Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!
Re: Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!
Ik vind Finn wel erg veranderd ten opzichte van de laatste foto's hiervoor. Alles lijkt wat meer bij elkaar te gaan passen, behalve de benen, hihi. Die zijn in verhouding nog erg lang. Maar al met al vind ik hem er goed uitzien.
Balen Suzanne dat Ko even een hele vervelende bui had maar trek je er niet te veel van aan. Uit wat ik verder over hem lees was dit vast een negatieve uitzondering. Ach, we hebben zelf ook wel eens onze dag niet en als je juist op'o'n dag iets moet doen wat je niet leuk of eng vind dan kan dat wel eens verkeerd uitpakken.
Ik vind je overdenking Ivonne voor evt. een andere, rustiger hengst nog niet eens zo'n gekke. Het is voor jou ook allemaal niet vanzelfsprekend en dan is een goed hanteerbaar paard toch wel heel erg prettig. En er zijn natuurlijk wel een aantal erge braverikken onder de huidige hengsten zoals (kan het niet laten hem als eerste te noemen) Karant, Topas, Kunar.
We krijgen vast wel foto's te zien Annabel van Flam's Parelli dag.
Gisteren even met Ferro en Gino gespeeld met de waterslang. Ik was hun bak aan het bijvullen. Aan de slang hebben we een ijzeren uiteinde dat in een bocht is gebogen. Die kun je heel mooi over de rand van de bak hangen. De heren vinden het hier allemaal een heel leuk spelletje om met hun lippen aan dat ding te zitten, hem vast te pakken en te proberen hem uit de bak te gooien. Uiteraard vind ik dat minder leuk, haha, want zo schiet het vullen niet op. Gisteren heb ik de stang beetgepakt en iedere keer geprobeerd er wat water mee over de neuzen van Ferro en Gino te krijgen. Ferro vond het al snel heel erg leuk en ik kon steeds hoger beginnen. Op het laatst kon ik zelfs het water vanaf zijn voorpluk naar beneden laten lopen. Hij had zijn hoofd drijfnat, haha. Gino vond het iets griezeliger, bij hem mocht het niet verder dan zijn neusje. Bij hem was aan het einde ongeveer de laatste 15 cm van zijn hoofd nat.
Balen Suzanne dat Ko even een hele vervelende bui had maar trek je er niet te veel van aan. Uit wat ik verder over hem lees was dit vast een negatieve uitzondering. Ach, we hebben zelf ook wel eens onze dag niet en als je juist op'o'n dag iets moet doen wat je niet leuk of eng vind dan kan dat wel eens verkeerd uitpakken.
Ik vind je overdenking Ivonne voor evt. een andere, rustiger hengst nog niet eens zo'n gekke. Het is voor jou ook allemaal niet vanzelfsprekend en dan is een goed hanteerbaar paard toch wel heel erg prettig. En er zijn natuurlijk wel een aantal erge braverikken onder de huidige hengsten zoals (kan het niet laten hem als eerste te noemen) Karant, Topas, Kunar.
We krijgen vast wel foto's te zien Annabel van Flam's Parelli dag.
Gisteren even met Ferro en Gino gespeeld met de waterslang. Ik was hun bak aan het bijvullen. Aan de slang hebben we een ijzeren uiteinde dat in een bocht is gebogen. Die kun je heel mooi over de rand van de bak hangen. De heren vinden het hier allemaal een heel leuk spelletje om met hun lippen aan dat ding te zitten, hem vast te pakken en te proberen hem uit de bak te gooien. Uiteraard vind ik dat minder leuk, haha, want zo schiet het vullen niet op. Gisteren heb ik de stang beetgepakt en iedere keer geprobeerd er wat water mee over de neuzen van Ferro en Gino te krijgen. Ferro vond het al snel heel erg leuk en ik kon steeds hoger beginnen. Op het laatst kon ik zelfs het water vanaf zijn voorpluk naar beneden laten lopen. Hij had zijn hoofd drijfnat, haha. Gino vond het iets griezeliger, bij hem mocht het niet verder dan zijn neusje. Bij hem was aan het einde ongeveer de laatste 15 cm van zijn hoofd nat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ben benieuwd naar je Parelli avontuurtje met Flam!! Krijgen wel foto's toch?
Bedankt voor jullie reactie op de foto's van Finn, hij ziet er mede anders uit omdat al die lange haren er af zijn. Daar is hij veel minder propje van geworden. Die lange benen, daar ben ik wel blij mee. Hopelijk iets meer kans dat hij nog even door blijft groeien en dan steken mijn lange stelten later ook wat minder uit
En dat Reinar, ja, het blijft een kind van zijn vader natuurlijk
Ook wat voorpluk betreft. Al kan die langer... (zie avater) 2 of 3 weken geleden waren hij en Garfield lekker aan het ravotten en in elkaars oren e.d. aan het bijten. Tot Garfield met een heel heel grote pluk haar in zijn mond wegliep... Dat was 1/3 van zijn voorpluk...
Ferro gaat het winnen wat betreft braafheid met water. Finn vind het op zijn hoofd ook erg griezelig, dat bewaren we dan ook voor een volgende keer. Vlak achter zijn oren was al spannend genoeg voor gister
Bedankt voor jullie reactie op de foto's van Finn, hij ziet er mede anders uit omdat al die lange haren er af zijn. Daar is hij veel minder propje van geworden. Die lange benen, daar ben ik wel blij mee. Hopelijk iets meer kans dat hij nog even door blijft groeien en dan steken mijn lange stelten later ook wat minder uit

En dat Reinar, ja, het blijft een kind van zijn vader natuurlijk

Ferro gaat het winnen wat betreft braafheid met water. Finn vind het op zijn hoofd ook erg griezelig, dat bewaren we dan ook voor een volgende keer. Vlak achter zijn oren was al spannend genoeg voor gister

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Aiden is ook drukkig en vervelend af en toe
.
Fiorano heeft nog nergens last van grlukkig
.

Fiorano heeft nog nergens last van grlukkig

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Zat net eens in de beginpost van dit topic te kijken, eigenlijk wel erg grappig:
Finn --> Reinar X Alinde (Alinde --> Anton X Ulinde)
dag later geboren
Flinn --> Anton X Ulinde
Flinn is een dag later geboren, heeft bijna de zelfde naam en is een volle broer van Finn zijn moeder.
Wat heerlijk dat Fiorano nergens last van heeft! Lijkt me heerlijk
Finn --> Reinar X Alinde (Alinde --> Anton X Ulinde)
dag later geboren
Flinn --> Anton X Ulinde
Flinn is een dag later geboren, heeft bijna de zelfde naam en is een volle broer van Finn zijn moeder.
Wat heerlijk dat Fiorano nergens last van heeft! Lijkt me heerlijk

Is ook heerlijk
.
Hij nog altijd braaf geweest. Misschien komt het nog, misschien niet
.

Hij nog altijd braaf geweest. Misschien komt het nog, misschien niet

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Ko was vandaag weer zijn heerlijke zelf gelukkig 
hebben 1,5 uur gewandeld en het was echt genieten!
Tass Aiden heb ik lekker voor je gepoetst en zijn beentjes en borst afgespoten want hij had het erg warm..
hij moet alleen wel echt nodig naar de smid

Nu ga ik douchen en de tuin klaarmaken voor een bbq vanavond!

hebben 1,5 uur gewandeld en het was echt genieten!
Tass Aiden heb ik lekker voor je gepoetst en zijn beentjes en borst afgespoten want hij had het erg warm..
hij moet alleen wel echt nodig naar de smid

Nu ga ik douchen en de tuin klaarmaken voor een bbq vanavond!
Fijn dat het weer goed ging met Ko. Er is ook niks aan als je met een vervelend gevoel weg gaat.
Finn ziet er goed uit! Hij is al best groot. Leuk is dat, als je ze zo ziet veranderen.
Leuk Anita, dat spelen met water. Daar heb je mooi gemak van als ze straks groot zijn.
Fenna is vandaag jarig
.
Gisteren heb ik Fenna's manen gewassen. Ze had flink geschuurd, dus het zag er niet uit. Ze stond voor geen meter stil bij de slang, maar we gingen gewoon door, dus nu heeft ze weer mooie witte manen.
Als ik Fenna en Odette ophaal uit de wei, moeten we eerst 10 minuten stappen over de weg. Dat doet ze gelukkig heel braaf.
Finn ziet er goed uit! Hij is al best groot. Leuk is dat, als je ze zo ziet veranderen.
Leuk Anita, dat spelen met water. Daar heb je mooi gemak van als ze straks groot zijn.
Fenna is vandaag jarig

Gisteren heb ik Fenna's manen gewassen. Ze had flink geschuurd, dus het zag er niet uit. Ze stond voor geen meter stil bij de slang, maar we gingen gewoon door, dus nu heeft ze weer mooie witte manen.
Als ik Fenna en Odette ophaal uit de wei, moeten we eerst 10 minuten stappen over de weg. Dat doet ze gelukkig heel braaf.
Odette&Fenna
Hier even een hele kleine F update, haha.
Vandaag met de parelli workshop Felix tevoorschijn getoverd. (zodat Marieke met Dieter aan de slag kon)
Maar ondanks dat hij in het begin de carrot-stick wat eng vond en 1 uitspatting had door langs rijdende motoren heeft hij zich prima gedragen.
Wel echt een kind van zijn moeder, die kon ik als 2 jarige ook onder een bouw zeil verstoppen. (hij vond het zeil echt helemaal geweldig, als ik hem zijn gang liet gaan liep ie zo lang te draaien totdat hij weer boven op het zeil stond te stampen, trekken en slepen)
Het blijft toch wel een zwak hebben voor dat monstertje hoor.
Vandaag met de parelli workshop Felix tevoorschijn getoverd. (zodat Marieke met Dieter aan de slag kon)
Maar ondanks dat hij in het begin de carrot-stick wat eng vond en 1 uitspatting had door langs rijdende motoren heeft hij zich prima gedragen.
Wel echt een kind van zijn moeder, die kon ik als 2 jarige ook onder een bouw zeil verstoppen. (hij vond het zeil echt helemaal geweldig, als ik hem zijn gang liet gaan liep ie zo lang te draaien totdat hij weer boven op het zeil stond te stampen, trekken en slepen)
Het blijft toch wel een zwak hebben voor dat monstertje hoor.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Finn ziet er super uit zeg! Idd. nog wat slungelig maar wel mooi in het vlees 
Kan Ferro dat ook aan Finnea leren Anita? Die heeft echt een hekel aan water
heeft ze van moeders volgens mij, die houdt er ook niet echt van...
Fijn dat Ko vandaag weer z'n oude vertrouwde zelf was Suze! Iedereen heeft wel eens een mindere dag toch?
Is Felix nog steeds van Bart? Ik dacht dat ie zo wel verkocht zou zijn, zo'n knapperd!
Finnea was ook super super braaf vandaag
Samen met Grietje en Tsjallien zijn we een rondje wezen wandelen. Fin heeft geen stap verkeerd gezet! Dat werd zelfs opgemerkt door een voorbijgaande fietser
Die zei tegen Grietje: goh die andere is veel braver
Haha geweldig!
Finnea en de andere dames zijn van stal verhuisd, ze staan nu in de loopstal van de hengstveulens. Die sluit aan op de paddock, deurtje staat dag en nacht open dus ze kunnen als ze willen de hele nacht buiten staan
Mooie voorbereiding op volgende week, als Fin weer 24/7 de wei op gaat!

Kan Ferro dat ook aan Finnea leren Anita? Die heeft echt een hekel aan water

Fijn dat Ko vandaag weer z'n oude vertrouwde zelf was Suze! Iedereen heeft wel eens een mindere dag toch?
Is Felix nog steeds van Bart? Ik dacht dat ie zo wel verkocht zou zijn, zo'n knapperd!
Finnea was ook super super braaf vandaag

Finnea en de andere dames zijn van stal verhuisd, ze staan nu in de loopstal van de hengstveulens. Die sluit aan op de paddock, deurtje staat dag en nacht open dus ze kunnen als ze willen de hele nacht buiten staan

Haha, als ie balloos was geweest hadden we wel eens een poging kunnen wagen maar denk dat jij er onder de huidige omstandigheden niet blij mee zou zijn als we ze samen zouden brengen.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Heb je ook foto's, Janna?
Fijn dat Felix zo'n braaf paard is.
Brave Finnea! Lekker voor de paarden, zo'n stal met de paddock eraan vast.
Fenna op haar verjaardag:

Odette&Fenna
- nadinefjorden
Ootje schreef:Heb je ook foto's, Janna?
wowie

@Reinou: als je maar genoeg vraagt, blijft ie vanzelf wel staan
Felix is ook gewoon leuk!
En voor foto's moeten we Mieke aankijken
Flam was leuk om vandaag even weer goed in handen te hebben. Geleerd dat ze ontzettend snel is met leren/oppikken van nieuwe dingen, maar ook ontzettend snel dus weer afgeleid. Die mag je echt wel een enorm verzetje geven, wil ze haar focus op jou houden. En aangezien ik nog erg aan het denken: "hoe moest dit ook alweer en wat nu?" was, was Flam alweer met haar gedachten in verweggistan. Die vond het vooral leuker om dan inderdaad met het zeil of de tonnen te spelen. De bal was ook leuk, maar wel iets spannender dan die andere twee. Maar was leuk zo eens gezien te hebben en gedaan te hebben
weer wat kleine dingetjes bijgeleerd of mezelf, mijn paard(en) en de Parelli-wijze. (vond het ook bijzonder leuk om te zien hoe Esther met Bink en Bink met Esther bezig was en later ook Wendy even....stiekem vond ik dat nog wel leuker dan bezig zijn met Flam
erg he)

En voor foto's moeten we Mieke aankijken

Flam was leuk om vandaag even weer goed in handen te hebben. Geleerd dat ze ontzettend snel is met leren/oppikken van nieuwe dingen, maar ook ontzettend snel dus weer afgeleid. Die mag je echt wel een enorm verzetje geven, wil ze haar focus op jou houden. En aangezien ik nog erg aan het denken: "hoe moest dit ook alweer en wat nu?" was, was Flam alweer met haar gedachten in verweggistan. Die vond het vooral leuker om dan inderdaad met het zeil of de tonnen te spelen. De bal was ook leuk, maar wel iets spannender dan die andere twee. Maar was leuk zo eens gezien te hebben en gedaan te hebben

Geluk is de vrucht van intens werk
Ik vond het ook wel leuk om eens met Bink aan de slag te gaan.. Het is een slimme jongen hoor!!
En wat je schrijft vind ik heel herkenbaar, Fjella die stond mij ook regelmatig aan te kijken, en doet ze nog wel, van 'nou gaan we nog wat doen of hoe zit dat' en dan was ik nog aan het nadenken over hoe ik het zal gaan doen. En vervolgens haakte Fjella af en ging wat anders doen..
Maar dat moet ook even wennen en je moet er wat handiger in worden. Als de basis er een beetje in zit kun je al snel wat opdrachtjes gaan doen en dan wordt het pas echt leuk!!
Bink pakte het echt snel op, al was hij ook wel veel afgeleid, dat zeil was ook zo spannend en maakte zulke gekke geluiden!! Er was ook een hoop te zien!! Maar heb toch 4 games met hem gedaan en behalve de jojo game ging het allemaal heel erg goed. Ook wel leuk om eens met een ander paard aan de slag te zijn, liep nu weer tegen dingen aan die bij Fjella dan wel vrij makkelijk gaan, maar wat nu niet lukte!!
En wat je schrijft vind ik heel herkenbaar, Fjella die stond mij ook regelmatig aan te kijken, en doet ze nog wel, van 'nou gaan we nog wat doen of hoe zit dat' en dan was ik nog aan het nadenken over hoe ik het zal gaan doen. En vervolgens haakte Fjella af en ging wat anders doen..
Maar dat moet ook even wennen en je moet er wat handiger in worden. Als de basis er een beetje in zit kun je al snel wat opdrachtjes gaan doen en dan wordt het pas echt leuk!!
Bink pakte het echt snel op, al was hij ook wel veel afgeleid, dat zeil was ook zo spannend en maakte zulke gekke geluiden!! Er was ook een hoop te zien!! Maar heb toch 4 games met hem gedaan en behalve de jojo game ging het allemaal heel erg goed. Ook wel leuk om eens met een ander paard aan de slag te zijn, liep nu weer tegen dingen aan die bij Fjella dan wel vrij makkelijk gaan, maar wat nu niet lukte!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fenna ziet er super uit! En ik blijf erbij dat ik ze wat van faira weg vind hebben, hihi 
gefeliciteerd nog met dr!

gefeliciteerd nog met dr!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Fenna ziet er goed uit zeg!
Dan is het idd. niet moeilijk om hem te houden Annabel
Gaat Felix ook mee naar de keuring dit jaar?
Flam heeft goed haar best gedaan dus
Nog een paar plaatjes van Finnea vandaag...zat niet zoveel actie in, maar wilde toch wat plaatjes schieten van haar laatste weekend op de Tschogglberg

"Vrouwtje, heb je die knappe fries ook voorbij zien komen net?"

Finnea uit haar meest charmante hoek

Zwaar hoofd geloof ik

Haar manen net na de knipbeurt, ben benieuwd hoe snel ze opknappen als ze eenmaal op de wei staat. Net als d'r voorpluk trouwens

Dan is het idd. niet moeilijk om hem te houden Annabel

Flam heeft goed haar best gedaan dus

Nog een paar plaatjes van Finnea vandaag...zat niet zoveel actie in, maar wilde toch wat plaatjes schieten van haar laatste weekend op de Tschogglberg

"Vrouwtje, heb je die knappe fries ook voorbij zien komen net?"

Finnea uit haar meest charmante hoek

Zwaar hoofd geloof ik

Haar manen net na de knipbeurt, ben benieuwd hoe snel ze opknappen als ze eenmaal op de wei staat. Net als d'r voorpluk trouwens

Ik hoop dat dat ook gauw met Freyr zal gebeuren. Tijdje geleden leek hij wat voller te worden, maar werd toch weer schraal. Terwijl ik ze al een tijd flink wat meer hooi voerde en hij er ook nog es elke dag biks bij kreeg. Ze lopen sinds vrijdag elke dag op 't gras, dus ik heb goede hoop dat dat z'n vruchten zal afwerpen. Hij is verder hartstikke fit. Loopt als een idioot te bokken en onnozel te doen met Floranth. Komt ook meteen naar me toe als ik er ben. 't Wordt veel meer een knuffel dan hij eerder was.Lindy schreef:Over 5 weken wordt hij 2, maar idd hij is een laatbloeier (Reinar hè)
Het leuke is dat hij met de week nog verandert in hoogte, lengte, breedte en inmiddels kleur want hij heeft ondervonden hoe hij een zomervachtje aanmaakt tussen al het witte pluis.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Geen Fjes nieuws, maar wil het wel ff kwijt. Quincy is weer hoefbevangen en ze is er echt slecht aan toe. Ik vond haar gisteren al niet fit, wat hangerig, de blik in haar ogen en ze liep wat stijfjes dus ik had al bedacht haar maar even goed in de gaten te houden. Vanavond wilde ze niet meer lopen, had duidelijk heel veel pijn en later werd het trillen op haar voorbenen, zweten en hijgen.
Gelukkig was de VA er binnen 20 minuten. Ze had wat verhoging en heeft daarom naast pijnstilling ook antibiotica spuit gehad. Nu een kuurtje Metacam en heel hard hopen en duimen dat het snel beter gaat. Zo verdrietig om haar zo te zien. Het is erger als vorig jaar en ook zo plotseling...
VA begon al over leeftijd (volgende week wordt ze 15) en wat ik met haar deed qua rijden en evt. sport enz. Dat ik er maar eens over moest denken voor de toekomst ook gezien het feit dat ze 2 keer eerder bevangen is geweest. (hij doelde uiteraard op euthanaseren en daar wil ik eigenlijk nog niet over nadenken, hopen dat ze op knapt, ze is al 8,5 jaar mn maatje)
Gelukkig was de VA er binnen 20 minuten. Ze had wat verhoging en heeft daarom naast pijnstilling ook antibiotica spuit gehad. Nu een kuurtje Metacam en heel hard hopen en duimen dat het snel beter gaat. Zo verdrietig om haar zo te zien. Het is erger als vorig jaar en ook zo plotseling...
VA begon al over leeftijd (volgende week wordt ze 15) en wat ik met haar deed qua rijden en evt. sport enz. Dat ik er maar eens over moest denken voor de toekomst ook gezien het feit dat ze 2 keer eerder bevangen is geweest. (hij doelde uiteraard op euthanaseren en daar wil ik eigenlijk nog niet over nadenken, hopen dat ze op knapt, ze is al 8,5 jaar mn maatje)
wat vervelend van Quincy, sterkte!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Hè bah, wat naar dat Quincy er zo slecht aan toe is. Hopelijk knapt ze snel op. Dat zou natuurlijk het allermooiste zijn maar als dat niet zo is en het gaat niet meer dan zul je toch dat gesprek met jezelf aanmoeten van hoe nu verder en wat is het beste voor haar. Juist omdat ze al zo lang je maatje is verdient ze dat. Maar voorlopig kop op hoor, positief blijven denken 

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco