In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee

Bericht door roos » di 05 apr 2011, 17:50

Dat hoop ik ook Yvette!

HOe gaat het met Minouk en Gaby?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 05 apr 2011, 18:50

Yvette_Minouk schreef:
nancy imka schreef:Jeetje voor het zelfde geld halen ze zich helemaal open aan het draad... Gelukkig niks aan over gehouden dus!
Daar ben ik gelukkig niet zo heel bang voor. Bij de maak van de weides/paddock is er eerst goed uitgekiend wat het meest veilig zou zijn.
De isolatoren schieten gelijk open bij druk (of in dit geval kapot :+ ) en het lint zit met korte stukken vast, waardoor het niet snel om benen heen zal slingeren. Bij dit stuk zat het vast aan de poortgrepen met veren (die nu ook uitgerekt zijn... O:) )
Regelmatig hebben we paarden door de draden heen gehad, veulens die eronder door schoten en de draad meenamen, of ander geintjes. Maar de paarden hebben er nog nooit iets aan over gehouden. Het schiet gelijk los.
Tot nu toe hebben ze er nog geen misbruik van gemaakt.. hopelijk blijft dat zo :x
Oh ja die veren hebben wij ook en ook bij ons zijn ze uitgerekt. Imka zag namelijk niet dat hij dicht zat en ging er door heen... Gelukkig rekte hij idd uit ipv dat ie sneed...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 05 apr 2011, 19:40

Ik ben benieuwd hoe Ekkie Gekkie het gaat doen van de week met les 1 :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Emily

Bericht door Emily » wo 06 apr 2011, 08:03

Spannend hoor les 1 voor Ekdal! Hou je ons een beetje op de hoogte?
Emily kan niet wachten tot het 1 mei is, dan mag ze eindelijk het weiland op!
Hopen dat ze een beetje vriendjes kan worden met de andere paarden.
Op de oude stal had ze geen problemen (ze beet wel van zich af), maar in deze kudde zitten nogal dominante paarden..
Nouja het weiland is groot, dus ze kan alle kanten op!
Emily (v. Balony, m. Justy)
roos

Bericht door roos » wo 06 apr 2011, 09:03

Danc en Ekdal zijn beide hier delaagste van de groep. Danc maakt daar totaal geen probleem van. Ekdal krijgt het vanzelf te merken als niet gewaardeerd wordt...

Les 1; hoor het van Annabel denk ik zo ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » wo 06 apr 2011, 11:36

Elvis hangt een beetje tussen ze groepje haha...Emy is de laagste in rang.
Imka is niet een onwijze leider van de groep ofzo,het enige wanneer die fel uit de hoek komt is met eten :D ,opzich hebben we wel een heel rustig groepje +:)+
Verder is hij tegenover vreemde paarden niet aardig helaas,maar wie weet groeit hij daar ook nog is overheen.
vandaag wil ik hem longeren met ze zadel op,ben benieuwd..
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 06 apr 2011, 12:06

Elvis moet aan het werk zo te horen ;)
Fotos he ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » wo 06 apr 2011, 20:10

mijn edgard is echt de laagste in rang.... als er een paard aan komt, weet hij niet hoe snel hij weg moet komen!

Hij staat nu ongeveer 1,5 maand in die kudde maar merk wel dat hij iets brutaler wordt..

gelukkig weet hij wel goed de grenzen
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 06 apr 2011, 20:19

Kan zijn dat ik les 1 even een weekje ga opschuiven...vriendlief gaf te kennen dat ie ook nog vanalles even gedaan wou hebben om huis vrijdag én moet aan het schoolwerk en wist het wel, maar rekende mezelf alweer dag rijker....zaterdag ben ik in Bunschoten op de HK van het NMPRS :=...maar de les gaat er vanzelf komen :j evenals het verslag van die les!
Geluk is de vrucht van intens werk
roos

Bericht door roos » wo 06 apr 2011, 20:22

Owh geen haast.....Ekdal staat er nog 4,5 maand hoor en die vermaakt zich wel met zijn harem ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 07 apr 2011, 06:44

roos schreef:Dat hoop ik ook Yvette!

HOe gaat het met Minouk en Gaby?
Hij is niet gekomen :( Derde keer op rij, steeds schuift het een week op omdat hij het gigantisch druk heeft. Een hele goede dierenarts, al gepensioneerd, maar helemaal volgeboekt.
Dus nu heb ik een uur uitgetrokken om klinieken in de buurt te bellen, met hun ervaringen, voordat ik zomaar met een DA in zee ga en torenhogen rekeningen moet betalen, waar toch niks uitkomt. De eigen dierenartspraktijk heeft weinig ervaring met dit soort 'casussen'. Dus ik ga verder zoeken..

Grappig om te lezen dat de meeste laagste in rang zijn.
Eskil is ook laagste in rang, maar Evian helaas niet. Meneer heeft zich op weten te werken in rang, door de dikste vriendjes te worden met de kuddeleidster, dus hij is overal haantje de voorste en wordt maar weinig op zijn plaats gezet. We moeten dan ook regelmatig heel duidelijk zijn naar hem toe, want hij dringt zich overal op.
Keandra

Bericht door Keandra » do 07 apr 2011, 09:33

toen ik vanmorgen ging voeren lagen onze fjordjes te slapen op de weide
nog nooit gezien
was keilief, ze bleven liggen tot ik met de kruiwagen met gerief bij hen was

is wel leuk, weet ik dat ze zich goed voelen
Emily

Bericht door Emily » do 07 apr 2011, 11:02

Yvette_Minouk schreef: Meneer heeft zich op weten te werken in rang, door de dikste vriendjes te worden met de kuddeleidster, dus hij is overal haantje de voorste en wordt maar weinig op zijn plaats gezet. We moeten dan ook regelmatig heel duidelijk zijn naar hem toe, want hij dringt zich overal op.
Heel herkenbaar! Emily probeert ook vaak de baas over mij te zijn, een soort van uitdagen. Moet heel duidelijk tegen haar zijn dat ik hoogste in de rang ben en dat ze zich dus bij mij moet gedragen..

@Keandra. Lijkt me een heerlijk gezicht!
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 07 apr 2011, 11:11

Ik merk vooral bij Evian dat hij letterlijk met zijn neus overal bovenop staat en eigenlijk weinig 'afstand' houdt. Als je hem wegjaagt, komt hij net zo graag weer terug en trekt zich ook weinig van je aan. Dit doet hij ook bij de andere paarden in kuddeverband, hij laat zich niet snel wegsturen en krijgt vervolgens niet op zijn donder. Terwijl Eskil bijvoorbeeld al lang een meter verderop is gaan staan.
Voor de rest is hij een schat en doe hij geen verkeerde dingen, maar inderdaad duidelijk zijn is wel heel belangrijk.
Tijdens het grondwerk doet hij het dan wel weer heel goed, dus dat moet zo blijven ;)
roos

Bericht door roos » do 07 apr 2011, 11:18

Fjorden die slapen, deed Ekdal ook heel erg veel na de operatie..heb meerder keren gedacht dat ie dood was....
Sowieso is Ekdal een slaapkop.

Ekdal is echt laagste in rang samen met Danc. Ach ze maken zich er niet zo druk om.

Yvette; wat irri he van de DA, maarja als ie goed is dan heb je er ook wel weer wat voor over.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 07 apr 2011, 11:20

roos schreef:Yvette; wat irri he van de DA, maarja als ie goed is dan heb je er ook wel weer wat voor over.
Ja.. wel als het één keer gebeurd. Maar niet als het drie keer gebeurd en je een maand moet wachten. Ik ben verder op onderzoek geweest en ga het nu met andere (hopelijk deskundigen) proberen. Het is een ware zoektocht in medisch land.
roos

Bericht door roos » do 07 apr 2011, 12:16

Hopelijk komt er iets uit he, dan kan je er wat mee.

Zo leuk, Danc en Ekdal komen naast elkaar te staan op stal. We hebben stallen ruil gedaan hihi. Dus straks als Ekkie terug komt is het verrassing ;) (als ie nog terug wil......)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 07 apr 2011, 17:03

Ik ken het Yvette,mijn vorige merrie was ook zo'n haantje de voorste.Ze stond nog geen 3 weken bij haar nieuwe baasje of ze stond de leider al bij het voer weg te trappen,zo ging het ook bij de stallen waar ik haar gehad heb.later uitte zich dat naar mensen en toen was het einde zoek(was een trekpaard overigens geen fjordje haha..)

Vandaag Elvis gelongeerd met zadel op,hij gaf geen kick +:)+
1x omdat ik hem een tik gaf om hem wat door te laten lopen na 4x zeggen dat dat de bedoeling was,hij trapte naar de zweep en hoorde in eens zijn zadel klappen,hij bokte een rondje en daarna was het eigenlijk goed.Heeft vervolgens ook niet meer naar de zweep gemept,was zeker geschrokken van de reactie haha..Hij is verschrikkelijk lui,je moet hem echt achter ze kont aanzitten en je moet je niet in de maling laten nemen,anders staat hij zo stil.
Ik verwacht eigenlijk geen problemen verder met hem...Hij doet het super!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Emily

Bericht door Emily » do 07 apr 2011, 17:09

Heerlijk zeg als hij het zo goed en rustig oppakt!

Ik ben met Emily bezig met sturen. Ik heb een bitloos hoofdstel en dus hoeft ze niet te wennen, maar kan er gelijk mee aan het werk..
Ik doe het nu vooral nog als ze stilstaat, als ik aan de linkerteugel trek en ze kijkt naar links laat ik los en beloon ik (en andersom)..
Als ik het lopend probeer gaat ze zich er tegen verzetten, blijkbaar snapt ze het nog niet helemaal..

Gister had Emily trouwens een erg sloom dagje, eerst even flink uit lopen sloven voor een haflinger die gek stond te doen in de paddock.
En toen ze aan het werk moest had ze geen zin, dus maar even rustig aan gedaan..
Als het morgen lekker weer is ga ik maar een stuk wandelen door het bos denk ik!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 07 apr 2011, 17:47

Ekdal staat mooi de hele middag in het zonnetje over de weilanden te turen. Mooi gezicht.. Flam en Flower zijn daar niet zo mee bezig, maar Ekdal kan echt staan turen over de velden. Die geniet wel van zijn vakantie haha.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Plaats reactie