OpLatere leeftijd castreren van een reu nog nuttig?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
vosse
Contacteer:

Re: OpLatere leeftijd castreren van een reu nog nuttig?

Bericht door vosse » di 07 jun 2011, 18:13

kimmetjuh schreef:Meestal zeg ik dan foei of euh...
hij mag van mij ook pas overeind als hij zichzelf echt volledig overgeeft en ontspannen blijft liggen...
Dus elk spiertje in zijn lichaam verslapt, hij kijkt van je weg en als je hem los laat springt hij niet in één seconde overeind?
Stemcorrectie is prima. Maar is het genoeg voor hem?

Als hij ook maar 1 mopper laat horen, zou ik hem bij zijn bakken (wangen) pakken met de voorpoten van de grond tillen en met een zeer zware stem recht in zijn ogen zeggen dat je dit niet wilt.
Ook dan laat je pas los als hij van je weg kijkt en ontspant.

Succes iig.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
kimmetjuh

Bericht door kimmetjuh » di 07 jun 2011, 20:16

@ gerritje: Inderdaad een ander probleem maar ben toch blij met je voorbeeld!
We kunnen er alleen maar van opsteken!
Bedankt

@ vosse: inderdaad, op het moment dat ik hem los laat blijft hij liggen, kijkt mij niet aan ene komt op mijn commando rustig overeind! Dat toespreken kan ik ook nogeens proberen'.. In ieder geval bedankt voor je nuttige tips ene hulp.
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 08 jun 2011, 08:30

@ vosse: inderdaad, op het moment dat ik hem los laat blijft hij liggen, kijkt mij niet aan ene komt op mijn commando rustig overeind! Dat toespreken kan ik ook nogeens proberen'.. In ieder geval bedankt voor je nuttige tips ene hulp.[/quote]

Okay goed zo. Niet dat hij binnen 1 sec weer staat, want dan heeft de handeling niet echt geholpen.
Succes en hopen dat hij wat opknapt qua gedrag.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
ywan

Bericht door ywan » wo 08 jun 2011, 14:57

Moet wel een beetje lachen om de antwoorden hier :+
ik ben het daar zo niet mee eens!!Let wel we hebben het hier over een husky,niet over een slaafse herder (en dat bedoel ik niet hammerysk)Het is zo achterhaald om een hond op zijn rug te gooien en een huskyreu profoseren door in zijn ogen te gaan staren als de verhoudingen niet helemaal duidelijk zijn,kans op bijtincidenten groeit.
hoe oud zijn de reuen in kwestie?Heb zo'n idee dat ze beide erg dicht bij elkaar zitten in leeftijd.Heeft de 'dominante"husky buiten net zoveel problemen met teven als met reuen en heeft hij dit gedrag alleen aan de riem of ook als ze los lopen,lopen ze wel eens los??Ben zelf al 20 jaar in het bezit van poolhonden (eerst husky's nu malamutes)Er is zo'n mega verschil in aanpak van probleemgedrag van een poolhond en een hond van een andere rasgroep.
kimmetjuh

Bericht door kimmetjuh » wo 08 jun 2011, 15:07

@ ywan: Ik weet hoe het werkt met de hussen, wij hebben ze niet alleen voor de gezelligheid (we lopen er ook echt wedstrijden enzo mee) en ik ben erg vaak bezig met hun gedrag en houding ten opzichte van andere honden, naar elkaar en dat soort dingen. Ook het roedelgedrag vin dik erg interessant bij deze dieren.

Kenzo is bijna 6 en Kizmo is 5 dus daar zat je inderdaad niet ver naast. kenzo vertoont dit gedrag op het moment naar alle honden (reu en/of teef) Het op de rug leggen en jezelf dominant maken heeft weldegelijk zin bij deze honden alleen moet je inderdaad wel weten wat je doet. Het directe aanstaren is inderdaad iets wat je alleen moet doen als je weet wat je in je handen hebt.
Het zijn geen huis/tuin en keuken hondjes natuurlijk.

Kenzo loopt weleens los, maar alleen in de bossen. ook dan vertoont hij dit gedrag. Het is voor mij constant opletten wat hij gaat doen, met als gevolg dat ik hem liever vasthoud om problemen te voorkomen. Kizmo daarentegen kan niet los hahaha die zijn we binnen no time kwijt ;)
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
ywan

Bericht door ywan » wo 08 jun 2011, 15:19

kimmetjuh schreef:Het op de rug leggen en jezelf dominant maken heeft weldegelijk zin bij deze honden alleen moet je inderdaad wel weten wat je doet.
Kijk en hier gaat het zoals ik er tegen aan kijk verkeerd.Ooit wel eens gezien dat een dominante hond een "mindere"op zijn rug legt??Nee,dat doet de mindere of vanzelf of met wat dwang/gedruk van de ranghogere.
Nu leg je hem op zijn rug en dan..........geeft hij zich over?vast niet(kijk eens hoe zijn staart ligt als hij op zijn rug ligt)en als hij nadat je hem op zijn rug gelegd hebt,weer omhoog komt hoe houd hij zijn staart dan??Castereren zou een optie kunnen zijn,ook een GOEDE gedrachstherapeut zou je kunnen helpen.Vechten je reuen met verwondingen of zonder en doen ze het ook als je er niet bij bent?je bent werken ofzo? of zitten ze dan niet bijelkaar?
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » do 09 jun 2011, 20:06

En ik vind het dikke bulllshit dat er in de hondentaal verschil wordt gemaakt tussen ras. Een hond is een hond en ze spreken allemaal dezelfde taal.
Ik ben van mening dat elk ras met dezelfde methode aangepakt kan worden. In welke mate dat gebeurd verschilt per individu.

Zelf leg ik ze niet op de rug. Ik pak ze liever in de bakken en spreek ze even duidelijk toe totdat er overgegeven wordt.

Maarja zoveel meningen zoveel ideeën. En daar pikt ieder zijn eigen uit.

Sorry voor het off topic gaan
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Plaats reactie