STRUIKELAARS

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Ilonka

Re: STRUIKELAARS

Bericht door Ilonka » ma 16 mei 2011, 08:06

Brass struikelt maar is nog nooit door haar knieen gegaan oid. Het is echt zo'n irritante 'hobbel' omdat ze weer eens een te hoge grasspiet of zandkorrel tegen komt. Ilonk struikelt na mijn correcties vrijwel niet meer, alleen zoals Sandrien het beschrijft als ze nodig naar de smid moet. Maar ik geef toe dan ben ik dus gewoon te laat met de smid bestellen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Pasja

Bericht door Pasja » do 19 mei 2011, 13:10

Hier nog een struikelaar: Pasja kan er ook wat van. Als ik een stukje op de weg draaf, hoor ik 't soms dat ze over het asfalt "sleept". En in het bos verstapt ze zich ook nogal eens. Gelukkig nog nooit in galop gebeurd :o
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » do 19 mei 2011, 13:35

Nobbygaard is ook altijd zo'n struikelaar geweest. Heeft er zelfs ooit eens 2 dagen voor in utrecht gestaan nadat we in volle galop een flinke duik gemaakt heeft. Maar daar bleek dat er niets aan de hand was, maar dat we haar gewoon tijdens het rijden zelf bij de les moesten houden en vooral de achterhand er bij moesten laten rijden zodat ze niet te veel "voorover" ging hangen op mijn handen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 20 mei 2011, 18:24

nobbygaard schreef:Nobbygaard is ook altijd zo'n struikelaar geweest. Heeft er zelfs ooit eens 2 dagen voor in utrecht gestaan nadat we in volle galop een flinke duik gemaakt heeft. Maar daar bleek dat er niets aan de hand was, maar dat we haar gewoon tijdens het rijden zelf bij de les moesten houden en vooral de achterhand er bij moesten laten rijden zodat ze niet te veel "voorover" ging hangen op mijn handen.

ja idd, ook als ze achterna gezeten werd door een wesp kon ze heel goed struikelen := Zie me nog zitten zonder zadel met Nobby op haar knietjes en ik mocht er niet vanaf van haar.
Overigens doen die van mij het ook wel, maar idd ook alleen als ze niet opletten en lopen te chillen, dan kan een verkeerde zandkorrel genoeg zijn om te struikelen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
colunder

Bericht door colunder » zo 22 mei 2011, 16:35

ik heb me eigenlijk wel eens afgevraagd of struikelen een fjordenkwaal is.
Collin struikelde ook vaak,en ook met che en apollo heb ik al eens op hun knieen gelegen.
Danielle is laatst ook gevallen met apollo omdat hij struikelde in galop.
Ik kwam laatst een aanspanning tegen met een fjord,en ook die fjord ging voor de wagen op haar knieen door te struikelen.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 25 mei 2011, 06:54

Ko struikelt met wandelen gemiddeld ook wel 2 a 3 keer.. duidelijk niet opletten/afgeleid zijn en wups daar gaat ie dan :+
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 25 mei 2011, 17:07

Nou, Vlin zijn hoeven zijn weer bekapt en nu is het even afwachten of dat helpt. De zadelpasdame is gemaild maar zij is niet snel met antwoorden _-:( . Zal ik maar weer eens achteraan gaan.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
heleen:D

Bericht door heleen:D » wo 25 mei 2011, 18:59

Hier ook een struikelaar!
Altijd vallen en ook met wedstrijd zijn we flink gevallen nadat we over de hindernis kwamen. :\
We zijn naar de de dierenarts geweest die kon eerst niks zien en toen hebben we foto's laten maken.
Hij dacht dat hij miss hoefbevangen was, maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn.
Nu moet hij gewoon op voorijzers staan die ver doorlopen naar achteren en hij word er steiler naar voren neergezet.
Elk half jaar weer even terug naar de hoefsmid en er is niks meer aan de hand. :D
appie :+:
Plaats reactie