stoere man worden en nog groter haha.
Lijkt mij een wijsbesluit

Met de E'tjes in Vene gaat het dus goed!
Ik doe het hier wat rustiger aan.Ben nu bezig met kunstjes leren en we gaan al heel goed
.
Hij kan flemen en schudden op commando en weer de bevestiging dat het een ontzettend leergierig paardje is.Pootje geven kon hij al,wil nu de spaanse pas gaan leren,buigen zit er ook aardig aan te komen.Vinden het allebei ontzettend leuk.
Rijden staat op een laag pitje...
Ik doe het hier wat rustiger aan.Ben nu bezig met kunstjes leren en we gaan al heel goed

Hij kan flemen en schudden op commando en weer de bevestiging dat het een ontzettend leergierig paardje is.Pootje geven kon hij al,wil nu de spaanse pas gaan leren,buigen zit er ook aardig aan te komen.Vinden het allebei ontzettend leuk.
Rijden staat op een laag pitje...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Wat leuk Desire! Leer je dat Elvis met je eigen kennis en ideeen?
Dokie kon ook buigen, pas, knielen, en zij voorbeen heel hoog houden, super leuk vond ik dat om te doen.
Maar ik heb er echt geen feeling voor...
Ahummm, ik sta vaak zat met Ewald en Chinouk aan een touwhalstertje en leadrope te "kleuten"... Om vervolgens te denken wat ik in godsnaam sta prutsen...
Haha.. Vertel, tips?
Wat ik met Chinouk wel kan, is een stuk of 8 prikkertjes op een lange lijn zetten. Dan blijf ik links, en kan ik haar met mijn hand laten slalommen, heel schattig, ze gaat, en op een seintje komt ze weer terug voor het volgende prikkertje.
Ook gaat ze een paar stapjes naar achter op de stick, maar echt "kunstjes" kan ik het niet noemen..
Kan je er niet eens les in krijgen in dat VD'en?? Weet jij niet wat in onze streek?
Nou succes maar weer met acrobaatje-Elvis :-)
Dokie kon ook buigen, pas, knielen, en zij voorbeen heel hoog houden, super leuk vond ik dat om te doen.
Maar ik heb er echt geen feeling voor...
Ahummm, ik sta vaak zat met Ewald en Chinouk aan een touwhalstertje en leadrope te "kleuten"... Om vervolgens te denken wat ik in godsnaam sta prutsen...
Haha.. Vertel, tips?
Wat ik met Chinouk wel kan, is een stuk of 8 prikkertjes op een lange lijn zetten. Dan blijf ik links, en kan ik haar met mijn hand laten slalommen, heel schattig, ze gaat, en op een seintje komt ze weer terug voor het volgende prikkertje.
Ook gaat ze een paar stapjes naar achter op de stick, maar echt "kunstjes" kan ik het niet noemen..
Kan je er niet eens les in krijgen in dat VD'en?? Weet jij niet wat in onze streek?
Nou succes maar weer met acrobaatje-Elvis :-)
daar ben ik ook weer eens
ook hier gaat het goed
mijn moeder is begonnen met de revalidatie
fysiotherapie in het ziekenhuis, en dat gaat goed dus we mogen niet klagen
seven is een klein beetje aan het werk
na een maand wei en tutten weer paar keer gelongeerd en 2x in de bak eventjes gereden
onze bak heeft geen hekken of draden, en hy is er maar 1x uitgelopen en kreeg hem snel terug dus ben heel trots
ook drafje gedaan allebei de kanten op.
rechtsom doet ie super braaf
linksom is zn moeilijke kant dus valt ie snel terug in stap en in de bochten wil die stoppen en dan dreigt hy een beetje alsof hy omhoog wil komen. gelukkig loopt hy weer als ik even duidelijk nee zeg, en rustig opnieuw begin met stappen!
ik zal zo wat fotos op pp plaatsen van mn bak avontuurtje
vrijdag komt de smid om zn hoeven weer netjes te maken
door de droogte helaas toch wat brokkeltjes ondanks de modderpoel by de waterbak... hou je nu denk ik toch niet tegen
ook hier gaat het goed
mijn moeder is begonnen met de revalidatie
fysiotherapie in het ziekenhuis, en dat gaat goed dus we mogen niet klagen
seven is een klein beetje aan het werk
na een maand wei en tutten weer paar keer gelongeerd en 2x in de bak eventjes gereden
onze bak heeft geen hekken of draden, en hy is er maar 1x uitgelopen en kreeg hem snel terug dus ben heel trots
ook drafje gedaan allebei de kanten op.
rechtsom doet ie super braaf
linksom is zn moeilijke kant dus valt ie snel terug in stap en in de bochten wil die stoppen en dan dreigt hy een beetje alsof hy omhoog wil komen. gelukkig loopt hy weer als ik even duidelijk nee zeg, en rustig opnieuw begin met stappen!
ik zal zo wat fotos op pp plaatsen van mn bak avontuurtje

vrijdag komt de smid om zn hoeven weer netjes te maken
door de droogte helaas toch wat brokkeltjes ondanks de modderpoel by de waterbak... hou je nu denk ik toch niet tegen
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
denk dat het niet te ontwijken is die brokkeltjes
alhoewel bij Jalenka zijn het echt brokkels, maar ze heeft er totaal geen last van
dus hoop dat de smid volgende week zegt dat ze er wel tegen kan en dat tegen volgende zomer haar voeten wel beter zullen staan
de smid zal enkel even kunnen vijlen bij haar, is voor mij genoeg, wordt dat even gedaan en is ze er weer vanaf
normaal wordt 1 van deze dagen ons hooi geleverd (100 botjes)
kunnen we weer een maand of 3/4 toekomen
alhoewel bij Jalenka zijn het echt brokkels, maar ze heeft er totaal geen last van
dus hoop dat de smid volgende week zegt dat ze er wel tegen kan en dat tegen volgende zomer haar voeten wel beter zullen staan
de smid zal enkel even kunnen vijlen bij haar, is voor mij genoeg, wordt dat even gedaan en is ze er weer vanaf
normaal wordt 1 van deze dagen ons hooi geleverd (100 botjes)
kunnen we weer een maand of 3/4 toekomen

Daphne,Ik heb het een beetje afgekeken op filmpjes en heb me eigen draai er aan gegeven wat werkt bij Elvis blijkbaar..Je moet er ook wel een beetje feeling voor hebben denk ik.Nancy heeft er niet zoveel mee en daar lukt het dan ook niet bij.Emy en Imka kunnen het ook nu
Morgen komt er een andere hoefsmid hier.Ons eigen hoefsmid heeft een hartinfarct gehad en mag verlopig niet werken.Ben benieuwd naar de nieuwe..Komt vast goed.
Imka haar hoeven brokkelen ook heel erg,die van Elvis en Emy vallen me alles mee.

Morgen komt er een andere hoefsmid hier.Ons eigen hoefsmid heeft een hartinfarct gehad en mag verlopig niet werken.Ben benieuwd naar de nieuwe..Komt vast goed.
Imka haar hoeven brokkelen ook heel erg,die van Elvis en Emy vallen me alles mee.

Elvis leren apporteren moet dan ook wel te doen zijn, net als zijn broer neemt hij toch vaak alles in zijn mond, hihi..
Eachann is gisteren voor het eerst aangespannen de weg op gegaan. Hij deed het prima voor de eerste keer, alleen de Nandoes bij Bart zijn erf waren toch wel erg spannend. Ik vond het toen ook al net zo spannend als Eachann zelf, hihi..
Eachann is gisteren voor het eerst aangespannen de weg op gegaan. Hij deed het prima voor de eerste keer, alleen de Nandoes bij Bart zijn erf waren toch wel erg spannend. Ik vond het toen ook al net zo spannend als Eachann zelf, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Apporteren gaat hem inderdaad ook vast goed af...Kunnen we er ook wel bij pakken
Die Eachann..Zijn ook wel hele vreemde wezens om te zien die Nandoes

Die Eachann..Zijn ook wel hele vreemde wezens om te zien die Nandoes

Ekdal deed het gister ook weer braaf
...ditmaal niet voor de wagen (had ik m zaterdag al gehad) maar onder het zadel
Gaat helemaal goedkomen met Roos over een dikke maand!

Geluk is de vrucht van intens werk
Ik wil jullie ook even laten genieten van mijn vreugde moment..
Vandaag voor het eerst op Emily gezeten..
Ik had haar lekker gelongeerd en nog even geoefend met sturen, toen dacht ik ineens waarom doe ik het niet gewoon?
Dus dekje en deken singel uit de kast en ben via de rand van de longeercirkel er op gestapt..
Heel voorzichtig eerst mijn been er overheen en uiteindelijk er helemaal op.
Heb haar niet laten stappen en ben er na een minuutje weer af gegaan, maar o wat was ze braaf!
Heb voorheen 2 keer een KWPNer en 1 arabier ingereden en ook al had ik niet veel raars van Emily verwacht, toch had ik niet verwacht dat ze niks zou doen!
Ik zal binnenkort maar even foto's plaatsen want kont en schoft zitten al aardig op gelijke hoogte, hoe gaat dat groeien bij jullie?
Vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen, ik hoop dat ik ook weer wat meer mee kan praten..
Vandaag voor het eerst op Emily gezeten..

Ik had haar lekker gelongeerd en nog even geoefend met sturen, toen dacht ik ineens waarom doe ik het niet gewoon?
Dus dekje en deken singel uit de kast en ben via de rand van de longeercirkel er op gestapt..
Heel voorzichtig eerst mijn been er overheen en uiteindelijk er helemaal op.
Heb haar niet laten stappen en ben er na een minuutje weer af gegaan, maar o wat was ze braaf!
Heb voorheen 2 keer een KWPNer en 1 arabier ingereden en ook al had ik niet veel raars van Emily verwacht, toch had ik niet verwacht dat ze niks zou doen!
Ik zal binnenkort maar even foto's plaatsen want kont en schoft zitten al aardig op gelijke hoogte, hoe gaat dat groeien bij jullie?
Vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen, ik hoop dat ik ook weer wat meer mee kan praten..
Emily (v. Balony, m. Justy)
- nancy imka
Ik kan voorlopig nog niet meepraten. Ik heb idd het gedult niet om kunstjes te doen. En niet omdat ik het niet leuk vind maar het gaat me niet snel genoeg. Ik kan niet zo lang staan en als het dan niet lukt denk ik al gauw weet je wat laat maar ik ga lekker zitten. Misschien als ik straks wat verder gerevalideerd ben dat ik er wel lol in ga krijgen want ik vind het onwijs leuk dat ze het wel kunnen die twee toppers van mij maar voor nu kan ik me er gewoon niet toe zetten! Ook het borstelen gaat me tot op heden nog niet zo best af. Ik heb een keer geborsteld maar ben me zelf vorige week woensdag goed tegen gekomen, heb flink veel last gehad en sinds dien eigenlijk niet veel meer gedaan. Beetje gekeken geaait en gezeten. Het lopen gaat opzich goed als ik eenmaal loop. Maar voor ik loop doet het zo'n pijn! Ben benieuwd morgen... Dan komt er een andere hoefsmid zoals Dees al zei hoop dat Emy zich een beetje gedraagt zodat ik haar toch wel zelf mee kan nemen want dat zou ik erg graag willen. Niet omdat ik het Dees niet wil laten doen maar je voelt je zo hulpeloos als je er alleen maar bij staat te kijken
Maar ja wat niet kan kan niet! Ik ben Dees onwijs dankbaar wat ze allemaal voor me doet! Super Dees zonder jou had ik dit niet kunnen laten doen!