Omdat ik het toch belangrijk vind om Beer soepel en lenig te houden heb ik sinds kort (deze week, na Beer's verplichte vakantie) het dressuren wat opgepakt. Mijn lieve stalgenootje die rap richting Z startgerechtigdheid gaat, wilde me wel tips geven. De doelen die ik gesteld heb voor ons zijn dat Beer meer moet gaan dragen van achteren. Hij is vrij makkelijk in de aanleuning en ik wil graag wat lengte in zijn hals rijden.. Hij heeft geen drilkont meer maar echt een actief achterbeen heeft hij ook niet. We gaan dus veeeeeel overgangen en schijnovergangen rijden en ook veel stelling en buiging. Doordat Beer zo kolossaal aan de voorkant is (mega-hoofd) lijkt hij vaak wat hangerig..dit is echter niet zo..ik hoop dat wanneer hij sterker van achteren wordt, hij ook wat 'lichter' van voor toont, als jullie begrijpen wat ik bedoel..

Ik ben geen Anky, dat weten jullie allemaal, dus ik vind het best eng om rijfoto's te laten zien die niet endurance-achtig zijn!

Ik wil leren mijn hakken beter uit te drukken en mijn benen lang te maken en ik wil ook die handjes anders. Ook span ik mijn schouders soms wat aan en daar reageert Beer meteen op. Het was de eerste keer weer echt aan het werk, dus wees lief voor ons!
Even een foto om te laten zien hoe het eerder ging in de bak:

Vandaag:
#1.

#2.

#3.

#4.

#5.

We zijn er nog LANG niet maar ik heb momenteel lekker veel motivatie om in de bak aan de slag te gaan en met wat hulp zie ik het ook wel goedkomen. Beer is een werkwillig, makkelijk paard, baasje moet alleen nog veel leren!
Bedankt voor het kijken!