Alinde gedood door de bliksem

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Marcha

Re: Alinde gedood door de bliksem

Bericht door Marcha » za 18 jun 2011, 06:39

Wat afschuwijk voor je Lisa...wat een pracht paard!! Erg van geschrokken ............Heel veel sterkte met het verlies van je liefste vriendin!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 18 jun 2011, 06:48

is het wel een beetje te doen op stal lisa, omdat je daar weg zou...
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Yvonne6

Bericht door Yvonne6 » za 18 jun 2011, 06:55

Wat verschrikkelijk,heel veel sterkte!
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » za 18 jun 2011, 06:58

Ik ben hier helemaal stil van, zit met tranen in mijn ogen. Fijn om te lezen dat Hjala het naar omstandigheden goed doet. Heel veel sterkte meis, dikke knuffel.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » za 18 jun 2011, 06:59

Sterkte meid!
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 18 jun 2011, 07:24

OMG lees dit verhaal echt veel ongeloof, wat erg zeg om je paardje zo te moeten verliezen |(
Ik wil je héél veel sterkte wensen met dit grote verlies en ach die mooie kleine Hjala ineens zonder mama :(:)
Geniet allebei met volle teugen van elkaar nu jou grote vriendin en Hjala haar mooie mama er niet meer is......
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 18 jun 2011, 07:35

lieve lisa... wat vreselijk ik heb er geen woorden voor. Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen. En dat van Quincy heb ik ook helemaal niet meegekregen. Wat een verdriet in 1 gezin in hele korte tijd. Lieve meid heel veel sterkte en ik hoop zo dat de kleine het ook gaat redden zonder haar mamma.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 18 jun 2011, 07:44

Heb dat nooit zó, emotrutje zijn, maar toch weet jij en de situatie het nu klaar te spelen. Je alles er vandoor, gelukkig staat (en stond) er een tweede (hopelijk) allesje nog in de wei, die de leegte iets vult.

Vind het ook heel sterk dat je toch bent gaan kijken. Ik ervaar het ook altijd heel sterk dat als de 'geest' weg is het omhulsel je eigenlijk niet zoveel meer zegt...het is het paard niet meer. Geeft ergens ook rust, vandaar dat ik het gister er ook wel even met je over had. Hi, en Heuver dacht dus wel beetje zoals ik :=...beter teveel dan te weinig eraf knippen.

De Rendac moet je niet té cru over denken. Van wat ik hier altijd gezien heb gaat dat eigenlijk heel netjes. (hier werd tenminste echt niet 'gegrepen en gesmeten', maar netjes opgepakt en neergelegd op de andere 'omhulsels')

Hopelijk vind Hjala rust en steun bij Celinde (en veulen straks). Mocht het niet lukken met voederen en/of in de wei, je weet dat Bart gezegd heeft dat ze hier altijd bij de andere moeders en veulens erbij kan en wij (spreek ik, naast mezelf en Bart, ook namens Anne en Valerie denk ik) ons ook wel willen ontfermen over de melkgift. Het is nu vooral gezelschap en steun die belangrijk is...een nieuwe 'moeder' vind je op zo'n leeftijd toch niet meer.

Sterkte Lisa en tot vanavond!
Geluk is de vrucht van intens werk
Ilona

Bericht door Ilona » za 18 jun 2011, 08:20

Ach Lisa wat een stomme verjaardag vandaag... Maar denk inderdaad ook wel goed als je vanavond fijne mensen om je heen hebt die je kunnen steunen en waar je misschien wat afleiding bij vindt.

Goed te lezen dat Hjala wat melk binnen gekregen heeft. Hopelijk zet het door zo.

Je hebt veel lieve mensen om je heen zo al in dit topic te lezen.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Leentje

Bericht door Leentje » za 18 jun 2011, 10:16

je verhaal is hartverscheurend om te lezen.
op "hartelijk gefeliciteerd" met je verjaardag zit je nu natuurlijk helemaal niet te wachten.
maar toch hoop ik dat je vandaag een beetje probeert je verjaardag te vieren, met kleine Hjalinde!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Lolly

Bericht door Lolly » za 18 jun 2011, 10:20

O wat een vreselijk rotnieuws, je bent er wel eens bang voor maar dat het jou moet gebeuren in een woord vreselijk.
Heel veel sterkte met dit plotselinge verlies.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Claudje

Bericht door Claudje » za 18 jun 2011, 11:01

Lisa, wat heb je je verhaal onwijs knap neergezet :(:) Ik vind het echt bewonderenswaardig hoe je met deze verschrikkelijke gebeurtenis om gaat!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 18 jun 2011, 11:02

Meid de tranen staan me in de ogen na het lezen van je verhaal. Maar ik wil zeggen dat ik je zo onwijs moedig vind. Wat fijn dat Hjala goed drinkt. Die kleine komt er wel en jij ook lieve Lisa... :(:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Lisa

Bericht door Lisa » za 18 jun 2011, 11:12

annabel: ik weet het niet zo goed betreft hjala. Ze moet eerst goed drinken, maar ze moet eigenlijk ook gezelschap. Als ze nou goed aan de melk is dan kan ze lekker bij Celinde in. Het liefste heb ik dat nu al, maarja in de wei is het nat en kan ze dus uit plassen drinken en uit de waterbakken. Water is straks weer goed. Nu eerst melk, want anders krijgt ze helemaal te weinig voedingsstoffen binnen. Je kan celinde er wel bij op stal zetten natuurlijk, maarja het is ook niet bedoeling dat die dan de melk op gaat drinken en voor haar moet er uiteraard wel water staan. Het is zo moeilijk... wat is nou het beste. Eerst moet ze gewoon aan die melk dat is gewoon echt belangrijk... Hopelijk poept celin gewoon deze week dr kind eruit en zit hjala goed aan de melk dan kunnen ze met zn 3en + een oudere fjordenmerrie het land op..

En ja het blijft moeilijk.. Wat is dit nou voor verjaardag en wat is dit onwerkelijk. Iedere keer als ik het opnieuw moet vertellen ben ik alweer in tranen. Mn mooie lieve meissie....
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Amber_

Bericht door Amber_ » za 18 jun 2011, 11:42

Lisa.. ik wist niet wat ik moest schrijven, ik vind het zo verschrikkelijk erg!
Ik wil je heel veel sterkte wensen!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 18 jun 2011, 11:46

ik heb zoveel bewondering voor de manier waarop je ermee omgaat meissie, ik zit hier met tranen in mijn ogen. Wat ben je dapper :(:) Nu heb je wel de zorg voor Hjala en ik hoop dat zij de pijn enigzins kan verzachten voor je, Alinde heeft je in ieder geval een heel mooi kindje nagelaten.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Lisa

Bericht door Lisa » za 18 jun 2011, 13:13

Alinde heeft me zeker een mooi kind achter gelaten, maar ik zit nu wel met heel veel onzekerheid en grote vragen wat nou de beste manier is voor hjala om hiermee om te gaan en ook hoe je er praktisch mee om moet gaan. Ze moet gewoon eerst aan de melk dat gaat nu redelijk. Maarja hoe gaan we dr weer bij Celinde krijgen en dat ze blijft drinken, maar Celinde niet. En als celinde dr eigen veulen dr is.. het is zo moeilijk allemaal
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 18 jun 2011, 13:15

Tjee.... wat een vreselijk bericht |(

Ik ben al een tijd eigenlijk alleen maar meelezer hier, maar dit raakt me diep. Wat een schok voor je en voor de kleine Hjala.
Heel veel sterkte met dit verlies! Uit je verhalen kom je over als een sterk persoon, heel knap.

Ik kan je alleen maar heel erg veel sterkte wensen de komende tijd.
yrsa-karlijn

Bericht door yrsa-karlijn » za 18 jun 2011, 13:34

Zou je eventueel niet zo'n emmer met speen voor Hjala vrij laag kunnen ophangen en als er een drinkbak met klepel in de stal hangt die voor Celinde kunnen gebruiken. Denk dat Hjala daar nog niet bij kan ?
Is eigenlijk maar een hersenspinsel, want ik weet totaal natuurlijk niet of jullie klepel drinkbakken hebben.

Hoop dat het zich allemaal oplost en dat je straks de zon weer een beetje kan zien schijnen in Hjala.
"Anyone who says onions are the only vegatables that makes you cry, has never been hit in the face with a pumpkin...."
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 18 jun 2011, 13:35

ik begrijp heel goed dat je nu met zoveel vraagtekens te maken krijgt naast je verdriet, je wil haar graag bij een ander paard, maarja dan zit je weer met de melk.

Misschien een domme vraag maar als Celinde haar veulen is geboren, zou zij het dan toelaten (en is het praktisch mogelijk) dat Hjala dan ook bij haar drinkt?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie