Alinde gedood door de bliksem
Re: Alinde gedood door de bliksem
Brr.. dik kippenvel wat een verschrikkelijke nachtmerrie.
Fijn dat Hjala ondanks alle narigheid het zo goed oppakt. Heel veel sterkte komende tijd.
Fijn dat Hjala ondanks alle narigheid het zo goed oppakt. Heel veel sterkte komende tijd.
Tjico en ik zijn M2- Fjordsport!!!
wat een vreselijk nieuws
heel veel sterkte
heel veel sterkte
Save a Horse,Ride a Cowboy
Filou x Salento= Kai
Filou x Salento= Kai
- ukoldaatje
Ik heb de filmpjes in je andere topic bekeken, die kleine dame gaat er wel komen hoor!!
Wat een lekker grote meid is ze al!
Jullie gaan elkaar hier doorheen slepen..
Als ze lekker blijft eten, gaat het helemaal goed komen, en ik weet bijna zeker dat dat zo is.
Het blijft in mijn hoofd spoken, kan je nagaan hoe jij je moet voelen.
(moet wel zeggen dat ik buienradar nu vaker check ivm onweer, heb gezien dat er vanacht wat rode gebieden over ons trekken, ik zet ze dan in de uitloop..niet op de open wei met die mega hoge bomen er naast)
Wat een lekker grote meid is ze al!
Jullie gaan elkaar hier doorheen slepen..
Als ze lekker blijft eten, gaat het helemaal goed komen, en ik weet bijna zeker dat dat zo is.
Het blijft in mijn hoofd spoken, kan je nagaan hoe jij je moet voelen.
(moet wel zeggen dat ik buienradar nu vaker check ivm onweer, heb gezien dat er vanacht wat rode gebieden over ons trekken, ik zet ze dan in de uitloop..niet op de open wei met die mega hoge bomen er naast)
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
- Ilonka
Tja het kan ook anders, want wij hadden de pony's buiten staan toen de bliksem in een boom in sloeg die op de stallen terrecht kwam en het dak inzakte. Dus wij waren heel blij dat ze buiten stonden...Carolinef schreef:damn wat een nachtmerrie, ik haal mijn paarden met onweer ook altijd binenn omdat ik bang ben voor dit soort dingen, hoeweil elke andere pensionhouder en boer ze wel buiten laat staan, ergens vind ik mijn reactie dan overdreven, om ze toch binenn te zetten want tsja, hoe groot is de kans nou................nouja helaas dus groot zat gezien jullie vreselijke gebeurtenis, heel, heel veel sterkte xxxx
Fijn te horen dat het zo goed gaat met Hjala. Heel veel sterkte Lisa en ik hoop dat je kracht put uit dat leuke veulentje!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Jeetje ik lees het nu pas. Wat afschuwelijk Lisa...andere woorden kan ik er niet voor vinden. Heel veel sterkte en fijn om te lezen dat het met Hjala goed gaat. 

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Precies Ilonka dat vind ik ook, het kan bij beide gebeuren, tenzij je stal beschikt over goed bliksemafleiders etc maar welke stal heeft dat?
Ik laat ze ook altijd maar lopen, heb dan nog zoiets van ze kijken zelf ook wel uit.
Het blijft altijd een gok waar je ze laat met dit soort weer.
Wat doet Hjala het goed op die filmpjes zeg! Echt heel fijn voor je, ik hoop dat ze voorspoeidig opgroeid en dat het helemaal goed blijft gaan met haar.
Ik laat ze ook altijd maar lopen, heb dan nog zoiets van ze kijken zelf ook wel uit.
Wat doet Hjala het goed op die filmpjes zeg! Echt heel fijn voor je, ik hoop dat ze voorspoeidig opgroeid en dat het helemaal goed blijft gaan met haar.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
- ukoldaatje
Hihi de mijne..lientje schreef:Precies Ilonka dat vind ik ook, het kan bij beide gebeuren, tenzij je stal beschikt over goed bliksemafleiders etc maar welke stal heeft dat?
Nee hoor, mijn stalletjes staan in de tuin bij mijn ouders, dat huis heeft een bliksemafleider.
Er staan bij de stalletjes geen hoge bomen. De stalletjes zijn buitenboxen dus erg laag. Het huis is veel hoger.
De weien liggen open en bloot aan de andere kant van het huis. Naast die weien staan bomen van een meter of.....8 a 9 hoog. Als daar de bliksem inslaat en op de wei valt, heb ik kans op blikseminslag in de paarden of dat de bomen op de paarden vallen.
Je moet het gewoon even per situatie bekijken inderdaad. Bij de een is de wei veilig dan de stal.
Dus je kan nooit zeggen wat beter is, gewoon per situaties bekijken.
Komt bij mij ook nog bij als de bliksem in de omheining slaat en ze staan ertegen (schapegaas) zijn ze ook de pineut. De omheining in mijn paddock is van hout.
In ons geval is de uitloop veiliger.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Hoi Lisa,
lees je afschuwelijke berichtje nu pas omdat ik aan de andere kant van de wereld zit.. Kan me goed voorstellen hoe verdrietig je nu moet zijn
. Wat een ramp, zo ineens je oogappel kwijt.. Hoop dat Hjala je heel veel kracht kan geven en dat ze gauw een pleegmama vindt. Nogmaals sterkte
.
lees je afschuwelijke berichtje nu pas omdat ik aan de andere kant van de wereld zit.. Kan me goed voorstellen hoe verdrietig je nu moet zijn

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Wat een verschrikkelijk nieuws.
Ook is lees het nu pas, wat afschuwelijk.
Heel erg veel sterkte!!
Ook is lees het nu pas, wat afschuwelijk.
Heel erg veel sterkte!!

Ohhhh nee, Lisa, jou Alinde...
Heel veel sterkte.
Mirjam
Heel veel sterkte.
Mirjam
og jeetje wat vreselijk....
Ik denk dat ik me niet eens in kan denken hoe dit voor jou voelt...
Wat praat je er sterk over! Ik vind het knap hoe je direct gewoon verder gaat, met haar veulen en hoe nu verder!
Sterkte met het verlies, dat zal heus nog moeilijk worden maar ook gelukkig dat je een mooie kleine meid hebt die hopelijk veel op mams gaat lijken!
Ik denk dat ik me niet eens in kan denken hoe dit voor jou voelt...
Wat praat je er sterk over! Ik vind het knap hoe je direct gewoon verder gaat, met haar veulen en hoe nu verder!
Sterkte met het verlies, dat zal heus nog moeilijk worden maar ook gelukkig dat je een mooie kleine meid hebt die hopelijk veel op mams gaat lijken!
Olijke tweeling: Ytje & Yaël 

Ik kreeg gewoon koude rillingen bij het lezen hiervan...wat een ontzettend naar bericht
Heel veel sterkte de komende tijd

Heel veel sterkte de komende tijd

...You can't know me in the way I do...
Officieel benoemd tot OpperKneus van FW 

De weilanden bij on zijn omringd door hoogspanningsmasten.lientje schreef:Precies Ilonka dat vind ik ook, het kan bij beide gebeuren, tenzij je stal beschikt over goed bliksemafleiders etc maar welke stal heeft dat?
Toch is er 3/4 jaar geleden bij ons op stal ook bliksem ingeslagen in een paard.

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dat weet ik nog Kel, dat verhaal heb je toen verteld hier, was het niet het laatste paard wat jullie nog binnen moesten halen?Kelly schreef:De weilanden bij on zijn omringd door hoogspanningsmasten.lientje schreef:Precies Ilonka dat vind ik ook, het kan bij beide gebeuren, tenzij je stal beschikt over goed bliksemafleiders etc maar welke stal heeft dat?
Toch is er 3/4 jaar geleden bij ons op stal ook bliksem ingeslagen in een paard.
Helaas bij onweer kan je niks doen dan afwachten, waar de bliksem kan inslaan kan een paard ook geen rekening mee
houden door voorzichtig te zijn.
Lisa, fijn dat Hjala het goed doet, hoop dat ze voor wat afleiding kan zorgen, het is nu je kostbaarste bezit, kind
van Alinde, teminste zo ervaar ik het wel bij Dakoot.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
van Janine en Peter het trieste nieuws begrepen dat je afscheid hebt moeten nemen van je trouwe viervoeter Alinde. Wat mag haar veulen een wonder heten dat zij het overleefde. Zij is daar voor jou om door te gaan.
ik wens je veel sterkte meis met het grote gemis van Alinde
ik wens je veel sterkte meis met het grote gemis van Alinde
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =2&t=22022Dreeke schreef:Dat weet ik nog Kel, dat verhaal heb je toen verteld hier, was het niet het laatste paard wat jullie nog binnen moesten halen?Kelly schreef:De weilanden bij on zijn omringd door hoogspanningsmasten.

Dit is echt verschrikkelijk nieuws!! Lieve Lisa, alsnog heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies
Ik hoop dat je veel troost van Hjala mag ondervinden.

Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Vreselijk als zoiets je overkomt; weet niet wat ik moet zeggen eigenlijk.
Vind jou dapper dat je Hjala zo geweldig opvangt. Je moet wel, dat weet ik wel, en het is ook goed voor de afleiding, maar mèn wat had je je dit toch anders voorgesteld. Sterkte Lisa!
Vind jou dapper dat je Hjala zo geweldig opvangt. Je moet wel, dat weet ik wel, en het is ook goed voor de afleiding, maar mèn wat had je je dit toch anders voorgesteld. Sterkte Lisa!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Jeetje wat vreselijk! Heel veel sterkte Lisa. Ik hoop dat je steun hebt aan Hjala!
Wegens omstandigheden ook even dagje thuis dus kan ook even reageren. Was door Joyce dezelfde ochtend gebeld met dit afschuwelijke nieuws, zakte echt even door de grond voor mn tentje. Niet Alinde, niet Lisa ...... zo woest uit het leven gerukt op het moment dat het geluk eigenlijk nog moet beginnen.
Lieve Lisa, heel veel sterkte en geniet extra van je kleine frummel Hjala. Dikke knuffel van ons!
Lieve Lisa, heel veel sterkte en geniet extra van je kleine frummel Hjala. Dikke knuffel van ons!