Allemaal erg bedankt voor jullie reacties. Wat ik hier zo lees is samengevat;
-Buiten loopt hij veel meer te lanterfanten dan in de bak en
-buiten moet ik hem ook gewoon meer op mij laten letten.
-Fjorden struikelen wel wat vaker.
-Achterhand sterker maken
-Hoefsmid aan zijn jasje trekken.
-De ligging van mijn zadel weer eens bekijken.
Wat betreft het zadel; ik moet toch weer een afspraak maken met de zadelpasser. Zat al in de planning. Ik zal het er eens met haar over hebben.
Wat betreft zijn achterhand; ik heb af en toe wel het idee dat hij daar iets last van heeft. Spiertjes of zo....Misschien toch iemand naar laten kijken. Osteopaat of zo

Maar tijdens de les wordt daar volgens mij ook wel op gelet (toch.....Claudia???)
Wat betreft zijn hoeven: eergisteren toevallig afgesproken dat de staleigenaresse de hoefsmid weer belt. Hier zal ik het ook eens met hem over hebben. Vlin lijkt idd af en toe op een eend.
Wat betreft buitenrijden: wij (Vlin maar ik ook) zitten/lopen idd allebei regelmatig te dromen, genieten of rond te kijken.

Ik moet echt aan leren meer aandacht van hem te vragen. maar het is zo heerlijk buiten.......zucht. Toch vind ik het nu enger omdat hij het nooit in de galop heeft gehad. En die ging echt wel (fijn) heftig. Dus liep hij niet te dromen.
Wat betreft het feit dat struikelen niet vreemd is voor een fjord: hierdoor ben ik wel iets gerustgesteld.