In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!
Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee
Als Ekdal maar niet denkt dat ik me als paashaas ga verkleden. 

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Hmm...dat is nou jammer. Ik denk dat Ekdal nog nietsvermoedend in het land staat toch Janna 

-

Ik merk dat Jack nu al een aantal dagen licht geschuurd heeft aan zijn manen.
Hebben jullie E-tjes hier ook last van?
Ik heb een super product ervoor : shampoo + creme. ( was ook superduur : bij elkaar heb iets van een 200 euro betaald, maar t werkte vorige zomer gelukkig!).
Wat krijgen jullie E-tjes nu te eten trouwens?
Ik had hierover een interessant gesprek met iemand op stal deze week: ik geef Jack echt minimaal te eten: hij krijgt 's morgens en 's avonds een klein schepje cool mix van havens. door de dag staat hij dan buiten met graasmasker. 's avonds krijgt hij nog voordroog.
Maar die man vroeg me waar Jack de energie vandaan zou halen om te groeien? Dus ik ga mijn voerschema beetje moeten aanpassen...natuurlijk ben ik zo bang dat hij weer bevangen raakt...
Ondertussen ben ik elke dag 'bezig" met Jack : 2x week doen we wat longewerk. Hooguit 5 minuutjes. En soms zelfs enkel stappen. Ik ben met hem deze week een stukje gaan wandelen.
Hij is zo ongeloofelijk braaf.

Emily krijgt vooral ruwvoer.. Ze krijgt 3 keer op een dag hooi..
Daarnaast krijgt ze ook een halve beker basisbrok.. Puur omdat ze dan net dat beetje extra energie heeft om te groeien..
Vanaf 1 mei gaat ze naar buiten, dus dwens an passen we het voer weer een beetje aan..
Jack ziet er trouwens goed uit zeg! En het zadel staat hem wel stoer..
Heb je er al een keer opgezeten?
Emily jeukt trouwens ook.. Ik kan er alleen nog niet achterkomen waar het door komt.. Ze doet het aan haar staart en bij haar manen alleen aan de linkerkant op 1 plek.. Moet zeggen dat het nu al wel minder is dan tijdens het verharen, dus misschien daardoor?
Daarnaast krijgt ze ook een halve beker basisbrok.. Puur omdat ze dan net dat beetje extra energie heeft om te groeien..
Vanaf 1 mei gaat ze naar buiten, dus dwens an passen we het voer weer een beetje aan..
Jack ziet er trouwens goed uit zeg! En het zadel staat hem wel stoer..
Heb je er al een keer opgezeten?
Emily jeukt trouwens ook.. Ik kan er alleen nog niet achterkomen waar het door komt.. Ze doet het aan haar staart en bij haar manen alleen aan de linkerkant op 1 plek.. Moet zeggen dat het nu al wel minder is dan tijdens het verharen, dus misschien daardoor?
Emily (v. Balony, m. Justy)
- nancy imka
Emy staat ondertussen van ongeveer half tien smorgens tot een uurtje of half zes 's middags/s'avonds op het weiland. En als ze ervanaf komen dan krijgt ze nog een halve schep cavalor junior, dat is voor jonge paarden. En meer krijgen ze niet. Ze zien er super uit!!!
Emy schuurt ook wat bij haar manen, beetje jammer want ze heeft al van die dunne manen. Niet dat ze weinig heeft maar dat ze zo snel omvallen... En ze staan al niet netjes omhoog. Maarja kan me voorstellen dat die losse haren erg jeuken dus gek vind ik het niet
Emy schuurt ook wat bij haar manen, beetje jammer want ze heeft al van die dunne manen. Niet dat ze weinig heeft maar dat ze zo snel omvallen... En ze staan al niet netjes omhoog. Maarja kan me voorstellen dat die losse haren erg jeuken dus gek vind ik het niet
edgard heeft nog geen last van jeuk zover wij kunnen zien!
heeft vannacht voor het eerst buiten gestaan!
me lekker ding!
Ik vind je Jack nog echt wel een baby kwa uiterlijk. kan missschien aan mij liggen, Ik ga met edgard nog wel een tijd wachten met wat werken.
ik wortd nu ook wel noodgedwongen, maar anders zou ik ook nog wel ff gewacht hebben.
mijne wordt 29 mei 3 jaartjes!!
mag ik vragen wat voor een bitje dat is?
heeft vannacht voor het eerst buiten gestaan!

me lekker ding!
Ik vind je Jack nog echt wel een baby kwa uiterlijk. kan missschien aan mij liggen, Ik ga met edgard nog wel een tijd wachten met wat werken.
ik wortd nu ook wel noodgedwongen, maar anders zou ik ook nog wel ff gewacht hebben.
mijne wordt 29 mei 3 jaartjes!!

mag ik vragen wat voor een bitje dat is?
Ekdal wordt 23 mei 3 jaar..hoera!
Ekdal kreeg hier 1/4 biks en ik plak s ochtends en s avonds en overdag van 11 tot 5 het land in. In de winter was dat 1 plak hooi ochtend 2 plakken hooi avond. Nu krijgt hij kuil van goede kwaliteit(is echt niet te vergelijken met Randstad kuil!)
Jack ziet er stoer uit zeg!
Ekdal schuurt niet zover ik weet. Misschien alleen van de losse haren, meer niet. Er zijn geen timors die ik ken die exceem hebben dus dat is een groot voordeel
Ekdal kreeg hier 1/4 biks en ik plak s ochtends en s avonds en overdag van 11 tot 5 het land in. In de winter was dat 1 plak hooi ochtend 2 plakken hooi avond. Nu krijgt hij kuil van goede kwaliteit(is echt niet te vergelijken met Randstad kuil!)
Jack ziet er stoer uit zeg!
Ekdal schuurt niet zover ik weet. Misschien alleen van de losse haren, meer niet. Er zijn geen timors die ik ken die exceem hebben dus dat is een groot voordeel

Ik heb Ekdal vandaag even voorzien van een nieuw kapsel, naja, nog steeds overeind, maar iets meer boog erin!! Heb wel even een opstapje gebruikt, hij wil nog niet echt wijken voor druk en dan kan ik er niet bij, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leuke foto's weer van Emily en Jack,toch blijven het echt nog puppy's he om te zien
Elvis krijgt niets meer dan weidegang van half 10 tot ongeveer 5 uur en een half schepje Naturel Balance.
Ze zien er hier nog super uit,niet te vet en het schuren is minimaal,Elvis heb ik verder nog niet zien schuren.
Wel was hij vandaag erg vervelend.Had hem even gewassen en dacht lekker droog te gaan stappen op de weg.Meneer kan er alleen niet tegen dat hij dan niet even mag rollen,dus de hele weg was hij aan het draaien,schudden,steigeren alleen maar omdat hij nat was
..Anders doet hij nooit zo.
Langs de weg ook iedere keer schrikken zogenaamd van auto's....Was blij dat ik stal weer had bereikt.
Meneertje het land in,en ja hoor rollen rollen en nog eens rollen,en vervolgens bokkend er vandoor.
Volgende keer dan toch maar even eerst het land in na het wassen,op de een of andere manier houd hij niet van nat zijn
..Terwijl als je tuingslang op ze neus zet hij het wel leuk vind,alleen niet op ze lijf gek beest.
Deze alvast aangeschaft voor de zomer

foto van 2 weekjes terug,hij zat achter een hond aan...

Elvis krijgt niets meer dan weidegang van half 10 tot ongeveer 5 uur en een half schepje Naturel Balance.
Ze zien er hier nog super uit,niet te vet en het schuren is minimaal,Elvis heb ik verder nog niet zien schuren.
Wel was hij vandaag erg vervelend.Had hem even gewassen en dacht lekker droog te gaan stappen op de weg.Meneer kan er alleen niet tegen dat hij dan niet even mag rollen,dus de hele weg was hij aan het draaien,schudden,steigeren alleen maar omdat hij nat was

Langs de weg ook iedere keer schrikken zogenaamd van auto's....Was blij dat ik stal weer had bereikt.
Meneertje het land in,en ja hoor rollen rollen en nog eens rollen,en vervolgens bokkend er vandoor.
Volgende keer dan toch maar even eerst het land in na het wassen,op de een of andere manier houd hij niet van nat zijn

Deze alvast aangeschaft voor de zomer

foto van 2 weekjes terug,hij zat achter een hond aan...

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Jaaa echt wat lief van je Esther!Esther schreef:Ik heb Ekdal vandaag even voorzien van een nieuw kapsel, naja, nog steeds overeind, maar iets meer boog erin!! Heb wel even een opstapje gebruikt, hij wil nog niet echt wijken voor druk en dan kan ik er niet bij, hihi..

Hij kan wel wijken voor druk hoor, maar hij vertikt het gewoon vaak.....ach we oefenen gewoon verder toch

Elvis ziet er echt ubersexy uit 

Komt vanzelf goed met Ekdal, hij gaat nu vooral terug duwen. Heel herkenbaar, doet Fjella op het moment ook erg. Komt vanzelf..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther schreef:Komt vanzelf goed met Ekdal, hij gaat nu vooral terug duwen. Heel herkenbaar, doet Fjella op het moment ook erg. Komt vanzelf..

Les 1 is een feit

Vanmiddag opgehaald terwijl ik nog snel even het draad verzet had zodat ze weer stukje gras hadden. Was wel benieuwd of Ekdal dan wel mee wou, maar was geen probleem. Flam was er minder mee eens dat ik haar vriendje kwam pikken, máár..toen later er een vervangbaar vriendje (dieter) kwam was ze het alweer vergeten (ach, allemaal blond

Eerst maar even in de container naast Bink gezet, zodat wij nog even hapje lunch konden wegwerken. Daarna was het werktijd. Aan de muur, borstel er over (en treinen kan hem niet interesseren, maar kleine trekkertjes met botenopleggers waren toch stiekem heel klein beetje spannend).
Vervolgens aan het halster, longe er aan, bak afgezet en gaan met die banaan. Deed ie echt superbraaf, al moest ie even door zijn eigen dilemma heen dat ik m toch echt een bevel gaf die hij moest opvolgen...(en wat kan hij dan bedenkelijk kijken

Nja ook daar weer stap draf en galop...en toen ging ie los, lekker bokken en doen...heeft even heerlijk uitgetest hoe goed ik kan aansingelen...super. (weet niet, vind het altijd wel fijn als ze even 'los' gaan...geen opgekropte spanning vasthouden) Uiteindelijk besloot hij toch zijn benen maar aan de grond te houden, want het was vergeefse moeite. Nog even paar overgangen en toen was het klaar...braverik, maar zeker geen dooie. Tot slot nog even aan het zadel staan sjorren, op klappen en er naast staan springen als een malloot....boeide hem niet. Morgenochtend mag ie nogmaals proberen.
Dus tot zover een succesvolle les 1.
Na kapsalon Esther mocht ie nog even met Bink in het voorste weitje tot het begin van de avond..heeft ie heerlijk staan halstertrekken, miepen en bijtspelletjes spelen met de buurmannen (o.a. Felix en Kastor). Even kennis gemaakt met Dingo die ineens zijn eigen plan aan het trekken was

Geluk is de vrucht van intens werk
Hij duwde me echt bijna van het opstapje af, hihi.. Gekkerd!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat ben ik blij om te lezen dat hij stiekem toch wel heeeeeel erg braaf is als ik dat zo lees.....
En trekkers....hij rende hier vorige jaar als enige achter de trekker aan in het land terwijl de rest bang was....
Ekdal is gewoon soms beetje lomp Esther, hopelijk gaat hij het nog een keertje leren

En trekkers....hij rende hier vorige jaar als enige achter de trekker aan in het land terwijl de rest bang was....

Ekdal is gewoon soms beetje lomp Esther, hopelijk gaat hij het nog een keertje leren

Gelukkig Esther, ga me al bijna schamen.....Esther schreef:Komt vanzelf goed met Ekdal, hij gaat nu vooral terug duwen. Heel herkenbaar, doet Fjella op het moment ook erg. Komt vanzelf..

ene meisje bij ons op stal heeft gister foto,s gemaakt van Edgard
hier zijn ze!

hier zijn ze!

-
Wat een leuke foto's van alle paarden!
Rantsoenuitbreiding voor Jack dus. Kan me beide argumenten goed voorstellen. Jij bent bang voor hoefbevangenheid, maar hoe kan hij groeien als hij niet voldoende voer krijgt óm te groeien. Lastig.
Hier krijgen de paarden vrij veel hooi, ze eten er met zijn vijfen van dus wat ze ieder krijgen geen idee.
Overdag mogen ze ongeveer 2x een uur op de wei en ze krijgen 1 bekertje musli.
Jeuk krijgen ze nu ook meer, alle paarden eigenlijk. Vooral 's avonds wanneer de beestjes en mugjes het actiefst worden, dan rollen ze regelmatig en kroelen elkaar veel.
Eigenlijk moet ik ook weer nieuwe foto's maken he?!
Ik vind jullie paarden er iig heel goed uitzien!
Rantsoenuitbreiding voor Jack dus. Kan me beide argumenten goed voorstellen. Jij bent bang voor hoefbevangenheid, maar hoe kan hij groeien als hij niet voldoende voer krijgt óm te groeien. Lastig.
Hier krijgen de paarden vrij veel hooi, ze eten er met zijn vijfen van dus wat ze ieder krijgen geen idee.
Overdag mogen ze ongeveer 2x een uur op de wei en ze krijgen 1 bekertje musli.
Jeuk krijgen ze nu ook meer, alle paarden eigenlijk. Vooral 's avonds wanneer de beestjes en mugjes het actiefst worden, dan rollen ze regelmatig en kroelen elkaar veel.
Eigenlijk moet ik ook weer nieuwe foto's maken he?!
Ik vind jullie paarden er iig heel goed uitzien!
Alle E'tjes zien er inderdaad super uit! Super in de vacht..
En ligt het aan mij of worden ze ook allemaal iets volwassener?
Natuurlijk zien ze er nog baby uit, maar de basis is er bijna..
Leuk om te lezen hoe het met Ekdal gaat, ben wel benieuwd naar foto's hoor!
Ik hoop vandaag weer even naar Emily te kunnen, het is zulk lekker weer!
Gister kon ik helaas niet en wil haar eigenlijk even helemaal wassen..
Hoop wel dat de jeuk weer overgaat en dat het geen eczeem is!
En ligt het aan mij of worden ze ook allemaal iets volwassener?
Natuurlijk zien ze er nog baby uit, maar de basis is er bijna..
Leuk om te lezen hoe het met Ekdal gaat, ben wel benieuwd naar foto's hoor!
Ik hoop vandaag weer even naar Emily te kunnen, het is zulk lekker weer!
Gister kon ik helaas niet en wil haar eigenlijk even helemaal wassen..
Hoop wel dat de jeuk weer overgaat en dat het geen eczeem is!
Emily (v. Balony, m. Justy)
Niet doen hoor, ik bedoel het op een grappige manier!!roos schreef:Gelukkig Esther, ga me al bijna schamen.....Esther schreef:Komt vanzelf goed met Ekdal, hij gaat nu vooral terug duwen. Heel herkenbaar, doet Fjella op het moment ook erg. Komt vanzelf..
Ik ben wel bekend met jonge dieren en hij bedoelt het helemaal niet verkeerd, hij heeft een leuk karakter!!
Hij stond eigenlijk superbraaf stil met knippen, behalve dat hij me één keer bijna van het opstapje duwde en daar hebben we smakelijk om gelachen!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'