! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anita
Contacteer:

Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Bericht door Anita » za 02 jul 2011, 22:20

Ik breek even in om te zeggen 'wat een mooie foto Kris van Beer'.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 02 jul 2011, 22:59

Leuke foto Kris

Sterre dat zal schrikken geweest zijn, hou het goed in de gaten joh. Een collega van mij heeft laatst ook een behoorlijke stroom optater gehad en die heeft daar nog last van.

De hoefzweer is er bij Vera uit, als het goed is komt de smid morgen en dan gaat ie haar ijzer er weer onder zetten. Dat wordt wel kunst en vliegwerk, maarja ze loopt nu op haar zool door dat afbrokkelen van haar hoef
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » zo 03 jul 2011, 11:28

Mooi foto van beer!

Bo is zielig.
Hij liep donderdag ineens kreupel, en vrijdag liep hij echt mega slecht. Zo zielig, had met nog nooit zo zien lopen.
Dierenarts geweest en links helemaal bovenin zijn hoef zat een dikke hoefzweer! Gelukkig niet langer gewacht, hij zat namelijk zo hoog dat hij er anders waarschijnlijk via zijn kroonrand uit was gekomen. Bizar dat dat ineens zo acuut komt opzetten.
Ze heeft hem er gelukkig uit kunnen snijden, dus hij staat nu in nat verband. Meneer stond de eerste dag al heel vrolijk naar mij te kijken, want hij had natuurlijk de touwtjes van zijn hoefzak los gemaakt. Die heb ik nu dus maar vast getapt, hij bleef ze los maken...
Het is waarschijnlijk door de steentjes in het land. Maandag komt de DA weer. En woensdag mijn smid. Gaan er voor gewoon weer ijzers onder, dit schiet niet op.
Hij liep vanmorgen alweer lekker, ging zelfs in draf naast me mee!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Elvina

Bericht door Elvina » zo 03 jul 2011, 15:16

:wave: Ik kom ook weer eens kijken ;)

Wat vervelend Sterre! Hopelijk ben je snel weer helemaal de oude!

Arme Bram en Arme Bo.. :(:)

Haha Exel op ontdekkingsreis! Wat een boefje!

Mooie foto van knappe Beer!

Ik heb ook nog foto's van vandaag mochten jullie interesse hebben ;)
Verder niet veel nieuws.. Ben ook ziek geweest dus niet gereden en nu blijft ik maar aan het kwakkelen, bleh!
Elvina

Bericht door Elvina » zo 03 jul 2011, 15:44

Hier alvast een foto:

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 03 jul 2011, 16:20

Bernadette gelukkig konden ze die hoefzweer eruit snijden, bij Vera moesten we echt wachten. vanavond was de smid er en toen bleek dat ze nog veel te gevoelig was op de plek waar die zweer had gezeten, dus hij kon het ijzer nog niet terug slaan ;( Dinsdag of woensdag komt ie weer.

Tessa mooie foto zeg, ziet er super netjes uit +:)+
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » zo 03 jul 2011, 16:40

Ziet er netjes uit tessa!

Dat is balen dat het bij vera langer duurt. Bo voelt zich weer helemaal het mannetje!
Hopelijk mag het verband er morgen af en kan er woensdag bij hem wel een ijzer onder...
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Keandra

Bericht door Keandra » zo 03 jul 2011, 16:47

heel netjes Tessa

moest ik dat nu ook nog zo kunnen :=

ik had vorige week op een opendeur even een dressuurproefje meegereden he
hier is een foto van toen (staat wel reclame op maar he)

Afbeelding

paardje is de 20 gepasseerd en rijdt vooral bij beginners, ben een beetje de enige 'gevorderde' die erop kruipt
was toen 4des, en was daar heel tevreden mee
Bram

Bericht door Bram » zo 03 jul 2011, 21:20

Knappe Beer!! Mooie foto!

Fijn dat je er weer bent Sterre, heel vervelend hoop dat je snel herstelt!

Fijn dat het met BO ook weer beter gaat!

Arme Vera, ook snel weer beter worden!

Hele mooie foto Tessa, stijlvol in kleur!

Mooie actiefoto Sofie!

Bij Bram is het abces vandaag gelukkig doorgebroken!! Kunnen we ook opweg naar een goed herstel!
Bailey

Bericht door Bailey » zo 03 jul 2011, 22:52

Nou Sofie, ik dacht dat jij bang was om te rijden! En dan op zo'n groot paard vierde worden? Hup, op Gytha met jou ;)

Bernadet, ook al een hoefzweer? Is het iets met het weer ofzo? Vera ook al een hoefzweer en bij ons op stal ook al twee paarden...

Dankjullie Kris en Tessa! Gaat goed hoor, het suffe is dat paardrijden juist één van de dingen die wel heel goed gaan.

Fijn Herma dat jou kereltje ook naar verbetering toewerkt.

Bailey is vandaag voor het eerst geschoren, omdat hij veel moeite heeft met het afvoeren van de warmte. En gezien de afstanden die we rijden is dat voor hem niet prettig, dus vandaar de scheermachine.
Voorzichtig begonnen, we wisten niet hoe hij zou reageren, maar meneer vond het juist heerlijk! Hij ging er helemaal voor staan, maf peerd :))

foto voor:
Afbeelding

tijdens, hij kijkt wat sullig maar stond echt bijna te slapen
Afbeelding

en na, oortjes ook rechtgeschoren in een pennyogenblik, het staat wel chique!
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 04 jul 2011, 05:16

Blote Bailey! Knap en lekker voor hem zeg! Nu moet je wel starten in KWB! ;)

Sofie, wat een groooooot paard!

Beer heeft al een zwelling aan zijn hoofd, precies waar het hoofdstel zit dus nog steeds niet gereden..hoop vanmiddag even..donderdag voor het laatst gereden..afkickverschijnselen!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 04 jul 2011, 10:20

Bernadette gelukkig dat het weer goed gaat met Bo, wij moeten nog even afwachten wanneer het ijzer er weer onder kan

Zo Sophie en jij durft niet op een fjord? Meid kom van die reus af en spring op een fjord joh, ik zou het je niet nadoen op zo'n kolos :=

Herma super dat bij Bram het herstel ingezet is

Sterre mijn hoefsmid zei dat het momenteel schering en inslag is met de hoefzweren, schijnt aan de overgangen van het weer te liggen. En wat is Bailey knap zo geschoren

Kristel ik weet wat je voelt, ik heb al ruim 3 weken niet kunnen rijden, eerst was het weer te slecht en had ik dus natte paarden staan en toen kwam bij Vera die hoefzweer. Ik hoop dat de zwelling bij Beer snel wegtrekt

Nou ik zit thuis, in ieder geval deze week. Ben gisteravond compleet ingestort, het verhaal erachter is vrij lang en daar ga ik jullie dus niet mee vervelen. Ik ben vanmorgen bij de dokter geweest en die heeft mij totale rust voorgeschreven, ik krijg niets rustgevends van hem omdat hij wil dat het eruit komt. Ik moet wel een afspraak maken bij maatschappelijk werk om te praten. Ik mag alleen maar dingen doen die ik leuk vind, alleen dat gaat wel een beetje tegen mijn principes in hoor. Terwijl ik had moeten werken, zou ik dan bv. naar de knollies gaan, dan voel ik me zo'n spijbelaar :o

kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 04 jul 2011, 10:27

Clau, heftig maar luister alsjeblieft naar de arts.. Dus, lekker naar de knollies en een boek lezen en een beetje keutelen.. Sterkte!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 04 jul 2011, 10:35

thnx, ik luister ook naar hem hoor, maar het voelt zo spijbelachtig. Op dit moment zit ik alleen maar te janken, te janken en nog eens te janken. Doe dit al vanaf gisteravond, werd zelfs vannacht wakker omdat ik in mijn slaap lag te huilen |(

kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 04 jul 2011, 10:36

Ah getsie..wat naar zeg..nou, vanmiddag maar even keutelen bij de paardjes en lekker wat sint-jans kruidenthee drinken..
Keandra

Bericht door Keandra » ma 04 jul 2011, 18:21

ik durf op zo'n kolos (hij is maar 173cm groot hoor 8-) ) omdat hij veel trager loopt dan Githa
Githa is een crosspony in mijn ogen, enkel crossen en tempo maken, en daar ben ik juist tegen
ik zal pas met een fjord rijden als ik weet dat die er niet met mij vandoor gaat in een verdomd snelle draf of galop (en dat doet Githa, soms bit oppakken en klem zetten en dan gaan met die banaan), dan krijg je iemand die heel grote schrik heeft
(heb na een flinke galop in Tunesië 10 jaar terug een zware valpartij voor gehad (met koprol en paard dat op me lag) en enkel brandwonden van het zand aan over gehouden. Maar sindsdien heb ik heel grote schrik in galop, zeker als het snel gaat, mss iets onderbewusts od zo)
Elvina

Bericht door Elvina » ma 04 jul 2011, 18:54

Toch knap dan op zo'n groot paard!

Knappe Bailey :+:

Lekker rustig aan doen Claudia! :(:)

Wat een hoop paarden in de lappenmand! Bo, Beer, Bram.. Hopelijk gaat het met allemaal snel weer beter!

Ik heb Beauty vandaag gepest _/-o_ :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bram

Bericht door Bram » ma 04 jul 2011, 20:15

Stoere Bailey, wat zal hij het fijn vinden nu!

Wees voorzichtig Claudia, en ga zeker doen waar je zin in hebt en trek je van de buitenwereld even helemaal niets aan,
jij moet weer beter worden!! Sterkte.

Beauty doet zijn/haar naam eer aan!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 04 jul 2011, 20:44

Bram schreef:Wees voorzichtig Claudia, en ga zeker doen waar je zin in hebt en trek je van de buitenwereld even helemaal niets aan,
jij moet weer beter worden!! Sterkte.
ja het is alleen zo jammer dat er dan mensen zijn waar je het net 5 minuten daarvoor hebt verteld en die je daarna net zo hard een mes in je rug steken ;(

kristelhans

Bericht door kristelhans » di 05 jul 2011, 07:22

Zoek je Zen, Clau, niet druk proberen te maken om dat soort dingen..negatieve energie.. zoek de positieve mensen en dingen op..kost minder energie dan je krachten verspillen aan negativiteit! Je bent welkom om eens een dagje naar Hoonhorst te komen hoor, lekker naar het rustige Oosten van het land!
Plaats reactie