Ydo voor het eerst dit jaar in de (koeien)wei

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
monika

Ydo voor het eerst dit jaar in de (koeien)wei

Bericht door monika » zo 15 mei 2011, 12:17

Mijn man mopperde wat omdat ik de peerden VOOR de koeien het land in heb gelaten. Hij zei, ze vreten alles op en er blijft voor de koeien niks meer over. Nou, valt wel mee want ze mogen de eerste dagen/weken enkel met een graasmasker om het land in. They are not amused maar het kan niet anders. In ieder geval waren mijn vier schatten blij met dit eerste uitstapje *o/* :D :

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding "zielig he, maar anders mag ik de wei niet in"

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Püppi (rijpony X Ijslander, 22 jaar), Spider (Welsh X Shet, 5 jaar, met zomerekceem!), Mandy (Mecklenburger Koudbloed, 17 jaar)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding met 1 van mijn Labradors samen grazen

tot slot nog een rijfoto van donderdag 12 mei:
Afbeelding

Doei!
ukoldaatje

Re: Ydo voor het eerst dit jaar in de (koeien)wei

Bericht door ukoldaatje » zo 15 mei 2011, 17:59

Wat een schattig fjordje is het toch zeg. DIe heeft echt een hoog * kom-maar-lekker-op-schoot-kroelen-* gehalte hoor.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 16 mei 2011, 07:36

Wat een leuk dier is het :)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
mairead

Bericht door mairead » ma 16 mei 2011, 11:29

Knappe rode man! :j
Mag ik vragen welk merk grasmasker hij daar om heeft? Deze lijkt veel meer flexibel dan de standaard dingen die ik heb gezien en ik zit zelf ook te overwegen om er een aan te schaffen...
Fjord. Feel the difference!
♥ Yorinde (Bjorgard x Gardar)
monika

Bericht door monika » ma 16 mei 2011, 12:11

@mairead: Jammer genoeg weet ik het merk niet. Ze zijn hier in Duitsland in bijna iedere ruiterwinkel verkrijgbaar voor 19 eurootjes. Ik heb ze ook in de katalogus van Reitsportversandhaus Loedau gezien. Geen idee waar je ze in Nederland kunt kopen..... Ze worden hier Maulkorb of Fressbremse genoemnd. Ik gebruik ze al een aantal jaren voor mijn viervoeters en ze zijn bijna onkapotbaar. En heel flexibel materiaal. De bodem is van rubber met een graasgaatje erin. Dat gaatje is heel klein zodat ik het groter gesneden heb (ong. doorsneel is nu 5 cm). Voor een fjord heb je de maat full nodig.
shesannie

Bericht door shesannie » ma 16 mei 2011, 13:06

wauw die ene laatste foto die bruine met die bles is mooooi zeg
en lieve foto met die labrador ik heb ook 3 labjes maar die liggen nooit zo rustig :P

haha met al het grasopeten zal wel meevallen toch:P
Plaats reactie