Wel of niet rondom op ijzers
Wel of niet rondom op ijzers
Tsja, ik twijfel enorm of Anka nu ook rondom op ijzers moet. Over 2 week heb ik mijn eerste buitenwedstrijd. Vorig jaar in de B zonder middengalop ging best die voltes in galop. Maar ja, enkele sprongen middengalop op vochtig gras, zou dat ook nog werken?
Ik vind ijzerloos wel fijn, is met buitenrijden toch minder glad op de klinkers in het dorp. Maar ja, mijn instructrice zegt 1 uitglijder in de ring en het vertrouwen krijgt een deuk en dat is ook zonde.
Tsja, kweenie. Dus wat doen jullie?
Ik vind ijzerloos wel fijn, is met buitenrijden toch minder glad op de klinkers in het dorp. Maar ja, mijn instructrice zegt 1 uitglijder in de ring en het vertrouwen krijgt een deuk en dat is ook zonde.
Tsja, kweenie. Dus wat doen jullie?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Re: Wel of niet rondom op ijzers
Als je haar op ijzers gaat zetten moeten er ook propgaten in zodat je kalkoenen in kunt draaien. Anders schiet je er nog niks mee op op gras.
Aan alles zitten voor- en nadelen. Klinkers kunnen idd erg glad zijn met ijzers en sommige soorten asfalt ook trouwens.
Aan alles zitten voor- en nadelen. Klinkers kunnen idd erg glad zijn met ijzers en sommige soorten asfalt ook trouwens.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Ilonka
Ik heb beide paarden op ijzers staan omdat dit gewoon nodig is met de hoeveelheid werk die ze moeten doen. Zelf houd ik niet van alleen voor op ijzers zetten dus ik zou sowieso voor rondom gaan.
Anita heeft een goed punt wat propgaten betreft als je op gras voltes moet galopperen denk ik.
Anita heeft een goed punt wat propgaten betreft als je op gras voltes moet galopperen denk ik.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik heb Ody voor het buitenseizoen wel op ijzers staan (rondom), met gaten voor de proppen uiteraard. 
Het geeft ze wel veel meer stabiliteit, vooral als je op een slecht veld moet starten!

Het geeft ze wel veel meer stabiliteit, vooral als je op een slecht veld moet starten!

ijzers met stiften!! Idd 1x een glijer en weg is het vertrouwen.
in jou geval zou ik het wel doen. Je wilt niet hebben dat ze een glijer maakt op het natte gras en dat ze het vertrouwen kwijt is. Lekkere proppen erin, staat ze veel steviger
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ijzers met stiftgaten en gaan met die banaan! 

Rondom op ijzers zetten!
Als je stiften gaat kopen is het handig om 2 soorten te kopen.
Kleintjes voor op drogere dagen en wat grotere/langere voor als het flink geregend heeft of als je op een vochtige koeienwei moet starten. Dan zijn die kleintjes vaak niet voldoende.
Als je stiften gaat kopen is het handig om 2 soorten te kopen.
Kleintjes voor op drogere dagen en wat grotere/langere voor als het flink geregend heeft of als je op een vochtige koeienwei moet starten. Dan zijn die kleintjes vaak niet voldoende.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Ook ik ga mee, als je echt serieus wilt starten dan vind ik het zeker ook fijner rondom op ijzers met stiften.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Olaf staat nu ook rondom op ijzers, met gaten natuurlijk anders wordt het alleen maar gevaarlijker 
Tja, het kan ook zonder je hoort vaak dat het goed gaat, maar je hoeft natuurlijk maar 1 glijer te maken.

Tja, het kan ook zonder je hoort vaak dat het goed gaat, maar je hoeft natuurlijk maar 1 glijer te maken.
- Machteld&Falco
Ik zou ook opteren voor rondom. Dan wel met propgaten natuurlijk. Kan je na het buitenseizoen de ijzers er nog steeds afhalen om de winter blootsvoets te doen!
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Jouk gaat dit jaar wel op ijzers. Wij hebben het nu 3 keer geprobeerd op het gras en bij de galop vindt hij het gewoon te eng. Hij is ook 1 keer uitgegleden. Dus ik probeer het niet meer. Het kan je dan onnodig veel punten kosten. Aanspringen, het figuur, de galop zelf, het terug nemen en dat op 2 handen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Volgende week donderdag krijgt Anka nikes
. Er zijn hier nog wat leuke concoursen in de buurt straks (oa Gieten en Veendam) dus toch maar schoenen dan.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Sinds een paar weken staat Benthe ook rondom op ijzers; man wat fijn!!! Ik wil niet meer anders!
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ik zou ook voor ijzers met gaten gaan.
Zortin heeft geen ijzers (puur omdat het voor het dekken niet prettig is) maar ik heb totaal geen vertrouwen meer op gras.
Ik ben met Kventin in het M2 onderuit gegaan op de volte 8 meter in galop en klaar.
Ik ben echt voor ijzers en dan wel rondom.,
Zortin heeft geen ijzers (puur omdat het voor het dekken niet prettig is) maar ik heb totaal geen vertrouwen meer op gras.
Ik ben met Kventin in het M2 onderuit gegaan op de volte 8 meter in galop en klaar.
Ik ben echt voor ijzers en dan wel rondom.,
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Sjol heb ik op ijzers (uiteraard met stiftgaten) gezet toen ze proeven moest lopen met volte 10 m in galop.
Dat verrekte madam op gladde ondergrond, heel verstandig van haar overigens.
Wel duur grapje voor 1 wedstrijd in de maand, maar ja.... ik moest wat...
Uitgestrekt en terug, kon ik gewoon doseren, zoals ik wou, dus aanpassen aan de bodem,
dat is nooit een probleem geweest.
Tobago weet ik nog niet of ik die op ijzers zet.
Voor die ene wedstrijd per maand.. ben nog aan het twijfelen, kan ook zand concoursen opzoeken.
Met Tobago ben ik vorig jaar al paar keer half onderuit gegaan..
Combi van onbalans, glad gras en onstuimigheid, maar die gekkerd snapt niet dat je dan voorzichtig moet gaan doen.
Ben dus denkende...
Dat verrekte madam op gladde ondergrond, heel verstandig van haar overigens.
Wel duur grapje voor 1 wedstrijd in de maand, maar ja.... ik moest wat...
Uitgestrekt en terug, kon ik gewoon doseren, zoals ik wou, dus aanpassen aan de bodem,
dat is nooit een probleem geweest.
Tobago weet ik nog niet of ik die op ijzers zet.
Voor die ene wedstrijd per maand.. ben nog aan het twijfelen, kan ook zand concoursen opzoeken.
Met Tobago ben ik vorig jaar al paar keer half onderuit gegaan..
Combi van onbalans, glad gras en onstuimigheid, maar die gekkerd snapt niet dat je dan voorzichtig moet gaan doen.
Ben dus denkende...
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!