Het mini topic
Re: Het mini topic
Ben de hele nacht druk geweest met Twinkle ze had weeen maar ze zetten niet door, ze eet slecht en haar vulva staat open alles is klaar het moet er alleen nog even uit komen.
Vanmiddag ging ze weer liggen en ik werd gebeld dat ze lag en niet at dus ik weer even terug naar stal maar ze stond weer en ging ook weer eten.
Straks er maar weer heen en kijken of het doorzet ze is nu een week over tijd.
Vanmiddag ging ze weer liggen en ik werd gebeld dat ze lag en niet at dus ik weer even terug naar stal maar ze stond weer en ging ook weer eten.
Straks er maar weer heen en kijken of het doorzet ze is nu een week over tijd.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ohhh, spannend zeg, altijd leuk weer zo'n kleintje, hoop dat alles goed gaat.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ja dat hoop ik ook daar heb ik slapeloze nachten voor over.
Gisteren was het om 21.00 uur, om 24.00 uur en om 04.00 uur naar stal en om 13.00 uur even mijn bed in geweest.
Ga zo even een kijkje nemen.
Gisteren was het om 21.00 uur, om 24.00 uur en om 04.00 uur naar stal en om 13.00 uur even mijn bed in geweest.
Ga zo even een kijkje nemen.
@ Rowena. Ik wilde het jou ook niet uitleggen maar degene die bovenstaande reactie plaatste. Ik had gewoon normaal contact met jou en kan ook de reactie niet helemaal plaatsen die hier dus opkwam. Ik had gewoon een foto gezien van jou James en had de "klik"' Ik val niet op papier of wat dan ook maar gewoon op een persoonlijkheid anders had ik naar mijn zoektocht naar een wat oudere fjord niet uitgekomen bij een kruising fjord/tinker van bijna 2 jaar oud. Ik heb dus ook niet de moeite/tijd genomen om het hele topic door te lezen om erachter te komen hoe oud James was. Ben meer van directe aanpak en heb je dus ook een berichtje gestuurd, en snap heel goed waarom je het niet wil, zou ik ook niet willen. Maar als je had gezegt nu nog niet maar over een bepaalde tijd wel en ik niks had gevraagt had ik er mooi naast gepierd. Ik ben van mening dat er geen domme vragen bestaan en vragen vrij staat. En zoals ik al zei, ik zocht ook niet en heb tijd zat dus heb nog niet nagedacht. Misschien is het ook niet zo handig om het via fw te doen omdat je nu al ziet wat voor een reactie je krijgt als je gewoon een vraag aan iemand stelt. Neemt niet weg dat ik James geweldig blijf vindenrocky&moby schreef:@ rowenna, ik zou het niet doen. Er zijn hengstjes genoeg om mee te dekken en met een 1 jarige die je ook niet gescheiden kan gaan zetten zou ik het niet doen.
Snap het van de gene die wil dekken ook niet zo?!

- rocky&moby
Volgens mij maak jij er nu een heel verhaal van. Wij gaven rowenna alleen de tip dat een hengstje erg in gedrag kan veranderen wanneer je hem voor het dekken inzet.
@ Rowena. Ik wilde het jou ook niet uitleggen maar degene die bovenstaande reactie plaatste. Ik had gewoon normaal contact met jou en kan ook de reactie niet helemaal plaatsen die hier dus opkwam. Ik had gewoon een foto gezien van jou James en had de "klik"' Ik val niet op papier of wat dan ook maar gewoon op een persoonlijkheid anders had ik naar mijn zoektocht naar een wat oudere fjord niet uitgekomen bij een kruising fjord/tinker van bijna 2 jaar oud. Ik heb dus ook niet de moeite/tijd genomen om het hele topic door te lezen om erachter te komen hoe oud James was. Ben meer van directe aanpak en heb je dus ook een berichtje gestuurd, en snap heel goed waarom je het niet wil, zou ik ook niet willen. Maar als je had gezegt nu nog niet maar over een bepaalde tijd wel en ik niks had gevraagt had ik er mooi naast gepierd. Ik ben van mening dat er geen domme vragen bestaan en vragen vrij staat. En zoals ik al zei, ik zocht ook niet en heb tijd zat dus heb nog niet nagedacht. Misschien is het ook niet zo handig om het via fw te doen omdat je nu al ziet wat voor een reactie je krijgt als je gewoon een vraag aan iemand stelt. Neemt niet weg dat ik James geweldig blijf vinden
Daarnaast snap ik mensen niet die papierloos fokken met de kleintjes, er beland al zoveel op de paardenmarkt maandagochtend dat een enkele reis italie krijgt.
Een forum is om op te plaatsen, tips te geven en discusseren.
- Cindy+Uniek
én in de eerste post van rowenna kon je nog niet uit opmaken dat ze niet wist dat hij 1 jaar was...
papierloos dekken met mini's... tja.... uiteindelijk mag ook alles worden opgenomen bij het NMPRS dus denk niet dat dat een probleem is, juist omdat je deze kleurtjes weinig ziet kan ik me voorstellen dat iemand daar mee wil dekken
papierloos dekken met mini's... tja.... uiteindelijk mag ook alles worden opgenomen bij het NMPRS dus denk niet dat dat een probleem is, juist omdat je deze kleurtjes weinig ziet kan ik me voorstellen dat iemand daar mee wil dekken
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Niets gaat bij mij weg, mag tot de dood blijven!!!!!!rocky&moby schreef:
Volgens mij maak jij er nu een heel verhaal van. Wij gaven rowenna alleen de tip dat een hengstje erg in gedrag kan veranderen wanneer je hem voor het dekken inzet.
Daarnaast snap ik mensen niet die papierloos fokken met de kleintjes, er beland al zoveel op de paardenmarkt maandagochtend dat een enkele reis italie krijgt.
Een forum is om op te plaatsen, tips te geven en discusseren.
- rocky&moby
De vader moet bekent zijn toch? en binnekort zullen de regels toch nog wel wat veranderen gezien het laatste blaadje.Cindy+Uniek schreef:én in de eerste post van rowenna kon je nog niet uit opmaken dat ze niet wist dat hij 1 jaar was...
- Cindy+Uniek
álles mag ingeschreven worden...
soumy zijn vader staat ook niet op papier en is ook gewoon ingeschreven...
mag je ook gewoon mee deelnemen met de HK
iig nu nog wel
dash is ook gewoon ingeschreven met alles onbekend (tenzij lotte zijn moeder is)
soumy zijn vader staat ook niet op papier en is ook gewoon ingeschreven...
mag je ook gewoon mee deelnemen met de HK
iig nu nog wel
dash is ook gewoon ingeschreven met alles onbekend (tenzij lotte zijn moeder is)
Papieren zijn voor die kleine pony's natuurlijk niet heel belangrijk maar mooi meegenomen zou ik zeggen.
Al mijn kleine pony's hebben papieren om dat ik ermee fok en dan gaat er af en toe wat weg en met papier verkoopt nou eenmaal beter.
Als je een pony puur voor gezeldschap wil maakt een papier niet uit.
Toen ik op zoek was naar een fries maakte een papier voor mij ook niet uit dat mijn fries een papier heeft komt puur doordat ik haar helemaal geweldig vond en een papier is een bijzaak.
Al mijn kleine pony's hebben papieren om dat ik ermee fok en dan gaat er af en toe wat weg en met papier verkoopt nou eenmaal beter.
Als je een pony puur voor gezeldschap wil maakt een papier niet uit.
Toen ik op zoek was naar een fries maakte een papier voor mij ook niet uit dat mijn fries een papier heeft komt puur doordat ik haar helemaal geweldig vond en een papier is een bijzaak.
Papieren zeggen mij helemaal niks, vind het belangrijker dat een paard goed in elkaar zit, persoonlijk kan ik me de reactie van dodootje wel voorstellen, ik zet gewoon neer dat ze me een pb had gestuurd over james, wat ik heel leuk vond en eerlijk gezegd vond ik de reactie van rocky en moby[sorry ben effe je naam kwijt
]wel wat raar overkomen, niet dat ze me de tip gaf het niet te doen, maar meer wat er na kwam:''snap het van de gene die wil dekken ook niet zo'', komt denk ik voor Dodootje niet zo leuk over.En als je een veulentje voor jezelf wil fokken maakt het toch niet ook niet uit of er wel of geen papier bij zit.
Hoop dat je uit eindelijk toch een leuk hengstje vind, en wie weet denk ik er straks wel anders over!

Hoop dat je uit eindelijk toch een leuk hengstje vind, en wie weet denk ik er straks wel anders over!
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Toen dodootje me een berichtje stuurde wist ze dat ook niet, en heb haar een pb terug gestuurd en verteld dat James pas een jaar was, dat is wat eigenlijk wat dodootje nu dus ook vertelde, maar daar ging het me hier ook niet om.Cindy+Uniek schreef:én in de eerste post van rowenna kon je nog niet uit opmaken dat ze niet wist dat hij 1 jaar was...
Ik vond het gewoon, kei stoer dat iemand James zo leuk vind dat ze er wel een veulen van wil en heb dat dus hier geplaatst, maar er ook bij gezet dat ik het niet doe.
Verder niks.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
De minies zijn vaak slecht in te schatten hoe oud ze zijn ook door hun dikke vacht.
Hier nog geen veulen ze is nu 349 dagen drachtig waar gaat dit heen zeg voor zo'n klein paardje meestal bevallen die eerder maar Twinkle niet.
Hier nog geen veulen ze is nu 349 dagen drachtig waar gaat dit heen zeg voor zo'n klein paardje meestal bevallen die eerder maar Twinkle niet.
- Cindy+Uniek
idd rowenna dat bedoelde ik ook, dat zij dat nog niet wist en wij dus ook niet van haar
maar idd kaar, op papier kun je niet rijden
stoute twinkle
maar idd kaar, op papier kun je niet rijden

stoute twinkle
Ja Twinkle werkt niet mee ging bijna twijvelen aan de dekdatum dus gisteren de dekbon erbij gepakt en de 1e dekdatum was 3 mei en de laatste 9 mei dus had ik het wel goed.
Neveda is 25 april uitgerekend maar dat schiet ook niet op dus 2 late veulens.
Neveda is 25 april uitgerekend maar dat schiet ook niet op dus 2 late veulens.
- rocky&moby
Ieder zijn mening, op iedere paarden markt gaan er bosjes jonge shetten met een enkeltje italie weg. Daarom zou ik voormezelf altijd fokken met papier, ook voor wat ik graag met ze wil.
Stel dat ik een gezelschapsshetter zou willen kan je ze overal gartis afhalen, voor een paar tientjes kopen en zou ik eerder zo dier een kans geven.
Verder moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten wat ze doen, een forum is nou echter ook voor discussie's en tips.
Stel dat ik een gezelschapsshetter zou willen kan je ze overal gartis afhalen, voor een paar tientjes kopen en zou ik eerder zo dier een kans geven.
Verder moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten wat ze doen, een forum is nou echter ook voor discussie's en tips.
Nou twinkle laat je echt lang wachten, moet wel een heel speciaal veulen uit komen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
- Cindy+Uniek
@ machteld, denk dat de meesten dat op zich ook wel met je eens zijn
maar dit was natuurlijk voor iemand prive bedoeld én wildkleurtjes leveren altijd meer op met óf zonder papier...
ik bied dash ook ter dekking aan, maar mocht ik dit jaar niet achter zijn ouders komen, dan gaat hij ook hakkietjakkie en eruit (dan weet ik iig zeker dat er niet meer verder gefokt kan worden) maar dat ene jaartje vind ik wel leuk en wie weet vind ik zijn ouders nog
maar dit was natuurlijk voor iemand prive bedoeld én wildkleurtjes leveren altijd meer op met óf zonder papier...
ik bied dash ook ter dekking aan, maar mocht ik dit jaar niet achter zijn ouders komen, dan gaat hij ook hakkietjakkie en eruit (dan weet ik iig zeker dat er niet meer verder gefokt kan worden) maar dat ene jaartje vind ik wel leuk en wie weet vind ik zijn ouders nog
Nog geen kleine Twinkle hoop dat ze er een extra kleurtje aan geeft want de afwerking duurd wel erg lang ze is al 350 dagen drachtig.
King mijn klophengst is van de week verkocht erg jammer was een erg leuk paardje om te zien maar als je wilt fokken met papier kan dat helaas niet want hij komt niet door de keuring heen,
Heb momenteel Shadow en Jordy om mee verder te gaan en daar sta ik achter, had van de winter 5 hengsten omdat ik niet echt wist wat ik wilde maar dat vond ik erg veel.
King mijn klophengst is van de week verkocht erg jammer was een erg leuk paardje om te zien maar als je wilt fokken met papier kan dat helaas niet want hij komt niet door de keuring heen,
Heb momenteel Shadow en Jordy om mee verder te gaan en daar sta ik achter, had van de winter 5 hengsten omdat ik niet echt wist wat ik wilde maar dat vond ik erg veel.
- Cindy+Uniek
en nu heb je de knapste 2 over
én die zijn ggk