Afgelopen weekend zijn we met Jimmy een weekendje naar Laag-Soeren op de Veluwe geweest aangezien we daar gisteren onze eerste Enjoy the Ride rit zouden rijden.
Bij deze een verslagje:
Vrijdagochtend eerst gewerkt tot 12.00. Daarna meteen naar huis, laatste spulletjes inpakken en richting stal gegaan.
Jimmy gepakt en de trailer op….tenminste, dat was de planning.
Jimmy dacht daar overduidelijk anders over en trok zich meerdere keren los om keihard terug te rennen naar de wei. (gelukkig heeft ie dat maar 1x voor elkaar gekregen en konden we hem de andere keren nog tegen houden.
Een uur (jaja, een uur met Jimmy staan laden

Maarja, toen was het dus midden in de spits toen we op het drukste punt van de route kwamen waardoor we ook nog lekker in de file terecht kwamen. Nou, daar was Jimmy het niet mee eens en liet even goed van zich horen. Het laatste stuk gelukkig goed door kunnen rijden dus rond 16.30 waren we bij Camping Boszicht in Laag-Soeren. *\o/* Even gekletst met de eigenaar en zijn dochter en daarna Jimmy op zijn weitje gezet, stalletje klaargemaakt, spulletjes uitgepakt en vervolgens wat boodschappen gedaan en wat gegeten.
Had eigenlijk nog een klein rondje willen doen, maar doordat we dus zo laat waren en rond 19.30 pas helemaal gesetteld waren en gegeten hadden heb ik dat maar geschrapt.
Jimmy stond toch lekker op de wei dus die vermaakte zich prima.

Redelijk op tijd gaan slapen om uitgerust aan de rit te beginnen morgen.
Zaterdag om 6.00 werd ik al wakker (hoezo ingebouwde wekker aangezien dat mijn tijd is om op te staan voor het werk

Rond 9.30 was mijn rijmaatje aangekomen dus hebben we de paardjes bij elkaar gezet op de wei. Dat ging goed dus zijn we ons gaan aanmelden bij de manege. Startnummer gekregen en terug naar de camping om de paardjes klaar te maken.

Om 10.40 begonnen we aan onze rit.
De eerste 3-4 km waren geen pretje. Jimmy werd erg onrustig van de paarden die hij steeds verderop zag lopen en de paarden die ons inhaalde. Maar na die kilometers kwam de rust erin en kon ik het teugeltje laten vieren en kachelde we in een lekker tempo de Veluwe over.

Lekkere stukken gestapt op de zwaarste paden afgewisseld met pittige stukken draf en een galopje.
Vooral het stuk over de hei had een effect van WOW
Wat is het toch ontzettend mooi op de Veluwe

Na de hei hadden we een goed verzorgde pauze waar we even op adem konden komen.
Daarna doorgereden met de 2e helft. Deze ging een heel stuk vlotter aangezien hier veel stukken bekend terrein tussen zaten. Onderweg roept ineens mijn rijmaatje: Hé, een zwijn.
Mijn reactie: Hoe…waar?.... Zat er dus direct naast het pad een zwijn in de struiken.

Ook een stuk verder staken er nog 2 het ruiterpad over. Helaas heb ik hier geen foto’s van kunnen maken.
Het laatste stuk lekker naast de paardjes gelopen, trots op de eerste lange rit op hoger tempo die ik met Jimmy gereden heb. En Jimmy…. Die heeft het super gedaan met vrijwel de gehele rit de oortjes erop.
En hij heeft het grootste deel van de rit voorop gereden, super goed van hem dus

Bij terugkomst op de manege ons afgemeld en op ons gemakje terug gelopen naar de camping.
Moe, maar zeer voldaan onze paardjes afgespoten en op de wei gezet waarna wij genoten van ons welverdiende glaasje drinken.
Na een uurtje onze rijmaatjes uitgezwaait en de rest van de avond lekker op het gemakje bij de caravan gezeten en Jimmy heeft lekker op de wei gestaan tot het donker werd.
De uiteindelijke cijfers van de rit (globaal genomen, ben met de pauze en bij de finish iets te laat geweest met uitschakelen) :
Totale duur: 3 uur, 47 minuten en 24 seconden gereden (excl. pauze)
Totale afstand: 23.22 kilometer.
Gemiddelde snelheid: 6.12 km/uur
Maximum snelheid: 15.96 km/uur
Vanochtend alles ingepakt en de trailer klaar gemaakt.
Tot iets na 13.00 nog lekker van het zonnetje genoten en daarna Jimmy opgeladen (nu gelukkig maar 10 minuten, meneer zwichte voor een emmer muesli

Na een voorspoedige rit kwamen we moe maar super voldaan weer thuis.
Jimmy mocht weer bij Silence en zijn andere maatje op de wei en ik heb thuis een lekker bad genomen. Nagenietend van dit heerlijke weekend