Ons nieuwe zadel!
Re: Ons nieuwe zadel!
Ziet er goed uit!
Erg fijn wel dat je geen speciale dekjes nodig hebt, die zijn zoo duur!
Erg fijn wel dat je geen speciale dekjes nodig hebt, die zijn zoo duur!
- SandraJimmy
Ik weet dat dit een oud topic is, maar zou toch eens willen weten hoe het zadel je nu na een paar maanden bevalt.
Buitenzinnig is gisteren namelijk met dit zadel bij ons geweest en heb hem nu een weekje om te testen dus ben volop aan het zoeken naar ervaringen van mensen
Buitenzinnig is gisteren namelijk met dit zadel bij ons geweest en heb hem nu een weekje om te testen dus ben volop aan het zoeken naar ervaringen van mensen

- kristelhans
Hee wat leuk, ik zocht dit topic laatst..ik lees dan even mee..ben ook aan het kijken voor anders straks..
ik heb ook een beetje mijn zinnen gezet op dit zadel als de beurs het toelaat. Dus ben ook zeer benieuwd hoe hij nu bevalt, dus sterre, gooi de voors en tegens maar op tafel...
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
@Sandra: oh, spannend! Ben benieuwd hoe het bevalt!
Ik ben nog steeds helemaal blij met het zadel! Heb inmiddels uitgevonden dat de fenders van barefoot er ook aanpassen, dat rijdt dus helemaal zalig
Kan er rustig uren mee rijden zonder ergens last van te krijgen, hetzelfde geldt voor Bailey. Hij is echt ruimer gaan lopen sinds dit zadel.
Moest in het begin wel echt even letten op mijn eigen houding, had de neiging nogal in stoelzit te gaan zitten, maar dat kan ook de 'erfenis' van mijn westernzadel zijn geweest hoor
Kan me wel voorstellen dat als je zelf erg lang bent of superlange benen hebt het zadel daar misschien geen ruimte aan biedt, verder kan ik geen nadelen bedenken...
foto van deze week:

zag trouwens wel dat dit type (pro adjust) vervangen gaat worden door de luxus, die toch weer net wat anders lijkt te zijn.
Ik ben nog steeds helemaal blij met het zadel! Heb inmiddels uitgevonden dat de fenders van barefoot er ook aanpassen, dat rijdt dus helemaal zalig

Kan er rustig uren mee rijden zonder ergens last van te krijgen, hetzelfde geldt voor Bailey. Hij is echt ruimer gaan lopen sinds dit zadel.
Moest in het begin wel echt even letten op mijn eigen houding, had de neiging nogal in stoelzit te gaan zitten, maar dat kan ook de 'erfenis' van mijn westernzadel zijn geweest hoor

Kan me wel voorstellen dat als je zelf erg lang bent of superlange benen hebt het zadel daar misschien geen ruimte aan biedt, verder kan ik geen nadelen bedenken...
foto van deze week:

zag trouwens wel dat dit type (pro adjust) vervangen gaat worden door de luxus, die toch weer net wat anders lijkt te zijn.
hoe bedoel je met lange benen geen ruimte. Bij mij houd het zweetblad bijna altijd op bij mijn knieen. Onderbenen moeten het altijd al alleen doen. Soms wel handig, kan mn laarzen dan net ff onder het zweetblad haken, zit je wat steviger. Niet dat het helpt hoor, alleen maar slecht voor mijn laarzen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
- kristelhans
Sterre, jij hebt ook met een Barefoot gereden vroeger toch? Is er veel verschil qua zit vind je?
- SandraJimmy
Klinkt goed 
Fenders zijn voor mij geen optie helaas, mijn benen zijn daar te kort voor.

Fenders zijn voor mij geen optie helaas, mijn benen zijn daar te kort voor.
@Yvonne: moest je uitleg twee keer lezen voordat ik het begreep, hihi! Ik zei het omdat laatst een vriend van mij met heel lange benen heel even op Bailey zat, en hij kwam ongeveer achterop de zitting van het zadel terecht terwijl z'n knieen voor de zweetbladen uit wilden steken. Zag er echt voor geen meter uit. Maar denk dat je dat zelf moet uitproberen, alle benen zijn toch weer anders 
@Sandra: ik heb ook best heel korte pootjes hoor!
@Kristel: dit is echt veel meer zadel onder je kont als je vergelijkt met een barefoot. Veel steviger. Barefoot kun je dubbelvouwen, dat kan niet met dit zadel. Ook qua zit merk je dat. Je zit wat hoger, omdat er kussens onder zitten. Er zit meer tussen jou en je paard dan bij een barefoot, maar je kunt er toch je paard zeg maar 'doorheen voelen' zoals bij een boomloos.

@Sandra: ik heb ook best heel korte pootjes hoor!
@Kristel: dit is echt veel meer zadel onder je kont als je vergelijkt met een barefoot. Veel steviger. Barefoot kun je dubbelvouwen, dat kan niet met dit zadel. Ook qua zit merk je dat. Je zit wat hoger, omdat er kussens onder zitten. Er zit meer tussen jou en je paard dan bij een barefoot, maar je kunt er toch je paard zeg maar 'doorheen voelen' zoals bij een boomloos.
- SandraJimmy
Helaas zijn die van mij toch te kort. Tenminste, wel bij Barefoot fenders.
Heb morgenochtend mijn eerste echte rit met het zadel, dus ben reuze benieuwd.
Heb morgenochtend mijn eerste echte rit met het zadel, dus ben reuze benieuwd.