Jimmy live vanaf de Eper paarden 4 daagse.
Re: Jimmy live vanaf de Eper paarden 4 daagse.
wat leuk om je verslag hier 'live' te lezen. vandaag schijnt de zon, geniet van je rit!
---
- SandraJimmy
Bedankt voor de leuke reacties weer 
We hopen inderdaad op zon vandaag.
En een rustige Jimmy haha.
Inderdaad handig dat google earth, Sluit mijn apparaatje erop aan en zo zie je meteen de route

We hopen inderdaad op zon vandaag.
En een rustige Jimmy haha.
Inderdaad handig dat google earth, Sluit mijn apparaatje erop aan en zo zie je meteen de route

- Machteld&Falco
Bedankt voor alweer een leuk overzichtje! Prachtige omgeving daar zo te zien. Hopelijk spaart Jimmy zijn energie vandaag wat meer 

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
- SandraJimmy
Graag gedaan, vanavond deel 3 
Tenminste, ik twijfel nog wel over vandaag.
Door dat gedribbel van gisteren doet mij stuitje dus behoorlijk zeer.
Morgen is de mooiste route en die wil dus niet missen.
Vrijdag komen mijn ouders hierheen om ons op te wachten bij de finish dus die moet dan ook gereden worden.
Zit nu te twijfelen of ik er goed aan doe vandaag te schrappen.

Vrijdag komen mijn ouders hierheen om ons op te wachten bij de finish dus die moet dan ook gereden worden.
Wat fijn dat jullie ook een leuke rit hebben gehad.
Ik heb gister met Olaf gereden omdat mijn zusje naar school moest (die doet de andere dagen). En wij hadden een heerlijk zonnetje tijdens de rit. We vertrokken om 16.00 uur van af de start, want om 13.00 uur is het zo'n drukte. Was redelijk rustig in het bos en daardoor konden we mooi lange stukken draven en galoperen zonder mensen te hoeven inhalen. Olaf was bij vertrek van stal super druk maar eenmaal op de rit konden we lekker relaxen.
Ik zag trouwens Jimmy in de wei staan, want wij komen daar langs als we vanaf stal naar het startterein lopen. Olaf staat aan de overkant bij Dik en Jolanda Brummel met hun friezen.
Veel plezier vandaag!
Ik heb gister met Olaf gereden omdat mijn zusje naar school moest (die doet de andere dagen). En wij hadden een heerlijk zonnetje tijdens de rit. We vertrokken om 16.00 uur van af de start, want om 13.00 uur is het zo'n drukte. Was redelijk rustig in het bos en daardoor konden we mooi lange stukken draven en galoperen zonder mensen te hoeven inhalen. Olaf was bij vertrek van stal super druk maar eenmaal op de rit konden we lekker relaxen.
Ik zag trouwens Jimmy in de wei staan, want wij komen daar langs als we vanaf stal naar het startterein lopen. Olaf staat aan de overkant bij Dik en Jolanda Brummel met hun friezen.
Veel plezier vandaag!
Heb je echt last of valt het mee? Ik zou gewoon rijden, is toch zonde van je dagen? Misschien kun je een bontje op het zadel leggen, dan zit je wat zachter.SandraJimmy schreef:Graag gedaan, vanavond deel 3
- SandraJimmy
Behoorlijk last
Moeite met lopen.
Heb al een zacht zadel, heb hier nog geen bontje voor kunnen vinden.
Toevallig dat jullie hier vlakbij zitten
Wij zijn rond 13.45 gestart, maar hebben absoluut geen drukte gehad op de eerste paar km na.

Heb al een zacht zadel, heb hier nog geen bontje voor kunnen vinden.
Toevallig dat jullie hier vlakbij zitten

Wij zijn rond 13.45 gestart, maar hebben absoluut geen drukte gehad op de eerste paar km na.
zeemleren lapje in de broek in insmeren met sudocreme. Zou zo jammer zijn als je moet schrappen.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
je hebt me helemaal enthousiast gemaakt,als in januari volgend jaar de loting weer begint ga ik het ook proberen!
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
- SandraJimmy
Wij gaan ons ook zeker weer inschrijven 
Woensdag 8 Juni
Zo, dag 2 hebben we succesvol uitgereden
Vanochtend weer wat langer in bed gelegen en zwaar liggen twijfelen of ik ging rijden vandaag. Kon met mijn stuitje nauwelijks uit bed komen. Uiteindelijk besloten om niet te gaan en een rustdag te nemen zodat ik de mooiste route (die van morgen) sowieso kan rijden.
De heren stonden ons in ieder geval fris en fruitig op te wachten.

Om 13.00 ging ons rijmaatje zadelen en vertrekken. Was het niet zo dat toen de problemen begonnen. Jimmy begon uit te breken, ook weer als ik hem terug zette in de wei. Die wilde natuurlijk met zijn nieuwe vriendje mee.
Omdat we hier natuurlijk met een hoop vreemde paarden staan wilde ik niet dat Jimmy door de draden heen zou komen. Dus uiteindelijk toch maar gezadeld en mee gegaan. Op naar het terrein, kaartje stempelen en de braaibon voor morgen ophalen en gaan met die banaan
Het eerste stuk ging goed, Jimmy stapte lekker ontspannen aan een lang teugeltje dus dat gaf een super gevoel. Maar toen kwamen we op een modderpad en ging het behoorlijk mis.
Jimmy werd compleet onhoudbaar en ik kon er niks mee beginnen.
Even een stukje gedraafd waardoor hij wel iets rustiger werd, maar zodra we gingen stappen begon hij weer. Uiteindelijk maar achter een kar geparkeerd die hij het liefst zowat doormidden zou lopen met z’n gedram.
Gelukkig kwamen we op de pleisterplaats aan. Het punt waar het na gisteren stukken beter ging.
Dus zelf even wat gedronken en Jimmy laten grazen zodat hij wat rustiger zou worden.
Toen begonnen we aan de tweede helft en ja hoor, meneer werd weer rustig. Precies zoals gisteren
Heerlijk met een lang teugeltje kunnen rijden en veel gedraafd.
En omdat hij zo relaxed liep te kachelen hebben we zelfs een klein galopje gemaakt
Helemaal trots natuurlijk.
Tussendoor nog een klein beetje tijd gehad voor 2 foto’tjes.
Helaas verder geen foto’s gemaakt vandaag. Maar ik hoop dat morgen dubbel en dik goed te maken.

Jimmy kachelde dus lekker door. Er werd gezegd dat dit de minste route zou zijn i.v.m. het vele asfalt, maar dat vond ik reuze meevallen. Ook hadden we het vandaag heerlijk rustig. Eigenlijk maar 1 druk pad gehad, verder vrijwel alleen gereden of hele kleine groepjes tegen gekomen.

Al snel waren we weer op de finish. Kaartje afgestempeld en terug naar de camping.
Met afstappen dacht ik even dat ik geen stap meer kon zetten, maar behalve de nodige pijn aan mijn stuitje en spierpijn loop ik toch wel weer, ofja, lopen .... ik doe een poging tot
Ondanks dat het niet in de planning zat en de rit niet fijn begon heb ik ook vandaag genoten van de rit. Hopelijk neemt Jimmy morgen mijn tip wel ten harte en kunnen we dan vanaf het eerste moment genieten.
Tussenstand: dag 1 + 2 succesvol uitgereden :
De resultaten van vandaag:
Afgelegde afstand: 23.33km
Gemiddelde snelheid: 7.8 km per uur.
Rijtijd (excl. Pauze) 02:58:38

Woensdag 8 Juni
Zo, dag 2 hebben we succesvol uitgereden

Vanochtend weer wat langer in bed gelegen en zwaar liggen twijfelen of ik ging rijden vandaag. Kon met mijn stuitje nauwelijks uit bed komen. Uiteindelijk besloten om niet te gaan en een rustdag te nemen zodat ik de mooiste route (die van morgen) sowieso kan rijden.
De heren stonden ons in ieder geval fris en fruitig op te wachten.

Om 13.00 ging ons rijmaatje zadelen en vertrekken. Was het niet zo dat toen de problemen begonnen. Jimmy begon uit te breken, ook weer als ik hem terug zette in de wei. Die wilde natuurlijk met zijn nieuwe vriendje mee.
Omdat we hier natuurlijk met een hoop vreemde paarden staan wilde ik niet dat Jimmy door de draden heen zou komen. Dus uiteindelijk toch maar gezadeld en mee gegaan. Op naar het terrein, kaartje stempelen en de braaibon voor morgen ophalen en gaan met die banaan

Het eerste stuk ging goed, Jimmy stapte lekker ontspannen aan een lang teugeltje dus dat gaf een super gevoel. Maar toen kwamen we op een modderpad en ging het behoorlijk mis.
Jimmy werd compleet onhoudbaar en ik kon er niks mee beginnen.
Even een stukje gedraafd waardoor hij wel iets rustiger werd, maar zodra we gingen stappen begon hij weer. Uiteindelijk maar achter een kar geparkeerd die hij het liefst zowat doormidden zou lopen met z’n gedram.
Gelukkig kwamen we op de pleisterplaats aan. Het punt waar het na gisteren stukken beter ging.
Dus zelf even wat gedronken en Jimmy laten grazen zodat hij wat rustiger zou worden.
Toen begonnen we aan de tweede helft en ja hoor, meneer werd weer rustig. Precies zoals gisteren

Heerlijk met een lang teugeltje kunnen rijden en veel gedraafd.
En omdat hij zo relaxed liep te kachelen hebben we zelfs een klein galopje gemaakt

Helemaal trots natuurlijk.
Tussendoor nog een klein beetje tijd gehad voor 2 foto’tjes.
Helaas verder geen foto’s gemaakt vandaag. Maar ik hoop dat morgen dubbel en dik goed te maken.

Jimmy kachelde dus lekker door. Er werd gezegd dat dit de minste route zou zijn i.v.m. het vele asfalt, maar dat vond ik reuze meevallen. Ook hadden we het vandaag heerlijk rustig. Eigenlijk maar 1 druk pad gehad, verder vrijwel alleen gereden of hele kleine groepjes tegen gekomen.

Al snel waren we weer op de finish. Kaartje afgestempeld en terug naar de camping.
Met afstappen dacht ik even dat ik geen stap meer kon zetten, maar behalve de nodige pijn aan mijn stuitje en spierpijn loop ik toch wel weer, ofja, lopen .... ik doe een poging tot

Ondanks dat het niet in de planning zat en de rit niet fijn begon heb ik ook vandaag genoten van de rit. Hopelijk neemt Jimmy morgen mijn tip wel ten harte en kunnen we dan vanaf het eerste moment genieten.
Tussenstand: dag 1 + 2 succesvol uitgereden :
Afgelegde afstand: 23.33km
Gemiddelde snelheid: 7.8 km per uur.
Rijtijd (excl. Pauze) 02:58:38

Lijkt me geweldig om mee te kunnen maken!
Mooi hoofdstel heb je trouwens! Kun je deze ook bitloos gebruiken met die bloem? Of zie ik dat verkeerd?
Veel plezier nog komende dagen! En super leuk dat je je belevenissen hier post.
Mooi hoofdstel heb je trouwens! Kun je deze ook bitloos gebruiken met die bloem? Of zie ik dat verkeerd?
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

vet stoer dat je toch hebt gereden,petje af! ik kijk steeds met veel nieuwsgierigheid uit naar je verslag!
lijkt me echt super daar
lijkt me echt super daar
Ravina(OrstaxBrusvein)
- SandraJimmy
Dank jullie wel 
Krijg hier ook veel reacties op het hoofdstel.
Deze is inderdaad ook bitloos te gebruiken.

Krijg hier ook veel reacties op het hoofdstel.
Deze is inderdaad ook bitloos te gebruiken.
wat goed dat je het toch gedaan hebt. Of eigenlijk liet Jimmy je geen keus, haha. Zal wel gedacht hebben "en ik alleen achterblijven, no way".
Leuk verslagje
Leuk verslagje
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
- SandraJimmy
Haha nee ik moest wel inderdaad.
- ukoldaatje
Ilona schreef:Lijkt me geweldig om mee te kunnen maken!
Dat hoofdstel is echt geweldig. Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar ben het vergeten, waar heb je dat vandaan gehaald??
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Leuk dat je toch hebt gereden! Fijne rit vandaag, donderdag is de mooiste schijnt.
Mijn zusje vond dat er wel heel veel langs de weg was woensdag, maar ik vond dat dinsdag al
Het is maar net wat je gewend bent natuurlijk.
Mijn zusje vond dat er wel heel veel langs de weg was woensdag, maar ik vond dat dinsdag al

Het is maar net wat je gewend bent natuurlijk.
- SandraJimmy
Hoofdstel komt van Goedhard 
Nou, ben helemaal trots vandaag
Donderdag 9 Juni.
Dag 3 van de Eper paarden 4 daagse is een feit
En ik ben trots, trots, trots
Vanochtend lekker genoten van het ochtendzonnetje voor de tent.
Paardjes stonden er heerlijk relaxed bij.

En ook de paardjes rusten weer uit voor nog een middag onder het zadel.

En Jimmy besloot zijn zonde van de afgelopen dag maar eens goed te overdenken

Als middageten wilde we pannekoeken bakken, maar dat lukt niet helemaal
Dus nadat we het maar weer op crackers en beschuitjes gehouden hadden zijn we rond 13.00 weer gaan zadelen voor wat na horen zeggen de mooiste maar zwaarste rit zou zijn.
Jimmy stapte lekker op z’n gemakje naar het terrein en ook toen we vertrokken gebeurde er niet meer dan 2 versnellingen hoger. Hij was prima te houden. Dat was een lekker begin.
Het eerste stuk vloog voorbij, voor we het wisten waren we alweer op de pleisterplaats.
Het mooiste gedeelte van de route zou daarna op ons liggen wachten.
Dus vol verwachting verder gereden met een nog altijd lekker te rijden Jimmy. Dat was echt genieten vergeleken met de afgelopen 2 dagen.
(de paarden hadden in onze ogen groot overleg gehad vannacht aangezien het paard van mijn rijmaatje nu de stuiterbal was)
En toen was het zo ver en kwamen we op het mooiste stuk

Met dank aan een vriendelijke mevrouw in de kar voor ons.

Ook Jimmy genoot zienderogen van dit stuk van de route.
Lekker allert met de oortjes naar voren over de Veluwe kachelen. HEERLIJK

Voor we het wisten kwam de finish in zicht en ben ik met een super trots gevoel deze over gegaan.
Heerlijk gereden en super trots op Jimmy
Nadat de kaart afgestempeld was terug naar de camping gereden waar we onderweg deze joekel nog zagen

Bij aankomst de paardjes verzorgd, gedouched en terug naar het terrein gegaan voor de braai.
Super goed verzorgd en lekker gegeten
Een top afsluiting van een top dag

Zeer voldaan sloten we deze dag af bij de tent.
Afgelegde afstand: 23.70km
Gemiddelde snelheid: 7.7 km per uur.
Rijtijd (excl. Pauze) 03:05:09

Nou, ben helemaal trots vandaag

Donderdag 9 Juni.
Dag 3 van de Eper paarden 4 daagse is een feit

En ik ben trots, trots, trots

Vanochtend lekker genoten van het ochtendzonnetje voor de tent.
Paardjes stonden er heerlijk relaxed bij.

En ook de paardjes rusten weer uit voor nog een middag onder het zadel.

En Jimmy besloot zijn zonde van de afgelopen dag maar eens goed te overdenken

Als middageten wilde we pannekoeken bakken, maar dat lukt niet helemaal

Dus nadat we het maar weer op crackers en beschuitjes gehouden hadden zijn we rond 13.00 weer gaan zadelen voor wat na horen zeggen de mooiste maar zwaarste rit zou zijn.
Jimmy stapte lekker op z’n gemakje naar het terrein en ook toen we vertrokken gebeurde er niet meer dan 2 versnellingen hoger. Hij was prima te houden. Dat was een lekker begin.
Het eerste stuk vloog voorbij, voor we het wisten waren we alweer op de pleisterplaats.
Het mooiste gedeelte van de route zou daarna op ons liggen wachten.
Dus vol verwachting verder gereden met een nog altijd lekker te rijden Jimmy. Dat was echt genieten vergeleken met de afgelopen 2 dagen.
(de paarden hadden in onze ogen groot overleg gehad vannacht aangezien het paard van mijn rijmaatje nu de stuiterbal was)
En toen was het zo ver en kwamen we op het mooiste stuk

Met dank aan een vriendelijke mevrouw in de kar voor ons.

Ook Jimmy genoot zienderogen van dit stuk van de route.
Lekker allert met de oortjes naar voren over de Veluwe kachelen. HEERLIJK

Voor we het wisten kwam de finish in zicht en ben ik met een super trots gevoel deze over gegaan.
Heerlijk gereden en super trots op Jimmy

Nadat de kaart afgestempeld was terug naar de camping gereden waar we onderweg deze joekel nog zagen

Bij aankomst de paardjes verzorgd, gedouched en terug naar het terrein gegaan voor de braai.
Super goed verzorgd en lekker gegeten

Een top afsluiting van een top dag

Zeer voldaan sloten we deze dag af bij de tent.
Afgelegde afstand: 23.70km
Gemiddelde snelheid: 7.7 km per uur.
Rijtijd (excl. Pauze) 03:05:09

hij leert het wel die jimmy. Om kalm te lopen. Morgen alweer de laatste dag
Nu paardloos.
Nu paardloos.
En hoe ging het vandaag? weer veillig thuis gekomen?