Vragen mbt castratie

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
ukoldaatje

Re: Vragen mbt castratie

Bericht door ukoldaatje » vr 10 jun 2011, 14:39

Okeej, heb ze net uit de onweer gehaald. Regen vind ik prima, maar met onweer hoeven ze van mij niet op een open wei te staan.

Gandhi wilde niet lopen, of dat nou kwam omdat we tegen de regen in liepen of omdat het pijn doet, ik weet t niet?

Het gaat nu wel flink opzwellen moet ik zeggen hoor. Nu schrok ik toch wel...en dat nu hij een dag op de wei heeft gelopen vanaf vanmorgen vroeg. (voor 7 uur)

Ga straks na het eten en als het niet onweert met hem lopen hier op het terrein. Om de zwelling te reduceren.

Edit:

GIsteren toen hij wakker werd, liep hij alleen in zijn achteruit en was kuilen aan het graven.
Dat ging geleidelijk over.

Nu is hij weer aan het schrapen met zijn voorbenen, wat kan dat betekenen? Pijn?
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
foss

Bericht door foss » vr 10 jun 2011, 15:24

Onze dierenarts gebruikt ook blauwe spray denk hetzelfde als voor de navelstreng bij veulens.
Elke dierenarts doet het anders heb ik ook meegemaakt maar zins de dierenarts de blauwe spray gebruikt heb ik minder last van zwelling en ontstekingen.
Ook krijgen de net ruinen een antibiotica 2x gespoten deed onze andere dierenarts ook niet.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » vr 10 jun 2011, 15:41

Gandhi kreeg ook antibiotica ingespoten inderdaad. Een flinke injectie vol.

Ze sprayden in die wond iets (dat was volgens mij geen blauwspray, of misschien ook wel, ik zat op zijn hals om evt snel wakker worden en overeind springen te vertragen) en daarna de buitenkant en omgeving vollop in de blauwspray.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Ilona

Bericht door Ilona » vr 10 jun 2011, 16:57

Zwelling hoort erbij Peet. Gewoon laten gaan voorlopig nog. Het is nog maar net 1 dag geleden ;)

Beetje schoonmaakazijn in water en dan met sponsje rond de wond helpt ook wel tegen de vliegen.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 10 jun 2011, 20:42

Je wilt inderdaad geen vliegenspray in zijn wond spuiten, kan me voorstellen dat dat niet lekker is, hihi..
Misschien een beetje op een doekje sprayen, of op je handen, en dan er omheen smeren.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 11 jun 2011, 05:19

Oke, ik ben me dus nu kapot geschrokken := := := !!

De koker en het hele gebied is gewoon 4 keer zo dik als normaal!

Bedoelden jullie dit?

Hij moet meteen de wei op nu, staat even zijn muesli te eten, dan kan hij de wei op.

Hopen dat het door het lopen dan minder gezwollen is!!

Arm paard, dit moet echt pijn doen?

Al stond meneer hartstikke ongeduldig te zijn, dus echt ziek is hij niet.
claudia

Bericht door claudia » za 11 jun 2011, 06:52

Haha :D ik had je gewaarschuwd }>

Dat is echt heel normaal, lekker de wei op en anders toch even de waterstraal erop.
(als je afspuit niet een harde straal gebruiken maar meer een sproeistand. het gaat om het koelen en niet om de harde straal. en dan echt van bovenaf naar beneden) dat vinden de meeste echt heerlijk want het verkoeld zo lekker.Coen staat gewoon heelrijk met zijn oogjes dicht op drie benen als ik aan het koelen ben.

Het zal best pijn doen maar ze moeten er echt even doorheen.

Komt wel goed, geef hem maar een extra knuffel, heeft hij wel verdiend :(:) .
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 11 jun 2011, 07:06

Hihi Clau, ik schrok me wezeloos zeg..ziet er gewoon niet uit.

Hij lijkt wel een olifantenkoker te hebben zeg..oh, dat hangt daar dik en groot te zijn := := :=

Gisteravond nog niets, of ene beetje gezwollen, maar nu....man ik werd ter plekke onpasselijk. Dacht dat het wel heel veel pijn zou moeten doen.

Ga m vandaag even strak in de gaten houden, (right, alsof ik dat nooit doe :+ )en desnoods spoelen om de pijn te verlichten. Arm peerdje..

Nou vind ie de waterslang echt niet leuk, dus das een ander dingetje zeg maar.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » za 11 jun 2011, 07:10

bij Flynn was het toen ook heel dik. bijna net of er een voetbal onder hing. Is toen ook weer goed gekomen.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
claudia

Bericht door claudia » za 11 jun 2011, 07:12

ukoldaatje schreef:Nou vind ie de waterslang echt niet leuk, dus das een ander dingetje zeg maar.
Dat gaat hij nu spontaan heerlijk vinden :))

Er lopen bij jou geen merrie's toch? Want waar je mee op moet passen is dat hij nu niet "opgewonden"moet raken. Op het moment dat ze met zo'n dikke koker uitschachten kan het namelijk zijn dat hij niet meer kan inschachten :+ (omdat alles zo gezwollen is) maar bij jaarlingen gebeurt dat niet vaak (bij Coen moest ik daar dus wel heel goed op letten, die schacht heel makkelijk uit)

Lekker laten bewegen(stappen) en eevt koelen dan is hij er zo weer vanaf.
:))
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 11 jun 2011, 07:17

Hihi, nou dan gaan we hem verkoelen straks hoor!

Ja het is inderdaad net alsof er een meloen onder hangt, ziet er niet uit nee.

Ga dan ook maar telkens even wandelen met m, wat hij in de wei doet weet ik niet of het genoeg is.

Clau, maar als hij plast schacht hij toch ook uit? Maar dan is zijn piemel zeg maar niet opgezwollen, dus kan die makkelijk er terug in , toch...zeg ajb ja.. := := :D :D :+

Hahahaha zal ik hebben, kan hij straks niet terug inschachten, wat dan?

Nee ik heb alleen 2 shetters die nog echt man zijn hier rond lopen. Dus opgewonden kan hij niet worden, mits hij op die 2 heren valt, dat kan ook nog :D :P
Ilona

Bericht door Ilona » za 11 jun 2011, 07:55

Oh Peet _O-
Moet wel lachen om je 'angst' dat hij straks niet meer in kan schachten.
Wat dan? Nou, dan zwiebeld dat geval steeds tegen zijn benen aan als hij loopt :P
Zeg zulke dingen nou niet Claudia ;)
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 11 jun 2011, 08:47

:D :D :D Het wordt tijd dat ons zoontje uit CHina kan komen, dan heb ik niet zoveel tijd meer om me zorgen te maken elke minuut van de dag over Gandhi :+ :+

Heb net met m gewandeld, en poging gedaan tot koelen, ging beter dan met het geoefen van de week, maar helemaal leuk vind ie het nog niet.

Staat te trillen als een rietje en wil dan langs alle kanten wegspringen. Hij moet effe wennen.

Sjonge, kan me niet heugen dat ik zo ongerust was bij mijn andere paarden.
Op een of andere manier klikken wij zo goed Gandhi en ik, dat hij me heel diep raakt haha..

Hij is nu bezig de terror shetjes bij hem vandaan aan het jagen. Die willen spelen, hij wil dat nog niet zo uitgebreid als zij dat willen.

Maar..hij is zo wel goed in de beweging :D :Y)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 11 jun 2011, 09:14

Jouw paarden zijn niet goed voor jouw gezondheid, hihi. Meis, maak je niet zo druk, het komt allemaal wel weer goed. Dit hoort er nu gewoon even bij. Bij de meeste verse ruinen verloopt alles volgens het boekje en daar hoort nu éénmaal een tijdelijke flinke zwelling bij. Pas als het gaat zoals het bij onze Gino is gegaan mag je je echt bezorgd maken, is nu echt nog niet nodig.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 11 jun 2011, 10:15

Erg ben ik he, Anita! :+ :o

Eveline en Gandhi zijn vroegere verzorgster komen op Gandhi-visite, kunnen we meteen es proberen of wij met zijn drieen kunnen sproeien om de pijn te verlichten.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 11 jun 2011, 10:18

ukoldaatje schreef:Erg ben ik he, Anita! :+ :o
Vind je het erg als ik voluit jaaaaa zeg, hahaha. :o
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 11 jun 2011, 10:24

:D Haha nee hoor, stel eerlijkheid zeer op prijs :D
Ilona

Bericht door Ilona » za 11 jun 2011, 12:18

Liever verwend dan verwaarloosd... :P
claudia

Bericht door claudia » za 11 jun 2011, 12:25

Met plassen schachten ze maar een heel klein stukje uit, als ze echt "opgewonden"uitschachten zijn ze veel dikker en kunnen ze door de zwelling niet meer terug.

Ach, je kunt maar ergens ongerust over zijn.
Beter dit dat dat je er niet naar kijkt.

KOmt helemaal goed met jou ventje.

(moet je eens weten wat je straks met je kindje doet. ik was ook heel erg betuttelend met sven. Echt tot het vervelende toe))
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 11 jun 2011, 12:38

Ben ik ook bang voor dat ik voor ons zoontje ook zo n overbeschermde moeder zal zijn.... :=

Eveline en Eva zijn net geweest, we hebben met zijn drieen Gandhi laten wennen aan de waterstraal en inderdaad Claudia, je had weer gelijk :D :D hij ging op drie benen staan genieten van de straal water daar!
Plaats reactie