eczeem deken
Re: eczeem deken
Ja ik dacht zelf misschien het heel kort te knippen, misschien dat het dan blijft staan!
Ik hoop het wel want ik vind dat nu juist zo leuk!
Wanneer leggen jullie die deken eigenlijk op? Nu al of nog even wachten?
Ik hoop het wel want ik vind dat nu juist zo leuk!
Wanneer leggen jullie die deken eigenlijk op? Nu al of nog even wachten?
Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
M1 + 8 WP --> Nu lekker met Pré pensioen!
Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
v. Bjorgard m. Sidelia

Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
bij karev blijven ze nu nog staan. Ze zijn niet vreselijk kort, misschien iets te lang zelfs. Ligt ook wel aan de structuur van de manen denk ik.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Rosantjuh(L)banjer
bij de hoofdkap moet je die klipjes inderdaad er aan vast maken.
Banjer haar manen vallen altijd om door de deken. Nu zat er laatst een mega gat in de hals en heb ik hem er afgeknipt ze schuurd hoofdzakelijk haar staart namelijk.
Banjer heeft hem al vanaf half maart om
Banjer haar manen vallen altijd om door de deken. Nu zat er laatst een mega gat in de hals en heb ik hem er afgeknipt ze schuurd hoofdzakelijk haar staart namelijk.
Banjer heeft hem al vanaf half maart om

Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Daar zat ik ook aan te denken om het hals gedeelte er af te halen!
Ik ga het eerst met proberen en anders sloop ik hem eraf!
Bedankt voor de tips
Ik ga het eerst met proberen en anders sloop ik hem eraf!
Bedankt voor de tips

Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
v. Bjorgard m. Sidelia

Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
Als je het halsgedeelte er toch afhaalt dan kan je toch beter een andere ademende deken opdoen met een goede staartflap? Beetje zonde om daar een eczeemdeken van een eurootje of 70 minimaal voor te kopen.
Ik had liever platte manen dan geen manen bij mijn eczemer trouwens. Zo min mogelijk jeuk daar ging ik voor, hoe hij er dan qua boog (of juist ontbreken van boog) bijstond was me echt een rotzorg.
Ik had liever platte manen dan geen manen bij mijn eczemer trouwens. Zo min mogelijk jeuk daar ging ik voor, hoe hij er dan qua boog (of juist ontbreken van boog) bijstond was me echt een rotzorg.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
- Rosantjuh(L)banjer
@marijke: ik had de deken al en heb er ook een op reserve liggen met hals hoor. aangezien ze het meest haar staart doet heb ik er eerst voor zo gekozen. en ze red zich er prima mee. wanneer ze jeuk krijg aan haar hals komt die met hals er weer op.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Ja uiteraard gaan we voor het beste resultaat bij het paardje!
Ik ga het wel zien wat het teweeg gaat brengen wie weet valt het allemaal wel mee!
Ik ga het wel zien wat het teweeg gaat brengen wie weet valt het allemaal wel mee!
Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
v. Bjorgard m. Sidelia

Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
Ik heb zijn manen niet kort geknipt.
Als ik naar de manege ofzo ga gooi ik er altijd een fles water over heen en dan met een manenkam omhoog borstelen.
Het staat dan gewoon netjes rechtop.
Ik zou het deken al vroeg eropleggen want als hij eenmaal gestoken is dan gaat het helemaal fout.
Dat is bij die van mij teminste wel zo.
Als ik naar de manege ofzo ga gooi ik er altijd een fles water over heen en dan met een manenkam omhoog borstelen.
Het staat dan gewoon netjes rechtop.
Ik zou het deken al vroeg eropleggen want als hij eenmaal gestoken is dan gaat het helemaal fout.
Dat is bij die van mij teminste wel zo.

appie 

Ok thnx voor de reacties! Ik ga hem vanavond verblijden met zijn nieuwe deken! 

Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
v. Bjorgard m. Sidelia

Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Bij mij ging de deken er meestal half maart er al op ,behalve als het weer echt slecht was zoals sneeuw/regen.sassies84 schreef:Wanneer leggen jullie die deken eigenlijk op? Nu al of nog even wachten?
Maar zodra de eerste zonnestralen er waren ging hij erop, daar nam ik geen risico mee.
Meestal bleef hij om tot eind oktober, maar dat hing ook helemaal van het weer af.
Eerst zeker zijn dat er geen vliegjes meer zijn.
En wat Marijke zegt, eczeem gaat voor de boog hoor.
Staar je niet blind op een boog, neem aan dat de jeukvrij paard je liever is dan een boog

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Orlinde heeft ook onder haar eczeemdeken altijd een mooie boog. (Nou heeft zij wel een dik pak manen, misschien dat dat iets minder vatbaar is voor platliggen dan een smalle manenkam.)
Ik heb een Boett-deken en een Ivanhoe. Beiden erg fijn, de Boett nog net iets fijner. En hun geld echt waard: erg stevig, koel, makkelijk, past goed (vooral Boett heeft veel verschillende maten en pasvormen) en in zandkleur.
Als je paard alleen aan z'n manen last heeft, is er ook een halsdeken van Ivanhoe, dan hoef je geen hele deken.
Ik heb een Boett-deken en een Ivanhoe. Beiden erg fijn, de Boett nog net iets fijner. En hun geld echt waard: erg stevig, koel, makkelijk, past goed (vooral Boett heeft veel verschillende maten en pasvormen) en in zandkleur.
Als je paard alleen aan z'n manen last heeft, is er ook een halsdeken van Ivanhoe, dan hoef je geen hele deken.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.