In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee

Bericht door Elvis » di 17 mei 2011, 10:26

Daphne...Leuk dat jullie met Harold zijn gaan fjordsporten!

Met Nancy gaat het goed.Heb haar net gesproken.Ze mag vandaag alweer naar huis.
Gisteren was dat nog wat onzeker omdat de wond niet stopte met bloeden en ze dus dan het gips niet in zou kunnen.Met de pijn ging het ook goed.
Duurde wel lang hoor,ze werd om 8 uur geholpen en om 12 uur lag ze op de verkoeverkamer.Om 2 uur was ze terug op de afdeling.Had wel haar moeder tussen door gesproken.

Eros heeft dus vakantie.Kan me voorstellen dat het niet zo leuk is als hij in zo'n groep gezet word en hij is toch eerst even de pispaal.Maar je zult zien na een week is dat allemaal weer anders.
Toch vind ik koudbloed groepen altijd gezelliger als warmbloed maar misschien is dat mijn idee.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » di 17 mei 2011, 10:32

Gisteren waren Emy en Elvis weer is door het lint heen gegaan,alleen Imka stond nog netjes achter het draad wat op de grond hing.
Door dat Elvis en Emy nogal vol gevreten zaten en Imka alleen maar bezig was met een nieuw stukje gras wat bijgeven werd kreeg ik toch nog dit plaatje.
Lang geleden dat ik ze dit heb zien doen haha....

Afbeelding

Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 17 mei 2011, 13:31

Even snel hoor, druk druk druk hier ;)

Leuke fotos zie k voorbij komen zeg!
Wat zien de E'tjes er goed uiiittt!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Emily

Bericht door Emily » wo 18 mei 2011, 07:28

Heerlijk even met elkaar kriebelen na de ontsnapping! De boefjes!!

Bedankt voor de tips over het longeren.
Ik longeer haar nog vaak (tegenwoordig aan het touw) in de longeercirkel.
Ze heeft dus heel goed het besef dat de lijn haar rondje is, maar wanneer ik haar longeer in de bak is ze die lijn helemaal kwijt.
Toch nog maar even goed oefenen in de longeercirkel dus.

Ik heb geen idee hoe groot Emily is, vind wel dat ze al eg gegroeid is sinds ik haar heb!
Maar ze mogen natuurlijk ook nog even groeien!!
Emily (v. Balony, m. Justy)
Esther

Bericht door Esther » wo 18 mei 2011, 10:25

Ik vond het wel weer heel speciaal om op mijn zelf gefokte E'tje te zitten..
Jemig het ene moment zie je ze voor het eerst, nat, wankel en superklein en ineens kunje er al eens even bovenop zitten..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » wo 18 mei 2011, 10:35

Nancy mag vandaag naar huis,gister was er geen plek meer om te gipsen dus werd het verplaatst.Ze had wel wat meer pijn :(:)

Leuk Esther dat je op Eachann hebt gezeten.Zal vast speciaal zijn geweest.

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » wo 18 mei 2011, 10:46

Deze vond ik ook zo leuk...Camera was aleen verkeerd ingesteld dus de kleuren zijn wat dof.Maar wat is die van mij toch bleek haha..
Afbeelding

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » wo 18 mei 2011, 11:05

jep Elvis is wel een bleke fjord, maar bleker dan Jalenka krijg je ze nu ook weer niet :+

hoe ziet er goed uit
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » wo 18 mei 2011, 20:08

Ik heb vanavond weer wat foto,s gemaakt van Edgard!

hij wordt 29 mei 3 jaartjes!
wat vinden jullie van hem?
Denken jullie dat hij nog wat hoger zal worden??
en hoe vinden jullie zijn bouw kwa gewicht ?

de linkerkant
Afbeelding

de rechterkant
Afbeelding

Hoofdfoto: deze vind ik heel erg gaaf geworden :D

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » do 19 mei 2011, 09:00

Elvis is net zo'n bleekscheet als zus Bente, die is ook bijna wit. Digai lijkt wat donkerder te worden..
Hij heeft wel een gave kop hoor!!

Edgard ziet er netjes uit, ik denk dat hij nog wel iets groter wordt.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 19 mei 2011, 10:14

Daar ben ik dan weer, een paar schroeven en krammen rijker! Ik heb foto's van de gipskamer mee gekregen die hadden de foto's gekregen ivm het maken van een mooi modelletje om mn voet. Ik vroeg om roze gips en heb nu rode maar ja kleur maakt niet uit he als het maar nut heeft ;)

Alles is goed gegaan een operatie volgens de boekjes. Geen gespleten of gebroken botjes Het zijn maar kunstenaars die artsen al zeg ik het zelf! Heb nog best wel wat napijn al moet ik zeggen dat het vandaag aardig goed gaat. Ben nog wel redelijk moe van de narcose maar dat heb ik eigenlijk al die keren gehad. Dit was de 5e en laatste operatie (voorlopig) dus ben erg blij dat ik het door gezet heb. Lag weer met allemaal oude vandage op de kamer die niks anders te doen hadden als op elkaar te letten. Heel irritand zeker als je je niet lekker voelt! Die een was denk een beetje van het pad af en riep snachts maar "truus truus ik moet plassen" ipv dat ze op het knopje drukte En dan als ze weer klaar was precies het zelfde maar dan omgedraaid. Ach daar kon ik dan nog wel begrip voor op brengen die wist gewoon niet beter maar er lag er ook een die lag zich maar overal mee te bemoeien ik heb zeg maar twee volle dagen met mn gordijnen dicht gelegen lekker alleen geen gezeur hihi. En gister mocht ik lekker richting Leiderdorp. Lekker naar mn hondje die toch best wel een beetje boos was.

Mn paardjes mis ik uiteraard wel hoor, maar het is wel leuk om FW te openen en die foto's van mn mutsenclub te zien. Heerlijke toppertjes zijn het toch. En tja dat ontsnappen daar zijn het fjordsels voor hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » do 19 mei 2011, 11:10

Denk dat Edgard inderdaad nog wel groeit.Op de foto is ze kont ook hoger dan de voorkant.

Fijn Nanc dat je weer online bent zo af en toe,kan je je toppers volgen hier op FW haha...

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 19 mei 2011, 11:29

djenga101 schreef:Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat jullie een weide maatje gingen zoeken voor Evian, voor bij op te groeien van andere eigenaren, maar volgens mij is hij gewoon van jullie, is dat zo? (zo ja, heb ik het altijd anders gedacht 8)7 )
Ik lees nog een oude reactie, waar ik nog niet op gereageerd had.
Eskil is inderdaad van ons, we hebben hem toen als weidemaatje gekocht van vrienden voor Evian. En we moeten nog kijken wat het in de toekomst wordt, of we hem aanhouden of niet. Hij blijft iig bij ons totdat hij model is, zo helpen we zijn moeder ook aan het preferentschap. Eskil heeft sinds kort een halfbroertje erbij van Manus, Harry genaamd :D

Evian en Eskil doen het goed. Met Evian krijgen we wel nog het een en ander te stellen. In de groep is hij haantje de voorste en wordt hij weinig op zijn plaats gezet en wanneer hij een keer een knauw of trap krijgt, doet het hem niks waardoor ze het maar opgeven. We moeten dus extra hard ons best doen om duidelijk te maken dat wij toch echt de baas zijn (bijv. als Eskil zijn musli nog niet op heeft en Evian komt kijken, dan is hij moeilijk weg te sturen en beet hij laatst Eskil gewoon toen wij erbij stonden, of trapte Eskil weg bij het hooi terwijl wij erbij stonden. Hij zal moeten leren dat als wij in de buurt zijn, dat hij moet opletten en wij bepalen wat er gebeurd. Dus zijn opvoeding is flink aangescherpt, de boef }>
Elvis

Bericht door Elvis » do 19 mei 2011, 12:14

Zozo dus Evian krijgt even een spoedcursus opvoeding en respect erbij haha...
Elvis weet nu ook heel goed hoor dat hij geen beentjes mag lichten als wij in de buurt staan,net wat je zegt daar moet wel even onderscheid in worden gemaakt.Gelukkig is Elvis niet onwijs dominant tegenover mensen,meer aanwezig :D

Heb ze manen even geknipt,vind alleen het zwarte te lang,wat vinden jullie?
Afbeelding

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 19 mei 2011, 12:37

Zooo.. wat een boogje!
Zo probeer ik het ook, maar het lukt me nooit. Ik denk dat ik deze foto maar ga uitprinten en meenemen naar Minouk om erbij te houden. Want zo'n boog wil ik hebben :D Het zwarte oogt wat lang inderdaad in het midden. Maar petje af hoor!

Evian krijgt idd even een spoedcursus ;) Hij is ook vooral erg aanwezig, nieuwsgierig etc. Het liefst zit hij met de snufferd overal bovenop en mag hij meer afstand houden. De rest reageert allemaal supergoed op kleine tekens van ons, maar deze boef reageert amper (maar ja... hij reageert op de tekens van de andere paarden ook te weinig). Verder is hij vooral een grote schat en doet hij niks verkeerd, hij zal niet bijten, slaan of zijn benen optrekken naar mensen.
Elvis

Bericht door Elvis » do 19 mei 2011, 16:58

Dank je wel!!! +:)+
Vond het zwart ook wat te hoog,maar heb alles op 1 lengte gehad een jaar dus het was weer even wennen aan een zwarte rand haha..
Imka had ik ook geknipt en daar wel alles op 1 lengte gelaten.Zal morgen Emy is doen.
Imka...
Afbeelding

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 20 mei 2011, 21:22

als ik Imka dr hals hier zo zie ben ik best trots dat ze zo is afgevallen... Mooi boogje erop! Super! Enne Dees ik vind hem idd lang dat zwart maar ik hou van kort en jij van lang haha... Dus tja of je dan een duidelijk antwoord krijgt... Hij is idd wel erg mooi rond weer!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » za 21 mei 2011, 10:25

Voor een keuring zou dit prima zijn, ik knipte zelf altijd te weinig zwart/wit contrast, dus knip nu ook een redelijke strook wit weg.
Maar ook wel strak gescheiden het zwart wit, hij heeft veel zwart zeker, naja, hij heeft ook veel wit, hihi, maar een brede strook zwart knipt makkelijker zwart/wit..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » zo 22 mei 2011, 13:08

Annabel...waar zijn de fotos (sorry ben echt zoooo nieuwsgierig :P)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 22 mei 2011, 17:51

Foto's heb ik niet van gister, maar Janna heeft een filmpje gemaakt op haar telefoon..heb ik nog niet ontvangen :D
Maar uiteraard nog wel van de eerste keer er op :D en de eerste keer in draf. Wel zwaar belabberd van kwaliteit (telefoon, die is met 1 hand te bedienen namelijk, camera niet :P)

Eerste keer er op:
Afbeelding
En tweede keer in stap en draf aan de longe:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Boven: Stukje achterwaarts, leer ik ze eigenlijk allemaal direct, dat ze niet tegen het bit in hoeven te gaan hangen en er doorheen lopen. Eerste keer was het even vogelen voor hem (hij probeerde inderdaad er doorheen te trekken als je wou halthouden en ietsje druk aannam, dus deed ie ook in eerste instantie toen ik hem achterwaarts vroeg), maar gister deed ie direct keurig pasje terug.

Maar hij deed het supernetjes gister. Het was er toch al paar weken niet meer van gekomen, dus was wel heel benieuwd, maar eigenlijk zo op kunnen stappen en weg kunnen rijden met Ekdal. Hij mag nog iets brutaler voorwaarts worden en moet nog even leren dat hij mij beter moet volgen met sturen (liefst gaat ie er eerst 180 graden tegenin) maar verder deed ie het superbraaf en het had dus ook weinig tijd nodig of ik kon zeggen: Jan(na), knip maar los...hier ga ik niet mee op de loop :j Bedoel, hoe vaak heb ik er nu op gezeten? Dit was de vierde keer??

Verder nog even hem een lesje 'de waterspuit is niet eng' gegeven. Ik had Bink even helemaal afgespoten na de arbeid en was me de vorige keer al opgevallen dat hij de waterspuit nog erg spannend vond, dus tja, dan ben je bij mij de pisang..:D :P
Ook ditmaal aan de muur botentrailers, trekkers, golfkarretjes, auto's en trailers, paard uitgeladen en paard + veuen ingeladen etc meegemaakt, was een mooie leer dat je dat allemaal moet ondergaan, zonder dat je er op af kan of voor weg kan lopen. (de eerste weken weet ik nog dat hij daar absoluut niet mee eens was, zoals alle paarden in het begin eigenlijk, maar nu gaf hij zich maar meteen vrij braaf over aan het kijken en wachten)
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie