kvit.

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: kvit.

Bericht door Keandra » za 25 jun 2011, 09:26

die Fia is echt wel mooi geworden :~

denk voor een liefhebber, zonder fok en stamboek aangelegenheden ambities, zou dit wel een mooie koop kunnen worden
zo'n kleurtje zie je niet vaak en dan nog eens met een fjordenmodel

witte fjorden zijn altijd leuk (zie ons Jalenka, is ook een leuk wit dametje)
colunder

Bericht door colunder » za 25 jun 2011, 09:59

Als ik de volwassen versie zie vind ik het toch wel mooi.
Wel of geen papier zou me dan weer niks interesseren.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 25 jun 2011, 12:22

ZOWWWWW, die Fia.......wat sprookjesachtig. Het lijkt wel of ze licht geeft. Prachtig dier!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
rowenna

Bericht door rowenna » za 25 jun 2011, 14:56

Nathalie schreef:Megan, wat goed gevonden die volwassen foto's....en JA nog steeds prachtig als volwassen exemplaar! Rowenna als ik jou was, wist ik het wel (het is dat ik niets met merries heb, maar anders had ik Edgar z'n hoofd helemaal gek gezeurd :P)

Theoretisch...als je nu met deze merrie zou fokken...hoe zou dat dan zitten..wat brengt zij dan zelf als kleurgen mee?

edit: wat een geweldige slee heeft die mevrouw op de foto trouwens!
Gelukkig hoef ik niet veel te zeuren, Harold is makkelijk, is mijn hobby en ik moet het zelf weten.
En ja vind het ook prachtig.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
rowenna

Bericht door rowenna » za 25 jun 2011, 14:59

Rehtse schreef:
rowenna schreef:Rehtse, Ja dat ik zelf met dat veulen bezig ben.Ga ze morgen bellen.Heb al contact gehad via mail.
Ze vraagt 650 voor het veulen en 1500 voor de moeder.Maar de moeder is erg mager.en pas drie jaar dus al met twee jaar gedekt.Veulen is dus kvit en komt daarom ook niet in het stamboek.
Oke naja suc6 dan maar denk ik... :+ .
Ge zag ze als eerst O:) ?
Maarja ben wel heel erg benieuwd en ben ook echt HELEMAAL LIJP van wit B-)
Maar ik denk toch dat ik dan ooit voor een hele lichte gra ga met goed papier''
Want heel eerlijk voor de fok ist nix zie ik al :#
Liefss....
Persoonlijk zou ik er inderdaad niet fokken nee.
Lichte gra is ook mooi, maar zal je op de hoogte houden als ik het niet doe, en je kunt altijd bellen natuurlijk, als jij haar ook mooi vind.
Is de mams anders niks voor jouw?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
foss

Bericht door foss » za 25 jun 2011, 15:05

Ga je kijken want dan ben je om hor. :))
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
rowenna

Bericht door rowenna » za 25 jun 2011, 15:46

Ja ga kijken, woensdag middag.
Heb haar net gebeld, een heel verhaal.
Waarom een uls op een uls zetten.
en waarom een twee jarige al dekken.
De merrie is vorig jaar ontsnapt uit de wei en bij de hengst terecht gekomen en aan gezien hun voornamelijk ulsen hebben dus bij een uls hengst.
Die vader is inderdaad een zoon van Alm en is geen goed gekeurde hengst, ze heeft die hengst late ruinen en verkocht weet ook wel om welk paard het gaat vond het wel een leuk ding.
Moeder is inderdaad erg mager en staat nu ook met veulen op stal en word flink bij gevoerd.
Veulen is inmiddels gechipt en paspoort onderweg.
De dierenarts heeft haar gechipt en vond het een gezond sterk veulen, als ik wilde kon ik het telnr van de dierenarts krijgen om te vragen wat hij van het veulen vond, maar dat kan ik altijd nog doen.

Fimke [zo heet ze], is erg aanhankelijk en ook erg ondernemend, ze hebben ook getest of ze eventueel doof is.
Toen ze een dag oud was lag ze te slapen en toen hebben ze een compressor aan gezet, waarop Fimke meteen overeind vloog, dus missie geslaagd.
Ben erg benieuwd hoor hoe ze er in het echt uitziet.

Weet nog niet wat ik met James doe, maar kan daar nog een paar maanden over na denken, misschien dat ik hem toch bij uud in de stal houd, maar moet hem dan wel laten castreren, voor er straks witte jamesjes rond lopen hihi. :+

Hou jullie op de hoogte hoor hoe het geweest is woensdag,en zal kijken of ik foto's kan maken.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

kristelhans

Bericht door kristelhans » za 25 jun 2011, 16:00

Oooh Rowenna, wat spannend! Klinkt als een betrouwbaar adresje.. ben heel benieuwd maar volgens mij heb je je keuze al gemaakt..
rowenna

Bericht door rowenna » za 25 jun 2011, 16:03

Ja Kris stiekum wel, maar ga me nog maar niet te lekker zitten maken, want dan slaap ik het hele weekend niet hihi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 25 jun 2011, 16:14

Een tweejarige dekken gebeurt hier ook wel...:j Pauliena was ook twee en die is ondertussen menig veulen verder en nog steeds geen cent minder :D (enkel zonder veulen voelt ze zichzelf zielig)...weet ook nog dat Trudy vorig jaar gebeld heeft of het wel kon, dié tweejarige onder de hengst O:)

Veel plezier alvast met kijken!
Geluk is de vrucht van intens werk
Megan

Bericht door Megan » za 25 jun 2011, 20:12

Rowenna, wat spannend! Hou ons op de hoogte!

Ook apart dat ze daar bijna allemaal Ulsblakke paarden hebben. Dat vind ik een prachtig kleurtje.

hmm, een tweejarige dekken, is het dan niet zo dat zo'n merrie achterblijft in de groei? Zo'n veulen vergt natuurlijk veel energie .
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Charret

Bericht door Charret » za 25 jun 2011, 21:48

Heel spannend Rowenna. Ik hoop voor je dat het wat wordt :)) Vorige kijkers waren dus niet om?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
rowenna

Bericht door rowenna » za 25 jun 2011, 22:20

Nee, gelukkig niet, maar die kijker was karin, foss hier op fw ze had me al een pb gestuurd, wel leuk dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten, ja duhhh een spier wit veulen met blauwe ogen natuurlijk. :D
Laatst gewijzigd door rowenna op za 25 jun 2011, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

rowenna

Bericht door rowenna » za 25 jun 2011, 22:21

Megan schreef:Rowenna, wat spannend! Hou ons op de hoogte!

Ook apart dat ze daar bijna allemaal Ulsblakke paarden hebben. Dat vind ik een prachtig kleurtje.

hmm, een tweejarige dekken, is het dan niet zo dat zo'n merrie achterblijft in de groei? Zo'n veulen vergt natuurlijk veel energie .
Ze hebben ook brunblakke, maar ze is toch wel grote liefhebber van uls.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

foss

Bericht door foss » zo 26 jun 2011, 05:52

Ze is echt apart ze heeft mooie blauwe ogen niet van die felle ogen net als bij een albino konijn dus ik vind het erg mooi.
De bouw ziet er allemaal goed uit, wel raar 4 witte hoefjes.

Het is net of het veulen niet bij de moeder hoort omdat het kwa kleur totaal anders is.

Ben heel benieuwd wat je gaat doen Rowenna je heb zeker iets aparts en je moet van de kleur houden.
Ik sprak gisteren iemand die er vroeger een had gezien ze zei o geweldig dat is zo'n mooie kleur.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 26 jun 2011, 07:12

Megan schreef:hmm, een tweejarige dekken, is het dan niet zo dat zo'n merrie achterblijft in de groei? Zo'n veulen vergt natuurlijk veel energie .
Mits je ze de goede voeding, naar behoefte, biedt :n...dan merk je er eigenlijk niet zó heel veel van.
We zouden het hier vorig jaar eens toetsen met vier merries, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan (het aantal was ingekort door verkoop 8)7 )
Geluk is de vrucht van intens werk
foss

Bericht door foss » zo 26 jun 2011, 07:26

In de natuur gebeurd het natuurlijk ook, en ja als de merrie al goed is uitgegroeit moet het best kunnen, maar een merrie die te schraal is blijft dan vaak te schraal en dan duurd het best wel lang eer ze mooi uitgegroeit zijn.
Ach ik vind 3 een mooiere leeftijd 2 vind ik het nog veulens kwa geest.
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 26 jun 2011, 10:53

ooh wat spannend, ik ben benieuwd Rowenna..maar ik heb ook het idee dat je eigenlijk al 'om' bent :P :P :P....hahaha...dat wordt een lange 'wacht' ;)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
rowenna

Bericht door rowenna » zo 26 jun 2011, 13:43

Nathalie schreef:ooh wat spannend, ik ben benieuwd Rowenna..maar ik heb ook het idee dat je eigenlijk al 'om' bent :P :P :P....hahaha...dat wordt een lange 'wacht' ;)
Ja ben ook bang dat ik al om ben haha, maar niet te vroeg juichen, Karin vind haar mooi, maar misschien ik toch niet[kom ik geloofwaardig over, nee he!! :D ]
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

foss

Bericht door foss » zo 26 jun 2011, 13:47

Je bent echt veliefd alleen al op het karakter het is een grote knuffel beer.
Plaats reactie