wat voor zadel hebben jullie op je fjord?
- SandraJimmy
Re: wat voor zadel hebben jullie op je fjord?
Jimmy heeft een Wintec 500, het nieuwste model en een Barefoot Arizona.
Beide in het bruin.
Beide in het bruin.
-
Een pagony haflinger zadel, die past perfect op de meeste fjorden hier.
Heb er diverse fjorden mee gereden en altijd lag het zadel perfect
Heb er diverse fjorden mee gereden en altijd lag het zadel perfect

Ytje en Yaël hebben beide een Wintec dressuur zadel.
Moet zeggen dat ze allebei wel fijn liggen.
Moet zeggen dat ze allebei wel fijn liggen.
Olijke tweeling: Ytje & Yaël 

Bij Tika heeft een wintec Pro dressuur (rode boom)op 17.5 inch,
ik vond het altijd een fijn zadel het zadel heeft een halfdiepe zit dus z'on gedwongen zit.
ik vond het altijd een fijn zadel het zadel heeft een halfdiepe zit dus z'on gedwongen zit.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
- SandraJimmy
Bij Jimmy ondertussen een wijziging onder voorbehoud 
Barefoot schoof enorm, dus gisteren is er iemand geweest om een Trekker pro endurance aan te passen.
Dus die heb ik hier nu om een week te testen.
Hebben de Barefoot er ook op gehad om het probleem onder de loep te nemen, maar dat komt blijkbaar niet door het zadel, maar door mijn balans.
Dus nu even een weekje met de Trekker rijden en eens kijken waar dan de keuze definitief op valt.

Barefoot schoof enorm, dus gisteren is er iemand geweest om een Trekker pro endurance aan te passen.
Dus die heb ik hier nu om een week te testen.
Hebben de Barefoot er ook op gehad om het probleem onder de loep te nemen, maar dat komt blijkbaar niet door het zadel, maar door mijn balans.
Dus nu even een weekje met de Trekker rijden en eens kijken waar dan de keuze definitief op valt.
hier hebben we naast onze arizona (BF) nu ook nog een BF Londen voor mij (andere is voor leslie)

Ik heb een Kieffer Frysk op Zylvar liggen,ik heb 2 keer over een Rossner amerika uitgeprobeerd,en met het proefrijden ging hij moeilijk in de galop em zijn oren gingen plat en was duidelijk ongelukkig,ik was het ook niet eens met de pasvorm vond hem te smal bij de ruggegraat,en heb toen mijn oude euroriding die alleen aan de voorkant te wijd was meegenomen naar Divoza en ben zelf gaan meten,toen kon ik eigenlijk al zien dat de Kieffer bijna hetzelfde was alleen van voren een fractie smaller,heb die dus meegenomen met de afspraak dat ze nog zou komen kijken en wat was ze verbaasd want dit zadel lag helemaal goed en Zylvar liep er toen al een week mee en zonder platte oren en soepel in de galop,maar anders was het met Divoza niets geworden je moet je daar er echt zelf in verdiepen en ik had er bijna een studie voor mezelf van gemaakt,maar nu een half jaar verder zijn we beide nog heel blij met dit superfijn zittende zadel,maar ook ik werd er wel moe van ze meten ze rustig te krap aan en zeggen dan dat hij super ligt,ik ben blij dat mijn paardje het zelf zo duidelijk heeft aangegeven.
Heb een westernzadel een equiflex dit zadel heeft een flexibele boom dat zich na een half uur aanpast aan de rug van het paard.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Thanx voor de tip Nioba, zal ik ook eens naar gaan kijken vandeweek. Neem ik gewoon mn boom even mee naar divoos 

Volgens mij heb ik ons huidige zadel hier nog niet gemeld. Wij hebben de, voor Cos, reusachtige Barefoot Cherokee de deur uitgedaan en zijn nu een paar maanden over op een Startrekk Comfort Shorty. Heerlijk zadel, super kwaliteit leer en ligt als een huis zonder aansingelen.
Volgens de zadelpasser lag het zadel ook prachtig en hij kan eventueel nog 2 kopijzers groter. Mijn obsessie voor verfrummelde haren is ook helemaal de kop ingedrukt want die zijn er niet...zelfs niet na herhaaldelijk op- en afstappen
Volgens de zadelpasser lag het zadel ook prachtig en hij kan eventueel nog 2 kopijzers groter. Mijn obsessie voor verfrummelde haren is ook helemaal de kop ingedrukt want die zijn er niet...zelfs niet na herhaaldelijk op- en afstappen

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Kun je daar wat meer over vertellen? Ik snap niet zo goed hoe een boom zich nou na een half uur kan aanpassen. hoe werkt dat?sunhild schreef:Heb een westernzadel een equiflex dit zadel heeft een flexibele boom dat zich na een half uur aanpast aan de rug van het paard.
---
Hier een Wintec 500 Veelzijdigheid.
Pasgeleden laten nakijken, nieuwe singelstoten aan laten zetten (was hard nodig) en laten opvullen.
Ligt nu beter, maar het is niet ideaal.
Ik ben aan het sparen voor een nieuw zadel; dat wordt waarschijnlijk na de zomer.
Ik zit te denken aan een dressuurzadel, maar ik wil graag wel verschillende merken uitproberen.
Pasgeleden laten nakijken, nieuwe singelstoten aan laten zetten (was hard nodig) en laten opvullen.
Ligt nu beter, maar het is niet ideaal.
Ik ben aan het sparen voor een nieuw zadel; dat wordt waarschijnlijk na de zomer.
Ik zit te denken aan een dressuurzadel, maar ik wil graag wel verschillende merken uitproberen.
Fjord. Feel the difference!
♥ Yorinde (Bjorgard x Gardar)
♥ Yorinde (Bjorgard x Gardar)
http://www.trekkingsaddles.com/html2006/equiflex.htmGerritje schreef:Kun je daar wat meer over vertellen? Ik snap niet zo goed hoe een boom zich nou na een half uur kan aanpassen. hoe werkt dat?sunhild schreef:Heb een westernzadel een equiflex dit zadel heeft een flexibele boom dat zich na een half uur aanpast aan de rug van het paard.

Jammer dat ze zoiets niet voor dressuur hebben.
Tja dat maak voor mij niet meer uit rij toch alleen nog maar in het bos.