Het aangespannen-topic
Re: Het aangespannen-topic
Mijn Utrechtse stangen hebben ook bewegende zijstukken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik heb een liverpool en een Utrechtse stang. We zijn nog even aan het uitvogelen op welke hij lekkerder loopt. Ik vind de liverpool vrij zwaar voor hem, maar de man die hem deze maand voor de kar gaat beleren vindt die bitten fijner werken.
Volgens mij zijn ze allebei 13,5 cm. Hetzelfde als zijn rijbitten.
Degene die ook rijden; is jullie rij-bit even groot als het menbit?
Volgens mij zijn ze allebei 13,5 cm. Hetzelfde als zijn rijbitten.
Degene die ook rijden; is jullie rij-bit even groot als het menbit?
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Uhh ja. Ik heb Liverpool stangen en om mee te rijden onder het zadel dunne dubbelgebroken bustrenzen. Als het goed is in dezelfde maten
.
Wij hadden ook eerst andere volgens mij Utrechtse, maar zijn na een keer op hol gegaan te zijn meteen over gegaan op de liverpool. Nu mennen wij veel recreatief en hebben ze weinig druk op de leidsel. Maar als er bij ons in de stad iets gebeurd, kunnen we met deze sneller een noodstop maken. En dan ligt het meestal niet aan onze paarden, maar aan het verkeer.

Wij hadden ook eerst andere volgens mij Utrechtse, maar zijn na een keer op hol gegaan te zijn meteen over gegaan op de liverpool. Nu mennen wij veel recreatief en hebben ze weinig druk op de leidsel. Maar als er bij ons in de stad iets gebeurd, kunnen we met deze sneller een noodstop maken. En dan ligt het meestal niet aan onze paarden, maar aan het verkeer.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Ekdal wordt hier vast ook binnenkort aangemeld 

Ik men met een Utrechtse stang/bokkenbitje met vaste scharen.
Waarom weet ik niet, ik ben hiermee begonnen omdat Bart ze ook veel gebruikt en hij bevalt..
Heb ook nog wel een Liverpool hangen, maar nog niet geprobeerd, weet ook niet wat voor maat dat is.
Mijn menbit is geloof ik even groot als mijn rijbit, misschien een slagje groter..
Waarom weet ik niet, ik ben hiermee begonnen omdat Bart ze ook veel gebruikt en hij bevalt..
Heb ook nog wel een Liverpool hangen, maar nog niet geprobeerd, weet ook niet wat voor maat dat is.
Mijn menbit is geloof ik even groot als mijn rijbit, misschien een slagje groter..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Heb me hier geloof ik nog niet eerder gemeld, maar ook ik men, met Basco, mijn fjordenruin van nu 6 jaar oud.
We hebben vorig jaar een ABOP afgelegd, goede resultaten.. een A op de trekproef en een B op de menproef!
Verder mennen we vooral in het bos/omgeving of in de bak.
Op het moment ben ik bezig met de cursus menbewijs, aanstaande donderdag is hier het examen van.. spannend..
Over het bit, ik men met een liverpoolstang maat 14.5
We hebben vorig jaar een ABOP afgelegd, goede resultaten.. een A op de trekproef en een B op de menproef!
Verder mennen we vooral in het bos/omgeving of in de bak.
Op het moment ben ik bezig met de cursus menbewijs, aanstaande donderdag is hier het examen van.. spannend..

Over het bit, ik men met een liverpoolstang maat 14.5

-
Welkom miss_Vosj! Wat leuk dat je ook ment
En heel veel succes morgen met het examen! Dat vond ik ook echt spannend, gelukkig in 1 keer geslaagd 
Met Andor wil ik 7 mei graag meedoen aan de Fjordsport. Ik heb gemaild en kreeg de vraag of ik niet liever diploma wilde rijden. Daar hebben we natuurlijk wel meer aan. Zijn er wel Fjordenmenners die dit doen? Ik heb eigenlijk nog niet zo heel veel idee hoe en wat. Zal straks het stamboek even bellen voor de theorie. Is het eigenlijk wel mogelijk om het te doen terwijl Andor nog in het veulenboek zit?

Met Andor wil ik 7 mei graag meedoen aan de Fjordsport. Ik heb gemaild en kreeg de vraag of ik niet liever diploma wilde rijden. Daar hebben we natuurlijk wel meer aan. Zijn er wel Fjordenmenners die dit doen? Ik heb eigenlijk nog niet zo heel veel idee hoe en wat. Zal straks het stamboek even bellen voor de theorie. Is het eigenlijk wel mogelijk om het te doen terwijl Andor nog in het veulenboek zit?
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Fjordsporten mag ook met een paard dat nog in het veulenboek staat, dat maakt niet uit. Helaas is het wel zo dat je aan Fjordsport mennen niks hebt qua predikaten halen. Met Fjordsport onder het zadel, L-dressuur en B-springen, kan je paard nog model worden mits 1e premie met min. 35 pnt. op de keuring en ster met LL-dressuur en B-springen mits 1e klasse modelpaard met min. 37 pnt. maar voor Fjordsport mennen geldt dat helaas niet.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Oh dat is wel heel erg jammer! Dan moet ik het ruitertje van Andor maar goed klaarstomen om dressuur onder het zadel te kunnen halen. Maar dat zal misschien niet mogen omdat ze geen eigenaar en lid is.. Dan kan Andor dus waarschijnlijk geen model worden :S
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
De ruiter hoeft bij Fjordsport geen lid en/of eigenaar te zijn van de Fjord. De eigenaar van het paard moet wel lid zijn en het paard op naam hebben. Dat heb je inmiddels voor elkaar. Dus laat maar lekker Fjordsporten die 2. Daarnaast is er natuurlijk nog de men- en de trekproef (ABOP in november in Hardenberg) die je kunt doen voor model.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ook al heb ik niet zo vaak iets te melden, toch heb ik iets te melden in dit topic :: namelijk heb ik sinds dit weekend een nieuwe koets waar ik super blij mee ben.
Ik vind het mennen namelijk leuker worden dan het rijden en de koets die ik had was prima, maar ja, je bent jong en je wilt wat niet??
Een kennis van mij had laatst zijn koets kapot en kwam bij iemand uit die er meer te koop had staan. Ik wilde eigenlijk nog even wachten maar daar stond een koetsje die precies bij mij paste, ik kan netjes zitten tegen de rugleunig en dan tegelijk bij de remmen (heb korte benen).
Het was een wijkmans wagentje geheel gegalvaniseerd, na een week twijfelen heb ik die goede man maar opgebeld en zaterdag is mijn wagentje ingewijd met Fury, en vanmorgen met Urzula. Heerlijk!!!
Wat een verschil qua vering en bandjes, ben er super blij mee.
Laat dit weertje maar blijven, dan krijgen we meer veilige kilometers.....
Ik vind het mennen namelijk leuker worden dan het rijden en de koets die ik had was prima, maar ja, je bent jong en je wilt wat niet??
Een kennis van mij had laatst zijn koets kapot en kwam bij iemand uit die er meer te koop had staan. Ik wilde eigenlijk nog even wachten maar daar stond een koetsje die precies bij mij paste, ik kan netjes zitten tegen de rugleunig en dan tegelijk bij de remmen (heb korte benen).
Het was een wijkmans wagentje geheel gegalvaniseerd, na een week twijfelen heb ik die goede man maar opgebeld en zaterdag is mijn wagentje ingewijd met Fury, en vanmorgen met Urzula. Heerlijk!!!

Wat een verschil qua vering en bandjes, ben er super blij mee.
Laat dit weertje maar blijven, dan krijgen we meer veilige kilometers.....
Dat vraagt natuurlijk wel om foto's. Bij voorkeur met Urzula er voor, haha. Hopelijk ga je er veel plezier van krijgen.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nou Anita dat is zeker de bedoeling, we hadden het er zelfs over om hard te gaan oefenen voor de trekproef.... en ik was vandaag zo aan het genieten dat ik ben vergeten om een foto te maken, had wel de camera bij me helaas 

-
Gefeliciteerd met je wagen Zipper! Leuk hoor, heel veel fijne menuurtjes toegewenst!
Vandaag kreeg ik een mail dat de Fjordsport van 7 mei niet doorgaat ivm te weinig deelname
Jammer, had er echt zin in!
Vandaag kreeg ik een mail dat de Fjordsport van 7 mei niet doorgaat ivm te weinig deelname

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
-
Vanavond mag Andor weer zijn best doen. 28 Mei hebben we weer een dressuur-vaardigheid wedstrijd. Hopelijk scoren we daar de laatste punt in de vaardigheid om naar de M te kunnen. Mijn lieve groom (tevens nichtje) mag een dressuurproefje in de hobbyklasse rijden met hem. Zaterdag al geoefend in een uitgezette ring in de wei. Toch weer even wennen na het binnenseizoen. Zij ment wel eens met hem als we op buitenrit zijn en ze stapt hem ook wel uit na de wedstrijden maar ze gaf toe dat dressuurmatig mennen toch nog niet zo makkelijk was als ze dacht! 

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Is dit niet wat Marianne? Deze afstand is voor jou toch ook nog wel te doen lijkt me.Andor-Mary schreef:Vandaag kreeg ik een mail dat de Fjordsport van 7 mei niet doorgaat ivm te weinig deelnameJammer, had er echt zin in!
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =3&t=43196
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

hee dames ik heb in de pics plaza foto's geplaatst van mij en Urzula en de nieuwe wagen , ik weet alleen niet hoe ik een link daar naar kan plaatsen maar het topic heet Urzula in actie.........
-
Sinds een week of 6 probeer ik ook te mennen ga woensdag m`n eerste les volgen dus hoop ik dat met een paar maand mezelf ook menner te kunnen noemen
Vandaag menles gehad bij Onder de Kastanje. Is voorbereiding voor het examen menbewijs (FNRS) dat ik daar 21 mei ga doen. Die datum komt al snel dichterbij!
We hebben vooral op straat gereden. Omkijken, leidsel in 1 hand, richting aangeven, leidsels weer goed, weer omkijken, netjes door de bocht etc. Veel omkijken, waarbij ik op moet letten niet mn schouders en dus arm en hand mee te draaien en heel nette bochtjes maken. En veel 'gebroken lijnen' langs geparkeerde auto's. En keertwendingen, en tempowisselingen in stap en draf... je kunt alles oefenen op straat! Orlinde werkte lekker mee, ging erg prettig.
En we hebben ontdekt dat er niet alleen bakkabouters bestaan, maar ook kabouters die zomaar langs de weg zitten en een takje bewegen.... Ik zag die kabouter niet, maar Orlinde wel! Gelukkig keek de kabouter niet al te gevaarlijk en sprong ze maar en halve meter opzij en was er geen ander verkeer.
We hebben vooral op straat gereden. Omkijken, leidsel in 1 hand, richting aangeven, leidsels weer goed, weer omkijken, netjes door de bocht etc. Veel omkijken, waarbij ik op moet letten niet mn schouders en dus arm en hand mee te draaien en heel nette bochtjes maken. En veel 'gebroken lijnen' langs geparkeerde auto's. En keertwendingen, en tempowisselingen in stap en draf... je kunt alles oefenen op straat! Orlinde werkte lekker mee, ging erg prettig.
En we hebben ontdekt dat er niet alleen bakkabouters bestaan, maar ook kabouters die zomaar langs de weg zitten en een takje bewegen.... Ik zag die kabouter niet, maar Orlinde wel! Gelukkig keek de kabouter niet al te gevaarlijk en sprong ze maar en halve meter opzij en was er geen ander verkeer.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Dames,
Ik heb mijn startkaart aangevraagd en binnen gehad..... En volgende week zondag heb ik de eerste wedstrijd! Ik hoop dat ik voor die tijd allebei de proeven uit mijn hoofd ken. Nu ken ik er 1 uit mijn hoofd.
Ik heb mijn startkaart aangevraagd en binnen gehad..... En volgende week zondag heb ik de eerste wedstrijd! Ik hoop dat ik voor die tijd allebei de proeven uit mijn hoofd ken. Nu ken ik er 1 uit mijn hoofd.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.