! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Bericht door Keandra » za 25 jun 2011, 19:31

ja bernadet, het poesje lag aan de zijkant van de straat (veldbaantje, maar dan nog) en was nog een jong ding (maand of 4 oud)
heel jammer |(
Leslie heeft er enkele traantjes voor gelaten

leuk he zo'n 'vuilblak'
zo noem ik die van ons altijd als ze gerold hebben en onder de modder en stof hangen ipv brunblak worden het dan vuilblakken
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » za 25 jun 2011, 19:35

Aaah zielig poesje!

Ja heel gezellige zn viezerik :)!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » zo 26 jun 2011, 11:45

Vandaag weer westrijd gereden... 184 en 185, nu B+5 :)!

(jury had wel duidelijk voorkeur voor grote paarden met veel front) Ben weer super trots op me fjordenvriendje..
Anouska

Bericht door Anouska » zo 26 jun 2011, 19:17

Arme Bram :(:).

Zo heb ik vorige week ook een aangereden kat van straat gehaald, helaas waren de laatste bewegingen stuipen. Ook een vrij jong ding volgens mij. Zal de details besparen, maar beestje is "gelukkig" dood Sofie.

Gefeliciteerd Bernadet!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » ma 27 jun 2011, 08:15

gisteren was het opendeur op een kleine ruiterstal waar ik 2 keer in de maand met een vriendin les volg

was een kleine dressuurwedstrijd bij voor volwassenen, proef 1 zonder galop en proef 2 met galop (proefje vergelijkbaar met B niveau)
was gedeeld 3e (voor de rangschikking 4e) en heb een halstersetje gewonnen :+
had 139/210, vond het bijlange niet slecht, gezien dat ik nog maar 2 maand terug rij (op lespaardje) en dan dat ik nog maar de 2e keer een proefje gereden heb

was wel heel leuk
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 27 jun 2011, 10:41

Wat goed Sofie!!! Gefeliciteerd.. Leuk dat het rijden zo lekker gaat..heel anders dan een tijdje geleden he? Geniet ervan!
Bram

Bericht door Bram » ma 27 jun 2011, 17:32

SUPER!! Bernadet en Sofie fijn dat het zo lekker gaat.
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » di 28 jun 2011, 13:18

Dank u!

Hoe is het nu met bram?
Bram

Bericht door Bram » di 28 jun 2011, 20:33

@Bernadet; met Bram gaat het nog niet zo geweldig helaas..vanaf Vrijdag steeds 40.2 tot 40.7 koorts hij krijgt nu quadrisol en heeft een koortsverlagende injectie gehad.
Het abces wil nog niet doorbreken DA zegt dat dan de koorts afzakt. Hij staat nu zo zielig alleen in de wei te kijken en ik zie er erg tegenop dat hij straks een grote open wond heeft.
Ben nu aan het smeren met zwarte zalf. Hoop maar dat het snel gaat allemaal!! dank je voor je belangstelling.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 29 jun 2011, 06:05

arme Bram. Kan de DA dan niet het abces alvst doorprikken? Ik weet niet hoor, geen verstand van. Lijkt me wel zo fijn, is de bult weg, rotzooi weg en dan weer verder. Paard ziek is niet tof.

Maar dat doen ze bij mensen toch ook?
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 29 jun 2011, 07:29

Beer heeft ook droes gehad, je zal zien, als het abces geknapt is, zijn vrijwel direct alle klachten voorbij.. Daarna knappen ze echt heel snel op! Ik had de plekken bij Beer alvast geschoren/geknipt zodat er zo weinig mogelijk haar in de wond zou komen..het stinkt wel echt heeeeel erg als het door is..pure etter!

Nog even volhouden, komt goed! :sorry:
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 29 jun 2011, 10:32

Heel vervelend dat Bram droes heeft een nare ziekte. Staat hij nu echt in zijn uppie? Dat helpt zijn ziek zijn natuurlijk ook niet, als je eenzaam en alleen bent. Is er niet een paard dat zeker weten al droes heeft gehad dat bij hem mag staan?
Droes is een ziekte waar paarden een flinke knauw van krijgen als ze het goed te pakken hebben, en al sinds vrijdag boven de 40 graden klinkt niet fijn. Neem meer dan ruimschoots de tijd nadat hij beter is om hem te laten aansterken. Er kan, afhankelijk van hoe ziek hij is geweest, maar zomaar een jaar over heen gaan voor je hem weer op oude sterkte hebt. Als je hem de tijd om goed aan te sterken niet geeft dan blijven ze altijd zwakker. (Weet ik helaas van meerdere gevallen.)
Mag jij nu wel bij hem komen als je direct na Bram naar huis gaat en geen andere paarden meer aanhaalt, door de andere weides/stallen loopt|?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 29 jun 2011, 17:40

Klinkt als een zielige bram! Nou hopelijk knapt hij snel op en heeft hij geen blijvende schade opgelopen!

Beterschap!
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 29 jun 2011, 17:47

Ik heb vandaag weer eens gesprongen met Beer...alles is te laag voor hem..pas als het rond een halve meter komt gaan die benen wat omhoog..ga het springen opbouwen en weer wat parcoursjes springen.. Beer trekt wel lekker aan op een hindernis, in galop gaat het super maar in draf is het net een hobbelpaard met een handicap..haha, gek peerd!
Bram

Bericht door Bram » wo 29 jun 2011, 20:29

Het gaat gelukkig nu wat beter met Bram!!Vanavond voor het eerst 38.0 gr.
Het abces groeit nu flink, ga vanaf morgen smeren met laurierzalf wordt de huid lekker zacht zegt staleigenaar en dan zal hij overmorgen door moeten zoniet dan ga ik idd met
DA overleggen of het ingesneden kan worden.
Bram zijn weidegenootje staat aan de overkant van de weg ze kunnen elkaar net zien, ik vindt het ook erg vervelend dat hij alleen staat, maar staleigenaar wil er absoluut geen andere paarden bij in de buurt hebben, hij wil geen enkel risico lopen op besmetting, als ik bij Bram ben geweest(in stofjas en handschoenen)moet ik verder mezelf en alles wat ik gebruikt heb(thermometer,pot zalf,schoenen)alles moet ontsmet worden. Het is een heel gedoe hoop idd als het doorgebroken is dat het snel opknapt voor hem, en ik zal heel rustig alles weer opbouwen!
Bedankt voor alle tips het is heel fijn dat velen van jullie zo meedenken, dan hoor ik ook van anderen hoe die ermee zijn omgegaan dan alleen verhalen van stal. THANKS.
Keandra

Bericht door Keandra » do 30 jun 2011, 07:08

pff heb de hele week nog tot zaterdag de late shift
het enige dat ik met de paarden kan doen is eten geven (verder heb ik continu babysit dienst, kan ik Dylan niet zomaar op de weide zetten en weide uitmesten)

wou dat het zondag was, maantjes knippen :roll:
Bram

Bericht door Bram » do 30 jun 2011, 14:23

HA HA Beer wordt ook al een mooi allround paard in de sport!!! Leuk hoor

Manen worden vast mooi Zondag Sofie, kan niet anders als je er zo naar uit ziet!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 01 jul 2011, 21:47

meiden sorry dat ik zo weinig schrijf hier, ik zit hier weer eens in een rollercoaster en heb gewoon weinig tot geen tijd om hier bij te lezen :o

Met Exel gaat het hartstikke goed, behalve dan dat ie van maandag op dinsdagnacht op stal voor opschudding heeft gezorgd. Meneer was dus aan de wandel gegaan en om half 3 was er iemand langs gereden en liep meneer langs de weg te grazen := Gelukkig is die meneer gestopt en heeft met een sleepkabel een soort halster gemaakt en heeft hem gepakt. En daarop de politie gebeld, die dus toen bij stal aan zijn gaan bellen. Hij heeft er gelukkig niks aan overgehouden, maar ben me wel te pletter geschrokken. Dinsdag bleek dat er een breuk in 1 van de stroomlijnen zat en dat het deel waar die van mij staan zonder stroom was en tja Exel gaat dan op ontdekkingsreis -:(- Gelukkig was ik dinsdag vrij, dus heb ik een paar uur doorgebracht in de wei met het controleren van de draad en het herstellen ervan.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 02 jul 2011, 19:11

Beer is leuk! Stoertje.

Afbeelding
Bailey

Bericht door Bailey » za 02 jul 2011, 22:14

Hier eindelijk ook weer een berichtje van mij. Ging even niet zo goed, heb twee weken terug een ongelukje gehad met de stroomvoorziening...
Was flink heftig, maar is (gelukkig) wel goed afgelopen. Heb wel veel last van spieren en oude blessures. Ik loop nu nog lichtelijk mank en computeren kon echt niet, maar inmiddels gaat het wat beter en kan het weer als ik voorzichtig doe. Fijn, want er moet ook gewerkt worden tenslotte om geld te verdienen ;)

Toffe foto Kris! Ik houd van dat soort filters, fijne nostalgie :D

gelukkig dat het beter gaat met Bram! Heel veel beterschap voor hem, naar om je paardje zo ziek te zien.

Clau, hoe gaat het met Vera en haar hoefzweer nu?
Plaats reactie